Alustaks sellest et koguaeg on mingi &¤#%"#¤ diagnostikaga - ei taha auto sappa võtta miskit ja kui võtabki siis laseb ligi kõigele muule aga MITTE mootorile

1 kord sai isegi mootoriga DELPHI ühendust aga enam see ka mitte - bmw scannerist rääkimata.
1. küsimus - miks auto ei lase mootorile diagnosti ligi enamus aja (90% kordadest kui on kaabel sappa pandud)
Ilmselgelt on aku korralikult täis (ctek automaat laadija otsas enamus aja) ja kaitsmed kõik korras/kontrollitud
BMW Scanner 1.3.6 scanneriga jännates enamus aja ei saa üldse ühendust aga näiteks peale pikema aja aku klemmi maas hoides sai ühendust kõikide teiste moodulitega aga mitte mootoriga.
Kapoti all pistikus on vool sees ja K-Line, Power põlevad - soft ütleb "no communication with the unit" Viga paistab olevat auto poolne. Lampi proovides ühendab vahest ära ja laseb muude moodulite erroreid vaadata, lugeda kustutada jne.
Probleem - 3.0d 135kw M57 lõpetas töö - sõitsin linna - jõudu oli vähe (külm mootor) ja siis suri keset sõitu välja ja enam ei käivitu ka.
Kodus käiates kord läks käima, tiksus koha peal ala 45 sekki siis oli kuulda mingisugust "undamist" kusagilt enne kui jõudsin kindlas teha kas pump vms suri välja ja edaspidi jälle 0 käivitamisel.
Sai "eeldatud" pumba viga ja põhja alune ja paagi pump sai välja vahetatud - tulemus 0 ikka sama. (nüüd pole kordagi käima läinud ka)
Kui seisab ala 10-15min siis 1.esel võtme keeramisel korra mootor "turtsatab!" nagu lubaks ja siis käiab täiesti tühjalt starter ringi.
Nuka asendi andur vahetatud - midagi.
Kõrgsurvepumba rõhu regulaator vahetatud aasta tagasi (suri välja pööretel kunagi = fixed)
Aku on täis laetud ja mõõdetud OK.
Ainuke variant - pihusti (d) läbi?
Kõrgsurvepump läbi?
Homme kakun tagasivoolu voolikud maha ja mõõdan kas uputavad/pihustid läbi
aga edasi on mõistus otsas ja kuna diagnosti ka ei lase sappa on pimesi tegutseda **** kallis ja nüri.
Nõuandeid - kuidas saada diagnost tööle et saaks infot mootori kohta just ja kas Tartus keegi viitsiks kaeda asja oma diagnosti/mõistusega?