BMW 730 138kw 1990a. suur küttekulu.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
urmo1988
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 16.04.2010 18:37 27
Asukoht: Paide

BMW 730 138kw 1990a. suur küttekulu.

Postitus Postitas urmo1988 »

probleem siis küttekulus
diagnostikas on käidud.(Ain Luik Paide - särevere) algul öeldi et lambda andur . lasin seal samas selle ära tellida ja ära vahetada. 2 nädalat võttis mingi 11l - 100km peale kahte nädalat läksid jälle kõik näidud põhja ja nüüd võtab mingi 30l sajale,linnas. kuigi sõidan väga ökonoomselt. läksin uuesti diagnosti .. öeldi et lambda on korras .. Co. on korras. süütopool pidi ainult nats kahtlane olema. kõik näidud on normis. ja ta ei oska öelda mis viga see on. alt välja ei tilgu midagi. mootor töötab väga hästi.paar päeva tagasi panin 20L bensiini ja täna sai bensiin otsa. sõita sain sellega 70 km. :((( milles võib probleem olla? ootan väga kommentaare.. äitäh.
seppa
Huviline
Postitusi: 3082
Liitunud: 03.11.2005 08:53 58
Asukoht: Rakvere ja ''Põhjaeesti''

Re: BMW 730 138kw 1990a. suur küttekulu.

Postitus Postitas seppa »

Kelle lamdaga tegu .
Kui Febi siis minu autol kestis ka kuskil 2-3 nädalat.
Nutan ja kallan ,naeran ja tallan
Fack The Fuel Economy
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1954
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: BMW 730 138kw 1990a. suur küttekulu.

Postitus Postitas teet82 »

Ei oska öelda, mis süsteemi kasutati diagnoosimiseks, kuid see on suhteliselt vana auto ja suhtleb normaalselt ainult DIS-iga. Selle abil võib vaadata kasvõi pihustite avatuse kestust reaal-ajas ja kui see on normis, siis ei saa eriti lihtsalt 3x rohkem kütet võtta..
Keegi varastab kütet äkki öösel :D
Kasutaja avatar
urmo1988
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 16.04.2010 18:37 27
Asukoht: Paide

Re: BMW 730 138kw 1990a. suur küttekulu.

Postitus Postitas urmo1988 »

seppa kirjutas:Kelle lamdaga tegu .
Kui Febi siis minu autol kestis ka kuskil 2-3 nädalat.

ma ei teagi mis firma lambda oli. Diagnostika mees (Ain Luik) ütles et see on sobiv lambda ja ostsingi ära selle. 1200 EEK-i maksis. ja ta vahetas selle ise ära ka. peale seda jah u. 2 nädalat oli kõik korras.. ja siis nagu paugust olid näidud jälle suht põhjas. mu 1 sõber teadis rääkida et kui mootor tõetsi nii palju kütet peaks korraga peale saama siis ta ei töötaks elusees nii korralikult. kas see vastab tõele.?. see on lihtsalt ulme viga. aga ma üritan ikka edasi.. maha ma ka seda ei müü.. liiga kinni selles masinas :)
Kasutaja avatar
urmo1988
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 16.04.2010 18:37 27
Asukoht: Paide

Re: BMW 730 138kw 1990a. suur küttekulu.

Postitus Postitas urmo1988 »

teet82 kirjutas:Ei oska öelda, mis süsteemi kasutati diagnoosimiseks, kuid see on suhteliselt vana auto ja suhtleb normaalselt ainult DIS-iga. Selle abil võib vaadata kasvõi pihustite avatuse kestust reaal-ajas ja kui see on normis, siis ei saa eriti lihtsalt 3x rohkem kütet võtta..
Keegi varastab kütet äkki öösel :D

:) :) kütet vist ikk ei varastata. kui isegi varastatakse siis sellest ikkagi kompuutri näidud 3x ei tõuseks.
kui ma nüüd viimane kord käisin diagnostikas siis öeldi et lambda on käinu korra äärmuses ja on ka sellise ERRORI ette löönud kui temal näitas et viga on parandatud. ja too hetk kui ma seal olin siis ütles ta mulle et lambda töötab väga hästi ja kõik näidud on normis. ta väitis et kui liiga palju bensu peaks peale minema siis oleks see sumbutajas otsapidi ja keeraks CO.- piix. aga jah.. tema ei osanud seda öelda. mis seda kõtust imeb. sellepärast loodangi siit abi saada...
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 730 138kw 1990a. suur küttekulu.

Postitus Postitas fiziks »

kui mootor liiga palju kütust võtab siis peaks olema lambda näit paigast ära. mitte anduri, vaid lambda kui küttesegu koostis, seda peaks gaase mõõtes nägema...vähemalt seal ülevaatusel, kus mina tavaliselt käin mõõtmas annab masin ilusti selle väärtuse.

normaalväärtus Lambda: 1± 0.03

küsi töömehe käest kas pandi boschi andur sulle alla? võid ka ise kanalisse ronida ja anduri pealt kirja lugeda.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1954
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: BMW 730 138kw 1990a. suur küttekulu.

Postitus Postitas teet82 »

fiziks kirjutas:kui mootor liiga palju kütust võtab siis peaks olema lambda näit paigast ära. mitte anduri, vaid lambda kui küttesegu koostis, seda peaks gaase mõõtes nägema...
tekib küsimus, millega seal heitgaaside testi tehakse, sest mainitud on ainult CO-d. Kasutatakse äkki seda nõuka-aegset seieriga CO-testrit, mis midagi muud ei näitagi :D
Aga fakt on tõesti see, et heitgaasid ei saa paigas olla kui nii palju kütet võtab. Ainuke tingimus on see, et väljalaskesüsteem peab olema täiesti terve, muidu võib lisaõhk näite moondada( eriti just seda eelpool mainitud lambda-faktorit). Ja kui lambda andur väidetavalt töötab ehk signaal jookseb ilusti 0V ja 1V vahel, siis peaks ka segu paigas olema..
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 730 138kw 1990a. suur küttekulu.

Postitus Postitas fiziks »

jah, hea tähelepanek, lambda näitu saab uskuda ainult siis kui väljalase on terve, muidu imeb sealt õhku sisse ja näit tuleb niiöelda rida aiateibaid :D kui auk on enne lambdaandurit väljalaske osas siis hakkab ka see omakorda segu valesti sättima.

ega ei tea jah, mis aparaati kuskil töökojas kasutatakse. aga alati on võimalus minna kohalikku ÜV punkti ja teha seal gaaside test. seal kus mina käin on see 100eeku per "tõmme" ;)
Kasutaja avatar
urmo1988
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 16.04.2010 18:37 27
Asukoht: Paide

Re: BMW 730 138kw 1990a. suur küttekulu.

Postitus Postitas urmo1988 »

Seal diagnostis on ikka päris hea tehnika,.,. ei ole mingeid seieritega näidukeid .. mingi suur aparaat elektrooniliste numbritega mitu rida nimbreid... ma ise seda asja ie jaga aga öeldi et co on paigas..et läheks ilusti puhtalt ülevaatuselt läbi sellega. ja nii palju kui mina olen kuulnud ja tean siis see mees (Ain Luik) on igati kiidetud diagnosti vend. sumbutaja on vähemalt nii palju korras et ei plärise aga seda jah ei tea .äkki on mingid väiksed augud sees. arvate et läheks siis korra ülevaatuse punkti? ma ise elan paides .. et siin tahavad vist 200- saada selle eest. aga jah. saaks keskmise kütusekulu 15l. /100km. ma oleks väga rahul,.,. aga jah . praegu on sinna veel pikk tee. ja auto spetsidest sõpradel on ka suht mõistus otsas. muidugi see ain luik rääkis veel selliseid teooriaid et - kui mingi pidur rohkem peal on siis võib see juba keskmist kütuse kulu mõjutada paari liitri jagu. kui bensiini voolikusse on sattunud kasvõi mingi väike tükk ja ei lase korralikult bensiini läbi - saab andur teate et kütust on vaja juurde anda ja annabki. sellist juttu ajas. ja veel igasugu teooriaid. mis te soovitaksite mul siis kõigepealt teha? ma ei oska enam kuhugi hetkel pöörduda :(
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1954
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: BMW 730 138kw 1990a. suur küttekulu.

Postitus Postitas teet82 »

Minu soovitus oleks proovida mõnda teist töökoda, kus on olemas BMW originaal tarkvara diagnostikaks (juhul kui härra Ain Luigel ei olnud). Igasugused Bosch-i universaalsed testrid ja muu selline kraam pidavat kuulduste järgi väga vähe näitama vanemate BMW-de puhul. Kui testid tehti ainult tühikäigul, siis on võimalus, et alles kõrgematel pööretel läheb midagi paigast.
Aga kui tõesti on mootor korras, siis tuleks hakata viga mujalt otsima. Kui auto on automaat, siis saab näiteks kastiga mingi jama olla, libiseb või sõidab madalama käiguga. Loomulikult ka pidurid..
Kasutaja avatar
urmo1988
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 16.04.2010 18:37 27
Asukoht: Paide

Re: BMW 730 138kw 1990a. suur küttekulu.

Postitus Postitas urmo1988 »

teet82 kirjutas:Minu soovitus oleks proovida mõnda teist töökoda, kus on olemas BMW originaal tarkvara diagnostikaks (juhul kui härra Ain Luigel ei olnud). Igasugused Bosch-i universaalsed testrid ja muu selline kraam pidavat kuulduste järgi väga vähe näitama vanemate BMW-de puhul. Kui testid tehti ainult tühikäigul, siis on võimalus, et alles kõrgematel pööretel läheb midagi paigast.
Aga kui tõesti on mootor korras, siis tuleks hakata viga mujalt otsima. Kui auto on automaat, siis saab näiteks kastiga mingi jama olla, libiseb või sõidab madalama käiguga. Loomulikult ka pidurid..

auto on manual kastiga.ta proovis küll nii ka et hoidis gaasi peal ja siis vaatas mingeid näite. kõik pidavat normis olema. ma siin mõtlesin et ehk on selles viga et mu töökohta on 3 km. ja koguaeg sõidan ju selle maa pm. külma mootoriga. ja suht´külmad ilmad olid ka. aga jah nii palju vist ikka ei tohiks isegi külma mootoriga võtta. 20l ja kõigest 70 kilti sain sõita. tal oli jah Boschi firmamärgiga tehnika,.,. kas oskaksite soovitada mingit kohta kust saab täpsemad andmed selle vea kohta.. või mingit head meistrimeest.?
Kasutaja avatar
urmo1988
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 16.04.2010 18:37 27
Asukoht: Paide

Re: BMW 730 138kw 1990a. suur küttekulu.

Postitus Postitas urmo1988 »

jah .. ja huvitav on ju siiski see et peale lambda vahetamist võttis auto keskmiselt mingi 11l / 100 km. aga see kestis ainult 2 nädalat. juhtub ikka tõesti melikke asju... väga kahju lihtsalt. oleks siis et mootor ei tüüta kja enam korralikult,,.,. aga kõik on lihtsalt heas korras,.,. silindrid ei jäta vahele ega midagi ,.,. ühtlaselt käib,.,. tõmbab hästi,.,. midagi ei tilgu.... õli ei söö.. 32 külmakraadiga läks nagu naksti käima.. aga jah- see kütuse kulu. ja teadmata selle põhjustaja,.,. kurb. :cry:
Vasta