bmw e38 725 diislil surve karteris
Postitatud: 07.11.2011 01:46 23
Äkki targemad ja osavamad mehed oskavad nõu anda, mida vaadata tasuks.
Auto ostsin nii, et kaant mootoril peal ei olnud ja mootori üks külg oli täiesti õline. Nüüdseks siis kaan peale pandud. Täna vahetasin ära mootoriõli, mis sees oli jube tökat. Peale sead pesin ka mootori külje puhtaks, et näha kas ikka jookseb, kuna algne kahtlus oli, et õli jookseb filtrikorpuse kaane vahelt.
Peale seda vahetasin ära ka tosooli. Õhutamise ajal auto tiksus kohapeal rahulikult ja tundus, et kõik sujub nagu vaja. Jahutusvedelikust sai õhk välja, mootor läks soojaks, salongi sooja tuli-kõik nii nagu peab. Siis tuli mõte, et vajutan ka korra gaasipedaalile. Lasin mootori 2 korda pöördesse ja siis avastasin taas õlilekke, mis tuli õlivarda toru tihendi vahelt mis karterisse läheb. Tihendi vahelt ei läinud mitte niiskeks vaid hakkas tilkuma.
Kuna vahepeal oli probleem ka turbo küljes oleva klapiga, mis ei lasknud turbol töötada tegin ka selle korda. Peale seda läksin siis proovisõidule(max 4km), et kontrollida rõhukellaga mis rõhku turbo välja puhub. Turbo rõhk korras, hakkasin rõhukella maha võtma ja siis oli juba mootori külg väga kole. Kõik oli õli täis. Õlitase oli selle maaga langenud min. tasemele.
Oskab keegi öelda, milles jama võib olla.
Kolvirõngad välistan. Kuna auto mootor töötab tühikäigul väga ilusti ja tagant ei tule ka mingisugust suitsu. Kui surverõngad ja õlirõngas kinni või kulunud tekib kohe suitsemine.
Välistan ka prao plokikaanes-Kui silindris tekib rõhk siis prao puhul oleks võimalik, et õlisärkki tekib surve, kuid kui silindris tekib vaakum, siis peaks õlisärgist ka imetama õli silindrisse, mis tekitaks ka suitsemist. Mahlad ka mootoris segamini ei ole.
Kui reale on see, et karteri tuulutus on kinni. Kas tõesti tuleb nii suur surve karterisse, et pritsib õli välja? Teine asi, mida uurides kuulsin oli see, et turbo õhtal. Turbo võll kulunud või sees pronks puksid katki, et osa rõhust, mis tekib, surutakse turbo õlituse kaudu karterisse?
Pakkuge vabalt variante ja samas sinna juurde ka seletust, et miks nii ja kuidas.
Auto ostsin nii, et kaant mootoril peal ei olnud ja mootori üks külg oli täiesti õline. Nüüdseks siis kaan peale pandud. Täna vahetasin ära mootoriõli, mis sees oli jube tökat. Peale sead pesin ka mootori külje puhtaks, et näha kas ikka jookseb, kuna algne kahtlus oli, et õli jookseb filtrikorpuse kaane vahelt.
Peale seda vahetasin ära ka tosooli. Õhutamise ajal auto tiksus kohapeal rahulikult ja tundus, et kõik sujub nagu vaja. Jahutusvedelikust sai õhk välja, mootor läks soojaks, salongi sooja tuli-kõik nii nagu peab. Siis tuli mõte, et vajutan ka korra gaasipedaalile. Lasin mootori 2 korda pöördesse ja siis avastasin taas õlilekke, mis tuli õlivarda toru tihendi vahelt mis karterisse läheb. Tihendi vahelt ei läinud mitte niiskeks vaid hakkas tilkuma.
Kuna vahepeal oli probleem ka turbo küljes oleva klapiga, mis ei lasknud turbol töötada tegin ka selle korda. Peale seda läksin siis proovisõidule(max 4km), et kontrollida rõhukellaga mis rõhku turbo välja puhub. Turbo rõhk korras, hakkasin rõhukella maha võtma ja siis oli juba mootori külg väga kole. Kõik oli õli täis. Õlitase oli selle maaga langenud min. tasemele.
Oskab keegi öelda, milles jama võib olla.
Kolvirõngad välistan. Kuna auto mootor töötab tühikäigul väga ilusti ja tagant ei tule ka mingisugust suitsu. Kui surverõngad ja õlirõngas kinni või kulunud tekib kohe suitsemine.
Välistan ka prao plokikaanes-Kui silindris tekib rõhk siis prao puhul oleks võimalik, et õlisärkki tekib surve, kuid kui silindris tekib vaakum, siis peaks õlisärgist ka imetama õli silindrisse, mis tekitaks ka suitsemist. Mahlad ka mootoris segamini ei ole.
Kui reale on see, et karteri tuulutus on kinni. Kas tõesti tuleb nii suur surve karterisse, et pritsib õli välja? Teine asi, mida uurides kuulsin oli see, et turbo õhtal. Turbo võll kulunud või sees pronks puksid katki, et osa rõhust, mis tekib, surutakse turbo õlituse kaudu karterisse?
Pakkuge vabalt variante ja samas sinna juurde ka seletust, et miks nii ja kuidas.