1. leht 1-st

750 - huvitav lugu, äkki kellelgi kogemust?

Postitatud: 08.08.2005 19:46 05
Postitas hulllugu
Pärast veepumba vahetust hakkasid juhtuma naljakad asjad:

1. Jahutusvedeliku sees ujus ja vahutas mingi rämps, helepruun ja kleepis ja seda tuli väga palju
2. Sulas üles paisupaagis olev ujuk
3. Paisupaagi torud (plastikust) pudenesid käte vahel (nagu oleks mingi asi lagundand neid)

Sai see **** sealt siis välja lastud, süsteem läbi pestud, sõidetud üks päev puhastusvedelikuga ringi ning pandud uus jahutusvedelik ning lisaks pandud ka uus paisupaak.

Nädala pärast jälle mingit sitta tulema ning pudenes pilbasteks pool radika korki. Kork sai ära vahetatud ning mahl ka uuesti vahetatud.

Huvitav on see, et auru ei tule tagant, mootor töötab ilusti, kuumaks ei lähe, õli on ilus, õlitase ei tõuse (tundub et jahutusvedelik õli sisse ei lähe).

Viisin keemialaborisse liitrikese jahutusvedelikku, seda mis sees oli koos pasaga ning puhast ka.
Need seal vaatasid nii ja naa ning tegid küll kindlaks fakti, et -40 potsikul lubatud jahutusvedelik külmus -27 juures aga mis piix see on, sellest sotti ei saanud - ütlesid et tundub õli moodi olevat aga ei saa kindlaks teha (eestis üldse laboreid vähe).

Nüüd ei saagi pihta, mida teha - juhul kui plokikaas oleks kõver, peaks ju mootori väljasuretamisel jahutusvedelik minema õli sisse kuna seal ju surve kaob ning jahutussüsteemi surve jääb?

Äkki on kellelgi pakkuda mõni kogemustega mees?

Postitatud: 08.08.2005 21:47 06
Postitas Jaanus_P
kunagi rääkisin samast asjast siin. kui plokkil tõmbab kuumaga pea kinnitus poldi kõrvale prao sisse, siis annab see kuidagi nii palju järgi, et õli läheb jahutus süsteemi. mootor ise töötas ilusti ja muid vigu nagu ei olnugi peale pidevalt purunevate voolikute ja kui ahjuradika ka juba täis ajas siis ei saanud enam suvel sõita, kuna puhus ainult tulist õhku. tookord oli autoks 730 r6.

Postitatud: 08.08.2005 21:52 16
Postitas hulllugu
efekt kirjutas:kunagi rääkisin samast asjast siin. kui plokkil tõmbab kuumaga pea kinnitus poldi kõrvale prao sisse, siis annab see kuidagi nii palju järgi, et õli läheb jahutus süsteemi. mootor ise töötas ilusti ja muid vigu nagu ei olnugi peale pidevalt purunevate voolikute ja kui ahjuradika ka juba täis ajas siis ei saanud enam suvel sõita, kuna puhus ainult tulist õhku. tookord oli autoks 730 r6.
Miks ta sunnik teisipidi ei lähe - vesi õli sisse? Ei teki üleliigset survet ka jahutussüsteemi - lihtsalt mingisugune plastmassi söövitav efekt on.
Keemikud arvasid esiti, et on kuidagi metanooli sisse saanud (talvises klaasipesuvedelikus on metanooli) kuna metanool keeb juba 66 kraadi juures ning 100 kraadi juures pidi kõvasti plastmassi sööma.

Postitatud: 08.08.2005 21:53 41
Postitas hulllugu
..kehv lugu on see ka, et V12 mootor, seega kummal plokikaanel viga võiks olla - huvitav kuidas seda kindlaks teha...

Postitatud: 08.08.2005 22:41 39
Postitas ruut
kunagi ammu omal m20b20 mootoriga sama jama. õli jooksis vette. kaas läks vahetusse ja peale seda oli probleem kadunud. v12 on vigase kaane väljaselgitamine ning edasine vahetus tõenäoliselt PITA ja $$$

Postitatud: 08.08.2005 23:21 59
Postitas Tom
Kui sul haiglas tutvusi juhtub olevat siis saad kaaned röndgenisse viia :idea:
Vähemalt ma olen kuulnud, et nii kontrollitakse mõrasid magneesium velgedes...

Postitatud: 09.08.2005 09:23 21
Postitas Charly
ei pea tutvusi olema....
mine Mustamäe polikliinikusse ja kurda võimalikku jalaluumurdu.
Rontgenikabinetis, kui tädi sinna sirmi taha nuppu vajutama läheb, tõmba plokikaaned seljakotist välja ja aseta kumbki kaan ühelepoole jalga.
tehakse pilt, viskad kaaned kähku kotti tagasi.
Kui tädi tuleb käratama, et mis värk on, tee suured silmad ja nooguta kaasa. Lase uus pilt jalast teha...hiljem palu see "anomaaliatega pilt" endale..põhjenda, et taha UFU-uurijate Eda ja Eduard Pauksonide juurde näidata viia.

Postitatud: 09.08.2005 15:35 44
Postitas Eerik_K
5+ Charly :D :D :D :D

Aga jutul täiesti iva sees ;)

Postitatud: 10.08.2005 19:49 34
Postitas sossu
Äkki on automaat kasti õli jahutussüsteemis, juhul kui on muidugi autommaat kastiga auto.

Postitatud: 11.08.2005 09:16 57
Postitas Charly
sossu kirjutas:Äkki on automaat kasti õli jahutussüsteemis, juhul kui on muidugi autommaat kastiga auto.
750 ja manuaal??? :shock:

Postitatud: 11.08.2005 14:07 49
Postitas hulllugu
sossu kirjutas:Äkki on automaat kasti õli jahutussüsteemis, juhul kui on muidugi autommaat kastiga auto.
Mis nippega see küll peaks sinna saama?

Amservi meister ja Westlandi mehed ütlevad et see piix ei näe õli moodi välja...

Keemialaborisse läheb nüüd suts õli ka, nad proovivad siis tekitada sama olukorra (rõhu all asjad koos kuumaks ajada), eks siis näe mis värk on...

Postitatud: 11.08.2005 15:13 55
Postitas Aare
Õli läheb vette seepärast, et normaaloludes on õli surve suurem kui vee surve.

Kui see juhtub kusagilt plokikaane vahelt, ei pruugi vastupidi olla. Põhjus võib olla lihtsalt äramädanenud tihend. Lekib selline koht, kus läbi pääsemiseks on veesurve liiga väike (nt kaanetihendi vahelt). 4 bar all pressib õli vahelt läbi, aga alla 1 bar all vesi tagasi ei tule

tavaoludes, kus suurt õlisurvet ei ole, on ka vastupidi - sealt kus õli läbi ei lähe, tosool läheb. Nt 6se mootori tüüpiline pragu nuka all on näiteks....

Postitatud: 11.08.2005 17:20 46
Postitas sossu
Kasti jahutus käib läbi radika :idea:

Postitatud: 12.08.2005 22:36 14
Postitas eclipse
täpselt, vii ka laborisse aut.kasti õli natike! ja vaata kas see normis ka on ja muidu välja näeb :roll: