1. leht 1-st

V8 õlipumba poldid "pehmed" !!

Postitatud: 19.06.2006 16:46 39
Postitas UrMas.L
Lugu selline.
Ühel ilusal hetkel tegi minu V8 (3.0) kolla kolla ja tulemuseks oli mootori riknemine. Mootor siis lahti võetud sai tehtud avastus, et õlipumba poldid olid täiesti pingutamatult sees. Pumpa sai omal kohal suhteliselt vabalt loksutada.
Ostsin siis teise mootori ja kiusatus oli vaadata, mis selle mootori õlitusseade omal kohal teeb. Üllatus oli suur, kui äsaja saksast ostetud (94.a) E32, 4.0 võetud mootoris avanes sama pilt. Lisaks leidus nn uuel mootoril üks õlipumba poltidest juba karteri põhjast.
Tegin hädakisa teistelegi sõpradele, kes samasugust mootorit autol omavad. Vaatas siis mõnigi neist karterisse ja mis selgus-poldid pumbal nii pehmelt sees, et keera kasvõi näppudega.
Kodanikud V8-d, teilegi siis soovitus karterisse kiigata.

Postitatud: 19.06.2006 16:55 28
Postitas Tom
See on ju ammu teada viga neil v8'tel.

Postitatud: 19.06.2006 17:01 13
Postitas AARE540
See on nende mootorite tüüpviga kahjuks ja arvan, et enamus V8 omanikud on asjast teadlikud- kas siis ise kogenud selle jama tagajärgi või siis seda ennetanud... Ka omal oli üks polt karteripõhjas juba. Tsekka seda näiteks :P

mis üllatused siis veel ees ootavad ?!

Postitatud: 19.06.2006 17:07 56
Postitas UrMas.L
Võimalik, et vana „nali“ BMW-lt, aga mulle, kui antud margi kummardajale ja viimase veretilgani kaitsjale tegi see kõvasti meelepaha. Ma polnud seda varem kuulnud-näinud. Igatahes ülimalt ebameeldiv üllatus oli sellist odavust näha.
Täna siis põristan liimiga polditud 4.0-iga endise 3.0 asemel.
Neli null on manuaaliga kõvasti ärevam liikuma kusjuures!

Postitatud: 19.06.2006 17:11 26
Postitas AARE540
Ma küll ei tea, kas oli sul 3.0 manuaaliga ja panid selle kastile 4.0 otsa või panid 4.0 mootori sama mootori kastiga alla, kuid kui käiku läks see versioon 3.0 V8 kast vs 4.0 mootor, siis võib juhtuda, et ka kast saba annab mingi aeg...

vaid mootor vahetuses

Postitatud: 19.06.2006 17:23 52
Postitas UrMas.L
Endisele 3.0-le sai lihtsalt 4.0 otsa surgatud, aju ka loomulikult ära vahetatud ja vajalikul hulgal juhtmestikust (minimaalselt). Hetkel olen hädas just ajuga, mis tuli automaadilt ja mis näitab testis-kus käigukast on ja mis käik sees on, tühikäik on madalam, kui enne ja nüüd veel keeldus ühtlaselt käimast, täiesti lambist kusjuures. Polegi veel hädale jälile saanud.

Postitatud: 19.06.2006 17:27 49
Postitas AARE540
Kusjuures omal on ka manuaalkastiga autol automaadiga auto aju, nagu Truumu juures selgus, kuid senimaani on ta suht normaalselt töötanud. Muuseas samasugune mootorivahetus on ka omal mõtteis mõlkunud vahel... :P

käigukast

Postitatud: 19.06.2006 17:36 41
Postitas UrMas.L
…ja kui kast peaks minema (milles ma sügavalt kahtlen), siis pole ju ometi mingi probleem see leida. E32 on tõsiselt taskukohane vabaajaauto, mille tükkide hinnad on ärieesmärgil mittemüüjatel täiesti mõistlikud. Lisaks on see auto suht lihtsa ehitusega, nii et vigade otsimine on omale õlle sissekallamisele meeldiv vaheldus. Kuramuse mugav on selle asjaga kulgeda ka veel mööda maanteed. Loomulikult pole E32 mingi tõmblemise riist.

Re: käigukast

Postitatud: 19.06.2006 17:46 32
Postitas AARE540
UrMas.L kirjutas:…Loomulikult pole E32 mingi tõmblemise riist.
See lause mulle seitsmeka omaniku suust kuulduna meeldib, olgu see siis milline tahes- kas E32, E38 v E65. Ja sellise suhtumisega võib see kast isegi kesta ;) Aga minu arvamus kasti nõrkusel põhineb sellel, et klubis on mitmetel 4.0 omanikel ka originaalkastid (automaadid siis) tõrkunud, nende vääne on aga hoopsi midagi muud kui 3.0 mootoril...

mootori vahetus

Postitatud: 19.06.2006 17:50 37
Postitas UrMas.L
Kui kunagi vahetad 3.0 4.0 vastu, siis on vist tark vahetada ka differ. Hetkel on 100-ja sõites tahol 2500 p/min, mis on rohkem, kui 4.0-il originaalis oli. Käigukastis peaks olema viies sama ülekandega, kui 3.0-il.
Veel, kui vahetad, siis võta summutid ka kindlasti mootoriga kaasa. Need on erinevad 3.0-ist, õhulugeja on sama, kuid väiksema läbimõõduga torus.
Oled vaadanud, palju sinu autol 100 juures pöördeid on?

Postitatud: 19.06.2006 17:55 54
Postitas AARE540
Kusjuures ei oskagi täpselt öelda, aga eks ta ka sinna 2500 kanti peaks jääma. Mis aga puutub difrisse, siis nii ehk naa peaks sel juhul difri ära vahetama, kuna selle 210 kw asfaldiga ühendamiseks võiks nagunii olla blokkdiffer...

Postitatud: 19.06.2006 18:05 17
Postitas UrMas.L
Veel üks kamm on mul selle 4.0 ajuga mootoril, automaadi ajuga autol. Kohati ei suuda see tühikäiku leida. Pöörded käivad üles alla, kui käiku vahetades pikemalt sidurit hoian. Nähtavasti ei ole sinu masinal mingeid käimishädasid, kui alles testis avastasid teise aju seal olevat?
Mingid täiesti mõttetud hädad ujuvad aegajalt välja.

Postitatud: 19.06.2006 18:12 20
Postitas AARE540
Pole tõesti probleemi olnud, avastasime selle asja mingi aasta tagasi ja seni pole veel piisavalt pealehakkamist leidnud, et aju kivi ära vahetada. Mul ei tekita see muidu probleemi, kui et diagnostikas näitab lihtsalt transmission failure vms...

Postitatud: 19.06.2006 19:04 04
Postitas Tom
See 3.0 kast võib sul minna küll, vähemalt e34 540'l on ainult üks manuaal ja see on 6k* peale selle on tal siduris leevendus vedru, mis ei lase sidurit paugust kokku lasta.
See kast on veel ainult 740 ja 840 peal, realoemi andmetel.

Postitatud: 19.06.2006 22:51 12
Postitas UrMas.L
Sellest kasti kestvusest saame nüüd ajapikku selgust. Ma pole kummitossutaja tüüp, seega tavakasutajana ei tohiks see asi peavalu tekitada.
Masin on mul vaevalt 240 tuh läbisõiduga, mis peaks suhteliselt väike olema, kui kõrvutada saksast toodud ja türklastel kurditud spidode tegelikku näitu. Mootor on nüüd jah, just Saksast, mille läbisõit on mõistatus (keegi vast teab, mitmendal spido ringil õlipumba poldid välja kukuvad  ).
Linnasõidul annab tunda 3.0 –iga kõrvutades just see veidi liigne närvilisus, aga sellega harjudes ja sujuvsõidu oskused omandatud, saab kenasti ära liigeldud.
Kurtsin siin mootori ebaühtlasest tööst. Just tegin sõidud linnavahel ja täiesti lambist, nüüd töötab, kui kellavärk. vaatame, kuna anomaaliad taas välja löövad. Värskelt ratastele lastud asi, eks tule seda kobimist veel ette.

Postitatud: 20.06.2006 07:33 57
Postitas Ragnar
Kui kunagi vahetad 3.0 4.0 vastu, siis on vist tark vahetada ka differ. Hetkel on 100-ja sõites tahol 2500 p/min, mis on rohkem, kui 4.0-il originaalis oli. Käigukastis peaks olema viies sama ülekandega, kui 3.0-il.
4.0 on vähemalt e34 jah alla 2K selle kiiruse juures.
Kuidas sul kardaan muidu sobis. Aut ja manualil peaksid olema erinevad ju?
Tom kirjutas: See kast on veel ainult 740 ja 840 peal, realoemi andmetel.
M5 on kah.

Postitatud: 20.06.2006 08:45 35
Postitas Tom
UrMas.L kirjutas:Mootor on nüüd jah, just Saksast, mille läbisõit on mõistatus (keegi vast teab, mitmendal spido ringil õlipumba poldid välja kukuvad  ).
Need poldid võivad seal juba 200k km pärast välja kukkuda, kui mitte varemgi. See on väga nõrk kohta ja iga 100k järgi tasuks vaadata, mis toimub.

Postitatud: 20.06.2006 10:29 57
Postitas veekaheksa
Olen samuti seda meelt, et iga kahe-kolme õlivahetuse tagant võiks ikka selle karteripõhja alt ära võtta ja tsekata, mis toimub. Suht lihtne E38'l ja kindel tunne ikka. Ma pakun, et see polt kukub sealt ca150k km'ga vabalt välja kui ta ilma keermeliimita on installitud...

Postitatud: 20.06.2006 10:50 25
Postitas priitv8
e34.de foorumis on isegi küsitlusi selle kohta korraldatud, ka enne 100' on poldid lahti olnud:
http://forum.e34.de/thread.php?threadid=12374
http://forum.e34.de/thread.php?threadid=12383
(vihjeks lose=lahti, fest=kinni)