1. leht 1-st

Talveks valmistumine

Postitatud: 14.10.2006 23:32 46
Postitas bummer2
Tere ! Oleks siis selline küsimus , et milliseid mootori eelsoojendeid kasutate oma autodel? Autoks on 730D 1999a. Soovitage siis mida sellele autole paigaldada. Asi peaks võimalikult odav olema! Ja kindlasti võrgutoitel(220v) töötav. Ise uurisin defa WarmUp i. Ja ärge hakake ajama sellist jama, et hea mootor käivitub iga ilmaga ma lihtsalt ei taha oma auto mootorit piinata. :D Sooviks siis kuulda teie kogemusi ja arvamusi eri lahenduste kohta.

Postitatud: 15.10.2006 00:21 53
Postitas Leho
räägitakse et üks talvine diisli käivitamine kulutab mootorit samapalju kui bensuka 72h käiamine :)

Postitatud: 15.10.2006 09:53 41
Postitas Viljar
Kui 220v pealt töötav asi peab olema, siis loomulikult defa abiks.
Üks diisli talvine külmkäivitus, võrdub ca 500 km (bensuautodel ca 300 km) läbisõitu, seda numbrit saab küll kavaliteetse õliga väiksemaks, aga miks autot lõhkuda.

Postitatud: 16.10.2006 00:02 31
Postitas bummer2
On kellelgi defa plokisoojendus sama mootoriga autol? tahaks teada kas asi ka proktiliselt toimib. Kui kiiresti mootor soojeneb?

220

Postitatud: 16.10.2006 00:16 23
Postitas UrMas.L
Mul on selline juhtmega seina variant ühel autol peal. Kui see 20 pakasega seina lülitada, siis läheb 4-6h, kui käega katsudes mootor leigena tundub. Tavaliselt olen kohe, peale sõidust tulemist asja võrku ühendanud ja nii see seal kuidagi vindub.
Kui ilm ikka väga külm on ja auto salongis mingit kütet ei ole, siis peale käivitust soenduse sisse lülitamisega võib esiklaasi mõra kergelt tulla.
Õige asi on siiski Webasto tüüpi küte. Need juhtmetega seina variandid on kuidagi nõmedad. Kui töötava Webasto saab peale 5000-6000 tuhandega, siis selle kasutusmugavus korvab tehtud kulutuse.

Postitatud: 16.10.2006 16:36 55
Postitas arnie
Omale tahaks ka panna webasto, või kas või juhtmega defagi, et plokk soojaks saaks, aga üks tuttav, kes neid paigaldab ütles, et minu autole ei saagi panna kuna V12 mootoril ei ole nii palju vaba ruumi kapoti all kuhu küttekeha vahele sussata. :cry:
Jama lugu kui su autol suur süda sees on.

Re: 220

Postitatud: 16.10.2006 16:48 50
Postitas AARE540
UrMas.L kirjutas: Need juhtmetega seina variandid on kuidagi nõmedad. Kui töötava Webasto saab peale 5000-6000 tuhandega, siis selle kasutusmugavus korvab tehtud kulutuse.
Rootsis põhja poole minnes on enamus autod öösel juhtmete otsas- see on seal väga popp, pea iga maja juures on mitu pistikut meetrikõrguste postide otsas:) Ja nende soojendite puhul 2-3h täiesti piisab, et mootor soojaks saada. Kui rohkem aega võtab, siis on soojendi ise vigane vms.
Muidugi näiteks rekkade ja metsamasinate puhul on see suht välistatud, seal on ikka autonoomsed kerod peal, mis max 2 tunniga toa ja mootori soojaks kütavad :)
Muuseas, Urmas, hinnaga pakkusid nats üle 5000K vaevalt midagi maksab, pigem ikka 5K :D ;)

Postitatud: 16.10.2006 17:17 50
Postitas priitv8
arnie kirjutas:Omale tahaks ka panna webasto, või kas või juhtmega defagi, et plokk soojaks saaks, aga üks tuttav, kes neid paigaldab ütles, et minu autole ei saagi panna kuna V12 mootoril ei ole nii palju vaba ruumi kapoti all kuhu küttekeha vahele sussata. :cry:
Jama lugu kui su autol suur süda sees on.
Rumal jutt. Tehasest ju pandi ja ka järelpaigaldus ette nähtud. Tööd on ainult palju.
Pilt

Re: Talveks valmistumine

Postitatud: 16.10.2006 17:28 51
Postitas kimmo
bummer2 kirjutas:Tere ! Oleks siis selline küsimus , et milliseid mootori eelsoojendeid kasutate oma autodel? Autoks on 730D 1999a. Soovitage siis mida sellele autole paigaldada.
Kontrolli enne, kas sul äkki webasto juba peal - asub ta juhipoolse esilogari all.

Postitatud: 16.10.2006 18:00 53
Postitas UrMas.L
Eh, hind läks jah vähe kosmiliseks :cool:
Mis puutub rootsi ja üldse põhjamaadesse, siis neil on jah see juhtmestamine väga popp. Neil on ka olemas kohad, kuhu see juhe suruda, aga meil...
Kui elukoht ja turvalisus võimaldab, siis on see juhe seinas variant üks odavamaid, aga siiski. Taimer mingiks ajaks seada või puldist rõveda külmaga auto sooja panna on siiski mugavam.
750 -ile läheb Webasto ilusti peale. Minu oma eelmisesajandi bmw-l on V8, mis võtab enam ruumu mootoriruumis, kui V12 ja ahi on ilusti sinna ära mahutaud.

Postitatud: 16.10.2006 18:12 54
Postitas AARE540
UrMas.L kirjutas:Eh, hind läks jah vähe kosmiliseks :cool:
Mis puutub rootsi ja üldse põhjamaadesse, siis neil on jah see juhtmestamine väga popp. Neil on ka olemas kohad, kuhu see juhe suruda, aga meil...
Kui elukoht ja turvalisus võimaldab, siis on see juhe seinas variant üks odavamaid, aga siiski. Taimer mingiks ajaks seada või puldist rõveda külmaga auto sooja panna on siiski mugavam.
Ka juhtmega variantidel on taimer võimalik, kuigi jah, meie oludes on see vast suht välistatud, et pistikuga postid üle mõne päeva püsiks- meil see turvalisus ja värk nats erinevad. Kusjuures, Rootsis on taimer vähemalt kohati juba pistikusse sisse ehitatud.

Postitatud: 16.10.2006 18:20 40
Postitas bummer2
Elekter pole probleem kuna elan maal ja omas majas. Mugavuse kohapealt on neid odavaid taimereid küll müügil. Hetkel ei teagi kas peab el soojendust paigaldama kuna äkki on autol tehasest webasto peal. Peab asja uurima.

Postitatud: 16.10.2006 18:28 31
Postitas priitv8
UrMas.L kirjutas:Minu oma eelmisesajandi bmw-l on V8, mis võtab enam ruumu mootoriruumis, kui V12 ja ahi on ilusti sinna ära mahutaud.
Seda väidet küll uskuda ei tahaks.

Postitatud: 16.10.2006 18:28 45
Postitas arnie
Soomes ei teagi sellist majaesist parklat kus ei ole neid pooleteistmeetriseid poste väljas.

Mis minu autosse puutub siis soovitage palun kes teab kus ma omale selle juhtmega süsteemi peale saan, tundub et minu tuttav vist ei viitsinud seda tööd ette võtma hakata.
priitv8 kirjutas:
UrMas.L kirjutas:Minu oma eelmisesajandi bmw-l on V8, mis võtab enam ruumu mootoriruumis, kui V12 ja ahi on ilusti sinna ära mahutaud.
Seda väidet küll uskuda ei tahaks.
mulle tundub ka kuidagi ulmeline see v8 mootor olevat, kui ma oma kapotti lahti teen siis ei mahu sõrme ka kusagile vahele toppida, huvitav milline see v8 siis olema pidi.

Postitatud: 16.10.2006 18:50 56
Postitas Ragnar
võib ka nii, et koondad ära midagi kapoti alt.
mul on näiteks eelmine omanik arvanud, et klaasipesuvedeliku paaki pole
vaja ja on sinna asemele webasto installinud.
pestuvett saab kasutada sellegipoolest, sest väike intensiivpesu paak on alles siiski.

Postitatud: 16.10.2006 18:58 26
Postitas arnie
Nu kirjutas:võib ka nii, et koondad ära midagi kapoti alt.
mul on näiteks eelmine omanik arvanud, et klaasipesuvedeliku paaki pole
vaja ja on sinna asemele webasto installinud.
pestuvett saab kasutada sellegipoolest, sest väike intensiivpesu paak on alles siiski.
No sellist asja ma küll ei teeks , minu arvates klaasipesuvdelik on üks tähtsamaid asju turvalisuse mõttes, eriti veel alles alanud sügisel, kohe peale tuleval talvel ja ehk. ka varsti uuesti saabuval kevadel :lol:

ennem valiks igal juhul klaasi kraapimise ja 5 min. maja ees mootori soojenemise!

Postitatud: 16.10.2006 22:25 44
Postitas priitv8
arnie kirjutas:...ja 5 min. maja ees mootori soojenemise!
See on küll sulaselge aja ja kütuse raiskamine!
Pealegi soojeneb mootor mõistliku koormusega sõites kiiremini, kui kohapeal.

Postitatud: 16.10.2006 22:51 35
Postitas toivoku
priitv8 kirjutas:
UrMas.L kirjutas:Minu oma eelmisesajandi bmw-l on V8, mis võtab enam ruumu mootoriruumis, kui V12 ja ahi on ilusti sinna ära mahutaud.
Seda väidet küll uskuda ei tahaks.
usus mind v12 on rohkem ruumi kapoti all kui v8l vähemalt juhipoolses osas.

Postitatud: 17.10.2006 08:37 21
Postitas priitv8
toivoku kirjutas:usus mind v12 on rohkem ruumi kapoti all kui v8l vähemalt juhipoolses osas.
Külgedel? Nõus, V8 on 90-kraadi laiali, V12 on 60-kraadi. Aga V12 on 1) pikem ja 2) sisselaske kollektorid võtavad silmnähtavalt palju ruumi.
E32 kere on kummaltki poolt oma 3-4cm laiem ka, kui E34.

suutem-väiksem

Postitatud: 17.10.2006 10:24 26
Postitas UrMas.L
Kahjuks on see näperdamist sooviv kraam just enamalt külgedel. V8 on kohati remondivaenulikum, kui V12, kuigi just see V12 oli saanud kunagi kõige remondimehe vaenulikuma mootori tiitli.
Ega mullegi oli üllatuseks, kui toivoku autole mootoriruumi kiikasin ja nägin kraami ka allpool, mis minu autol täiesti nägematusesse jääb.

Postitatud: 17.10.2006 18:54 22
Postitas bummer2
Oskab keegi öelda kuidas originaal webasto toimib. Et kas menüüst paned aja millal hakkab sealt kus on võimalik seda õhu puhumist panna ajaliselt. Milleks on 2 aega võimalik panna , et nagu 2 tsüklit ? Kuidas selgeks teha kas ta ka mootorisoojendusena toimib? Eks peab hommikul külma mootoriga asja katsetama.