1. leht 1-st

M73 väljalaske kollektor

Postitatud: 18.02.2022 21:34 05
Postitas MadisT
Kui keeruline väljalaske kollektori eemaldada? Annab midagi väga pekki keerata? Probleem tegelt selle taga õhu leke. Kuna ise suurem asi autoremondi lukksepp pole siis uuriks kas tasub ise üldse näppima hakata? Siiani enamus töid youtube abiga ära teinud ja teiste abiga, seekord kõik hõivatud aga kevad paistab.....

Re: M73 väljalaske kollektor

Postitatud: 18.02.2022 21:39 10
Postitas darkie
Ei ole väga keerulist midagi seal, ruumiga on nagu on.. Lihtsalt soovitan enne juba ära varuda need vasest originaal mutrid.

Re: M73 väljalaske kollektor

Postitatud: 18.02.2022 21:44 17
Postitas toivoku
kui tööriistu, teadmisi jne asju pole siis soovitan pigem viia kuskile kellegi juurde, hoiad kokku hunniku närve ja auto saab ka ilmselt kiiremini liikuma

Re: M73 väljalaske kollektor

Postitatud: 18.02.2022 21:55 27
Postitas darkie
Noh, googlest uurida selle v12 mootori süüteküünalde vahetuse kohta, siis tuleb ka igasugu õudusjutte. Ise tegin esimest korda 4h, ja ei olnud see #12 silinder ka midagi hullu. Aga eks lihtsam ole iga asjaga nii, et lasta kellelgi ära teha ja hiljem €€ € köhida.

Re: M73 väljalaske kollektor

Postitatud: 18.02.2022 21:57 56
Postitas toivoku
darkie kirjutas: 18.02.2022 21:55 27 Noh, googlest uurida selle v12 mootori süüteküünalde vahetuse kohta, siis tuleb ka igasugu õudusjutte. Ise tegin esimest korda 4h, ja ei olnud see #12 silinder ka midagi hullu. Aga eks lihtsam ole iga asjaga nii, et lasta kellelgi ära teha ja hiljem €€ € köhida.
no kui sul on tööriistadeks mingi suva tööriista kohver või bensujaamast ostetud küünlavõti siis nendega väga ju ei vaheta neid küünlaid :D mitteteadja ilmselt tõmbab esimese hooga need küünladjuhtmed puruks.
Miks ma seda soovitan? viimasel ajal on igaykskuskilt internetist lugenud või youtubest vaadanud,et oh seeon sitaks lihtne töö, ta ju tegi 15 minutiga ära, pärast on see auto 2 nädalat vedelenud kuskil garaazis ja viiakse lõpuks ikka kuskile töökotta ja seda treila peal ,sest polnud mingit tööriista või teadmisi kuidas asjale läheneda, ning tihtipeale läheb asi oluliselt kulukamaks kui oleks kohe lasknud ära teha. v12 ei ole mu meelest hea auto mille peal mingeid mutreid ja polte ümmarguseks keerata.
Äsja näide, e61 esimesed pidurikettad ja klotsid, ei tundu ju keeruline töö? aga hämmastaval kombel supporti poldid ümmargused , pidurikettakinnituspolt ümmargune ja ka sadula kuuskandid ümmargused. Ja selle peale kulutati meeletu aeg kuskil tungraua otsas jeblades.

Re: M73 väljalaske kollektor

Postitatud: 18.02.2022 22:32 08
Postitas darkie
Jah, absoluutselt, ei vaidle vastu. Eks siinkohal mängib rolli, kui palju on kulbiga sinna kupli alla moistust ka pandud :P

Üldiselt, kui ikka peale vaadates aisetunne ütleb, et pigem ei tasu jamama hakata, siis viia meistrimehe kätte.

Re: M73 väljalaske kollektor

Postitatud: 19.02.2022 11:10 37
Postitas MadisT
darkie kirjutas: 18.02.2022 21:55 27 Noh, googlest uurida selle v12 mootori süüteküünalde vahetuse kohta, siis tuleb ka igasugu õudusjutte. Ise tegin esimest korda 4h, ja ei olnud see #12 silinder ka midagi hullu. Aga eks lihtsam ole iga asjaga nii, et lasta kellelgi ära teha ja hiljem €€ € köhida.

Tahaks et asi korda saa, natuke ka suveni aega. Vaja liikuda tööriistad mida vaja saaks venna tööjuurest laenata. Kuna tegemist hobiautoga siis tahaks ikka ise näppu külge painaja ehk õpiks ka midagi. Aga väga kallist õppetundi ka ei soovi :)

Re: M73 väljalaske kollektor

Postitatud: 19.02.2022 22:28 14
Postitas eero
Tee ära siis, ega mis seal ikka juhtuda saab? :)
Mutrid võivad olla ümmarguseks põlenud, eelkõige väljalaske toru omad, mis alt kollektori külge lähevad. Nii, et ükski padrun enam peale ei istu.
Ja kollektori tikkpoldid võivad pooleks minna, niiet neid vaja pärast välja puurida plokikaanest.
Ega muud hullu seal olla ei saa. Kui midagi sellist ei juhtu, siis lihtne fix. :) Mõne koha peal võiks 2 küünarnukki abiks olla, aga no kui pole, siis küll saab ilma ka. Kõik saanud seni.