1. leht 1-st

740D X-drive F01 - mõned küsimused targematele

Postitatud: 28.01.2023 02:39 00
Postitas BMWhuviline300
Tere!

Olen BMW huviline, kelle entusiasm margi vastu on oluliselt suurem kui tehnilised teadmised sellest masinast (mis on vähem kui tagasihoidlikud) ning kes sooviks pisut nõu spetsialistide/kogenenumate käest, kuidas kõige targemini oma masinat hooldada, kas see on enam majanduslikult mõttekas või oleks mõtet pigem maha müüa ja uuem versioon soetada?

Olen 2 aastat omanud 2013 aasta BMW 740d X-drive versiooni (läbisõit ostu hetkel 129000, hetkel 165000), mis on mulle selle aja jooksul valmistanud märkimisväärselt palju omamisrõõmu (masina esteetika ja sõiduomadused on tõesti suurepärased), ent ka suuri kulusid (viiekohaline summa). Välja vahetatud on selle aja jooksul tagumine õhkvedrustus, kardaan, klapikambri kaan, jahutuslõdviku ühendusmuhv, tagumine elektrikardin, tagumised reduktorpuksid... sellele lisaks mõistagi korralised hooldused - loodan, et nimetustega ei eksinud). Suures pildis oleks juba odavam soetada uus 7 seeria ma mõistan, aga olen masinast väga sisse võetud ning F01 meeldib rohkem kui G11 versioon.

Minu küsimused oleksid aga järgmised...

1.) Kas 165 000 läbisõidu juures oleks mõistlik juba vahetada mootori kett või mitte? Kas spetsialist suudaks ülevaatuse käigus suure tõenäosusega hinnata kas mul oleks vaja see kulutus kohe teha või võib sellega pigem turvaliselt autoajakirjades kirjeldatud 200 000km "maagilise piirini" sõita?

2.) Kui ma soovin seda masinat siiski säilitada, selmet siiski G11 vastu välja vahetada (või hoopis eelmise gen Audi A8 - loodan, et kohe bani ei saa selle ketserliku mõtte eest :) - pisut igavam kui 7. seeria aga olen lugenud, et märksa töökindlam... võite siinkohal oma hinnanguid anda kuna mul puudub kogemus ), siis millised "ennetavad remonditööd" tasuks veel ära teha enne kui miskit katki läheb ja suurema remondiarve kaela toob? Oleksin valmis mõned tuhanded veel maksma, et seda masinat veel 50 000-70 000 km nautida, aga kui arve kisub üle €5000, siis hakkab lõpuks ära tüütama (ainus põhjus miks olen neid suuri kulusid talunud on see, et masin on tõesti väga eriline "Individual" versioon, mille laadset ka kogenud BMW spetsid harva näevad). Autot on hooldatud kogu aeg õigeaegselt ja ühtegi kulu kokku hoidmata.

3.) Autoajakirjas kirjutas, et F01 mudeli täiendavad probleemid pidid olema (tsiteerin)... "Väsivad TURBOD, väntvõlli laagrid (see läheks ketivahetuse käigus vist uuendamisele niikuinii), KOLVIGRUPP, PIHUSTID, KETIAJAM ja VANOSe juhtsolenoidid... küpsevad ära KLAPISÄÄRETIHENDID". Kui palju selles loetelus toodud iga elemendi vahetamine/remont maksta võiks?

4.) Kui lasta masinal ketivahetus teha, siis kui turvaline oleks lasta teha ka madala taseme "chippimine", et umbes 40hj juurde saada? Kas täiendav sõidurõõm õigustaks täiendava riski?

5.) Olen mõelnud ka 4 ukselise BMW M6 peale (üks veatuma välimusega sedaane mis kunagi tehtud on ilmselt), aga selle ülivõimsa V8 töökindlus on vist veel problemaatilisem kui 7. seerial eeldan ning 560HJ tagaveoga masin Eesti talves vajaks vist veel ühe "talveauto" soetamist.

Igatahes... kui mõni hea inimene soostub mõni minut oma väärtuslikust ajast pühendama, et nendele küsimustele oma poolseid vastuiseid pakkuda siis oleksin väga tänulik.

Lugupidamisega,

A.

Re: 740D X-drive F01 - mõned küsimused targematele

Postitatud: 28.01.2023 12:24 11
Postitas RazzKalbass
1) KKK võetakse maha ja sealt saab hinnata keti lõtku, kui on liiga suur siis vahetusse. BMWsse pöördu selle murega :)

On sul m pakett ka? võibolla ma oleks huvitatud ostmisest. A8 on täielik hukatus, ära seda küll osta. Seda räägib ka fakt et neid uuena pmst ei müüdagi, sest kellelegi ei meeldi :D

Re: 740D X-drive F01 - mõned küsimused targematele

Postitatud: 28.01.2023 15:55 21
Postitas LEDBeam
1) Ei.

3) Kui sellistest kobrulehtedest midagi loed, loe täpselt, mille kohta jutt käis. Igal juhul mitte N57 mootori kohta. Kui aru ei saa, on targem jätta lugemata.

4) Ei soovita mingit "chippimist". See mootor liigub niigi hästi. Seda enam, et see toiming on kulu ja kaasneda võivad probleemid samuti. Küsin vastu: Kust üldse selline mõte, kui vaja tagada, et masin ei üllataks veel kuludega?

Re: 740D X-drive F01 - mõned küsimused targematele

Postitatud: 28.01.2023 19:54 23
Postitas BMWhuviline300
Tänan asjatundjatele tähelepanekute eest...

Hetkel on auto remondis kus välja vahetamisel on miski elektroonikaplokk pakiruumi lähedal, mis kontrollib roolivõimu (tule veateade ja roolivõim kadus ära) ja mis sai veekahjustuse. Ma ei tea kuidas see juhtuda võis... Kas Eesti imeline talv lõputu sulalumega või siis äkki käsipesus surveveega pagasiruumi/aknaserva juurest jääd lahti pestes äkki lekkis sisse kuidagi (pakun huupi- võimalik et mu oletus on täiesti küündimatu). Lisaks sellele vahetatakse välja juhi ukse lukusüsteem, mis keeldus lukustumast kui kesklukust teised uksed sulgusid. Ja siis veel esimene vasak vedru oli katki (mõlemad esimesed vahetatakse välja). Üllatav, et kõik need 3 häda tekkisid täpselt samal hetkel. Veider. Ja kõik justkui mitte-seotud asjad (roolivõimu üle ujutatud elektroonikaplokk, kesklukk ja esimene vedru). Eks näis mis siis see remondikulu kokku saab olema. Neljakohaline arve kindlasti.

Mis edasi? Pean siis võtma vastu otsuse kas lasta ketivahetus teha 165000 km läbisõidu juures või mitte.

Seejärel oleks vaja omada mingit pilti kui suure tõenäosusega need teised väidetavasti F01 nõrkadeks kohtadeks olevad elemendid mis autoajakirjas kirjeldati (pihustid, turbod, ketiajam, VANOS juhtsolenoidid ja klapisääretihendid) järgnevate aastate jooksul mu 740D'l katki võivad minna ning kui palju nende remont sellisel juhul maksma võib minna. Kui €3000, siis selle kannataks ära, €5000 alates juba pigem ei ning mõõt hakkab täis saama. Oleks juba ammu minema jalutanud aga auto on lihtsalt nii nauditav.

CHIPPIMINE - Tänan nõu eest. Ma ei saa kurta, et masin aeglane oleks. 2 tonni läheb 5,88 sekundiga sajani (ise testisin). Aga kiusatus on ikka pisut nobedamaks kui seda riskivabalt teha saab. Kui ei saa, siis pigem mitte.

M pakett - Minu teada ei ole. On BMW 740d Individual, karamell/alcantara nahksisuga ning 2 komplekti velgedega, milledest suve omad on väga apetiitse välimusega (20 tollised, ees 245, taga 275, talverehvid soliidsed sellised saksa pensionäri omad - 19 tolli ja palju kodaraid... masin ei näe siis nii imposantne välja aga sõit on palju pehmem paksema profiili tõttu) ja need on küll markeeritud selle M logoga.

Audi A8 - Kui autot otsisin, siis tegin testisõite tosinkonna masinaga. 7. seeriad, A8 ja S-klassid (W221 ja W222). Muljed... A8 tundub väga viisakas kui on facelift versioon > 2013 aasta. Sisu tundub olevat väga kvaliteetselt kokku kruvitud ning kõrgema otsa erimudelid ei jää interjööri poolest 7. seeria Individualile alla. Tundus väga ahvatlev auto, kuna olen kuulnud, et A8 pidi olema nendest kolmest kindlasti kõige töökindlam (7. seeria jällegi kõige kallim/hapram). Ainus miinus on see, et kuigi A8 on soliidne, puudub sellel minu jaoks "wow" faktor ning on igavavõitu. Mercedes S klass W221 tundus väga sümpaatne interjööri osas - see oli viimane S klass mille materjalid (need vanadel masinatel kleepuma kippuvad rooli nupud välja jätta) olid tõesti kvaliteetsed. W222 S-klass disain on ilus nii seest kui väljast AGA (ja see aga on paraku "conditio sine qua non" luksusauto soetamisel minu jaoks ning täielik deal-breaker mille tõttu ilmselt kunagi ühtegi > 2016 tehtud Mercedest ei saa kahjuks osta - interjööri materjalid on üliodavad ning seda ei maskeeri kuidagi ära sõltumata sellest kui palju LED tulukesi sinna salongi panna) selle sisemised materjalid on nii katastroofiliselt odavad, et see on borderline skandaalne. Tundsin W222 ennast nagu suvalises Frankfurti lennujaama taksos. Õhukeste plastikute habras kriuksumine oleks piinlik juba C klassis, aga et S-klassid pärast 2013 sellised on, sellest on väga kahju (masinate disain ja vaikus/pehme sõit on ju muljetavaldavad).

Sellised muljed ja mõtted siis. Kui kellelgi on veel jagada oma mõtteid/arvamusi, siis mõistagi on need teretulnud...


Lugupidamisega,

A.

Re: 740D X-drive F01 - mõned küsimused targematele

Postitatud: 28.01.2023 20:24 51
Postitas TiitR
Sry, et küsin, aga 40d ja vanos?

Re: 740D X-drive F01 - mõned küsimused targematele

Postitatud: 28.01.2023 21:21 20
Postitas BMWhuviline300
TiitR kirjutas: 28.01.2023 20:24 51 Sry, et küsin, aga 40d ja vanos?
Minu küsimusest ilmnes ilmselt minu teadmiste, või täpsemini nende puudumise tõsiasi. Nagu ma aru saan, siis selle konkreetse probeelmi esinemise tõenäosus minu autol (2013 740d X-drive) on sama tõenäoline nagu murtud tiib kilpkonnal? : ) Ma lihtsalt lugesin autoajakirjast (Autolehe eriväljaanne "200 kasutatud autot" - artikkel "BMW 7. seeria võib üllatada väga kuluka remondiga") 7. seeria tüüpvigu ja kõrvutasin probleeme mis mul on juba remonditud (õhkvedrustus, klapikambri kaane tihend, kardaan, kesklukustus, comfort access ukselingid, elektriline kardin, esivedrud, roolivõimendi elektroonika moodul) ning mis võiks veel tekkida seal toodud loetelu põhjal.

Aga nagu ma aru saan, siis vähemalt selle pärast ma muretsema ei pea : )

Aga kuidas on lugu TURBO(de)ga? PIHUSTITEGA, KLAPISÄÄRE TIHENDITEHGA (klapikambri kaas vahetati mul välja) ja KETIAJAMIGA? Kas see ketiajam on mingi agregaat, mis vahetataks niikuinii koos keti/saaledega välja? Kui palju nende asjade välja vahetamine maksaks ennetava meetmena ning kas seda oleks 165000 km läbisõiduga masinal mõtet teha? Mul on tunne, et varsti olengi kõik need kriitilised komponendid lasknud juba ära parandada.

Tänan info eest!

Lugupidamisega,

A.

Re: 740D X-drive F01 - mõned küsimused targematele

Postitatud: 28.01.2023 22:51 44
Postitas Martin750
Vanose ja klapisääre tihendite probleemid on bensukatel. N57 konel võib ketiga 250k julgelt sõita, juhul muidugi kui hooldused vähemalt iga 15k järel tehtud.

Re: 740D X-drive F01 - mõned küsimused targematele

Postitatud: 28.01.2023 23:31 41
Postitas BMWhuviline300
Martin750 kirjutas: 28.01.2023 22:51 44 Vanose ja klapisääre tihendite probleemid on bensukatel. N57 konel võib ketiga 250k julgelt sõita, juhul muidugi kui hooldused vähemalt iga 15k järel tehtud.
Ma tänan olulise lisainfo eest! Seega 2 asja mille pärast ei pea muretsema. Hooldused olen teinud ühtegi kulu kokku hoidmata - lasen alati vahetada kõik filtrid ja õlid ja mis vaja teha juba enne kui nõutud aeg käes on.

Kuidas on olukord 740d TURBOga?

Re: 740D X-drive F01 - mõned küsimused targematele

Postitatud: 28.01.2023 23:43 01
Postitas LEDBeam
Topelturboga on mõne elemendi nöök TUNDUVALT tõenäolisem, kui üksikturboga (730d või xd), sest seal on 2 turbot ja hunnik klappe nende haldamiseks. Koos juhtklappide ja lisa turboga on liigseid peavalu tekitavaid jubinaid 7 või 8, millest iga1 võib omamoodi näkku panna ja otsi siis üles. Lisaks on seal mitmeid laialipudenevaid vaakumvoolikuid, mis lähevad üle väikese turbo ja seal on nad tihti nii kõvad ja rabedad, et ei või puutuda. Nii, et kui oled mootori juppide lagunemise suhtes tundlik, pane topelturboga kiiresti turgu ja vaata 1 turboga, ;). Üldse kehtib reegel, mida lihtsam masin, seda odavam pidada. Kordan veel kord ja loodan, et viimast korda, kui selle ära chipid, siis tehse diagnostikaprogrammid enam ei diagnoosi, kui mingi kanitell nendega algab. Tavaline käik on siis chipitud jama maha (kui saab nii, et surnud autot ei teki) ja saab edasi uurida. Kui midagi tahad proovida, proovi uut õllesorti, aga ära proovi masina teadlikku p..ekeeramist. Chippida on mõtet alles siis, kui pedaali põrandasse vajutamise järel on tunne , et ikka jääb väheks. Kui ise "pedaal põrandas" stiili ei kasuta, siis milleks see jutt üldse?
Pihustitega üldjuhul pole teemat, see su loetud napakas artikkel puudutas bensumootrit. Veel kord, kui midagi loed, proovi loetust ka aru saada. Vanose ja sääretihndite kohatut juttu juba kommenteeriti. kette vahetakse 250- 300 Mm läbisõidul. Selles mõttes on veel resurssi.

Mis puudutab uppunud servotronicu (rooli) plokki, siis seal kõrval on õhkvedrustuse plokk ja lase ka selle pistik üle vaadata ja WD40-ga üle ujutada. Servotronicu plokki 32436872117 nägin ebay-s 25 raha eest. Ei pea kõike kohe jooksma esindusest ostma 300-ga, kui siit lammaritest ei leia.

Mina 2 vedrut poleks soovitanud vahetada, kui uus tehase vedru tellida vastavalt vedrutabelile (erinevate lisadega on erineva koodiga vedrud). Meie lamavad võmmid lõhuvad bemmide vedrusid usinalt ja ei jõua neid keegi komplektina uuendada. Selles suhtes on linnaisad suutnud teha geniaalse leiutise, kuidas BMW AG vedrudemüüki edendada. Mul tuli tihti sõita mööda Valdeku tn-t ja kokku on kulunud F10-l 2 tagavedru 1,5 aasta jooksul. Pole küll raatsinud tehaseomi enam panna, võimalik, et Sachs-i vedrud on ka veidi saast.

Lukuajamis keskluku mikromootorid vahel lähevad pekki jah. Loodan, et pole soft-closega, siis on lukk mitu korda kallim. Kui tellida teenus, tuleb lukk vahetada, oleks omal pekki läinud ja soft-closega, oleksin luku laiali lammutanud ja mootori vahetanud.

Nii, et kui mõistus peas või valida kohti, kus seda masinat lappida, ei pruugi kohe iga pisijamaga tulla 4-kohalised arved. 1-l veidi keerulisemal bemmil 3 jama korraga on täiesti tavaline. Audit valides tuleb arvestada näiteks sellga, et starteri vahetuse tööaeg võib olla 40 tundi. Antud masinal saab starteri kätte ja tagasi koos põhjakatete nokkimisega tunni- 2-ga. FB-s autotöökode grupis ringles mõni aeg tagasi anektoot kus Audi starterile oli peale kirjutatud: "Õnnitlen, et nii kaugele jõudsid!".

Re: 740D X-drive F01 - mõned küsimused targematele

Postitatud: 29.01.2023 01:26 00
Postitas BMWhuviline300
SUUR TÄNU!

Sain palju väärtuslikku infot.

Paraku on tegemist soft close ustega jah. Öeldi et uus lukk maksab €440 kui õigesti mäletan. Eks näis mis see töökulu juurde läheb.

Ma saan aru, et 730D ja 730i on piisavalt kiired küll ning 7. seeria on peamiselt mugavalt kulgemise kui sportlike manöövrite harrastamise masin aga olen juba selle 313HJ/630NM ära harjunud. Möödasõidud toimuvad väga kiiresti ning ei ole palju masinaid millega see 2 tonnine laev sammu ei suuda pidada.

CHIPPING - Müügitöö on veenvalt tehtud. Selle järgi isu enam ei ole... ei ole mõtet lisa komplikatsioone tekitada mingi 40HJ nimel ilmselt.

UPPUNUD ROOLISÜSTEEMI ELEKTROONIKAPLOKK - Uurin siis järgi kas õhkvedrustuse moodul on kombes.

VEDRUD - Öeldi et 1 vedru on katki ning vahetatakse mõlemad ees ära. Mis siis ikka... õnneks see ei ole vist kallis töö.

Kuigi olen kokku üle €10000 maksnud kõikide vigade remontimisele 2 aastaga ei kahetse ometi et selle masina valisin, kuna tegemist on kõige ägedama sõiduvahendiga milles mul on olnud kogemust kulgeda (kas roolis või kaassõitjana) - sh. S-klassi eri versioonid W221 ja W222, MB CLS, A8, Porsche Cayenne. Ainsad masinad alla €70000 (kasutatud autodest räägin ikka hinnaskaalt silmas pidades), mis mulle sama atraktiivsed tunduvad on viimaste aastakäikude (2013/14) väikese läbisõiduga Mercedes CL500/CL63AMG - üks kõige kaunimaid autosid mis kunagi tehtud (täisulik iga nurga alt, ideaalne kombinatsioon opulentsest raskekoelisusest ja samas elegantsusest) ning BMW M6 4 ukseline versioon, mida saaks €50000 kätte aga 560HJ + neliveo võimaluse puudumine + eesti talv ei ole vist mõistlik kombinatsioon (M6 kasko kulu oleks ka ilmselt umbes sama nagu mõnes kesk-ameerika riigi välisvõlg). Porsche Panamera pidi olema hea auto aga veel kallim üleval pidada ilmselt.

Chippimise proovimise asemel prooviks head õlut küll (kuigi olen rohkem veinihuviline)... Vaat pruulikoja IPK'd julgen õlledest soovitada : )

Tänan veelkord oma teadmisi jagamast!

A.









LEDBeam kirjutas: 28.01.2023 23:43 01 Topelturboga on mõne elemendi nöök TUNDUVALT tõenäolisem, kui üksikturboga (730d või xd), sest seal on 2 turbot ja hunnik klappe nende haldamiseks. Koos juhtklappide ja lisa turboga on liigseid peavalu tekitavaid jubinaid 7 või 8, millest iga1 võib omamoodi näkku panna ja otsi siis üles. Lisaks on seal mitmeid laialipudenevaid vaakumvoolikuid, mis lähevad üle väikese turbo ja seal on nad tihti nii kõvad ja rabedad, et ei või puutuda. Nii, et kui oled mootori juppide lagunemise suhtes tundlik, pane topelturboga kiiresti turgu ja vaata 1 turboga, ;). Üldse kehtib reegel, mida lihtsam masin, seda odavam pidada. Kordan veel kord ja loodan, et viimast korda, kui selle ära chipid, siis tehse diagnostikaprogrammid enam ei diagnoosi, kui mingi kanitell nendega algab. Tavaline käik on siis chipitud jama maha (kui saab nii, et surnud autot ei teki) ja saab edasi uurida. Kui midagi tahad proovida, proovi uut õllesorti, aga ära proovi masina teadlikku p..ekeeramist. Chippida on mõtet alles siis, kui pedaali põrandasse vajutamise järel on tunne , et ikka jääb väheks. Kui ise "pedaal põrandas" stiili ei kasuta, siis milleks see jutt üldse?
Pihustitega üldjuhul pole teemat, see su loetud napakas artikkel puudutas bensumootrit. Veel kord, kui midagi loed, proovi loetust ka aru saada. Vanose ja sääretihndite kohatut juttu juba kommenteeriti. kette vahetakse 250- 300 Mm läbisõidul. Selles mõttes on veel resurssi.

Mis puudutab uppunud servotronicu (rooli) plokki, siis seal kõrval on õhkvedrustuse plokk ja lase ka selle pistik üle vaadata ja WD40-ga üle ujutada. Servotronicu plokki 32436872117 nägin ebay-s 25 raha eest. Ei pea kõike kohe jooksma esindusest ostma 300-ga, kui siit lammaritest ei leia.

Mina 2 vedrut poleks soovitanud vahetada, kui uus tehase vedru tellida vastavalt vedrutabelile (erinevate lisadega on erineva koodiga vedrud). Meie lamavad võmmid lõhuvad bemmide vedrusid usinalt ja ei jõua neid keegi komplektina uuendada. Selles suhtes on linnaisad suutnud teha geniaalse leiutise, kuidas BMW AG vedrudemüüki edendada. Mul tuli tihti sõita mööda Valdeku tn-t ja kokku on kulunud F10-l 2 tagavedru 1,5 aasta jooksul. Pole küll raatsinud tehaseomi enam panna, võimalik, et Sachs-i vedrud on ka veidi saast.

Lukuajamis keskluku mikromootorid vahel lähevad pekki jah. Loodan, et pole soft-closega, siis on lukk mitu korda kallim. Kui tellida teenus, tuleb lukk vahetada, oleks omal pekki läinud ja soft-closega, oleksin luku laiali lammutanud ja mootori vahetanud.

Nii, et kui mõistus peas või valida kohti, kus seda masinat lappida, ei pruugi kohe iga pisijamaga tulla 4-kohalised arved. 1-l veidi keerulisemal bemmil 3 jama korraga on täiesti tavaline. Audit valides tuleb arvestada näiteks sellga, et starteri vahetuse tööaeg võib olla 40 tundi. Antud masinal saab starteri kätte ja tagasi koos põhjakatete nokkimisega tunni- 2-ga. FB-s autotöökode grupis ringles mõni aeg tagasi anektoot kus Audi starterile oli peale kirjutatud: "Õnnitlen, et nii kaugele jõudsid!".

Re: 740D X-drive F01 - mõned küsimused targematele

Postitatud: 29.01.2023 01:41 53
Postitas LEDBeam
Soft close vasaku esiukse luku (kui siit kasutatut ei leia) võib ka ebayst leida. Komplektsed uued odavad on hiinakad, kuid su probleemi peaks lahendama 1. leeduka poolkomplektne originaal kasutatud.
https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... =0&_sop=15

Nii, et kui osavalt asja ajada ja juppide vahetusega hoogu mitte minna (2 vedru 1 asemel), peaks ka need 3 probleemi saama nii lahendada, et jääb veel veini jaoks tünni jagu üle.

Re: 740D X-drive F01 - mõned küsimused targematele

Postitatud: 29.01.2023 04:07 53
Postitas patrik
Keskluku mootorit seest eraldi vahetada ei saa, b kat maksab olenevalt kuidas saad osta 200-300€. Keyless ukselinkide probleemide korral on keskluku mootorite vigastus võimalik. Sain ise ka eelmisel nädalal kõrvalistuja uksest ronida. Lingi vea tõttu lõksutas kesklukku, kuni kõrvalistuja lukk saba andis ja kaitsme maha põletas, nii et juhi poolt uksed topeltlukku jäid

Re: 740D X-drive F01 - mõned küsimused targematele

Postitatud: 29.01.2023 09:24 17
Postitas unicoil
RazzKalbass kirjutas: 28.01.2023 12:24 11 1) KKK võetakse maha ja sealt saab hinnata keti lõtku, kui on liiga suur siis vahetusse. BMWsse pöördu selle murega :)
Tallinnas pakun teenust N47, N57 ja B47, B57 ülemise nukkvõlli keti kontroll eraldi abinõuga, selleks vaja eemaldada ülemine ketpinguti. KKK jääb peale. Töö aeg selleks ca 2h. Töö maksumus alates/enamasti 85.-.
Võimalik ka teistele mootoritele ketti kontrollida nt. M57, N42/N46 jne.

Pilt

Näide testriga mõõdetud veninud ülemisest ketist.

Re: 740D X-drive F01 - mõned küsimused targematele

Postitatud: 29.01.2023 12:18 53
Postitas LEDBeam
Kett ei veni, vaid kulub lülidest. Kui kulub ebühtlaselt, siis üldine kulumine teda kahjuks ei defekteeri. Seega peab teadma, millisele ketile on mõtet sellist hinnangut anda, millisele mitte.
N57, N47, M57 läheb katki väntvõlli ja kütusepumba vaheline (alumine) ja tihti on kulunud vaid mõni lüli. Ülemine kett võib hakata häält tegema, kuid üldjuhul ei lähe katki.
Ülemist ketti N-seerial saab nii vahetada, et mootoril võtad maha vaid KKK ja kerid uue sisse. Tehas on selleks näinud N-seeria mootoritel ette protseduuri ja tööriistad. Kuid sellest vähe abi, kui katkevad just alumised.

Re: 740D X-drive F01 - mõned küsimused targematele

Postitatud: 23.03.2023 09:51 39
Postitas kickdown
200-250k vahel soovitatakse N57 mootoril kett ära vahetada. Kui juba mootor maha võtta siis vahetaks ka saaled ära. Sa võid võtta ühendust Corsamotors poistega, nad teavad seda mootorit läbi ja lõhki. Nad on vägagi avatud ja telefoni teel räägivad kõik ära.

Kui tahad autole hobuseid juurde alla laadida siis ESRacing on kõige mõistlikum koht. Ütledki kohe ära, et punasesse pole vaja tuunida ja tahad sõiduomadusi parandada. Tänapäeva dislad on kõik deforseeritud.

Re: 740D X-drive F01 - mõned küsimused targematele

Postitatud: 30.04.2023 20:36 06
Postitas Hiis
Pagan ma loen ja imestan 160 000 läbisõiduga auto ja nii palju suuri asju läbj läinud ja koguaeg hoolduses käinud . Ma lasin enda F02 üle 200 000 juures kettid ja kaane vahetada ja see 2500 arve on ka kõige suurem ja hooldustega kokku on mul ehk 5a . Jooksul ehk 4000 eur selle autole kulunud . Kõik asjad Um ja mõni väiksem asi ka BM tehtud . Mujal käinud polegi. Sõidan siian ,mul siis 2012 a auto mis nüüd teha vahab on ainult difri puksid ja reahoidja radari vasak andur läks läbi. Ootan selle rehvi ralli ära sela Um ja siis käheb vahetuse .
Sul ju idealne.müügi auto alla 200 000 nii neid ju müüakse.

Re: 740D X-drive F01 - mõned küsimused targematele

Postitatud: 12.12.2023 13:27 59
Postitas tryku
kickdown kirjutas: 23.03.2023 09:51 39 200-250k vahel soovitatakse N57 mootoril kett ära vahetada. Kui juba mootor maha võtta siis vahetaks ka saaled ära. Sa võid võtta ühendust Corsamotors poistega, nad teavad seda mootorit läbi ja lõhki. Nad on vägagi avatud ja telefoni teel räägivad kõik ära.
Mis on sellise töö maksumus?