1. leht 1-st
E38 740i chip?
Postitatud: 24.03.2008 15:27 29
Postitas Tds
tekkis mõte proovida chipi 99.a 4.4l sõbrale. kas on mõtet seda mõtet edasi arendada? mis juhtub kütusekuluga? kui kasulik või kahjulik see mootorile endale on? ja palju see üldse reaalselt juurde annab? kus kõige kasulikum paigaldada on? otsisin siit ka selle kohta infot aga foorumis eriti ei old. seega tänud, kui keegi asjatundja viitsib natuke asjaliku trükkida. tänud.
Postitatud: 24.03.2008 17:50 51
Postitas Holari
Njah, ega seda infi palju polegi, sest minuteada pole seda keegi siin veel teinud, sest tegelt tagumikuga ei tunne sa mingit vahet, tegelt ideaalis peaks ta kütte kulu tiba maha tõmbama, kuigi pole kindel, diislitel enamjaolt on see nii.
Igatahes ei tea kas asjal on mõtet, omasin isegi antud mootoriga isendit ja pean tunnistama, et minekut oli piisavalt ja ei ole üldse usku, et midagi võiks seda tuntavalt paremaks teha, (ei mõtle ülelaadimist)
Postitatud: 24.03.2008 21:08 44
Postitas soldat
Ei usu et vabalthingaval mootoril see kiip väga aitab. Selle efekt seisneb siiski sisuliselt ainult turborõhu tõstmises. Muus osas on tehas vast juba optimaalsed väärtused ise paika programmeerinud. Samas mingi kübeme pidi juurde saama.Kas saab ka,seda küll ei tea.
autohai.ee pakub muidu midagi ja wetterauer aga see viimane on üsna kallis.
Postitatud: 24.03.2008 21:12 30
Postitas --kala--
mootoriga pole hullu midagi
niisama õrnad asjad on e38´l k.kast ja tagadiffer neid hakkab minema
loe e38 foorumit
Postitatud: 24.03.2008 23:59 07
Postitas chulo
Selle efekt seisneb siiski sisuliselt ainult turborõhu tõstmises.
Turbo rõhu tõstmiseks pole vaja chippi! Chip tõstab rõhku commonrailis ja teeb täpsemaks pritsekogused teatud pööretel. Vähemalt nii olen mina asjast aru saanud. Bensukate kohta ei oska täpselt öelda.
Enda 320d sai chipitud 110kW --> 135kW (vähemalt kirjade järgi) Pepuga on seda kindlasti tunda.
Postitatud: 25.03.2008 00:05 25
Postitas priitv8
Diisli chippimist pole mõtet bensukaga võrrelda.
Postitatud: 25.03.2008 00:09 16
Postitas chulo
Usun!
Tahtsin lihtsalt selgeks teha, et turbo rõhu tõstmine ja chippimine on kaks eri asja. Isegi kui see chip talle ca 20 hp juurde annab on seda tunda, aga iseasi, kas see 20 hp ka seda raha väärt on
Postitatud: 25.03.2008 07:00 34
Postitas soldat
arvad tõesti et tehas ei suutnud täpseid pritsekoguseid välja selgitada või siis nimme pani mootori ebaeffektiivsemalt tööle? Need tuuningut pakuvad firmad isegi räägivad et põhiline efekt ikka turbodega mootoritel,ei tea miks. Neid süütenurkarkasid ja muid väärtusi muudetakse ka chippimise käigus,aga ma ei usu et nad sulle kohe kolmandiku võimsust juurde annavad
Postitatud: 25.03.2008 11:03 51
Postitas ErkiS
Ei tea, kas Euro-masina peal toimib, aga kiidetud soft 4.4 e38-e39 jaoks on Dinani käigukastisoft. Kiirem käiguvahetus ja 0.2-0.3 seki parem kiirendus.
Enda US-spec 540i peal jäi asi lolli peaga proovimata, kui selleks aastaid tagasi võimalused olid
Dinan on teisel pool ookeani BMW ametlik performance-vidinate tegija ja isegi kohalikus diileris oli vastav osakond olemas.
Reklaamitav hp-tq-lisa on reaalne ja hinnad ka väga mõistlikud.
Postitatud: 25.03.2008 12:40 35
Postitas chulo
Soldat, ma vaatan et sa oled tark mees, ehk seletad siis ära, milles on asja uba?
ES-tuningu koduleht väidab ka mingi 19hp suurust hobujõudude suurenemist. Ei usu, et see päris lampi on pandud. Turbo rõhku ei tõsta see chipp kohe kindlasti. Kui siis väga minimaalselt. Turbo rõhku tõstad ikkagi bypassi reguleerimisega. Osadel autodel muidugi ka elektrooniline boostkontroller, mis samamoodi reguleerib möödalastud gaase.
Postitatud: 25.03.2008 15:47 26
Postitas Karol
Üldiselt panevad need chipid auto tööle veidi rikkama seguga ja seavad süüte veidi varajasemaks. Lisaks tõstavad piirajat veidi edasi. Mu kunagine audi oli ka tehtud ja seal tuli 128 kw-st 141 kw-d. Täitsa arusaadav oli. Eriti tuntav oli siis ku vana audi originaal aju tagasi panin. Kui on vähegi elus mootor siis tasub ikka proovida. Tean, et neid on katsetatud düno pinkides ja see päris jahu pole. Kuigi imelik on see, et tihtilugu ei saavutata pinkides neid tehase lubatud kw. Eespool öeldi, et miks tehas ei tee kohe siis sellist. Vastus oleks selline, et see pole mootorit säästev.
Postitatud: 25.03.2008 16:31 15
Postitas priitv8
Liiatigi on chipiga vältimatu 98 bensiiniga sõitmine. Tavamootor on seatud 95-le ja lepib ka 91-ga.
Postitatud: 25.03.2008 20:13 42
Postitas --kala--
http://www.wetterauer.ee/
saksa TÜV serdile vastavad ja iso standardid
loe leht läbi
seal on variant ka 4.4 sele
P.S tehase seades auto on kompromissis tehtud et ei kuluks liialt kiiresti seal juures max võimsust arndada ning normaalselt kytet tarbida
jõud tuleb alati millegi arvelt, ja miskit hakkab rihkem kuluma. olgu see siis kute või mootori resurss
Postitatud: 25.03.2008 21:19 54
Postitas soldat
Ma tänan komplimendi eest.Aga sa loe wetteraueri kodukalt,seal ikka kajab see turborõhk läbi.Ju siis teda ikkagist korrigeeritakse,ja vaevalt et allapoole. See mees,kes seda wetterauerit siin Eestis propageerib,on mul hea tuttav ja tema ütleb et chipiga tõstetakse turbo pöördeid kuni 220-240 tuhandeni.Küllap tõuseb pööretega ka rõhk.Ma ei väidagi et muud asjad tähtsust ei oma aga turborõhk on minu arvates neist küll peamine.
chulo kirjutas:Soldat, ma vaatan et sa oled tark mees, ehk seletad siis ära, milles on asja uba?
ES-tuningu koduleht väidab ka mingi 19hp suurust hobujõudude suurenemist. Ei usu, et see päris lampi on pandud. Turbo rõhku ei tõsta see chipp kohe kindlasti. Kui siis väga minimaalselt. Turbo rõhku tõstad ikkagi bypassi reguleerimisega. Osadel autodel muidugi ka elektrooniline boostkontroller, mis samamoodi reguleerib möödalastud gaase.
Postitatud: 25.03.2008 22:09 15
Postitas chulo
Eks tõmba turbolt vaakum tagant ära ja mine tee ring linna peal, vaatame, mis kolbidest järgi jääb! Kui turbo sellise vungi niisamalihtsalt üles tõmbab, keevitab see su kolbidesse varsti augud.
Homme mõõdan rõhu, nii chipiga kui ilma niisama kontrolli mõttes ära. Kahjuks peate leppima küll umbmääraste numbritega.
Postitatud: 25.03.2008 22:12 30
Postitas soldat
Vaevalt nüüd rõhku piiramatult tõstetakse.Pigem nii palju kui ohutult annab. Aga mõõda jah,mis pakkuja kiibiga sul muidu tegu?
Postitatud: 25.03.2008 22:15 33
Postitas --kala--
turbo rõhk oleneb sellest palju heitgaase välja tuleb ja kuhu maale on ylerõhu klapp reguleeritud
kui reguleeritakse kytte segu rikkamaks siis pöörded tõusevad ja heitgaase on kohkem ja käib ka turbo võll kiiremini
kui keegi ylerõhu klappi ei näpi sisi ei saa rõhk tõusta
aga minuteada ei ole 4.4l bensuakl turbot kui sa seda ise ei ole sinna pannud.
Ise uurisin ka sealt oma diisli tarbeks, kuid asi jäi hinna taha
Postitatud: 25.03.2008 22:27 39
Postitas chulo
Polegi kindel kes tootja on, aga käib ta kõrgsurve pumba pistiku vahele, selline väike karbike. Tuttava käest ta ostsin, niisama proovi mõttes, kuna sain ta leiva raha eest.
Neid konkreetseid chippe saaksin ma ka juurde, kuid ainult diislitele, seega ei hakka sellel teemal pikemalt peatuma.
Põhimõtselt ei saa ma aru kuidas ta saakski turbo rõhku tõsta? Heitgaaside hulk võib küll suureneda, aga sama rõhu juures suuanab üleliigse gaasi turbo mööda, et segu valeks ei läheks, seega rõhk jääb samaks. Loogiline oleks see, et ta nihutab turbo rõhku madalamatele pööetele.
Postitatud: 25.03.2008 22:32 23
Postitas soldat
kas turbot ajust tüürida ei saa?uuematel autodel kindlasti saab. See karbike,ma kardan,pole päris see õige chiptuning. Õige puhul programmeeritakse aju ümber(uuemate autode puhul) ja vanematel vahetatakse kivi ajus ära. Aga mis see karbike maksab?Töötab ta hästi?Kuskilt lugesin et need box'id või kuidas neid kutsuti,pidid lihtsalt neid signaale,mis ajusse lähevad,muutma ja sedasi mootori tööd mõjutama ja efekt ei pidanud sama hea olema kui sel "õigel" chiptuningul.
Postitatud: 25.03.2008 22:43 51
Postitas chulo
135kW e46 330d läbisime 400m kõrvuti:D
Karbike maksab ca 5500 vabamüügis, kui ma ei eksi. Töötab nö "plug and playna"
Postitatud: 25.03.2008 22:46 25
Postitas soldat
ja mis instrument sul endal on?
Postitatud: 25.03.2008 22:47 56
Postitas chulo
320d 110kW
Krt teab palju tal neid nüüd on. Pidavat tegema 135, aga 260000 kilomeetriga on neid kindlasti mõni pakku pääsenud.
Postitatud: 01.04.2008 13:36 28
Postitas Tds
tänud vastanuile. eks pean mõned järeldused tegema kas on mõtet ja tasub ja kui peale panen annan teada, kas on asjal jumet ka.
