E32 735i mootor läheb kuumaks
Postitatud: 21.05.2008 19:45 16
Tere, ostsin hiljuti ühe E32-e omale.
Algul toimis kõik normaalselt, temp. seier püsis pool mm üle keskmise. Siis vahel ei avanenud millegipärast enam termostaat, seda eriti just tühikäigul ja samuti ei läinud siis soojaks ka salongiradikas. Vahetasin termostaadi välja, algul töökojas nagu töötas kõik hästi, temp. seier püsis keskel, salong oli soe, jahutusradiaator soe ja samuti hakkas õigel ajal tööle ka jahutusventilaator. Aga koju sõites poole tee peal hakkas temp. seier äkki jälle vaikselt punase pool kiskuma ja jõudes punaseni, jätsin auto seisma. Kapotialust kontrollides selgus, et radika alumine voolik jälle külm ja kõik veevoolikud suure surve all. Paisupaagikorki avades tahtis sealt kõik välja keeda. Otsustasin siis prooviks termostaadi üldse vahelt ära võtta ja õhutasin siis auto jälle enam-vähem ära. Proovisõidul oli mingi aeg seier alla keskmise, kuid pärast jälle isegi ilma termostaadita hakkas punase poole kiskuma. Jäin siis seisma ja kontrollisin radika alumist voolikut, mis oli jälle külm ja samuti oli radikas leige (ilma termostaadita !).
Järgmisel päeval siis võtsin uue veepumba kontrolliks maha ja selgus, et see on korras. Keerasin selle külge tagasi ja samuti ka termostaadi. Ajasin õhutamiseks auto nina natuke kõrgemale. Õhutamise lõppedes puhus ilusti salongi sooja ja temp. seier püsis keskel. Samal ajal oli ka paisupaagi kork maas ja vedelik püsis seal stabiilselt. Siis lambist hakkas paisupaagis vedelikutase kiiresti tõusma ja lõpuks mulinal välja keema. Keerasin korgi ruttu peale tagasi. Peale seda enam jälle salongi sooja ei puhunud ja termostaat ei avanenud ning ka temp. seier kukkus vaikselt punase peale. Voolikud läksid ka väga ruttu rõhu alla.
Autol on kõik jahutussüsteemi puudutavad detailid uued: radiaator, termostaat, veepump ja jahutusventika sidur.
Ise kahtlustan nüüd plokikaanetihendit, et sealt kaudu satuvad väljaheitegaasid jahutusvedelikku. Seepärast vist ka lähevad voolikud ruttu rõhu alla ja need gaasid toimivad nagu õhk jahutussüsteemis, mistõttu läheb ka termostaat kinni ja salongi ei puhu enam sooja, kuna veepumbas olev gaasimull takistab vedeliku ringlust.
Mootori õli ja jahutusvedelik on igatahes puhtad, need segunenud ei ole, ning samuti ei ole ka õli korgi all emulsiooni.
Kas hakkan siis plokikaanetihendit vahetama või võib veel milleski muus viga olla ?
Algul toimis kõik normaalselt, temp. seier püsis pool mm üle keskmise. Siis vahel ei avanenud millegipärast enam termostaat, seda eriti just tühikäigul ja samuti ei läinud siis soojaks ka salongiradikas. Vahetasin termostaadi välja, algul töökojas nagu töötas kõik hästi, temp. seier püsis keskel, salong oli soe, jahutusradiaator soe ja samuti hakkas õigel ajal tööle ka jahutusventilaator. Aga koju sõites poole tee peal hakkas temp. seier äkki jälle vaikselt punase pool kiskuma ja jõudes punaseni, jätsin auto seisma. Kapotialust kontrollides selgus, et radika alumine voolik jälle külm ja kõik veevoolikud suure surve all. Paisupaagikorki avades tahtis sealt kõik välja keeda. Otsustasin siis prooviks termostaadi üldse vahelt ära võtta ja õhutasin siis auto jälle enam-vähem ära. Proovisõidul oli mingi aeg seier alla keskmise, kuid pärast jälle isegi ilma termostaadita hakkas punase poole kiskuma. Jäin siis seisma ja kontrollisin radika alumist voolikut, mis oli jälle külm ja samuti oli radikas leige (ilma termostaadita !).
Järgmisel päeval siis võtsin uue veepumba kontrolliks maha ja selgus, et see on korras. Keerasin selle külge tagasi ja samuti ka termostaadi. Ajasin õhutamiseks auto nina natuke kõrgemale. Õhutamise lõppedes puhus ilusti salongi sooja ja temp. seier püsis keskel. Samal ajal oli ka paisupaagi kork maas ja vedelik püsis seal stabiilselt. Siis lambist hakkas paisupaagis vedelikutase kiiresti tõusma ja lõpuks mulinal välja keema. Keerasin korgi ruttu peale tagasi. Peale seda enam jälle salongi sooja ei puhunud ja termostaat ei avanenud ning ka temp. seier kukkus vaikselt punase peale. Voolikud läksid ka väga ruttu rõhu alla.
Autol on kõik jahutussüsteemi puudutavad detailid uued: radiaator, termostaat, veepump ja jahutusventika sidur.
Ise kahtlustan nüüd plokikaanetihendit, et sealt kaudu satuvad väljaheitegaasid jahutusvedelikku. Seepärast vist ka lähevad voolikud ruttu rõhu alla ja need gaasid toimivad nagu õhk jahutussüsteemis, mistõttu läheb ka termostaat kinni ja salongi ei puhu enam sooja, kuna veepumbas olev gaasimull takistab vedeliku ringlust.
Mootori õli ja jahutusvedelik on igatahes puhtad, need segunenud ei ole, ning samuti ei ole ka õli korgi all emulsiooni.
Kas hakkan siis plokikaanetihendit vahetama või võib veel milleski muus viga olla ?