1. leht 1-st

vibra roolis

Postitatud: 25.05.2008 13:44 45
Postitas wanamees
autoks e38 750
probleem järgmine. 70-90 kiiruse vahepeal tekib kohati rooli vibra (rool vibab, nagu oleks rehvid balansist väljas). ja seda mitte alati. proovisin sirge tee peal, kohati otse aga enamasti vibab.
sillas just kõik lõtkuga osad vahetatud. (listi lisan alla)
veljed sirgeks tehtud.
sillad regullitud.
rehvitud uuesti balanseeritud.

milles võib probleem olla? jubedalt käib närvidele.


vahetatud osad:
Pendelhoovapuks BMW originaal
V. E. al. õõtshoob LEMFÖRDER
Paral.varras LEMFÖRDER
V. Õõtshoob LEMFÖRDER
P. Õõtshoob LEMFÖRDER
Pid.voolik tagumised 2tk
Esivedru 2tk

Postitatud: 25.05.2008 14:24 45
Postitas aiwa
siis võib olla esimesed piduri ketad kõverad muud ei oska öelda

Postitatud: 25.05.2008 14:38 01
Postitas andrec
aiwa kirjutas:siis võib olla esimesed piduri ketad kõverad muud ei oska öelda
No kui kettad kõverad siis lööb vibra ju pidurdamisel sisse mitte sõites

Postitatud: 25.05.2008 14:49 57
Postitas -Tauno-
Vabandused kasutaja " wanamees " ees, et tema teemas aga:
Mul sama mure,kuigi sillas on vahetatud kõik puksid ja kuluvad osad, kuid kiirusel 70 - 100km tunnis rool vibrab , mitte küll kõvasti vaid õrnemapoolselt, kuid käega on tunda, sooviks ka sellest lahti saada, sest tõsiselt häirib. Veljed on ka sirged ja palanseeritud , seega ei saa mina pihta milles viga.
Autoks siis mul 320i e36 1995.a sedaan kerega.

Postitatud: 25.05.2008 15:15 16
Postitas tr22nsmees

Postitatud: 25.05.2008 18:36 52
Postitas wanamees
kas munaga rehv võib põhjustada selist efekti? ühel ja samal tasasel teel proovisin..
üks hetk vibrab ja teine hekt sõidab ühtlaselt ja siis jälle vibrab (rohkem küll vibrab, ja seda siis mingi ühe km jooksul.

UMi sillakontroll ei tuvastanud ka et amordid halvad oleksid.
tsentreerimis rõngad ka olemas.

Postitatud: 25.05.2008 20:25 51
Postitas joffe
Mul "vana valgega- E28) oli nii- sõitsin mina Tartu poole ja äkki tunnen, et hakkab vibama, kiirus oli nii 80-90 km/h. Proovisin kiirust tõsta, nii umbes 110 peal oli tunne, et viib teelt välja. Oli ikka arutamist ja mõtlemist koju jõudes. Lõpuks avastasin esirattal "muhu". Tegelikult kergendus, sest just oli kavas kumme vahetada.

Postitatud: 25.05.2008 20:34 35
Postitas Vuumer
mul sama asi läbi elatud.viga oli tagumises rehvis, millel väikse muhu üles löönud.kontrolli rehvid üle, see silmaga nähtav

Postitatud: 25.05.2008 21:00 33
Postitas Günther
arvata võib, et ikkagi viga rehvides. Proovi nii, et pane esimesed rehvid ja veljed taha ja siis proovi uuesti. Vaata hoolikalt kõik rehvid läbi, et äkki pole kõver üks neist. Ja kindlasti on ülioluline see koht, kus käid oma rattaid balanseerimas. Nats möödapanekut ja hakkab juba vibrama ;)

Postitatud: 25.05.2008 21:10 46
Postitas IPSU
kas ratta laagrid korras???

Postitatud: 25.05.2008 21:13 21
Postitas joffe
Laagrid vist ikka hakkavd "lärmama", mitte ei pane vibrama! Kui, siis enam pikka sõitu pole...

Postitatud: 25.05.2008 21:19 57
Postitas seppa
Piisab ka sellest kui rehvid ühes kohas balanssi pandud ,ja teises kohas kohe erinevus sees !
Kuna eelmise pink ei olnud kalibreeritud :(
Olen selle läbi elanud ,ja vahe oli 15-20g :cry:

Postitatud: 25.05.2008 21:20 19
Postitas IPSU
750 on üld juhul nii kõvasti isoleeritud helikindlalt, et seda väikest laagri lärmi ei ole kuulda sisse,
kui laager on natuke läbi, siis ta peale vibra ei teegi midagi, mul fordil lähevad kolmapäeval laagrid vahetusse, ja ei lärma nad midagi vaid vibra roolis ja autos, kuna ka tagumine parempoolne õhtal ,

Postitatud: 25.05.2008 22:48 30
Postitas wanamees
okei, rehvi saan üle vaadata.
laagrite kohapealt, kas sellist asja UM ei tuvasta/märka? kuidas tuvastada, et asi võib laadrites olla?
sest nagu öeldud, vibra pole pidev. sealhulgas kilomeetrisel täiesti tasasel teel sai proovitud, kohati on, kohati mitte.

Postitatud: 25.05.2008 23:55 40
Postitas IPSU
tõsta ratas ülesse ja lükka käsitsi keerlema ja võta teise käega vedrust kinni siis peaks vibra tunda olema kui laager läbi

Postitatud: 26.05.2008 14:07 11
Postitas M4rt
Esiamordid?

Postitatud: 28.05.2008 06:19 49
Postitas exlusive
velgedel tsentri rõngad on ve?Eelmine aasta sama asi läbi elatud ja ükski kummibox selle peale ei tulnud.Aga usu see väike rõngas teeb imet!

Postitatud: 28.05.2008 07:44 16
Postitas Trionic
Vahel põhjustab vibrat kergelt- ja aeg-ajalt pealejääv pidur.Minu masinal on selline häda,kuna üks pidurikolb on kergete roostekahjustustega.Kettad on sirged(veel).

Postitatud: 28.05.2008 18:27 05
Postitas -Tauno-
Mina sain pihta miks mul vibrab, piduritest.. Nüüd läheb terve ring vahetusse.. esimesed klotsid juba vahetatud.. kuid sootuks vahetan kettad ja tagumised klotsid ka.
Aa hetkel mul vibra enam ei ole :)

Postitatud: 28.05.2008 20:04 58
Postitas ErkiS
Enda 540-l oli peale ostmist sama piduriteema ja 70 juures kerge vibra sees. Üks esipidur oli vähe kinni jäänud, aga probleem lahenes ise peale kümmetkonda tõsisemat pidurdust.

Postitatud: 28.05.2008 22:29 10
Postitas Genne
Teema algataja ütles, et vibra on kohati...
Minule tundub, et meie maanteed on ka sellised, mis tekitavad erinevat roolitunnetust, kaasaarvatud vibrat (kuidas kellegi käsi "tunneb").
Näiteks Mäost Tallinna poole minnes on enne Kükita kohvikut nii minnes kui tulles tunne, et midagi on esisillaga viga. Kuid mõnes teises kohas jälle kõik OK.
Seega arvan, et kui esisilla vibratsioon pole "suur", võib rahulolevalt midagi meie teede kukile kirjutada.

Postitatud: 28.05.2008 22:56 11
Postitas V2ike_Suur
Genne kirjutas:Teema algataja ütles, et vibra on kohati...
Minule tundub, et meie maanteed on ka sellised, mis tekitavad erinevat roolitunnetust, kaasaarvatub vibrat (kuidas kellegi käsi "tunneb").
Näiteks Mäost Tallinna poole minnes on enne Kükita kohvikut nii minnes kui tulles tunne, et midagi on esisillaga viga. Kuid mõnes teises kohas jälle kõik OK.
Seega arvan, et kui esisilla vibratsioon pole "suur", võib rahulolevalt midagi meie teede kukile kirjutada.
Üks selline koht on Pärnu maanteel Peoleost Kanamani.

Postitatud: 29.05.2008 07:05 16
Postitas exlusive
siis on ju lihtne-autod korras,jääb suuremate velgede jaoks rohkem pappi! :D

Postitatud: 29.05.2008 11:21 46
Postitas wanamees
ilmselt asi siiski kehvas balansis (5%) või kõveras rehvis (95%)
kaks pinki on juba totaalselt erineva tulemuse saanud balanseerimisel.
lähiajal hüppan veel mõnest läbi ja vaatan, mis öeldakse.

Re: vibra roolis

Postitatud: 21.04.2010 22:39 16
Postitas maarekl
mul sama jama, et roolis vibra, kahes kohas juba rehve käinud tasakaalustamas ja pingid näitavad kuni 20 g erinevust. vibra umbes 90 juures 150 hea lasta, aga kui 150 juurest pidurdada siis lööb ikka korralikult värisema. ja esisild ka juba remonditud, peale seda läks asi veel hullemaks,kuna pole enam lõkse sees. ilmselt lähen homme uuesti kuhugi poksi ja vaatab mis seal öeldakse

küsiks veel mis tolli rehvidega kellelgi probleemid on olnud? endal 17 ja 8 tolli lai velg, rehv 225/45

Re: vibra roolis

Postitatud: 23.04.2010 21:33 54
Postitas Hiis
Minu vibra sõidu ajal oli samuti vigasest rehvist mida nagu algu silmaga üldse ei näinud mida aeg edasi seda suurem vibra ja viga tuli ka nähtavale. ;)

Re: vibra roolis

Postitatud: 24.04.2010 08:47 06
Postitas maarekl
ma sain ka enda omast enam vähem lahti, viga oli siiski tasakaalustuses, kolm erinevat pinki näitasid kolme erinevat asja, nüüd siis väike tärin on vahel veel sees, aga selle lükkan esialgu ketaste süüks, eks näis kui kettad uued panen!

Re: vibra roolis

Postitatud: 14.05.2010 19:35 35
Postitas Rolex001
Mul oli endal sama probleem , ostsin nädal tagasi 730i V8 -95a. ja samuti oli vibra sees 80-90 vahel. esimesed kettad ja klotsid said vahetatud ja mölemad esimesed rehvid käisid ka pingis ja tasakaalustati ära , nüüd hoopis teine asi:) :D

Re: vibra roolis

Postitatud: 23.05.2010 04:26 53
Postitas mroots
Lase rattad veel kord ära balansseerida, minu kogemus allpool.

Enda e38 750 aastast 1995. Mitu korda on olnud juhus kus sirgel teel hakkab rool vibreerima ja iga kord olen käinud lasknud rattad ära balansseerida, peale seda vibratsioon kaob imeväel. Kurb on see et saan 1-2 kuud sõita kui vibratsioon on tagasi ning uuesti vaja rattaid balansseerida.

Meie teed on lihtsalt nii sitad et balansseerimiseks kasutatavad raskused lendavad selle logistamise peale minema, samuti lööb survepesu neid metallitükke velgede küljest minema. Kuna ise sõidan suhteliselt "äkilisi" teid mööda siis on pidev balansseerimise ralli käsil. Õnneks see ei maksa suht midagi, lasin Carstopis 2 esimest ratast balansseerida (18 tollised valukad) ning ostsin paar liitrit klaasipesuvedelikku, kokku 130.- eeku. Kõige suurem kulu on aja ja närvide osas.

Märgin ära et vahepeal laenan autot tuttavatele (kellel remondis, kellel mingi muu häda) ja täna peale balansseerimist sõitis 1 neist mu autoga ja küsis et mida imet ma teinud olen et miks rool ei uju enam ja värise :)

Martin

Re: vibra roolis

Postitatud: 23.05.2010 17:49 32
Postitas oggy
Maantee tekitab sellist vibra tõesti (kohati).Uurisin kord ühe maanteameti mehe käest et mis pull on? tema vastas et kohati on asfalt kergelt laineline kuna teerull on seda lõiku vibraga rullind(teerullil seline funktsioon kui keegi ei tea) ja teinud seda liiga kiiresti,mis ongi teele jätnud sellised lained.