Autoks: 2007a E70, 3.0d 173kw
Mure: Active steering ei tööta, lisaks saab 4x4 viga.
ISTAga lugedes jäävad järgnevad vead alles:

Üheks veaks on AL: Engine position sensor , teisiti nimetatud ka motor position sensor.
Ehk siis lati küljes on "worm drive actuator", mille otsas see andur.Motor-position sensor
The motor-position sensor registers the rotor position of the electric servomotor. The rotor position is
communicated to the control unit for Active Steering (AL control unit).
The 3rd generation Active Steering includes a digital motor-position sensor.
[more ...]
- Cumulative steering angle sensor and steering angle sensor
The cumulative steering angle sensor captures the steering angle that the Active Steering produces at the
steering box.
As far as its function is concerned, the cumulative steering angle sensor corresponds to the steering angle sensor
in a conventional steering system. The steering angle sensor in the steering column switch cluster registers the
angle to which the driver turns the steering wheel. Both signals are needed by the control unit for Active Steering
(AL control unit).
[more ...]
> From E70 (other model series to follow)
The cumulative steering angle sensor on the X5 is discontinued. Active Steering computes a "virtual" cumulative
steering angle. The virtual cumulative steering angle is derived from the following signals:
- Steering angle sensor signal
- Motor-position sensor signal

Eemaldasin selle anduri:




Ja vahetasin välja teise kasutatud anduri vastu. Seda andurit eraldi kuskil poes ei müüda, õnnestus saada ühe teise auto pealt. Kood: 6038454029A . Kahjuks see anduri vahetus midagi ei muutnud.
Põhjakatte eemaldades, vasaku ratta juures on pistik, mis edasi sinna lati küljes olevasse "aktuaatorisse" läheb.

Kui ma selle pistiku korraks lahti ühendan, ja kokku tagasi panen siis läheb moodul olekusse "not initialized".

Seejärel õnnestub active steering taas aktiveerida. Aktiveerimise käigus resettitakse motor position sensor, lappan rooli paar korda edasi tagasi ja kõik vead kaovad. Siis saab sõita teatud aja, ~20-30km kuni taas teema alguses olevad vead ette tulevad.
Otse AL moodulist vaadates siis steering angle saab alati kätte ja on korrektne. Minu arusaama järgi saadakse steering angle aktuaatori küljest, seal küljes on pistik, kaabel läheb otse active steering moodulisse. Kaabli kontrollisin üle, kõik korras.
Aga mingil põhjusel on cumulative steering angle (calculated) -1440 kraadi.

Minu loogika ütleb, et kuna DSC ei saa õiget angle sensori infot, siis see viga kandub edasi ka vahekastile mille tõttu 4x4 error.
Keegi on sellise asjaga varem kokku puutunud või oskab ennustada? Kui "motor position sensori" vahetus ei aidanud, kas võib viga olla selles aktuaatoris endas? Või on latis probleem? Või on DSC-s probleem? Või on vahekastis probleem?

Palun abi.