olen tükk aega olnud jännis enda e53ga. Tegemist on 2005 aasta 160 kw 3.0 diisliga ning mureks on 3 püsivalt säravat tulukest armatuuris.
Põlevad 4x4 tuli, ABSi tuli ning piduri hoiatustuli. Tehes diagnostikat, viskab veakoodid sisse vahekasti mooduli ning ABSi mooduli alt. Alguses kui viga ilmnes, lasi kalibratsiooni teha, kuid nüüd ei lase kalibratsiooni lõpuni teha ja ütleb, et resistance too high. Alguses kustusid ka vead ära vahekastist, kuid viga jäi alles ABS moodulisse, seal oli viga transfer case: internal.
Servomootor on lahti võetud, hammasrattas on korralik, kuid sellegi poolest sai edasi tõstetud. Proovitud ka teist servomootorit külge, kuid samad vead jäävad alles. Vahetatud on ka vahekasti aju - kui see sai külge ühendatud, viskas lisaks ette vea, et vahetada vahekasti õli, kuid see kustus. Teised vead jäid endiselt alles.
Proovitud on ka sellist trikki, et tõstetud teine vahekast alla, koos teise servomootoriga ( mida prooviti ka minu auto külge), ühendati auto küljest pistik selle teise vahekasti otsa ning prooviti kalibreerida, kuid ikka jäi kalibratsiooni viga ülesse.
Vead, mis ma olen lisaks täheldanud, et on kogu selle jeblaga ilmnend:
1.aegajalt paremale suunatuld näidates, vilgub suunatuli kiiresti, nagu oleks üks pirn kuskil läbi, kuid välisel vaatlusel kõik pirnid põlevad ilusti. See viga juhtub korraks, mõnel juhul ka 3-4 korraks, kuid kaob tavaliselt nädalateks.
2. Vahepeal kustuvad armatuuris ABSi ja pidurihoiatustuled ning sellisel juhul töötab ka stabiilsus- ja veojõukontroll. Kui armatuuris need kustunud on, siis auto käib tühikäigul veidike kehvemini - istudes on tunda tugevamat vibratsiooni. Mõni teinekord, kui käivitades kolm musketäri järjest süttivad käib auto tühikäigul pehmelt.
Kui on õnnistatud sellega, et kõik tuled armatuuris ei põle käivitamisel, siis süttivad need tavaliselt peale 20 km maantee sõitu linna sissesõidul aeglustades. 4x4 hoiatustuli põleb koguaeg.
3. Sellest veast panen ma pildi allapoole, kuid täna viskas auto armatuuri mulle väga naljaka numbririvi, see pani mind mõtlema, kas ei või olla mingi CAN liin kuskil maha mädanend? Auto on 2018 toodud Hollandist.
Kuna tundub, et lumi sulab ära, siis tagaveolise X5ga ei ole enam midagi teha ning ka jõulud on selleks korraks läbi, et võiks kaotada need tulukesed armatuurist. Kas kellelgi on mõtteid, mida veel proovida või on kellelgi Tartus või Tartumaal huvi menetleda selle looma kallal, et mis tal neid hädasid täpselt põhjustab? Panen pildi vigadest, et mis seal vahepeal viskab.

Selle numbririvi viskas täna armatuuri...

Parimat,
Sander