E53 FL 160kw taga õhkvedrustuse kotermann?

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
m2x
Huviline
Postitusi: 626
Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
Peamine sõiduk: E39 530d Touring
Asukoht: Neli ratast õhus...

E53 FL 160kw taga õhkvedrustuse kotermann?

Postitus Postitas m2x »

Tervit teadjamad mehed ja professionaalsed klaaskuulimehaanikud, oleks vaja ideid- minul on otsas. Alustame siis algusest.
Sõbral X5, peaks olema 2004a 3.0d 160kw. Istub teine tükk aega soomes tööl ja vahepeal autol kodus aku tühjaks saanud, korra katsuti käivitada, viskas armatuuri pimedaks nagu ikka, panime laadima ja edasi oli kõik okei.
Järgmine päev olla sõbrapoiss naiskaga linna peale läinud ja kuskil parklas oli juhipoole tagumise otsa täiesti üles pumbanud. Jutu järgi just ainult ühe poole. Helistas mulle, et kas ma saan arvuti järgi panna, selleks ajaks kui minuni jõudis, oli see külg juba vasta maad, padi puruks.
Rohkem see päev ei diagnoosinud, paari päeva pärast sai uue (kellegi teise vana nagu ikka) padja, panime alla ja tundus okei. Aga air suspensioni koodid arvutist ära kustutades lõi kompressori tööle ja lükkas pepu üles nii kõrgele kui sai. Olin selleks tegelikult valmis, arvutiga sain pidama ja alla tagasi, aga paarikümne sekundi pärast hakkas ise uuesti pihta. Käepärane koht oli parasjagu kompressori pistik tagant ära tõmmata. Inpasse tuli viga Height sensor: Measuring range not valid aga paremale poole. (enne pistikust tõmbamist ofc) Mida meie üldse ei näppinud seekord. Tegin tüüpilised kiired kontrollid- vool tuleb peale, juhtmed terved, Newtis'ist sensori pinouti järgi sai natuke sebida ja jõudsin otsusele et sensor tundukse surnud. See oli minu esimene viga- suure vihma käes katusenurga all võtsin vist vale pinouti ja mõõtsin takistust valedest kontaktidest. Igatahes, paar päeva hiljem oli auto jälle minu juures nüüd juba poeuue sensoriga. Vahetades nüüd juba täispäikese käes nägin ühte kontakti pistiku pool, mis oli veidi crusty- sai see täitsa pistikust välja tõmmatud, värvipüssi puhastamise komplektist pärit peenikeste varraste ja contact cleaneriga ilusaks tehtud ja tundus et töötab. Sellel hetkel sain ka aru, et olin ilmaasjata uue sensori lasknud osta, aga õnneks sõbrapoiss ei pahandanud, sest kolme mehega seal ümber eelmine kord sebisime ja võtsime vastu kollektiivse otsuse et pekkis. See selleks.
Sai see andur alla aga viga ei kadunud. Siis läks defekteerimise protsessiks. Esimese asjana sai üles otsitud õhkvedrustuse moodul ja ära kontrollida juhtmete continuity sensori pistikust moodulini. Siis moodulist kompressorini. Siis inpa live data järgi on vasaku ja parema poole sensori signaali voldid väga mööda, originaal vasakul näitas 0,5midagi (praegu puhta mälust, suurusjärkude järgi), aga uus parem 4.6-4,7v kanti.
Otsisin erinevat infot, räägiti midagi kalibreerimisest, mida Inpast mina kuskilt ei leidnud, kõrguse manuaalne seadistus on muidugi, aga sealt katsetasin kõikvõimalikke versioone, söötes moodulile ette erinevaid kõrgusi, aga käitumine oli sama- mõlemad pooled täis pumbata ja pump seisma ei jää. Ühe korra õnnestus juba asi paika saada sellega, et lasin õhuvoolikutest auto täitsa vastu maad, panin inpast tehaseseade, pumpas paika ja jäi seisma. Kui aga süüde välja võtta ja uuesti sisse panna, läks uuesti lolliks ja läks jälle vana rada rõhurekordeid lööma.
NCSExperdiga on seal moodulis kolm valikut, millest ükski ei tundu abiks olema. Ehk asi ei tundu olema arvutiga lahendatav.
Testitud minu E39 pealt- moodul- käitub samamoodi, minu auto peal töötab, minu moodul tema peal ei tööta.
kompressori relee- sama lugu.
originaalandur-sama lugu.
tema esisilla andur taga (samuti originaal)-sama lugu
kogu juhtmestik moodul>kompressor-moodul>andur suunal on üle käidud ja peaks minu arusaamise järgi olema korras. Kompressorit on võimalik arvutiga seisma sundida, seega eeldaks et ka kompressor füüriliselt ei ole lolliks läinud. Tulede regull väidetavalt töötas korralikult, kohapeal olin niipalju juba jauranud sellega, et ainult põgusalt vaatasin, et tõesti käima pannes tulede regulli kontroll toimub ja tööasendisse ise krutib. LCM'is vigu pole.
Kui inpa live data järgi anduri sellisesse asendisse keerasin, et voldid olid mõlemal pool võrdsed (alla 1v), measuring range viga tagasi ei tulnud ja pumpama ei hakanud. See asend on aga ligi 45 kraadi päris kinnitusest mööda ja koodi järgi on andur õige poole oma, ehk peaks töötama nii nagu ette nähtud. Keegi on varem andurit vahetanud ja rääkis ka midagi võtmega süüte sisse-välja mängimisest ja siis inpaga mingite kõrguste sättimist mis tegi natuke murelikuks, et mida seal kokku keeratud on, aga kuna selle auto mooduli kirjutasin NCS'iga tehaseseadesse üle igaks juhuks, siis ka midagi ei muutunud... sel momendil sai mõistus otsa. Mis kotermann saab olla nii lihtsas süsteemis, mida ei ole võimalik tööle sundida. Praegu seda kirjutades mõtlesin küll, et kuna arvuti ütles parema poole viga, siis absoluutselt ei kontrollinud vasakut poolt.. Küll aga tõstsin mooduli pistikust parema ja vasaku signaali pinid ümber ja viga kolis arvutis "vasakule" poole kaasa, siis on probleem ikkagi kuskil anduri poole. Samuti ei jõudnud üldse vaadata juhtmestikku LCM'i suunas, aga pistikust keresse lühiseid ei tuvastanud, lcm poolt toide 4.9v tuleb süüte sisse keeramisel peale ja süsteem ise töötab nagu üleval kirjutasin.
Mõistus on konkreetselt otsas. Mida peaks veel kontrollima? Võib olla vasak pool süüdi ja mingil X põhjusel viskab arvutis veakoodi parema kohta? Heameelega tahaks ikkagi et EHC töötaks, mitte tavavedrustuse peale minna.
Tänud juba sellele, kes selle draama läbi viitsis lugeda, big kudos sellele, kes midagi pakkuda oskab peale tavavedrustuse.
aronz12
Huviline
Postitusi: 1065
Liitunud: 06.12.2008 11:15 06
Asukoht: Pärnu

Re: E53 FL 160kw taga õhkvedrustuse kotermann?

Postitus Postitas aronz12 »

Juhtmeid kontrollid ikka kontroll lambi vms asjaga ka? Või ainult multimeetri nn piiksuga? Teinekord "piiks" olemas aga päris signaal enam läbi ei tule või muutub valeks kui juhe kuskilt pool läbi mädanenud.
Peast tolle auto voltide väärtusi ei tea (madal pinge = auto üleval või kõrge pinge = auto üleval) aga täiesti vabalt võib olla, et viga tglt vasakul pool. Kas seal pool pidevalt see 0.5v? See võiks olla ühe "ääre" signaal (auto täiesti all või täiesti üleval). See 4.6-4.7v siis teine äärmus.
Pakun peast, et see vasaku poole 0.5v tähendab et auto täiesti all ja siis auto üritab seda üles tõsta.
TEL 57703395
Kasutaja avatar
m2x
Huviline
Postitusi: 626
Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
Peamine sõiduk: E39 530d Touring
Asukoht: Neli ratast õhus...

Re: E53 FL 160kw taga õhkvedrustuse kotermann?

Postitus Postitas m2x »

Testisin mitte ainult piiksuga vaid ka takistust, mis oli kõigil samas augus, mingeid erisusi ei ole. Voltidest on madal=all, kõrge=üleval. Norm vahemik tundubki kusagil kuni 4,2V'ni, sealt edasi annab veakoodi. Asi aga selles et pumpab võrdselt, saaks aru kui üritaks ühte poolt tõsta ja teist langetada, aga laseb ühtlaselt täisvungil ja veakood väidab et parem on skaalalt väljas. Ma kahtlustasin pikalt, et ongi vale poole andur ja jääbki valesse asendisse, ehk nullpunkt on pinge mõttes liiga kõrgel. Seda aga sai originaalkoodiga võrrelda ja no on õige. Kuskilt ei anna öelda ka moodulile et nüüd see on okei kõrgus, ütleme et see on nullpunkt ja siit arvutada üles või alla. Sest iga sensor on natuke erinev ja täpselt võrdsed nad ei saagi olla. Aga äärmiselt veider et uuel anduril see nii kõrge on. Kang ka muusse asendisse panna ei saa. Praegu parim idee on see, et tööriistamarketi väikeste munakaotste ja keermelatiga tekitada uus kang sensori ja õõtsa vahele ja see paika reguleerida. Siis aga peab ilmselt sama tegema ees või tegema tuledele korralik regull, sest see pool annab infot ka tulemoodulile. So still stupid.
Kasutaja avatar
unicoil
Huviline
Postitusi: 718
Liitunud: 06.02.2013 22:31 25

Re: E53 FL 160kw taga õhkvedrustuse kotermann?

Postitus Postitas unicoil »

Ista-ga saab kõrguse service funktsiooniga paika panna ja defekteerimiseks on ka Ista parem kui INPA.
Tallinn 56285704
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1250
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E53 FL 160kw taga õhkvedrustuse kotermann?

Postitus Postitas LEDBeam »

Seal peab mingi kerest väljas asuva juhtme viga olema, need tuleb kimbust lahti harutada ja hoolega üle kontrollida. 1 roheline täpp juhtme pinnal tähendab jama. Kui pistiku klemm on roheliseks läinud, tuleb pistik asendada, küürimine ei aita. Voolu ja pinget ei tohi segi ajada.
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Re: E53 FL 160kw taga õhkvedrustuse kotermann?

Postitus Postitas patrik »

Nendel õhkvedrustustel ju kaks andurit, kuus juhet nendeni, kompressor ja kolm juhtklappi. Pole nagu eriti raketiteadus? Need hoovad muide, mis andureid veermiku külge liigendavad, maksavad alla10€. Ei pea roostes ja kinnijäänud hoobadega asju ajama.
Inpa ei ole tööriist millega hobimehhaanikul bmw-d remontida, selleks on dis v ista, kuigi inpaga saab kiiremini kui tead mida teed.

Palun kirjelda aku laadimise protsessi väga üksikasjalikult?
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
m2x
Huviline
Postitusi: 626
Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
Peamine sõiduk: E39 530d Touring
Asukoht: Neli ratast õhus...

Re: E53 FL 160kw taga õhkvedrustuse kotermann?

Postitus Postitas m2x »

Seda ma isegi, et see süsteem on nii idiootselt lihtne tegelikult. Sellepärast mul ongi kuul koos, et miks me seda korda ei saanud, oma autol olen enamuse sellest pulkadeks tõmmanud eri remontide ja hoolduste käigus, ka kompressor ise käis laual laiali, aga sellel Xil hakkama ei saa...
Hoovad iseenesest on kõik korralikud, nendega pole probleemi, uue tegemise mõte oli lihtsalt juba frustratsiooni piiril, et kuidagimoodi tööle saada, kuna sõber tahtis saarele puhkama sõita, aga jäi see tal ära. See mõte tuli sellest, et sensor hoovast lahti võtta ja ise teise asendisse keerata, süsteemil enam vastuolusid ei tekkinud. Lihtsalt selles asendis, mis ta auto külge läheb, ei tööta. Nagu oleks sees poteka niiöelda keskkoht vales kohas hoova käigul.
Aku laadimisest väga üksikasjalikult ei tea rääkida rohkem, kui et 6A automaatlaadija läks kapoti alla terminalide külge, algpinge oli kusagil 11V ümber kui õigesti mäletan ja edasi mina too päev lahkusin, jutu järgi laadis 8h ja mindi sõitma, mingeid probleeme ei olnud sel hetkel, juhipoolset patja hakkas pumpama väidetavalt mitu tundi hiljem. Ma ei usu, et laadimisest see tekkis, aga veaotsingu mõttes igaks juhuks ei välistanud.
Ja kogu nähtav juhtmestik logari alt on puhtaks pestud ja korduvalt piinliku täpsusega üle kontrollitud. Ühte LCM poole minevat juhet oli lapitud (LCM poolt tulev 5V toide), ühendus oli hästi tehtud, korrektselt joodetud ja liimiga termokahaneva all, mitte mingeid märke korrosioonist, sai see ühendus ka lahti võetud ja uuesti tehtud, aga muutust midagi.
Ista saab lähiajal arvutisse, eks hakkab sellega otsast pihta.
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Re: E53 FL 160kw taga õhkvedrustuse kotermann?

Postitus Postitas patrik »

Jah küsimus aku laadimise kohta oli seepärast, kas taga midagi lahti võeti, igasugu idiootsusi nähtud, ka valepidi kokku ühendatud survetrasse
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1250
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E53 FL 160kw taga õhkvedrustuse kotermann?

Postitus Postitas LEDBeam »

Inpaga käsitsijuhtmisel näitab ilusti kõrguste näite. Need peavad olema auto liikumisega kooskõlas.
Vasta