1. leht 2-st
E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 20.11.2022 21:40 39
Postitas hellboy111
Tervist. Auto andis viga 3FF0. ( Õhumassi lugeja)
Vahetasin õhulugeja ära delphi vastu, mis tundus premium toode olevat. Aga viga tekib endiselt peale kustutamist. Kas vaja adapteerida või olen teinud saatusliku vea b grupi varuosaga?

Kuna värske omanik, siis auto ajaloost väga ei tea. Kas võib olla ka mingi chippimis meeste kuri käsi mängus? Auto töötab muidu suurepäraselt, aga musta tossu vb on palju. Kütusekulu väga ok. Mõtteid?
Pilt inpast uue delphi lugejaga
https://photos.app.goo.gl/ByRrfU2jskXYhugF8
Inpa pilt vana org lugejaga:
https://photos.app.goo.gl/R6ococQ1nXmYJGRCA
Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 21.11.2022 01:26 27
Postitas LEDBeam
EGR on töös? Viga tundub olema sellega seotud.
Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 21.11.2022 07:30 31
Postitas hellboy111
Kontrollin üle ega pole pime ette pandud. Aga see viga tekib sekundiga, kui auto käima panna. Kas siis saab EGR olla?
Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 21.11.2022 13:58 47
Postitas Silver88
Tere,
3FF0 veakood tekib teinekord ka siis, kui auto on MAP sensori peal töötav(ja õhulugeja on veel ühendatud) ning kui ka EGRi enam kasutuses pole. Kui soft on MAP sensori jaoks tehtud, siis võib viga sisuliselt ignoreerida, sest MAFi ei kasutata enam õhukulu mõõtmiseks, vaid kalkulatsioon tehakse auto aju teiste tabelitega. Tõsi küll- viisakas oleks sellisel juhul mootori juhtaju softis see veakood ka kustutada. Ehk siis enne kui tormatakse MAFe jms asju vahetama, tasuks veenduda ja kahtluse korral auto soft originaaliks kirjutada või pöörduda mõne pädevama diagnostiku juurde

Kui oled pädev INPA /tool32 kasutaja, siis vaata mis on mootoritöötades EGR duty cycle- hetkel veakoodi registreerimise hetkel on mg/str nt ~510 mis annab aimu et EGRi klapp võiks olla 5% duty juures. Kui see nüüd pole nii siis on teine küsimus, kas EGR on füüsiliselt pimedaks pandud?
Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 27.11.2022 22:23 44
Postitas hellboy111
Tervistus, võtsin sisselaske kolde maha ja egr vahelt ma pime või muud modifikatsiooni ei suutnud tuvastada. Kõik tundus normaalselt tahmane olevat ja vaakum klapp töötavat.
Proovin inpa lahti lüüa lähiajal ja need nr üles leida.
Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 13.01.2025 09:11 50
Postitas hellboy111
Tere, olen maadelnud pikalt nüüd ja väike lootus on, et EGR süsteemis ikkagi viga.
Nimelt õhulugeja viga tekib ainult 3FF0 (3263) tühikäikul.
Inpa pilt
Plaan on võtta EGR jahuti maha ja puhastada ja testida vaakumi tugevust ja klapi liikuvust. Aga uurin mis peab olema vaakumi surve näit tühikäigul ja sealt edasi mingis pöördes?
Auto e53 (M57 160KW)
ülekäidud:
vaakum voolikud vahetatud (hoiavad ka vaakumit kui auto seisab pikemalt)
vaakum solenoidid vahetatud,
sisselase puhastatud
uus OE õhulugeja
pihustid stenditud, remonditud
turbo vahetatud
Tean et siin targad mehed ja igasugune abiinfo oodatud. Suht koll on ees haisevast autost tahaks asja korda saada.

Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 13.01.2025 19:53 08
Postitas patrik
Vaheta boschi vastu ja unusta probleem. Delphi ei tööta ja valetab kōvasti
Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 13.01.2025 19:54 52
Postitas patrik
Veel.
Inpaga ei saa ōhukulutesti teha. Selleks on dis vōi ista-d
Vōi kui ei tule endal välja, leian üles diagnostika käigus
Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 14.01.2025 01:10 28
Postitas LEDBeam
Pierburgi vaakumklapid on parajad ikaldused. Kusjuures ka uued.
Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 15.01.2025 08:24 54
Postitas hellboy111
Õhulugeja (MAF) vahetatud uue BMW orginaali vastu. Vaakumklapp EGR jaoks sai soetatud Hella. Vana orginaal ei pidanud ja tuulutus oli umbe umbes.
Aga uurin uuesti, mis vaakumi näidud peaksid olema idles ja vastavalt mingis pöördes, et kontrollida vaakumpumba tööd? Kui on mingt infot mis vaakumi näiduga peaks ka egr klapp alustama avanemist ja lõplikult avanema siis nendest nr ei ütleks samuti ära.

Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 15.01.2025 14:36 01
Postitas LEDBeam
Vaakum on ühendatud pidurivõimendile, kui see toimetab ok, ei tundu probleemi.
Otsene vastus küsimusele, ca -0,8 bar vaakumpumba väljundist.
EGR klapi väljundis üldjuhul ei mõõdeta, vaid kontrollitakse EGR-i live data't, soov INPA-ga. Õhumass "ist" ja "soll" peavad klappima, "ist" väärtus ei tohi üles-alla laperdada ja vaakumklapp ei tohi "peeretada". Kuigi Pierburgi oma on ikaldus, on muud täielikud saastad.
Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 15.01.2025 22:15 18
Postitas MairoG
Loen, et sisselase sai puhastatud, kas teostati ka mootoril plokikaanes pähklikoortega sisselaskekanalite puhastus " Walnut Blasting " ? Kui ei. Siis tuleb seda teha.....
Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 16.01.2025 10:01 34
Postitas LEDBeam
Miks? Tegu M57-ga.
Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 16.01.2025 10:10 36
Postitas patrik
Egr klapi pwm tühikäigul ca 65% ja ei tohi kōikuda üle 5%
Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 18.01.2025 17:07 12
Postitas hellboy111
Tere, täna sai selgeks tehtud, et õhumassi viga tulebki egr klapi mitte täielikust funksionnerimisest. Kas siis egr klapp ise või ikka vaakum solenoid või mõlemad kiusavad mind?
Esmalt testisin peavaakumtrassi survet ja see oli -0.92 bar. Selge see on vähemalt siis korras.
Seejärel mõõtsin kolmikuga egr klapi enda juurest. Seal tühikäigul rõhk käis pidevalt ühes takis edasi tagasi -0.33 kuni -0.55 ni. (Selle väärtuse juures egr klapp oli poolenisti ainult avatud). Gaasi andes langes vaakum koheselt 0 egr juures (mis näitaks nagu juhtimene võiks olla korras)
Seejärel testisin millal Egr 100% avatud ja see näit oli alles -0.8 bar).
Aga kas selline kõikumine normaalne, või ikkagi mind nussib Hella vaakumsolenoid?
Või Egr klapp ise peaks juba -0.4 juures olema 100% lahti?
Ühesõnaga pikalt tühikäigus autol seistes tekkis viga mingihetk uuesti. Kuigi seda viga andis seekord juba pikalt oodata. Varasemalt see tekkis kohe kui auto oli tühikäigul.
Nüüd juba tunnen et vea leidmine lähedal.

Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 18.01.2025 18:56 39
Postitas LEDBeam
Proovi Hella hiinaka asemele Pierburgi, mis on kindlalt korras. Ei pea olema uus. Edaspidi väldi elektri ja vaakumsüsteemi jaoks Hiina käkke.
Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 18.01.2025 20:07 40
Postitas PeeterA
See veakood ju viitab, et soovitud õhumass ei klapi tegelikkusega. Seda on kõrvutatud tühikäigul? Õhumassitesti juba soovitati teha, see annab kah numbriliselt teada, mis oludes kõrvalekalle esineb.
Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 18.01.2025 21:54 57
Postitas hellboy111
Ühesõnaga egr klappile peab peale tulema ikka -0.8 bar tühikäigul? Ehk vaakumsolenoid see mis minu puhul siis viga? Mitte EGR klapp ise?
Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 18.01.2025 22:15 41
Postitas PeeterA
0.5 bar vaakumist piisab selle egr vaakumtoosi avamiseks. EGR klapp rikneb ise üldjuhul membraani purunemisega ja vaakumit enam ei hoia.
Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 20.01.2025 13:43 13
Postitas hellboy111
EGR membraan hoiab vaakumit, seda sai eraldi pumba ja kellaga testitud.
nominal ja actual väärtused õhulugejal klapivad( ist /Soll).
Panin autole külge mingi obd2 lugeja mis näitas egr juhtimise % ja see kahjuks kõikus tühikäigul pidevalt 30-75% vahel ( mis annab justkui märku, et see Hiina HELLA solenoid justkui töötabki korrektselt või.) Vaakum mõõtmisel kõikus sarnaselt ise üles alla. ? Või see ongi normaalne? Kui ei, miks see signaal nõnda kõigub? (signaali kõikumise hetkel õhulugemis viga ecu kustutatud)
nüüd jälle tunne, et koban pimeduses....
et teil lihtsam vatsata:
1) kas EGR vaakum peabki tyhikäigul niimoodi kõikuma 30-75% vahel?
2) kui ei mis võib seda põhjustada?
3) või see auto ECU niitark, et suudab lugeda solenoidi actual % näitu ja Hella solenoid kepib mind?
Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 20.01.2025 13:55 01
Postitas LEDBeam
Miks peab tootma mitu posti andekaid küsimusi selmet minna lammarisse ja varuda paar originaal juhtklappi? Mõni neist ikka töötab. Ma olen isegi poesmüüdava Pierburgi vastu, kuna KGK tõestas mulle palehigis, kuidas aasta või paar vana klapp, mis ilmselgelt nöökis, oli ikka piisavalt korras.

Lühidalt, saasta tuleb uksest ja aknast, sinu oskus peab suutma nende vahel orienteeruda ja tagada tulemust.
Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 20.01.2025 18:40 39
Postitas patrik
Kōikumist pōhjustab vigane, umbes filtriga solenoid. Sinna käib ainult pierburgi toode.
sulle anti protsedid ette, mis pwm peab tühikäigul olema
Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 27.01.2025 22:38 37
Postitas hellboy111
Proovisin 2 romula oe toodet. Ei pidanud need vaakumit ega suutnud stabiilset pwm% hoida. Lõin käega ja võtsin tutika Pierburgi.
Enne muidugi tegin pistikule jämedate juhtmetega ja tehase otstega pikenduse, et saaks sisselaske kolle alt selle solenoidi ära testimiseks ajutiselt. ( sama asend nagu oe).
Algus palju lubav tühikäigul 30sec pwm kõigum mõne % 65 juures ja siis kukub aeglaselt 30% peale ja alla selle lööb ecu vea ja siis kukub järsult 5% peale. Viga kustutades algab asi algusest.
Sõidu aeg viga ei teki ja pwm % laperdab 50-65 vahel (50km/h) aga seisma jäädes 30 -40 sec juhtub ülaltoodud tsenaarjum ja ajusse lööb uuesti õhulugeja vea.....
Kas pean EGR alla vanduma ja tarkade meeste juurde minema ja laskma välja progeda või on kellelgi mõni idee veel?
Muidugi kogu testimise aeg oli vaakum kell ka ühendatud egr klapile, kontrollimaks reaalset tööd. Pwm% ja vaakumi näit langesid koguaeg kenasti kokku ja liikusid käsikäes.
Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 28.01.2025 08:59 12
Postitas patrik
Jätkuvalt pakun abi vea leidmisel kui endal jōud üle ei käi, diagnostika 65€
Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 01.02.2025 14:04 33
Postitas hellboy111
Tervitus, ärge pikka viha pidage. Kolasisin inpaga autos ringi ja leidsin tulede mooduli alt sellise imeliku vea:
Uariant: LCH_IU
1 Error in error memory
Error registration 1 : Ox0028: thermischer Oelsensor defekt K<<<!tt
Error accurances: 1
Fehler momentan uorhanden
Error code: 28 21
Kas võib olla, et et EGR juhtimine häiritud, kuna kuskil temp sensor paneb villast? Õlitaseme anduri näite ma inpast kuskilt üles ei leidnud. Kas keegi oskab juhendada kuidas testida?
Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 01.02.2025 17:06 38
Postitas patrik
Ei ole kuidagi seotud.
Jàtkuvalt tuletan meelde, inpa ei kőlba diagnostikaks amatööri tasemel. Dis ( eriti vanematele mudelitele) või ista uuematele.
Inpaga loed ja kustutad vigu, vaatad nàitusid, sobib kiireks tööks inseneri tasemel.
Ja kui toetab üldse nàitusi, funktsioone, siis kasutad.
Kõik.
Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 02.02.2025 00:22 06
Postitas hellboy111
Asi selge. Inpa on ainus mis minul on kahjuks.
Küsisin kuna täna juhtus imelik seik, et mingi hetk egr duty funksioneeris täisesti korrektselt ega viga ei 3ff0 ei tekkinud. Isegi nägin esimest korda 5min idles egr pausile panemist. Ja seda mitu korda järjest ilma veata.
Kui auto seisma jätsin ja hiljem uusti käivitasin siis algus kõik toimetab. On 30 sec 65% duty juures ja siis jookseb vaikselt alla 30% ja error jälle ees.
Seepärast uurisingi mis seda egr duty % mõjutab, et mingi hetk ecu selle 30% peale viib. Gaasi pedaali ise kahtlustasin ka , aga selle % tundusid toimetavalt ideaalselt. Äkki kuskil mingi tempi, pöörete vms vigane andur mis käsib ecu alla viia..? ( ja mis mul inpas silma ei jää) Seepärast ka õli leveli anduri kohta küsisin.
Kui lähiajal viga ikka kätte ei saa siis võtan Patriku visiidi ette.
Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 02.02.2025 09:22 36
Postitas Kert11
Mis sümptomid muidu autol juhi seisukohast on juhul kui EGR ei toimeta nii nagu peab (kui E53 silmas pidada)? Kas jõud väheneb, heitgaasid ei ole korras, kütusekulu suureneb, kast vahetab käike kõrgematel pööretel (jõu vähememise tõttu)?
Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 02.02.2025 09:46 26
Postitas hellboy111
Auto on väga uimase reaksiooniga 700-2200 rpm. Sealt ülesse tundub ok. Kütusekulu jah ka pigem kõrge. Lisaks ebameeldiv hais tühikäigul.
Re: E53 õhumassimõõtja viga
Postitatud: 02.02.2025 10:12 21
Postitas Kert11
Kas mõni targem selle kohta ka oskab öelda midagi, kui E53 on mootoripatjade vaakumi toru (vaakumtrass) kahjustatud (füüsiline vigastus), kas see mõjutab EGR tööd ka?