1. leht 1-st

E53 tasemeanduri anomaalia

Postitatud: 27.04.2023 11:49 57
Postitas Leon20vt
Tervist,

sai siis enda 3.0d välja vahetatud vigane tasemeandur kütusepaagis. Juhipoolne tasemeandur oli autol aastaid juba vigane ning kuna doonorauto oli olemas, romulates seda ei olnud või küsiti seosetult palju raha, siis otsustasin et panen korraliku külge.

Autol tasemeandurit välja võttes avastasin et seal ujukit jm sellega kaasnevat üldse küljes ei olnud. Käisin käega veel paagipõhja läbi, et äkki on miskit lahti murdunud ja vedeleb paagis, a ei leidnud miskit.

Teine tasemeandur läks natuke raskelt sisse ja pusimist oli, aga sain ilusti sisse. Kõik pistikud küljes, n.ö kork läks ilusasti peale ja tuulutuse voolik ühendatud.

Nüüd siis probleem
Sama õhtu läksin sõitma, peale ~5km suri auto välja- sümptomid täpselt samad nagu kütust ei oleks. Kartes et käed n.ö paagis hullates tegin äkki viga mõnele paagisisesele etteandepumbale vm, siis valasin niipalju värsket kütust peale et seier näitas ~40L. Sai käiatud aku tühjaks, krokodillide pealt ka käiatud hea ~5x ning lõpuks käivitus. Arvasin et probleem hetkeks lahenenud aga koduteel suri uuesti välja.

Nüüd otsikski et mis täpselt viga võiks olla, kas elektrooniline või mehhaaniline ? Ja miks krt sealtpoolt näppides/detaile vahetades mootor välja sureb- kütusepump ju teisel poolel 🫠?

Tänud igasuguse abi eest !

Re: E53 tasemeanduri anomaalia

Postitatud: 27.04.2023 13:26 55
Postitas LEDBeam
2 etteandepumpa on.
Ja konkreetse jutu jaoks on vaja täpseid auto andmeid (VIN 7 viimast kohta).

Re: E53 tasemeanduri anomaalia

Postitatud: 27.04.2023 15:25 19
Postitas Leon20vt
Nivooandurit vahetades paagisisesed 2 pistikut - seal 1 klamber oli parajalt rabe ning murdus- muidu kinnitus jäi hea. Ilmselt 1 pistikust läks paagisisese või siis kahele paagisisesele pumbale vooluks. Teine jäi tasemeanduri jaoks

Kui paagisisene pump voolu ei saa, kas siis samad sümptomid nagu katkise põhipumbaga ?

LU95538

Laen hetkel aku täis ja siis vaatan ühendused üle 🙂

EDIT : enne tasemeandurit on paagipeal metallist plaat, selle peal omakorda kummist muhv. Vaatasin selle alla ja seal ka musta isoleerteibiga mingit jama korraldatud. Seda vahetuse ajal ei puutunud.

Re: E53 tasemeanduri anomaalia

Postitatud: 28.04.2023 07:43 17
Postitas tymm
diislitel on kolmas pump ka kusagil juhi põhja all, niiet vbl on too seal katte all ära koolenud mingit pidi

Re: E53 tasemeanduri anomaalia

Postitatud: 28.04.2023 11:43 46
Postitas LEDBeam
Viita sellele varuosakataloogis. VIN on eespool olemas.

Re: E53 tasemeanduri anomaalia

Postitatud: 28.04.2023 12:32 54
Postitas Leon20vt
Visuaalselt oli eile vasakpoolses paagis kõik korras aga oli kuulda et mingisugune pump mulises. Käisin kättpidis paagis ringi jälle. Võimalik et 1 voolik, mis läbi kardaanitunneli kitsama ava järgi suurele paagisisesele pumbale külge kinnitub, on sealt lahti tulnud. Voolikul nagu slack-i on ja seda umbes 5cm jagu.

Äkki pumpab sealt õhku ? Igaljuhul see mulisemine kahtlane, võtan kütusepumba poolse külje lahti ja vaatan kas seal kõik okei. Kui jah, siis ilmselt järgmine samm mootoriruumis kütusefiltri voolik lahti võtta ja vaadata kas ja palju süüdet andes kütust tulema hakkab ?

Re: E53 tasemeanduri anomaalia

Postitatud: 28.04.2023 13:02 25
Postitas LEDBeam
Jutt oli, et mõlemad elektrilised pumbad peavad töötama.
Hetkel jutt nagu huumorinurgast.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/partgr ... _30d&mg=16

Re: E53 tasemeanduri anomaalia

Postitatud: 28.04.2023 14:19 14
Postitas tymm
pmst kui on kütuselatiga mootor, siis on see kolmas pump ka seal põhja all, aga kui disla jookseb igale silindrile eraldi, siis on ikka 2 pumpa ainult paagis(+kõrgsurve ka ikka mõlemal):
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=16_0502
vbl on üldse mingi andur vigane ja siis peaks ikka koode enne lugema jne

Re: E53 tasemeanduri anomaalia

Postitatud: 28.04.2023 21:54 37
Postitas Leon20vt
Põhjaalune pump süüdet andes töötab. Töötab ka paagipump + siis see bilge pump vm, mis vasakpoolsest paagiosast suurele kütusepumbale ette annab (mulisedes).

Vaevalt põhjaalune pump, filter vm nüüd läbi läks tasemeandurit vahetades.

Tõenäoliselt sai vahetuse käigus seal paagis miskit viga või liikus füüsiliselt paigast, sai rämedalt õhku vahele või mis iganes.

Arvuti saab nv külge panna. Siiamaani vaba aega on olnud ja katsetanud, a no väikesest luugist jäme käsivars sügavale ei ulatu ja nagu eemaldaks kurgumandleid läbi per*eaugu.

Huumorist on asi juba vaikselt kaugel.

Re: E53 tasemeanduri anomaalia

Postitatud: 28.04.2023 22:57 28
Postitas LEDBeam
Mis pole paigas või lahti, seda foorumis ei lahenda. Ise pead olema hoolas ja asja selgeks tegema. Kola vahetamisel näeb tehas ette paak tühjaks imeda. Isegi, kui ma remondijuhendeid vaatan, seal pole ka midagi selgelt kirjas. Lihtsalt, et pane kõik hoolsalt ja korralikult paika/ pesadesse. Vaskul tasemeanduril on paagi põhjas samuti mingi pesa, kus teda tuleb paigal hoida "mutika" kinnitamisel.
Vasakul pool tasemeanduri küljes näitab o-rõngast pos 4 https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=16_0460

Pumba töötamine ei tähenda ainult mootori häält, vaid pump peab ettenähtud vasturõhul ettenähtud tootlikkusega "lööma". Väga tüüpiline, et pumba tööratas või selle ühendus mootoriga on katki või kütusevõtja sõel täielikult kinni.

Re: E53 tasemeanduri anomaalia

Postitatud: 03.05.2023 20:37 27
Postitas Leon20vt
Sai korralikult õhku vahele.

Diagnost näitas küll vasakpoolse tasemeanduri viga + põhjaalune pump ei suuda enam täiskoormusel ette anda (80% sellest mida auto küsib), a saime toimima.

Põhiline viga oli starteris, mis ei suutnud korralikku käivitusvoolu anda. Läks taastatud starter ning nüüd 100+km sõitnud ja kõik toimib ✌️