Teema arenduseks kirjutaks ka natuke bensiini mootoritega F10st, nimelt just R4. Kuna olen nüüd üle 10k antud isendiga sõitnud ja jagan veidi muljeid.
1) minek: Räägin siis 528i mudelist, 180kw ja 350nm ja tehase väidetel on see vääne kättesaadav pööretel 1250-4800rpmi. Ei tea kuidas diislitel on, kuid bensukatel on sõidurežiimi valikul tohutu erinevus kuidas mootor reageerib gaasipedaalile ja käigukast toimetab. Eco pro peal on pedaal ikka häirivalt tuim ja linnasõidul kruiisid tavaliselt ca 1000 rpmi ringis, küll aga kui eco-s oled agressiivne ja ikka vajutad seda pedaali, siis auto kasutab päris mõnusalt mid-range´i ära ja annab päris mõnusa väände tunde ilma, et pöörded väga kõrgeks läheks. Comfort on selline kuldne kesktee, pedaal on veidi parema seadistusega, kuid on ikka paras viivitus sees, aga käigukast hoiab pisut kõrgemaid pöördeid. Comfordi peal on mootor/kast seadistatud nõnda, et pigem eelistatakse madalamat käiku, kui kõrgemat turborõhku. Sport/sport+ pöörded alla 2k ei lange, gaasipedaal tundlik ja käiguvahetused kõige kiiremad nendes režiimides. Igapäevaselt liiklemiseks pigem hoiab liiga kõrgeid pöördeid, et mugavalt sõita. Küll aga kui valida sport/sport+ ja manuaalrežiim, siis on alles aru saada, et tegelikult see mootor on üsna ergas (no 180kw mahlapaki kohta). Pedaalile reageerib kiirelt, käiguvahetused teravad ja konkreetsed ja turbo saab kiiresti rõhu üles (kui tõesti 1-1,5k pöörde juures pedaali vajutada siis on viivitust omajagu tunda, aga eks see ole ka arusaadav). Mingi tohutu rakett see kombinatsioon ei ole, kuid igapäevaseks sõiduks täiesti piisav. Kuni 140ni on minekult hästi, üle selle hakkab mahlapaki efekt tunda andma. Tehase andmete kiirendus peaks olema 6,2-6,5 sajani, polegi täpselt aru saanud.
2) Kütusekulu: Mul on f10 x-drive ja omatud aja keskmine kulu on 8,4 sajale. Ei ole tohutu ökotaja ja samas ei ole ka on/off režiimis tallaja. Start/stopi ka ei kasuta. Kui ikka on vaja mööda sõita, siis pigem teen selle reipalt. Tallinna linnakulu tavaliselt jääb 10 kanti. Õhtune kruiisimine pigem 7-8 ja ummikus passimine võib pisut üle 10 minna, 11-12. Üldiselt maantee sõit on jäänud 6l/100km kanti. Täna näiteks sai 30km linnas kärutatud ja piibe kaudu Räpina sõidetud, päeva keskmiseks tuli 7,2. Seega bensiin vs diisel kulu osas, kohutavat vahet ei olegi.
3) Rafineeritus: Pean tõdema, et VAG grupi R4 bensukad on tühikäigul vaiksemad. N20 puhul on ikka kerge diisliheli juures tühikäigul ja eriti külma mootori puhul. Salongi see õnneks ei jõua ja seni kuni uksed/aknad on kinni siis on tiptop

Küll aga kui võrrelda R4 R6-ga siis isegi diisli puhul on paraku vahe sees. R6 on siidisem ja sujuvam, küll aga vahe ei ole nii katastroofiline, et ma R4 maha kannaks. Bensukas on ikkagi vaiksem, vähemalt madalatel pööretel võrreldes diisliga (e65 730d).
4) Mootori ülalpidamiskulud: Diisel või bensiin, BMW on BMW. Küll aga varuosad on bensuka puhul soodsamad, pihustid, KSP jne on palju soodsamad võrreldes diisliga. Turbo probleemid on bensukate puhul aktuaalsed nii N20 kui ka N55, peamiselt wastegate´i kulumine. Uue turbo hind on üsna kulukas kuna turbo on kokku keevitatud väljalaske kollektoriga. Turbo taastamine pole väga kulukas, kuna turbo ise on väga lihtsa ehitusega. Ketivahetus - N20 kett asetseb mootori ees ja vahetus ei ole äärmiselt keerukas (olgugi, et pudinaid peab omajagu eest ära kruvima). Esineb kepsusaalede kulumist, ilmselt see on tingitud pikkadest õlivahetusvälpadest, aga ilmselt diislid pole ka päris vabad antud muredest. Raamsaaled tavaliselt kestavad ja nendega pole probleeme. Vaakumpump ja veepump (elektriline) on pisut kulukamad väljaminekud, kui nendega peaks probleeme tekkima. Üldiselt VANOSTe ja valvetronicuga pole väga palju palju rikkeid täheldanud. Üldiselt N20 on inimeste seas kuidagi paha maigu külge saanud, kuid kui autot on hoitud ja õlivahetusi tehtud ca 10k juures ning ketiprobleemid lahendatud, pole üldse nii kohutav mootor.
Kronoloogiliselt omatud BMWd: BMW M52 523i E39, BMW M50 525i E34, BMW M57 525dA E39, BMW M57N2 730d E65, BMW M62 740iA, BMW N20 528iA XDrive F10, BMW M30 535i E34