frozenfuryy kirjutas: ↑15.07.2021 07:40 21
Tere.
Olen uue auto otsingul ja sooviks abi ja soovitusi millest lähtuda
Valikutes oleks 5 seeria 7seerja või x5.
minu poolsed küsimused oleks.
mugavus?
ruumikus?
5 ja 7 seeria puhul kas tagavedu või nelik?
universaal või sedaan?
mida peaks arvestama nende autode puhul?
mida kindlasti jälgida? ja millest eemale hoida?
millega kõige vähem probleem võiks tulla tulevikus?
mis mootor?
autode hoolduskulud millega võiks arvestada?
eks igal ühel loomulikult oma maitse aga kindlasti on inimesi kes omanud erinevaid masinaid ja oskavad ühtteist muljetada ja soovitusi jagada
hind võiks jääda umbes kuni 20t kanti vb natuke isegi peale.
suured suured tänud kõigile kes vähegi oskab aidata ja suunata valiku puhul
1) Mugavus - 7 seeria, kindlasti. Antud mudel on mõeldud siiski niiöelda VIPide jaoks ja selles autos viibid kui omas mullis. Vaikne, rafineeritud ja teed, mis teistes autodes tunduvad kehvad, on selles autos täiesti normaalsed ja sõidetavad (minu kogemus e65-ga koos dynamic drive´ga, võrreldes f10-ga). X5-ga mul kahjuks pole kogemusi, kuid kõrgem raskuskese tihtipeale eeldab jäigemat vedrustust, seega mugavus natuke kannatav.
2) Ruumikus/praktilisus - Ilmselt X5 võidab selle. Näiteks 7ndal seerial pole alla klapitavaid istmeid, mistõttu suurema gabariidiliste asjade tassimine võib muutuda keerukaks või võimatuks. 5nda seeria puhul peaks enamasti klapitavad istmed olemas olema. Istumisruumi poolest pole neis kummaski variandis erilist probleemi, kuid tagaistmetel istudes leiad, et näiteks VAG grupi masinatel on märksa rohkem ruumi.
3) Tagavedu või nelik - Reaalselt läheb nelikut tarvis ainult talvetingimustes, suvistes tingimustes saab tagavedu väga adekvaatselt jõu maha panna. Neliku puhul arvesta, et see on potentsiaalne lisaväljaminek hoolduse ja remondi osas.
4) Sedaan või universaal - No siin pead sa ise arvestama mis sulle rohkem sobib. Universaal praktilisem, sedaan ilmselt veidi vaiksem.
5) Mida peaks arvestama nende autode puhul - Need kõik on väga keerulised autod. Mida rohkem jubinaid on küljes, seda rohkem on ka ohtu, et midagi katki läheb. Soovitan omada kasutatud BMW ostu puhul piisavat remondifondi.
6) mida kindlasti jälgida ja millest eemale hoida - Kõige lihtsam, vii potentsiaalne auto spetsialistide juurde põhjalikku kontrolli, võib säästa vähemalt esmalt suurematest väljaminekutest.
7) millega kõige vähem probleem võiks tulla tulevikus - Väga raske ennustada. Sõltub täiesti kuidas autot on hooldatud ja hoitud enne sind. Näiteks minu e65 puhul kartsid kõik sõbrad selle auto töökindlust ja suhtusid sellesse kui rahaauku. On olnud väiksemaid remonttöid, kuid siiani 80k km juures on ennast väga töökindlalt ülal pidanud ja mul pole kordagi olnud hirmu, et ma peaks selle autoga tee peale jääma (sülitan kolm korda üle õla).
8) mis mootor - Ilmselt ükskõik mis mootor, peaasi, et poleks 4.4l n63. N63 võib muutuda väga tõsiseks rahaauguks, muuta sinu vaadet autodesse toksiliseks ja leida, et ühistranspordiga on ka päris hea ringi liigelda. Teiste mootorite puhul läbivaks teemaks on ketiprobleemid, tänapäeva BMW mootorikette ei saa enam vaadata kui "eluaegseid" ajameid. R4 mootorite puhul (diisel või bensiin) võib ketiliin vajada vahetust juba kuni 100k täitumisel. R6 mootorite puhul oleks nagu ketiliini vastupidavus veidi parem (200-250k km). Pole küll kinnitatud ja 100% tõene väide, kuid mina olen nende ala 25-30k õlivahetusvälpade puhul skeptiline. Kui auto on saanud elu jooksul selliseid õlivahetusvälpasid, siis tõenäoliselt suuremate läbisõitude juhul on ka tingitud igasugused turbode, saalede ja teiste õlist sõltuvate vigade sagenemine. Aga kui nüüd teemasse minna, siis isiklikult ei näe suurt vahet, kas bensiin või diisel. Kõigil omad head ja omad vead. Kui siis diislid tunduvad pisut robutsemad ja vastupidavamad. Pigem soovitaks vaadata R6 isendeid, kuna kütusekulus eriliselt suurt vahet ei ole, kuid dünaamika ja sujuvus on hoopis paremad. BMW mootorid on üldse väga laialdane teema ja soovitaks põhjalikumalt uurida erinevatevate mootoride plusse ja miinuseid, kui ma need kõik üles kirjutaks, muutuks see postitus märksa pikemaks kui see juba on
9) autode hoolduskulud millega võiks arvestada - Soovitaks hoida remondifondi vähemalt ca 3k juures. Sul ei pruugi seda vaja minna, aga kunagi ei tea.
Seega kokkuvõtteks, tegu on premium klassi autodega ja nende ülalpidamine on kulukam kui mõne teise margi puhul, kui oled rohkem DIY kinda tegelane, siis enamus muresid mis ette tuleb, saab lahendada suhteliselt soodsalt. Kui oled esinduste kummardaja, siis võib vana BMW ülalpidamine juba üsna arvestatavaks muutuda. Samas kui leiad korralikult hooldatud ja hea ajalooga isendi siis võid igati töökindla auto endale saada, kuid auto ostmine on alati paras loterii.
Kronoloogiliselt omatud BMWd: BMW M52 523i E39, BMW M50 525i E34, BMW M57 525dA E39, BMW M57N2 730d E65, BMW M62 740iA, BMW N20 528iA XDrive F10, BMW M30 535i E34