G30 530xd ostuabi - mida vaadata kontrollida?

Nõuanded sõiduki soetamisel
Vasta
I2OX
Huviline
Postitusi: 22
Liitunud: 08.02.2019 00:45 13
Peamine sõiduk: E46 328CI

G30 530xd ostuabi - mida vaadata kontrollida?

Postitus Postitas I2OX »

Plaanis minna vaatama ja potentsiaalselt ka ostma ühte G seeria 530xd 195kw, 2018a variant. Ise remondin ja diagnoosin tihti BMW marki autosid aga
G seeriaga siiani üsna vähe kokkupuudet.

Internetis googeldades ja ka siit foorumist ei leidnud eriti midagi nende autode kohta, seega küsin siit otse ja loodan, et ehk keegi, kes nende autodega igapäevaselt kokku puutub(remondib), saab anda mingise ülevaate.

Mis on tüüpvead? Kuidas mootor ja kast kestavad? Tüüpilised lekkekohad? Mis läbisõidust alates võiks arvestada suuremate remontide ja hooldustega?
Elektroonika ja lisavarustus kuidas vastu peab? Ketiprobleemi neil ka on nagu N seeria mootoritel või on suudetud ära lahendada? Kuidas nelik vastu peab?

ICOM ja ista + launch võtan kaasa ja kontrollin elementaarsed asjad ära(veakoodid, pihustite näitajad, dpf egr töö jne).

Tänud ette! :)
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4508
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: G30 530xd ostuabi - mida vaadata kontrollida?

Postitus Postitas PeeterA »

Adblue süsteem läheb neil rikki sageli - see on aja küsimus. Enamus kordadel aktiivpaagi sees olev elektriosa(tasemeandur, pump). Maksab umbes 1K+ vahetus.
tel. 51 949 859
Kasutaja avatar
unicoil
Huviline
Postitusi: 771
Liitunud: 06.02.2013 22:31 25

Re: G30 530xd ostuabi - mida vaadata kontrollida?

Postitus Postitas unicoil »

Enda ja klientide autodelt on peamised vead olnud, ees radiaatorite katikute elektriosa vead, led tuledel võivad rõngaste valgustid valguskaablid ära sulatada (põlevad pärast rohekalt), sisselaskekollektori pöördklapid ja mehhanism kuluvad ära. Termostaadid avanevad liiga vara, ees välimiste veovõllide tolmukatted lähevad katki ja liigendid on vahel häält hakanud tegema, tagumise kardaani tagumine muhv hakkab kiiresti pragunema, AdBlue aktiivpaak ja juhtmed. Mootorid on siiani hästi vastu pidanud ja lekkeid pole olnud kuigi KKK on plastikust. Vasak turbo lõdvik võib katki minna, väljast on OK, aga seespool on sügavad praod. Hooldused taha max 10K pealt ja soovitav ka silla õlid vahetada ca 60-80K km-i pealt. Diferentsiaalidel on olnud simmerlingide lekkeid. Ees uste välimised lingi trossid võivad jäässe minna. Erinevaid elektri vigu on olnud, aga ei midagi erilist. Pihustite ja dpf-i süsteemiga olnud 0- viga. Mootoril on õlitussüsteem hoopis teine ja see on olnud N57 mootoril üks nõrgemaid kohti, aga eks läbisõidud ja vanus on ka väiksem. Enamus vigu hakkab ilmnema ca 150-200K km- i pealt.
Tallinn 56285704
Kasutaja avatar
Kert11
Huviline
Postitusi: 1053
Liitunud: 13.09.2013 21:31 03
Peamine sõiduk: X5 3.0d 135kw
Asukoht: Kesklinna linnaosa, Raua asum

Re: G30 530xd ostuabi - mida vaadata kontrollida?

Postitus Postitas Kert11 »

Kas muidu sama aastakäigu seitsmene on laias laastus sama või hoopis teine “loom” vastupidavuselt (pihusti ja dpf null viga jne)
2xE46, 1xE65 (745i), 4xE60 (525d, 530d, 530xd, 530i), 1xE53 (X5 3.0d)
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8506
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Re: G30 530xd ostuabi - mida vaadata kontrollida?

Postitus Postitas Tarmo »

Mul 2016 ja ei ole olnud pihusti ega dpf-ga probleeme.
Mootoriga siiani kõik ok. Õlivahtused siiani iga 10-12k tagant.
Elektroonika suht viisakalt ennast üleval pidanud.
Neerude klappide mootor ei toimi, klapid lahti, uus mootor olemas aga pole jõudnud stanget eest võtta, et vahetada.
Muu pigem kulumaterjal mis vahetama pidanud.


Kert11 kirjutas: 26.12.2024 23:13 40 Kas muidu sama aastakäigu seitsmene on laias laastus sama või hoopis teine “loom” vastupidavuselt (pihusti ja dpf null viga jne)
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Kasutaja avatar
unicoil
Huviline
Postitusi: 771
Liitunud: 06.02.2013 22:31 25

Re: G30 530xd ostuabi - mida vaadata kontrollida?

Postitus Postitas unicoil »

Kert11 kirjutas: 26.12.2024 23:13 40 Kas muidu sama aastakäigu seitsmene on laias laastus sama või hoopis teine “loom” vastupidavuselt (pihusti ja dpf null viga jne)
Jah, sarnased teemad, aga mul pole AdBluega probleeme olnud. 4x õhkvedrustusel on eesmiste patjade lekkeid olnud.
Tallinn 56285704
Kasutaja avatar
unicoil
Huviline
Postitusi: 771
Liitunud: 06.02.2013 22:31 25

Re: G30 530xd ostuabi - mida vaadata kontrollida?

Postitus Postitas unicoil »

Omast kogemusest soovitan, radiaatori katikute mootorid koos vahetada, alumised on koos labadega, ülemisel ainult mootor vahetada.
Tallinn 56285704
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1658
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: G30 530xd ostuabi - mida vaadata kontrollida?

Postitus Postitas LEDBeam »

Tisi järgi saab ülemise kuskilt alt paika susida.
Värvipaksust võiks mõõta, et pärast poleks üllatust. Temus on müüa odav, aga täitsa toimiv riist.
Lisade loetelu tuleks kontrollida tehase andmebaasi (KASIO) kaudu, sest müüjad kirjutavad kuulutusse olematuid fantaasiaid kokku ja kui autos on midagi muudetud, siis on muudatused vaid seal kirjas. Sealt saab ka dokumenteeritud remondiajaloo.
Bowers and Wilkinsi heliga üritatakse massiliselt petta. Ei tea, mis häda on sellega.
Veljed on neil autodel tihti sõidetud loperguseks, kindlasti proovisõit 120-ga. Kui midagi hüppab, rattad kõik pingist läbi lasta.
Sportistmetega proovida, kas üldse istuda kannatavad, minu arvates totaalne jama pika sõidu jaoks. Komfortistmete põhjad on juhil ka enamuses läbi ja metall alt tuntav. Sisuliselt seljatoega taburet. Samad istmed on seitsmeses. Kui tahta häid istmeid, tuleb G ostumõttest loobuda ja valida F.
Võtmete olemasolu kontroll- vähemalt 2 tk. Ka mehhaaniliste lukkude toimimine. Kui võtmeid puudu, uusi saab vaid esindusest. Kui lisades kirjas Display key, siis 1-e võtit asendab see.
Piduriketaste seisund ja suurelt kiiruselt mahapidurdamisel jõnksutamise kontroll.
Kuulata- tunnetada, kuidas on lood mootoripatjadega. Üldiselt minu mulje järgi on asi neil nutune ja tehase uued padjad ei too lahendust. Enda omale vahetasin F-i padjad ja ühendasin vaakumi pidevalt (klapist mööda) peale.
Rehvirõhuandurite kontroll I-drive menüüst.
Kui pöördklappide tõttu viga mootoris, aitab kruvi õigesse kohta. 100 € võin paigaldada.
Kui pea ei jaga, siis pead esoteerikaga leppima.
oja86
Huviline
Postitusi: 1099
Liitunud: 18.07.2005 17:36 43
Peamine sõiduk: BMW g31 520d M-Sport
Asukoht: Vantaa

Re: G30 530xd ostuabi - mida vaadata kontrollida?

Postitus Postitas oja86 »

Mina ei nõustu ledbeam-ga. Minu arust on g seeria istmed mugavad, nii sport kui comfort( olen omanud mõlemaid istmeid nii g kui f seeria peal.) Display key teemal peaks olema ss kokku 3 võtit. 2 tavalist ja 1 display key. Olen näinud mitmel müügi kuulutusel nii.
BMW g31 520d M Sport
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1658
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: G30 530xd ostuabi - mida vaadata kontrollida?

Postitus Postitas LEDBeam »

Võtmete osas kirjutasin:"vähemalt 2 tk". Jutt oli suunatud rohkem sinna, et ostja poleks nii sooda ja võtaks selle masina küsitud hinna eest 1 võtmega. Esinduses 1 võti ca 500 ja DK 800.
Lisaks on vedelema/ müüjale jäänud võtmega oht, et aetakse masin täiesti takistamatult ära. Mitu neid oli, saab pärast ostu arvutiga vaadata ja puuduvad blokeerida.
Väärib ka mainimist, et CD kontole jäänud masina järgi saab kenasti nuhkida. Kui masinal on CD võimekus, tuleks ta kindlasti tõsta oma kontole ringi või keerata CD kinni.
Kui pea ei jaga, siis pead esoteerikaga leppima.
AndresX
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 30.06.2016 11:36 49
Peamine sõiduk: G31; B57
Asukoht: Tln/Harju

Re: G30 530xd ostuabi - mida vaadata kontrollida?

Postitus Postitas AndresX »

unicoil kirjutas: 26.12.2024 17:24 31...Termostaadid avanevad liiga vara
Mulle ka tundub, et G31 soojeneb tunduvalt aeglasemalt kui F11. Kas termostaatide avanemise saab hilisemaks muuta?

Veel imestan - F-iga sai 140k km sõidetud, autot parkides oli alati vaikus majas. Mitte kordagi ei jäänud mootori ventikas käima. G-ga olen 13k sõitnud ja selle aja sees vähemalt 4 korda juba juhtunud, et ventikas jääb käima, katikud lahti, väljalase naksub, dpfi põletus vist. Sõitude muster pole muutunud. Tüüpiliselt jääb vent käima peale "5 min linn + 15 min maanteed" sõitu. Kas dpf-i regen loogika on muutunud võrreldes N57 mootoriga või on minu autol probleem - soojeneb aeglasemalt -> rohkem tahma -> tihedam põletus?
Viimati muutis AndresX, 27.12.2024 23:53 17, muudetud 3 korda kokku.
Kasutaja avatar
unicoil
Huviline
Postitusi: 771
Liitunud: 06.02.2013 22:31 25

Re: G30 530xd ostuabi - mida vaadata kontrollida?

Postitus Postitas unicoil »

Kui korras on läheb kiirelt soojaks. Termostaat on vigane, mul on seni olnud sekundaar termostaadid vigased, aga vahetasin mõlemad. Ls-il ca 200K km-i esinenud vanus autodel siis 6a.
Tallinn 56285704
Vasta