Mis tähendab M1. Auton on 1998a.728 M1.

Nõuanded sõiduki soetamisel
Vasta
karnel11
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 27.04.2008 20:10 21

Mis tähendab M1. Auton on 1998a.728 M1.

Postitus Postitas karnel11 »

Äkki keegi oskab üelda :)
Viimati muutis karnel11, 05.08.2008 19:51 46, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Mart_L
Huviline
Postitusi: 1743
Liitunud: 06.06.2006 19:39 39
Asukoht: Keila/Riisipere

Postitus Postitas Mart_L »

Alustuseks sõnasta oma lause nii, et kellelgi tekiks huvi sind aidata, praegu ikka suht segane :? Samas võiksid ka otsingut kasutada :idea:
Made for fun E34 540 93a. (Avusblau) F15 15a. (Space Grau)
Kasutaja avatar
Artur_L
Huviline
Postitusi: 4679
Liitunud: 10.10.2007 18:04 41
Peamine sõiduk: Bnw
Asukoht: Narva

Postitus Postitas Artur_L »

niipalju kui mina neid kuulutusi vaadanud olen, sisi jäi mul mulje et see M1 tähendab M-rooli ja M-käigukangi nuppu :D
Eks Coupé / e38 730d/ Eks Nelikümmend kuus / e46 330dT man/ e60 530d/ Eks 92/ F10/F48 Lci/G20 320d/e60 530d G30 520d M-pack/f11 520d xDrive
Kasutaja avatar
kimmo
Klubiliige - admin
Postitusi: 2998
Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas kimmo »

Arvan, et silmas on peetud tehnilise passi märgistust kus on sõiduki kategooriaks märgitud M1.

Erinevate kategooriatega saab tutvust teha siin: http://www.ark.ee/atp/?id=303
Kasutaja avatar
birgit123
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2817
Liitunud: 26.12.2005 20:10 36
Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive 09/2018, BMW 318iS 09/1993
Asukoht: Tallinn/Mähe

Postitus Postitas birgit123 »

Sõidukid jaotatakse järgmistesse kategooriatesse:
M kategooria - vähemalt neljarattaline mootorsõiduk, mida kasutatakse reisijate veoks (sõiduauto ja buss).
N kategooria - vähemalt neljarattaline mootorsõiduk, mida kasutatakse veoste veoks (veoauto).
M ja N kategooria sõidukite üldistav nimetus on auto.
L kategooria - mootorsõidukid, millel on vähem kui neli ratast (mopeedid ja mootorrattad).
O kategooria - haagised.

A. M kategooria sõidukid jaotatakse täismassi ja sõitjate arvu järgi:
M1 kategooria sõiduk (sõiduauto) - mootorsõiduk, mida kasutatakse reisijate veoks ja milles ei ole üle 9 istekoha (sh juhi koht), kusjuures selle kere võib olla kinnine, lahtine või kombineeritud (osa kerest on kinnine) ja pagasiruumi mõõtmed on väiksemad kui N1 kategooria sõiduki veoseruumi või veokasti vähimad mõõtmed;

M2 kategooria sõiduk (buss) - mootorsõiduk, mida kasutatakse reisijate veoks, milles on üle üheksa istekoha (sh juhi koht) ja mille täismass ei ületa 5 t;

M3 kategooria sõiduk (buss) - mootorsõiduk, mida kasutatakse reisijate veoks, milles on üle 9 istekoha (sh juhi koht) ja mille täismass on üle 5 t;

liigendbuss - M2 või M3 kategooria sõiduk, mille kaks või enam keret on liigendiga ühendatud, võimaldades sõitjatel takistuseta liikuda ühest kerest teise.

M2- ja M3-kategooria sõidukid jaotatakse kereehituse ja sõitjate arvu järgi järgmistesse klassidesse:
A klass - sõiduk, milles ei ole üle 23 istekoha (sh juhi koht) ja milles on ka seisukohad;
B klass - sõiduk, milles ei ole üle 23 istekoha (sh juhi koht) ja milles puuduvad seisukohad;
I klass "linnabuss" - sõiduk, milles on üle 23 istekoha (sh juhi koht) ja milles on ka seisukohad;
II klass "linnadevaheline buss" - sõiduk, milles on üle 23 istekoha (sh juhi koht) ja milles on lubatud seista vahekäigus;
III klass "turismibuss" - sõiduk, milles on üle 23 istekoha (sh juhi koht) ja milles puuduvad seisukohad.

B. N-kategooria sõidukid jaotatakse:
N1-kategooria sõiduk ? mootorsõiduk, mida kasutatakse veoste veoks ja mille täismass ei ületa 3,5 t (maastikuautod 2,0 t). Sõitjateruumis ei tohi olla üle 2 istmerea ja sõitjateruum peab olema eraldatud veoseruumist vaheseinaga. Kere võib olla kinnine (furgoon), madel või kombineeritud (osa kerest on kinnine) ja peab vastama järgmistele tingimustele:

1) kinnise veoseruumi maht on üle 2 m3 ja selle sisekõrgus on üle 1000 mm;
2) kinnise veoseruumi ja veokasti kogupikkus on auto pikiteljel üle 1500 mm;
3) veokasti sisepikkus on auto pikiteljel üle 1500 mm;
4) esimese ja teise istmerea seljatugede vaheline kaugus peab olema vähemalt 650 mm, kuid mitte üle 850 mm.

Märkus: Kinnise kereosa sisekõrgust mõõdetakse 600 mm kaugusel külgseinast ja laiust auto tuuleklaasi alaserva kõrgusel.

Veoseruumi maht saadakse eeltoodud mõõtetulemuste: pikkuse, laiuse ja kõrguse korrutisena.

N2-kategooria sõiduk - mootorsõiduk, mida kasutatakse veoste veoks ja mille täismass on üle 3,5 t, kuid ei ületa 12,0 t;
N3-kategooria sõiduk - mootorsõiduk, mida kasutatakse veoste veoks ja mille täismass on üle 12,0 t.

C. M- ja N-kategooria sõidukid on maastikuautod, mida tähistatakse G tähe lisamisega, kui nad täidavad järgmisi nõudeid:
N1-kategooria sõiduk, mille täismass ei ületa 2,0 t ja M1-kategooria sõiduk, kui neil:

- vähemalt üks esi- ja üks tagatelg on veoteljed, sh sõidukid, mille ühte telge on võimalik välja lülitada;
- vähemalt ühe veotelje diferentsiaal on lukustatav või sellel on sarnast toimet omav mehhanism ja kui see sõiduk, ilma haagiseta, on võimeline ületama 30% tõusu ning rahuldama järgnevast kuuest nõudest vähemalt viit nõuet:

1) pealesõidunurk on vähemalt 25°;
2) eemaldumisnurk on vähemalt 20°;
3) teekumeruse ületusnurk on vähemalt 20°;
4) vähim esisilla kliirens on 180 mm;
5) vähim tagasilla kliirens on 180 mm;
6) vähim kliirens sildadevahelises alas on 200 mm.

N1-kategooria sõiduk, mille täismass on suurem kui 2,0 t või N2-, M2- või M3-kategooria sõiduk, kui tema täismass ei ületa 12,0 t, millel kõik teljed on veoteljed, sh sõiduk, millel ühte veotelgedest on võimalik välja lülitada või sõiduk, mis täidab kolme järgnevat nõuet:

1) vähemalt üks esi- ja üks tagasild on veoteljed, sh sõidukid, mille ühte telge on võimalik välja lülitada;
2) vähemalt ühe veotelje diferentsiaal on lukustatav või sellel on sarnast toimet omav mehhanism;
3) ilma haagiseta sõiduk on võimeline ületama vähemalt 25% tõusu.

M3-kategooria sõiduk, mille täismass on suurem kui 12,0 t või N3-kategooria sõiduk, millel kõik teljed on veoteljed, sh sõiduk, mille ühte veotelgedest on võimalik välja lülitada või sõiduk, mis täidab kõiki järgnevaid nõudeid:

- vähemalt pooled ratastest on veorattad;
- vähemalt ühe veotelje diferentsiaal on lukustatav või sellel on sarnast toimet omav mehhanism;
- ilma haagiseta sõiduk on võimeline ületama 25% tõusu ning rahuldama järgnevast kuuest nõudest vähemalt nelja nõuet:

1) pealesõidunurk on vähemalt 25°;
2) eemaldumisnurk on vähemalt 25°;
3) teekumeruse ületusnurk on vähemalt 25°;
4) vähim esitelje kliirens on 250 mm;
5) vähim kliirens sildadevahelises alas on 300 mm;
6) vähim tagatelje kliirens on 250 mm.

D. L-kategooria sõidukid jaotatakse:
L1-kategooria sõiduk (mopeed) - kaherattaline sõiduk, mille mootori töömaht ei ületa, sisepõlemismootori korral, 50 cm3 ja valmistajakiirus, mistahes mootori korral, ei ületa 50 km/h;

L2-kategooria sõiduk (mopeed) - mistahes rataste asetusega kolmerattaline sõiduk, mille mootori töömaht ei ületa, sisepõlemismootori korral, 50 cm3 ja valmistajakiirus, mistahes mootori korral, ei ületa 50 km/h.

Siia kuulub ka neljarattaline sõiduk, mille tühimass on alla 350 kg (elektrisõidukitel ei arvestata akude kaalu), valmistajakiirus ei ületa 50 km/h, mootori töömaht ei ületa ottomootori korral 50 cm3 ja teiste mootorite korral netovõimsus ei ületa 4 kW;

L3-kategooria sõiduk (mootorratas) - kaherattaline sõiduk, mille mootori töömaht ületab, sisepõlemismootori korral, 50 cm3 ja valmistajakiirus, mistahes mootori korral, ületab 50 km/h;

L4-kategooria sõiduk (külghaagisega mootorratas) - ebasümmeetrilise rataste asetusega kolmerattaline sõiduk, mille mootori töömaht ületab, sisepõlemismootori korral, 50 cm3 ja valmistajakiirus, mistahes mootori korral, ületab 50km/h;

L5-kategooria sõiduk (kolmerattaline mootorratas - traik) - sümmeetrilise rataste asetusega kolmerattaline sõiduk, mille mootori töömaht ületab, sisepõlemismootori korral, 50 cm3 ja valmistajakiirus, mistahes mootori korral, ületab 50 km/h.

Siia kuulub ka neljarattaline sõiduk, mille tühimass on 350 kg või rohkem, kuid ei ületa 400 kg (kaubaveoks mõeldud sõidukitel 550 kg) ja mootori netovõimsus ei ületa 15 kW. Elektrisõidukitel ei arvestata akude kaalu.


E. O-kategooria sõidukid jaotatakse:
O1-kategooria sõiduk - haagis, mille täismass ei ületa 0,75 t (kerghaagis). Haagis ei tohi toetuda oma tiisliga vedukauto haakeseadmele suurema koormusega kui 5% oma täismassist;

O2-kategooria sõiduk - täis-*, kesktelg-** või poolhaagis***, mille täismass on üle 0,75 t, kuid ei ületa 3,5 t;

O3-kategooria sõiduk - täis-, kesktelg- või poolhaagis, mille täismass on üle 3,5 t, kuid ei ületa 10,0 t;

O4-kategooria sõiduk - täis-, kesktelg- või poolhaagis, mille täismass on üle 10,0 t.
Kasutaja avatar
Artur_L
Huviline
Postitusi: 4679
Liitunud: 10.10.2007 18:04 41
Peamine sõiduk: Bnw
Asukoht: Narva

Postitus Postitas Artur_L »

Jälle targem :D
Eks Coupé / e38 730d/ Eks Nelikümmend kuus / e46 330dT man/ e60 530d/ Eks 92/ F10/F48 Lci/G20 320d/e60 530d G30 520d M-pack/f11 520d xDrive
Vasta