1. leht 1-st
N52 2.5 e90 abi / tiksub?
Postitatud: 24.01.2015 20:35 56
Postitas kermps2
Tere,
Olen ostmas uut autot ning valik langes 2.5 (160kw) mootorile e90 peal. Aastaks 2007 algus.
Käisin ühte isendit ka vaatamas kuid külmalt tööle pannes oli tiks sees. Kuskil minut töötas ning tiks ära ei kadunud. Auto on eelnevalt suht kaua seisnud. Müüja ei osanud selle kohta midagi öelda.
Mis probleem olla vôib?
Ning mida üldse selle mootori juures tähele panna? Ja kui kellelgi selle mootoriga omasi kogemusi siis palun jagage . Kütusekulu jne.
Postitatud: 24.01.2015 21:43 55
Postitas Ranno
Mul sama mootor ja selle pärast olen selle kohta lugenud. Mul tiksub ka käima pannes vahest ja see viga paistab selle mootori puhul üsna tavaline olema. Välismaa foorumitest leidsin teooria et käima pannes on tiks siis kui auto töötas pikalt kohapeal enne seisma jätmist. Peale selle lugemist avastasin et kui ma peale seisma jäämist kohe mootori välja suretan, siis hommikul pole mingit tiksu. Seega võib see tiks seal olla samal põhjusel, et ongi ainult näitamiseks kohapeal käitatud seda. Samas tiksul ilmselt saab olla palju põhjuseid, eks siin targemad ehk kommenteerivad.
Teine tüüpviga sellel mootoril pidi olema klapisääretihendid ja sellest tulenev õli võtmine. Lugesin veel et mingi imeliku õlikanalite disaini pärast pidigi õli kulu ka korras mootoril keskmisest suurem olema ja seistes või kohapeal töötades pidi õli alla vajuma ja sellest ka tiks. Mina ei oska öelda kui õige see jutt on.
Minul pole poole aasta jooksul suuremaid probleeme selle mootoriga olnud. Õli võtab minu oma ka rohkem kui peaks, ilmselt peab laskma need tihendid ära vahetada.
Kütusekulu on mul hetkel reaalselt 13-14l sajale (ainult linnas ja ma ilmselt tiksun kohapeal ka suht palju töötava mootoriga).
Suvel mnt ja linn pooleks tuli kuskil 8-9l sajale.
Re: N52 2.5 e90 abi / tiksub?
Postitatud: 25.01.2015 17:43 10
Postitas marek555
Hüdrotõukurid, N52 tüüpviga, wikist selline info:
The ticking noise of Hydraulic Valve Adjuster is a known problem with the N52 (3.0L) engine fitted with manufacturing date prior to November 2008. An occasional ticking or rattling noise from the HVA elements may occur during cold engine starts or frequent short-distance driving, recently known after the engines reach 50.000 miles. In these situations, the HVA elements may not yet have been supplied with sufficient amounts of air-free oil. This condition will not cause any damage to the engine, and usually remedies itself with a longer driving distance or operating times at full operating temperature. BMW dealers' first response is to perform HVA bleeding procedure, however this procedures seems not to resolve the matters. The second attempt to solve this problem is a replacement with improved HVA parts, however this procedures also does not fully address the problem. Finally, a newly designed cylinder head replacement solves the ticking noise problem for vehicles under warranty. Vehicles produced after November, 2008 have already been fitted with improved cylinder head that resolves this HVA problems
Siin õhutamis protseduur kirjeldatud:
http://www.quirkyuncle.com/2013/04/12/d ... fter-tick/
Re: N52 2.5 e90 abi / tiksub?
Postitatud: 25.01.2015 20:21 12
Postitas kermps2
Et siis 30 minti pähe anda ning peaks tiks kadunud olema?
Re: N52 2.5 e90 abi / tiksub?
Postitatud: 25.01.2015 20:44 24
Postitas RaikoK
13-14 päris suur kulu , endal N53 2.5 kas see otsepritse siis teeb asja niipalju ökomaks ? puhas linn hetkel 10.8 arvuti järgi
Re: N52 2.5 e90 abi / tiksub?
Postitatud: 25.01.2015 20:50 15
Postitas Ranno
RaikoK kirjutas:13-14 päris suur kulu , endal N53 2.5 kas see otsepritse siis teeb asja niipalju ökomaks ? puhas linn hetkel 10.8 arvuti järgi
Ma rääkisin reaalsest kulust, mitte mis ta ise arvab (arvuti näitab mul üldiselt umbes liitri vähem kui reaalne kulu on).
Ma sõidan siin pärnus väga lühikesi otsasid ja tiksun üsna palju ka kohapeal. Ilmselt on võimalik ka säästlikumalt hakkama saada.