1. leht 1-st

Plaan soetada F10 2013.a. Bensukas/diisel

Postitatud: 23.09.2016 14:12 44
Postitas Hendrik38
Tere
Plaan osta elu esimene BMW. Käisin paaris töökojas uurimas ja nemad ei osanud 528i 190 kw suurt midagi kosta. Pidavat vähe kogemusi olema kuna neid autosid ei liigu palju. Ainuke millest palusid hoiduda on sõiduk millel ka tagumised rattad keeravad. Nende soovitus soetada ikkagi 3,0 diisel. Mul ei ole kunagi diisel autot olnud ning niipalju lugenud olen siis diisli hoolduskulud vähe suuremad. Kuna 80% sõitudest linnas siis ise ei kaldu diisli poole.
Auto ise siis 2013.a. juuni, 528i , hooldused tehtud, läbisõit 88000, xdrive, sedaan.
Kas on midagi spetsiifilist millele ostul tähelepanu pöörata-mida eriti hoolikalt kontrollida?
Sain siit foorumist aru enam neil seda keti muret ei ole. Ning ehk keegi oskab jagada infot võimalike järelkulude osas ehk suure hoolduse hind /tööde hind, mis ettenähtud teha/ ehk tavaline ülalpidamise kulu kulumaterjalidele. Ekstreemsed olukorrad kus midagi puruneb ei lähe arvesse-need plaanivälised kulud :D
Seega-arvamusi antud mootoriga bensuka kohta.

Re: Plaan soetada F10 2013.a. Bensukas

Postitatud: 24.09.2016 08:16 52
Postitas Volum
Tavaline hooldus on 200-400€ (Olenevalt siis mis tüüpi hooldusega on).
Esimesed ülemised õõtsapuksid on nõrgad ja samuti ka reduktori tagumine suur puks. (Õõtsapukside väsimuse puhul on tunda pidurdades vibreerimist ja reduktori suure puksi puhul kiirendades kolksu ja vibratsiooni)
Tehase välpa ei soovita järgida, kuna praegune välp (30k km) teeb ketile liiga. Isiklikult soovitan sul iga 15-20k km peale õlivahetust teha, nii on kõige kindlam.
Elektroonika osas pole veel tüüpilist midagi kohanud. Kui kavatsed kunagi akut vahetada, siis kindlasti kasuta originaalakut ja kindlasti teha aku registeerimine. Suurema akumahtuvuse vahetamise korral on vaja progeda ka. Kui registeerimise vahele jätad, hakkavad juhtplokid lolliks minema.
Iseenesest on tegu väga robustse ja mugava autoga.

Re: Plaan soetada F10 2013.a. Bensukas

Postitatud: 24.09.2016 09:12 31
Postitas PeeterA
400 eur aku alla panna suht priiskamine pole panna, kui sama mahtuvusega(92ah) saab järelturult Banneri või Excide valikust poole odavamalt?

Re: Plaan soetada F10 2013.a. Bensukas

Postitatud: 24.09.2016 11:27 03
Postitas Hendrik38
Tere. Tänan Teid. Hooldusvälpasid ei tasu jah jälgida. See 30000 on ikka anomaalia. Ka hetke autol on 30000 välp aga käin iga 15000 tagant. Aku registreerimine oli mulle midagi uut. Kas
Neil originaalis meie kliimasse vähe nõrgad akud?
Hoolduskulud ( Ettenähtud tööd) siis väga norm hinnaga. Kujutasin ise palju suuremat ette.
Igatahes tänan teid.

Re: Plaan soetada F10 2013.a. Bensukas

Postitatud: 24.09.2016 11:45 24
Postitas ttsys
Aku registreerimine ning muutuste korral vastav kodeerimine on BMW sõidukitel juba üle 10 aasta. Mida uuem ja moodulirohkem on auto seda suurem on ka riskiaste, kus valesti toimetav või valesti toimetatud aku kahju saab tekitada.
Akude temaatika võib tuliseks kiskuda mitut moodi aga kokkuvõte on ikkagi see, et aku peab õigete nominaalidega olema. BMW vin kohane varuosanumber lihtsustab ja garanteerib "selle õige". Kui läheneda kõigele nominali põhiselt siis saab ka näiteks nii nagu PeeterA kirjeldas. BMW orig. test- ja kodeerimise süsteem omab ka vastavat tüpoloogiat selle jaoks vastavalt aku tunnustele. Nüüd lihtsustusteks juba ka QR koodid jne. Süsteem võimaldab autentset kodeerimist nii orig. BMW numbriga akule kui ka ilma numbrita ehk järelturu akule.
PS: Akud ei ole nõrgad. Valitud aku tüüp peab vastama sõiduki kasutusotstarbele. Uued sõidukid tulevad juba pikemat aega tehasest välja reeglina ainult AGM tüüpi akudega. Sellega vähendatakse sõiduki väärkohtlemisest tingitud kahjustusi akule aga samas peab arvestama, et AGM aku iga on tuntavalt lühem kui happeakul. Teiseks eripäraks on see, et AGM aku sureb nn päevapealt, mitte ei "jookse maha" nagu sulfateeruv happeaku.

Re: Plaan soetada F10 2013.a. Bensukas

Postitatud: 24.09.2016 18:45 41
Postitas Joel_H
Mul pisut üle poole aasta olnud selline masin - olen rahul :)
4-pütase hääl ei ole võrreldav vanade 6-pütastega, aga kuna salongi see nkn ei kostu, pole vahet. "Kaane all" seni vahetanud termostaadi (mingi elektroonika seal sees, mis saba annab) ja õlijahuti tihendid (õrn leke).
Eks need autod veel pisut liiga uued selleks, et probleemidest rääkida, ptuiptuiptui. Ahjaa 180kW on see mootor (N20), mitte 190.
Auto lisadest rääkides on kaks asja mis on tõeliselt väärt - adaptiivne kiirusehoidik (hea nii trassil kui linnas ummikus passides) ja nn hands-free pagasniku avamine (algul tundus rohkem selline "iluasi", aga tegelikult uskumatult praktiline. Küljeboxi oskab ka ise end parkida, aga isiklikult just liiga tihti seda ei vaja.
Rohkem ei oska nagu väga midagi sest autost rääkida, uskumatult väle on oma 4 püta kohta :) ja samas ökotades ka tõesti ökonoomne. Eelmiste mudelipõlvkondadega võrreldes mõõtmed üha kasvavad ja see annab ka juhitavuses tunda - ikka rohkem selline suur maanteelaev, aga muidugi liigub mõnusalt ka linnaoludes.

Re: Plaan soetada F10 2013.a. Bensukas

Postitatud: 25.09.2016 16:44 43
Postitas Volum
ttsys kirjutas:Sellega vähendatakse sõiduki väärkohtlemisest tingitud kahjustusi akule aga samas peab arvestama, et AGM aku iga on tuntavalt lühem kui happeakul.
Pigem ikka vastupidi, pole veel kohanud kus pliiaku kestab 13 aastat.

Re: Plaan soetada F10 2013.a. Bensukas

Postitatud: 25.09.2016 17:02 55
Postitas ttsys
AGM aku võib 0-i lasta ja pikemaks ajaks alalaetuna kasvõi seisma jätta. Sama tehes happeakuga teevad sulfateerumise protsessid sellele akule fataalse tagajärje.

Re: Plaan soetada F10 2013.a. Bensukas

Postitatud: 25.09.2016 17:14 09
Postitas Volum
Just. Sina väitsid enda eelmises postituses, et AGM aku eluiga on väiksem kui pliiaku. :) Tegelikult nii ei ole.

Re: Plaan soetada F10 2013.a. Bensukas

Postitatud: 25.09.2016 17:20 46
Postitas ttsys
Ma väidan seda ka nüüd.
AGM eluiga on lühem kui happeakul.

Re: Plaan soetada F10 2013.a. Bensukas

Postitatud: 07.10.2016 23:09 22
Postitas Hendrik38
Kuid kas diislil on mingeid edusid, peale järelturu. Pean
Silmas just ergonoomikat jne

Re: Plaan soetada F10 2013.a. Bensukas

Postitatud: 07.10.2016 23:23 47
Postitas ttsys
BMW järelturug ei ole vedelikest sõltuvuses, sest see ei ole mingi Passat, mis järelturul peab hall, diisel olema.;)

Re: Plaan soetada F10 2013.a. Bensukas

Postitatud: 08.10.2016 15:37 09
Postitas mastergut
Hendrik38 kirjutas:Kuid kas diislil on mingeid edusid, peale järelturu. Pean
Silmas just ergonoomikat jne
soovitan seda
http://www.auto24.ee/used/2350040

Re: Plaan soetada F10 2013.a. Bensukas

Postitatud: 08.10.2016 21:07 32
Postitas kaspar
20k eest auto, kus pole istmesoojendusi - milleks? :D Jah, saab ilma hakkama aga see on ikkagi luksusauto ning luksusautol võiks need meie kliimas ikkagi olla.

Re: Plaan soetada F10 2013.a. Bensukas/diisel

Postitatud: 08.10.2016 22:19 55
Postitas Hendrik38
Nüüd kahjuks olukord muutunud kuna see 528 M varustusega mida jahtisin Saksamaal müüdud. Siin võtab pankadega asjade ajamine natuke aega ja annavad kurivaimud vaid nädalaks oma
Dobro.
Kuna bensukaid sellise varustusega ei ole nagu soovin ( webasto Hud jne) siis silmad diislil.
Seega kas 120000 km sõitnud diisel 3.0 peaks minu loogika kohaselt igati ok olema kui teda hästi hooldatud. Ressurssi peaks nagu olema. Tegemist 2012 isendiga.
Kuid see kettide jama teeb hellaks, et julgeks selle sealt siia lasta saata ilma veendumata. Kui suur see
probleemide esinemine on ( kettide)? Vaatasin, et antud
Isendil Saksamaal iga 20000 õlivahetus tehtud. Kettide vahetus maksab kuskil 1500-2000 nagu
mõistan.
Ja selline küsimus, mis tekkis netist infot ammutades. Kas võimalik progeda nii, et näeks digitaalselt kiirust ( juhul kui HUD puudub)?
Ja kuna yhel valikul on poolikus el istmed siis kas ja kui palju
Orienteeruvalt läheb maksma nende muutmine täis elektrilisteks? Mälu funktsiooni ei
Ole vaja. Iste selline. https://www.upload.ee/image/6232281/IMG_5854.PNG" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Plaan soetada F10 2013.a. Bensukas/diisel

Postitatud: 09.10.2016 14:28 29
Postitas Joel_H
Digitaalse kiirusenäidu saab progeda (näit spidoka all), kui selleks abi vaja, anna märku ;)
Täiselektrilise istme peamine mõte ja kasu on just mälu (kui autol mitu kasutajat), muidu paned korra paika ja palju sa seda istme kaugust ja nurka ikka hiljem muudad.

Re: Plaan soetada F10 2013.a. Bensukas/diisel

Postitatud: 10.10.2016 14:04 43
Postitas Hendrik38
Tänan :). Jätan selle meelde ja eks tuleb kasuks varsti. Kuid ka edasi tagasi vaja vahel liigutada. Tundsin lihtsalt huvi. Aitäh Teile abi eest

Re: Plaan soetada F10 2013.a. Bensukas/diisel

Postitatud: 12.10.2016 00:48 31
Postitas Hendrik38
Vabandan, et küsimusi juurde tekib. Müügi kuulutuses on kirjas Area code2 ja
Siis ka, et saksakeelne versioon. Uurisin siit ja sealt foorumitest aga ei saanud täpselt aru.
Kas menüü keelt neil ikka muuta saab? Või saab seda siin teha?

Re: Plaan soetada F10 2013.a. Bensukas/diisel

Postitatud: 12.10.2016 01:10 14
Postitas ttsys
Suured keeled on menüüs. Ise vahetad.

Re: Plaan soetada F10 2013.a. Bensukas/diisel

Postitatud: 14.10.2016 21:25 47
Postitas Hendrik38
Tere

Autol all ees Pirellid P7 245/45/18 P ja taga Continental 275/40/18

Nüüd küsimused. Kas saab panna alla 17"? Talveks 225/55/17 /tehase antud mõõt/ ja kas tõesti on sellised suvemõõdud?
Tegemist M paketiga autol.

Re: Plaan soetada F10 2013.a. Bensukas/diisel

Postitatud: 15.10.2016 08:38 49
Postitas Joel_H
245/45/18 ja 225/55/17 on originaalmõõdud ja nendega kõik ok, ja see 275/40 võiks ka sobida

Re: Plaan soetada F10 2013.a. Bensukas/diisel

Postitatud: 26.10.2016 22:45 48
Postitas sigaelmar
Kas nendel algusaastate F10 R6 diislitel on ketiprobleemid?

Re: Plaan soetada F10 2013.a. Bensukas/diisel

Postitatud: 26.10.2016 23:09 49
Postitas ttsys
Jah N57 kuulub riskigruppi analoogselt N47-ga. Kuni 120 000km on tehase kontrolli all. Kui googeldada siis kuskil 160 000km juures on juhtumite arv suurim. Ikka sama põrguline "tasuta" 5 aastane hooldusvälp kisub teema keskmesse.