1. leht 3-st

Ostuabi F10/F11

Postitatud: 18.04.2021 12:25 41
Postitas typicalguy
Tere, Aasta on 2021 ja küsiks natuke ostuabi antud masinale

* F10 või siis F11 - milline mootor vastupidavam, milline jõulisem / parema kestvusega? 2.0d vist jääb mulle lahjaks antud suure kere kohta, pigem vaataks alates 2.5D kuni 3.0D
* Mis LSiga pigem vaadata autot ja nagu olen aru saanud, antud autodel kettide tüüpviga. - ehk siis pigem kindlalt vaadata millel on üsna uueväärne kett peal?
Vaatan hinnaklassis 10k-12.5k
* Olen aru saanud et XDrive on kulukas ja ebakindel, pigem mitte vaadata?
* Enne ostu kindlasti viin ostueelsesse kontrolli

Tänud kes viitsivad mingisuguse kokkuvõtte teha kogemustest / teadmistest.

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 18.04.2021 12:58 07
Postitas Artur_L
Sa vaatad suht alghinnaga neid.
Seal vali välja see, mis omale meeldib ja ongi korras.
Keti vahetad ise ära ja asi ants, kui hakata kedagi uskuma ja lootma.
Diisel sõidab aastas ~30 k km.
Läbisõitu peaks neil enamusel juba olema 300+k km.

Ära tegele eneselohutamisega :mrgreen:
Reaalsus on see, et pead seda ikka hooldama ja remontima.

Oleks hinnaklass 20-30k f1x eest, siis veel saaks pirtsutada. Aga 10k€- ei. :D

https://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=289325

https://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=301039

Esimesed näited, mis meelde tulid.
Mareku auto hinnaklass on muidugi kordades kõrgem ja suur osa kulutatud summadest oli ennetatav remont, aga siiski hea näide heast omanikust.

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 18.04.2021 14:00 00
Postitas RazzKalbass
2.0d ei jää absoluutselt lahjaks ning minu kogemuste põhjal on tegu kõige vastupidavama comboga sellele kerel - 2.0d 135kw, 8ne kast, tagavedu. Lisaks kütet ei võta ja võrreldes 3.0d on ka kuluosad palju soodsamad. 90nega sõidavad nad mõlemad

Kui ostad äsja importitud või odavama hinnaga 3.0d siis pead arvestama sellega, et neil on probleemid pihustitega väga tihti(!), väga tihti on sisselaske kollektori omadega p.. (1200€ vist on see), tagaveolistel on tagumised suured dif puksid tavaliselt läbi. Läbisõidud on neil keritud juba Saksamaal, 280-350k on enamik juba läbi uhanud jep. Lisaks on räägitud veel ketimuredest (ise pole kuulnud ega näinud), kõrgsurvepumbad võivad minna p.e aga ise ka ei ole kuulnud ega näinud. Ning lisaks kõige suurem asi on nendel see et kui remondid seda esinduses või norm kohas siis raha läheb mõnusalt :D ning ma näiteks ilma m-paketita seda mudelit ei vaatakski. Lisaks võiks olla vähemalt ACC, Suur Navi, suur kellablokk, bluetooth+usb, autom.kaugtuled ja el.luuk. Konks on boonuseks samuti

/kui tahad Mpaketti f11 2.0d siis võid mulle kirjutada ;)

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 18.04.2021 16:16 46
Postitas kaspar
Otseloomulikult on 2.0d parim, kui sa ise parasjagu sellist müüd :lol: :D

Aga nali naljaks.

Kui nüüd vastupidavuse aspekt välja jätta (ei oma aastatepikkust kogemust mõlema sarnase ls'iga mootoriga, et kommenteerida), siis 2.0d on sobilik inimesele, kes on ikkagi marurahuliku sõidustiiliga. Kui natukenegi kiirem sõit pakub huvi või sõidad palju kaherealist maanteed, kus liiguvad rekkad/bussid jne ning sa ei viitsi kolonnides passida, siis võta kindlasti 3.0d - möödasõidud on hulga mõnusamad. Kütusekulu vahe on nii väike, et kui sa just senti pooleks ei sae (sellise auto puhul pole seda niiehknaa mõtet teha), siis pole maanteesõidul metsikut vahet.

Ja lõpetuseks muidugi 4-silindrilise diisli hääl, mis on nagu ta on...

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 18.04.2021 22:38 32
Postitas dm3
Kõik oleneb inimesest ja isiklikest ambitsioonidest aga f10 20d oma kaalu jaoks tundub uimane, igav ja tuim. Kui tahad lihtsalt punktist A punkti B jõuda siis tegelikult ei ole vahet.

Tagaveo F10 30d pakub koheselt rohkem emotsioone, sõit dünaamilisem ja tänu RWDle tekib tunne, et auto mass oleks nagu väiksem. AWD 30d aga püsib paremini teel ja on kindlama sõiduga aga RWD juhitavuse "feeling" on parem.

Jah, RWD on tehniliselt kindlam aga Xdrive süsteemi ei välistakas 100%, pigem vaatakas paberite järgi kui tihti tehti õlivahetust jms. Ketivahetusega tuleb tegeleda kui ls on 230k kanti. Viielised poisid tegelevad juba sellega 200k peal.

Soovitusena oleks pöörata tähelepanu kus on auto hooldused tehtud.

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 18.04.2021 22:49 29
Postitas Tarmo
Tuttaval on korralikult hooldatud masin suht sinu hinnaklassis pakkuda.
https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.ph ... F2dM9CcRgA

seda julgen soovitada.

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 18.04.2021 22:54 51
Postitas RazzKalbass
Nagu viimasel lingil näha siis 3.0D omamiseks peab olema "vabal hetkel" võtta 4000.- :D karm on see elu
kaspar kirjutas: 18.04.2021 16:16 46 Otseloomulikult on 2.0d parim, kui sa ise parasjagu sellist müüd :lol: :D

Aga nali naljaks.

Kui nüüd vastupidavuse aspekt välja jätta (ei oma aastatepikkust kogemust mõlema sarnase ls'iga mootoriga, et kommenteerida), siis 2.0d on sobilik inimesele, kes on ikkagi marurahuliku sõidustiiliga. Kui natukenegi kiirem sõit pakub huvi või sõidad palju kaherealist maanteed, kus liiguvad rekkad/bussid jne ning sa ei viitsi kolonnides passida, siis võta kindlasti 3.0d - möödasõidud on hulga mõnusamad. Kütusekulu vahe on nii väike, et kui sa just senti pooleks ei sae (sellise auto puhul pole seda niiehknaa mõtet teha), siis pole maanteesõidul metsikut vahet.

Ja lõpetuseks muidugi 4-silindrilise diisli hääl, mis on nagu ta on...
Ma müünud nii 3.0d kui 2.0d. Kui just 18a bemmi nokatsiga tegelane pole on 2.0d küll ja veel. R6 hääl on muidugi parem.

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 19.04.2021 09:37 43
Postitas Jaks
F10/F11 on 2,0d 135kw, mis on samapalju kui algselt oli 3,0d. Ise kasutan 2,0d ja see on täiest ok. Kui vaada hetkel toodetavad autosid, siis see 2,0 ongi enamusel kubatuuri lagi. Seega võiks juba hakata harjuma, et neid 3,0 mootoreid tule. Enda autol hetkel 246 000 km läbisõit ja siiani on hästi kestnud. Ketti lasin vahetada 211000km peal kui oli imepisike hääl. Vahetaja polnud niivähe veninud ketti enne veel vahetanud. Auto läheb müüki ja hetke seisuga on plaanis järgmine 2,0 mootoriga, sest seda on täiesti piisavalt Eestis sõitmiseks.

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 19.04.2021 22:40 17
Postitas kaspar
Nagu viimasel lingil näha siis 3.0D omamiseks peab olema "vabal hetkel" võtta 4000.- :D karm on see elu

Ma müünud nii 3.0d kui 2.0d. Kui just 18a bemmi nokatsiga tegelane pole on 2.0d küll ja veel. R6 hääl on muidugi parem.
Mõni tuhat eurot ootamatute kulude jaoks peaks olema iga F-seeria omanikul "igaks-juhuks" võtta. BMW'd (ega tegelikult ühtegi autot, rääkimata premiumist) pole mõtet osta viimase raha eest, üllatusi võib tulla BMW puhul olenemata mootorist ja veoskeemist. Küll aga annab riske minimeerida - äkki õnnestub valida auto, mille juures on lähiminevikus üks või mitu "murekohta" juba üle käidud.

See "küll ja veel" on nagu kõik elus väga suhteline - mõne jaoks on 130kw paras mootorratta peal. Olles sõitnud korduvalt F10 ja F30 2.0d jään jätkuvalt arvamuse juurde, et need on inimestele, kelle jaoks dünaamika ei ole teab-mis oluline. Ja sellisel juhul on sellest kindlasti küll ja veel :cool:

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 19.04.2021 22:46 04
Postitas Volum
kaspar kirjutas: 19.04.2021 22:40 17 Mõni tuhat eurot ootamatute kulude jaoks peaks olema iga F-seeria omanikul "igaks-juhuks" võtta. BMW'd (ega tegelikult ühtegi autot, rääkimata premiumist) pole mõtet osta viimase raha eest, üllatusi võib tulla BMW puhul olenemata mootorist ja veoskeemist.
Kahju, et neid viimase raha eest ostjaid on viimasel ajal eriti palju tekkinud. Nahhui sellist autot osta, mida ei suudeta korras hoida. Nädalas saan mitmeid sõnumeid / kõnesi, et ehk saab seda või seda välja progeda. Piinlik. Loodetavasti nii mõnigi tunneb ennast siin ära ja teinekord ostab auto, mille peale rahakott huugama ei hakka.

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 19.04.2021 22:59 05
Postitas RazzKalbass
Kaspar raagib nii nagu F seeria oleks jōukuse staatus.Mis ta maksab 10-13k :mrgreen: :mrgreen:

Arvata on et 10k autole 4k sisse laduda on pehmelt oeldes debiilsus

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 19.04.2021 23:36 29
Postitas priitv8
Tasub äkki võtta veidi alles oleva garantiiga auto? Oktoobris saab see pidu F10 jaoks läbi kahjuks (5a tootmise lõpust). Siis saab veel garantiikindlustuse peale teha. F10’jaoks 700€ aasta. Pmst kahe ukselingi v ühe reguleeritava amordi hind. 1/5 LED esilaternast.

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 20.04.2021 06:53 39
Postitas tanel25
Kahju, et neid viimase raha eest ostjaid on viimasel ajal eriti palju tekkinud. Nahhui sellist autot osta, mida ei suudeta korras hoida. Nädalas saan mitmeid sõnumeid / kõnesi, et ehk saab seda või seda välja progeda. Piinlik. Loodetavasti nii mõnigi tunneb ennast siin ära ja teinekord ostab auto, mille peale rahakott huugama ei hakka.

No aga vähemalt skodade ja vw vahel tunned ennast kuningana. :lol:

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 20.04.2021 10:27 57
Postitas AARE540
See on alati ju nii olnud, et kui mingi seeria (just) seitsmene või viiene bemm on hinna poolest muutunud paljudele "söödavaks", loetaksegi kopkad kokku ja võetakse see bemm, mitte mõni aasta uuem teine mark.
Ja mis puutub võrdlusse VW või Skodaga, siis jah, Skoda jääb tõesti üsna silmapaistmatuks, aga mõni volks on küll täitsa kena.
Bemme, mersusid ja Audisid peavad ju paljud staatusesümboliteks. Mul vennal on ka 10 aastat vana F11 ja temalgi mõni töökaaslane on öelnud, et nojah, hästi elame, uued autot p*rse all ja puha :D
Samas, mis vahet sel üldse on, kes millega sõidab :D
Täna just jäi silma üks mosse, noor tüüp roolis :P

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 21.04.2021 19:53 41
Postitas LepaValdek
Kahjuks nii on. Tean ka tuttavaid kes pehmelt öeldes teenivad vaata et alla eesti keskmise, võib-olla ületundidega saavad keskmise kätte ja siis omada A6, 5 seeriat tundub ausalt öeldes rumal. Sellise palga juures peaks mõtlema Skoda Scala peale või Dacia peale...

Või siis mõne vanema BMW poole, mille ülalpidamiskulud kohe ära ei tapaks.


Seda jah et pole minu asi aga majanduslikult see pole loogiline.

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 22.04.2021 18:37 22
Postitas sigaelmar
Peaks jah mõtlema aga mõni inimene tahab oma autost enamat kui lihtsalt ühest punktist teise sõita.

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 23.04.2021 07:01 53
Postitas tanel25
sigaelmar kirjutas: 22.04.2021 18:37 22 Peaks jah mõtlema aga mõni inimene tahab oma autost enamat kui lihtsalt ühest punktist teise sõita.
Mida enamat tahta 10a vanast F-st, kui ainult seda, et punktist A kuni B-se jõuaks ühes tükis.

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 23.04.2021 09:21 55
Postitas Toomas_M
Mul on F11 530xd olnud, vastupidavusetaloniks oli seda konkreetset isendit palju nimetada. Oli ettevõtte auto ja remondikulud mõjutasid mind pigem kaudselt, aga ei soovinud lihtsalt enam aega kulutada.

Mõne aja pärast läksin vaatama UM'is G31 kere 520 diislit. Värske aastaarv, väga väike läbisõit, pikk garantii. Kõik oli tore kuniks neljarealise peal paremat jalga sirutada. Õnneks on tänapäeval proovisõidu ajal mask ees ja suu päris lõpuni lahti ei saanud vajuda mõttest, et kas siit rohkem ei tulegi :) Vaevalt F10/11 mudelil see dünaamika kuidagi parem on 520 kasuks.

Aasta vanema ja mõnevõrra rohkem sõitnud 530'ga on parem tunne. Lisaks veel kogu lisavarustus, mis suurema mootoriga üldjuhul kaasneb.

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 23.04.2021 09:56 00
Postitas RazzKalbass
Olen nendega kiirteel ka 240kmh sõitnud :D millest jutt küll.

Räägite nagu oleks 51kw ja ilma turbota

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 23.04.2021 10:01 59
Postitas sigaelmar
tanel25 kirjutas: 23.04.2021 07:01 53
sigaelmar kirjutas: 22.04.2021 18:37 22 Peaks jah mõtlema aga mõni inimene tahab oma autost enamat kui lihtsalt ühest punktist teise sõita.
Mida enamat tahta 10a vanast F-st, kui ainult seda, et punktist A kuni B-se jõuaks ühes tükis.
No BMW pakub ikkagi sõidumõnu, silmarõõmu, mugavust jne ka. Skoda Scala või Dacia pakuvad ainult võimalust odavalt sõita sinna kuhu tahad. BMW on auto millega sa ootad millal sõitma minna saab, Dacia ja Skoda on autod millega sa sõidus ootad millal kohale jõuad :mrgreen: :mrgreen:

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 23.04.2021 10:06 24
Postitas LepaValdek
sigaelmar kirjutas: 23.04.2021 10:01 59
tanel25 kirjutas: 23.04.2021 07:01 53
sigaelmar kirjutas: 22.04.2021 18:37 22 Peaks jah mõtlema aga mõni inimene tahab oma autost enamat kui lihtsalt ühest punktist teise sõita.
Mida enamat tahta 10a vanast F-st, kui ainult seda, et punktist A kuni B-se jõuaks ühes tükis.
No BMW pakub ikkagi sõidumõnu, silmarõõmu, mugavust jne ka. Skoda Scala või Dacia pakuvad ainult võimalust odavalt sõita sinna kuhu tahad. BMW on auto millega sa ootad millal sõitma minna saab, Dacia ja Skoda on autod millega sa sõidus ootad millal kohale jõuad :mrgreen: :mrgreen:

Selles osas on sul õigus, et 1L Scala ikka kipub karjuma käes kui rohkem vajutada. Aga nii igapäevaseks sõiduks ma ei ütleks, et ma selle "sõidu" lõppu ootaks. Täiesti tavaline auto ja kiiruspiiranguid järgmides isegi hämmastavalt sujuv. Aga pmst läks ka rendiauto (eelmise põlvkonna Golf ja 1L bensiin) ~180+ kiirteel.
Eks selles osas 3L on teine asi ja kindlasti "rafineeritum" misiganes see sõna siis ka ei tähenda, väänet rohkem ja natuke raskema jala puhul kindlasti on see sõit sujuvam ja vaiksem.

Mis toob mind mõtteni, et 2L ja raske viiese peal ei pruugi olla palju parem kui mingi 1L kuskil 1300KG kaaluva Skoda või Golf'i peal. Kahuks ise sellise autoga sõitnud pole. Aga loogika ütleks nii.

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 23.04.2021 11:26 25
Postitas ttsys
Teie arutelule leidub netis ka selline peegeldus: :D
Pilt

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 23.04.2021 12:41 49
Postitas priitv8
LepaValdek kirjutas: 23.04.2021 10:06 24 Mis toob mind mõtteni, et 2L ja raske viiese peal ei pruugi olla palju parem kui mingi 1L kuskil 1300KG kaaluva Skoda või Golf'i peal. Kahuks ise sellise autoga sõitnud pole. Aga loogika ütleks nii.
See 8-käiguline kast petab üsna hästi ära.
Aga jah, 120-lt 200-ni kiirendab ta kaua.

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 23.04.2021 13:41 09
Postitas RazzKalbass
Linnas 2.0d on väga äkkiline.
Eestis meil veel kiirteid pole ka et peaks pidevalt 200ni kiirendama. :D

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 23.04.2021 15:20 34
Postitas ttsys
Mis äkilisusest käib jutt?! N47D20 käib ju jutt, mis saab kohalt ära ainult siis, kui juht asendada eunuhhist piloodiga nagu selles videos, kus pekstakse kohalt ära mineku jaoks turbo tühimik "kõvaks"; :mrgreen:

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 23.04.2021 15:50 24
Postitas RazzKalbass
kakub edasi küll ju :D

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 23.04.2021 16:16 24
Postitas ttsys
Siinkohal meeldetuletus, mida selliste juhtumite korral üks kuulus naine ütles: “I do that lap time in a van”.

"Schmitz became more widely known — especially in the UK — after an infamous line uttered to Jeremy Clarkson in a 2004 episode of Top Gear. After he achieved a Nürburgring lap time of 9 minutes and 59 seconds in a diesel-powered Jaguar S-Type, she deflated his celebrations somewhat by telling him: “I do that lap time in a van”". BTW: RIP.

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 23.04.2021 18:28 50
Postitas priitv8
Sel oli 6-ne manuaal. 8HP on käigud lühemad ma arvan.
Aga maailmavaateliselt on jah küsimus - kui juba osta auto, mille keskmine nimi on “mootor”, siis miks küll ilma mootorita?
Sama küsimus teispidi - kas ostaksid ka pedaalidega BMW?

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 23.04.2021 18:42 26
Postitas ttsys
Proovige sellise 8HP-ga kohalt 3000p/m eunuhhi teha... jaaaah saab ja tehakse ka. Lihtsalt linnapildis üks piinlikult mõttetu vaatepilt, mis tõestab, miks N47 rudolf oli eos BMW libastus ja B47 vaid viimane "nael kirstule". Lõppenud peatükk, kus järelturg seda vastikut järelmaitset omale meeldivamaks valetab, sh haisu-skunksideks töödelduna lõpuni tarbib.

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 23.04.2021 19:54 40
Postitas RazzKalbass
proovisin :D väga hea oli