1. leht 1-st

4.0 tähisega 230kw disla

Postitatud: 22.08.2021 00:05 19
Postitas siimandr
Tere

Palju kogemusi kellelgi 230kw biturbo motoga (N57D30T1)

Kuuldavasti nõrk alumine pool ja kuulnud nii mitmelgi auto, kus kepsu küljelt välja löönud.

Kas ongi nõrk mootor ja tasub eemale hoida?

Kas on veel mingeid probleeme antud tüübi moootoriga, ning kas FL mudelitel moto poolt midagi ka paremaks tehti või jäeti sama ?
—-
Lisan juurde küsimuse ka 3.0 benade kohta, kas suuremad probleemid kummitavad ka seal? Tean et veepump on olnud murekohaks- kestvus ca 100tkm ja maksab ca 500€, kuid see pole suur kulu, kui teaks, et kogu küttesüsteemi pool bensukal parem?

Re: 4.0 tähisega 230kw disla

Postitatud: 22.08.2021 05:59 24
Postitas Ma®tin
Hoia eemale muidugi, kõik nad on juba 7-8 aasta ja 500k pealt katki.

Re: 4.0 tähisega 230kw disla

Postitatud: 22.08.2021 07:56 17
Postitas AARE540
Vaata Alari teemat, sealt peaks nii mõndagi teada saama.

Re: 4.0 tähisega 230kw disla

Postitatud: 22.08.2021 11:19 13
Postitas siimandr
Tänud! Ülevaatlik teema.

Re: 4.0 tähisega 230kw disla

Postitatud: 22.08.2021 11:19 59
Postitas siimandr
Martin- eks siin jah, ls on nagu ln, aga tean ka, kus originaal ls pealt alla 200 samad mured tekkinud.

Re: 4.0 tähisega 230kw disla

Postitatud: 22.08.2021 11:33 12
Postitas Ma®tin
Mul on endal pea 100k (200k ls on kauge minevik) selle mootoriga seljataga ja jagub ainult kiidusõnu, võimsuse ja kulu suhe on ebareaalselt hea.

Tutvusringkonnas päris mitu sama mootoriga erinevat BMW-tüüpi sõiduautot ning kellelgi pole probleeme olnud. Ise ei viitsi otsida, aga Volum või keegi võiks mingid tehnilised erinevused välja tuua kahe turboga variantide puhul, kuna väntvõll ja plokk on sama koodiga mis ühe turboga variantidel. Samuti on väntvõll sama algusest saati, ehk siis 180kW e90test alates.

Küll aga on vanem F10 220kW ning F01 ja E70 225kW variandi plokk erinev 190/230 omast.

Re: 4.0 tähisega 230kw disla

Postitatud: 22.08.2021 11:55 32
Postitas siimandr
Ma®tin kirjutas: 22.08.2021 11:33 12 Mul on endal pea 100k (200k ls on kauge minevik) selle mootoriga seljataga ja jagub ainult kiidusõnu, võimsuse ja kulu suhe on ebareaalselt hea.

Tutvusringkonnas päris mitu sama mootoriga erinevat BMW-tüüpi sõiduautot ning kellelgi pole probleeme olnud. Ise ei viitsi otsida, aga Volum või keegi võiks mingid tehnilised erinevused välja tuua kahe turboga variantide puhul, kuna väntvõll ja plokk on sama koodiga mis ühe turboga variantidel. Samuti on väntvõll sama algusest saati, ehk siis 180kW e90test alates.

Küll aga on vanem F10 220kW ning F01 ja E70 225kW variandi plokk erinev 190/230 omast.
Rõõm kuulda, edaspidi samuti muretuid km. Endal üks kuuene silmapiiril, 178tkm ls-ga.. kuna kuuene ise(f13/06)on endi silmis üks ilusamaid mudeleid, mida BMW tootnud on, siis isu oleks ka diisli poole. Bensuka peale on ka mingid mõtted kogunenud, kuna diisli kohta probleemseid märkusi tulnud, mis ei tähenda, et bensukal neid ei oleks, aga pole veel joudnud kõike uurida.

Re: 4.0 tähisega 230kw disla

Postitatud: 22.08.2021 12:41 07
Postitas Ma®tin
N55 ainuke ok bensuka valik ja see on tõesti suhteliselt probleemivaba, küll aga oluliselt kõrgem kütusekulu sarnase dünaamika juures. Lisaks väga keeruline hea varustusega 640i leida.

Re: 4.0 tähisega 230kw disla

Postitatud: 22.08.2021 12:55 30
Postitas siimandr
Ma®tin kirjutas: 22.08.2021 12:41 07 N55 ainuke ok bensuka valik ja see on tõesti suhteliselt probleemivaba, küll aga oluliselt kõrgem kütusekulu sarnase dünaamika juures. Lisaks väga keeruline hea varustusega 640i leida.

Tõsi, sõbral kuuene muidugi n55ga õli armastab, selline 1-1.5tkm peale ikka liiter meeldib. 60tkm ls ostetud, hetkel 150tkm kella peql

Aga just, 640i leida hea paketiga, ootad mitu kuud enne kui Euroopas miskit leidub, mis sobiks.

A24 see lätis olev valge ja punase sisuga on isegi üsna vinge, aga sisu kuidagi ei lähe peale + natuke järsa litri ka ette saanud, kui seda autot isegi mõtleks

Re: 4.0 tähisega 230kw disla

Postitatud: 23.08.2021 16:26 32
Postitas hobo
siimandr kirjutas: 22.08.2021 12:55 30
Tõsi, sõbral kuuene muidugi n55ga õli armastab, selline 1-1.5tkm peale ikka liiter meeldib. 60tkm ls ostetud, hetkel 150tkm kella peql
Selline õlikulu mahub ka tootja ettenähtud tolerantsidesse?

Re: 4.0 tähisega 230kw disla

Postitatud: 23.08.2021 17:15 18
Postitas siimandr
hobo kirjutas: 23.08.2021 16:26 32
siimandr kirjutas: 22.08.2021 12:55 30
Tõsi, sõbral kuuene muidugi n55ga õli armastab, selline 1-1.5tkm peale ikka liiter meeldib. 60tkm ls ostetud, hetkel 150tkm kella peql
Selline õlikulu mahub ka tootja ettenähtud tolerantsidesse?
Sügavalt kahtlen. 10tkm peale selline kulu oleks ma usun aksepteeritav. Ilmselt kas turbost või kuskilt kohalt x see ikka kaotsi läheb.

Re: 4.0 tähisega 230kw disla

Postitatud: 15.09.2021 22:52 19
Postitas sigaelmar
Tootjate tolerantsid võivad väga kõrged olla, selles ära kahtle. Küll aga ei tähenda see, et asi korras selle pärast on. Näiteks ühe populaarse rahvaauto õlikulu peab olema üle poole liitri tuhande km kohta et algatada garantiijuhtum.

Re: 4.0 tähisega 230kw disla

Postitatud: 23.04.2023 09:46 40
Postitas priidik
Tere kõigile. Elustaks veidi seda teemat. Lugedes nende mootorite kohta, siis tundub parajalt õnnetu värk olema. Küll on rauapuru kütusesüsteemis, siis on kollektorite elutähtsad jupid ja klapikambrikaaned plastikust jnejne. Siinkohal küsiks, kui kellelgi on kogemusi jagada, et kas mingist aastast asjad paranesid ka? A la facelift mudelitel täiustatud kütusepump vms või ongi nii, et kui ootamatult teele jääda ei soovi, siis profülaktika mõttes arvutad auto ostuhinna kahekordseks ja viid teenindusse kohe?

Re: 4.0 tähisega 230kw disla

Postitatud: 24.04.2023 22:39 21
Postitas kickdown
priidik kirjutas: 23.04.2023 09:46 40 Tere kõigile. Elustaks veidi seda teemat. Lugedes nende mootorite kohta, siis tundub parajalt õnnetu värk olema. Küll on rauapuru kütusesüsteemis, siis on kollektorite elutähtsad jupid ja klapikambrikaaned plastikust jnejne. Siinkohal küsiks, kui kellelgi on kogemusi jagada, et kas mingist aastast asjad paranesid ka? A la facelift mudelitel täiustatud kütusepump vms või ongi nii, et kui ootamatult teele jääda ei soovi, siis profülaktika mõttes arvutad auto ostuhinna kahekordseks ja viid teenindusse kohe?
Klapikambrikaas
Turbode vaakumvoolikud
Kardaanrist
Saaled
Kett

Viimased 2 muutuvad tõenäoliseks probleemiks alates 200k ls. Samas 40d puhul võivad saaled minna ka 100k ls juures. :mrgreen:

Re: 4.0 tähisega 230kw disla

Postitatud: 25.04.2023 18:08 14
Postitas oja86
Eesti autoturu 200k tähendab siis just saksast tulnud (tegelik 500k)

Re: 4.0 tähisega 230kw disla

Postitatud: 29.04.2023 11:20 37
Postitas LEDBeam
Biturbo juhtklappide võimalik anomaalne nöökimine ja väikese turbo seisukorra kontrollimise võimatus ilma seda maha võtmata on tõsine miinus. Kuni 150 Mm võib olla ok, pärast seda võimalik korralik PITA. Tehase diagnostikaprogrammid probleemi lokaliseerimiseks suurt ei aita.

Klapikambrikaasi diagnoositakse valdavas enamuses valesti, reeglina ikka uus tihend ja ok.
Mootori ülemine kett ja ketiratas on kulumaterjal. Järgmine 10 € maksev INA kett lahendab jälle mõneks ajaks teema. Seda saab kasti mahavõtmata sisse keerata.

Re: 4.0 tähisega 230kw disla

Postitatud: 30.04.2023 13:01 22
Postitas RazzKalbass
priidik kirjutas: 23.04.2023 09:46 40 Tere kõigile. Elustaks veidi seda teemat. Lugedes nende mootorite kohta, siis tundub parajalt õnnetu värk olema. Küll on rauapuru kütusesüsteemis, siis on kollektorite elutähtsad jupid ja klapikambrikaaned plastikust jnejne. Siinkohal küsiks, kui kellelgi on kogemusi jagada, et kas mingist aastast asjad paranesid ka? A la facelift mudelitel täiustatud kütusepump vms või ongi nii, et kui ootamatult teele jääda ei soovi, siis profülaktika mõttes arvutad auto ostuhinna kahekordseks ja viid teenindusse kohe?
Pigem auto hind + 3-4000 jätta remondifondiks kohe.