E30 ostuabi

Nõuanded sõiduki soetamisel
Vasta
Mart_R
Huviline
Postitusi: 402
Liitunud: 27.02.2003 09:40 40
Asukoht: Saue

E30 ostuabi

Postitus Postitas Mart_R »

Oskab keegi ehk kaasa mõelda või kogemust jagada? Minu peas on valminud idee, soetada hobiautoks E30. Oma kunagise '85 BMW 320i müüsin 13500.- EEK eest umbes 20 aasta eest. Sellest ajas on vett merre voolanud kõvasti ning kui toona oli Patrick esimene, kes tõstis E30 kere peale 141kW mootori, siis nüüd on see saanud vaata, et standardiks.
Praeguse idee järgi oleks minu eesmärgiks kupee-kerega, M-Tech lisade ja sisuga E30, mille aiste vahel M52B28. Viimane seetõttu, kuna saadavus on suht hea, mootori töökindluse kohta suuri kriitikalaviine ma leidnud ei ole, paigaldamise kogemust on lihtne leida ning 142kW peaks selle auto väga nobedalt liikuma panema.
Kui keegi oskab seda valikut kritiseerida, siis ootan huviga tagasisidet.
Siit järgmine samm oleks leida alusauto, millele seda mootorit istutata. Suuri keretöid ma ette võtta ei tahaks, ilmselt pean arvestama kere ülevärvimisega. Vältimaks igast M-Spec vidinate järgi surfamist, oleks M-pakett ideaalis juba tehasest. mobilet lapates ei ole üliharuldane, kus 318i on M-paketi keredetailide ning sisuga. Tundub plaan?
Ideaalis võiks ju autol olla juba mootoriswap tehtud või siis vähemalt M20B25 mootor, kuid esimese kriitikaks pean seda, et ma ei saa siis nii hästi kontrollida enam, miskorras see mootor on ning kui hästi see mootorivahetus on tehtud.
Teiseks liigub 6-silindrilisi palju vähem, nende hind on kõrgem ning nende üldine seisukord kehvem, kui 4-silindrilistel.

Kas oskab öelda, miks siis, kui on tehtud mootori vahetus 1,6->2,5l, siis teh. passi kirjutatakse 2,0l 110kw? Kas asi ainult kindlustuse hinnas või on midagi veel?
Kas keegi oskab jagada kogemust, kuidas Saksast sellist doonorautot osta? Ise vast kohale ei sõida (kuigi, aga miks ka mitte?). Kas sellisel juhul ostadki auto müüja ausõna peale? Või on sellise tehingu riskide maandamiseks miski kaval teenus välja mõeldud?
taunod
Huviline
Postitusi: 3938
Liitunud: 10.08.2007 06:54 43
Asukoht: Viljandi

Re: E30 ostuabi

Postitus Postitas taunod »

Mart_R kirjutas: 28.12.2021 10:58 09 Kas oskab öelda, miks siis, kui on tehtud mootori vahetus 1,6->2,5l, siis teh. passi kirjutatakse 2,0l 110kw? Kas asi ainult kindlustuse hinnas või on midagi veel?
Pole küll e30, aga kogemus e36-ga. Tegin sel aastal oma 36-le pooleks aastaks kindlustuse salvas. Poolaastat 20 ja aasta näitas 40 eurot. Passis 236 kw.
Minu silmis pole mõtet passi 2.0 märkida ja ringi lasta 2.5-ga.

Muidu eixil korralik kere müügis. Hea oma käejärgi üles ehitada või lasta ehitada: https://foorum.e30.ee/teema/23891-m-fl- ... ent-142786
2X328 '95
Kasutaja avatar
Marko S
Huviline
Postitusi: 3547
Liitunud: 11.10.2005 19:02 22
Peamine sõiduk: E39 530d
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E30 ostuabi

Postitus Postitas Marko S »

Eks see nüüd kindlasti maitse asi ole ja E30 enam odavamaks ei muutu, vaid hind paneb ikka tõusvas joones. Aga mina isiklikult ei teeks mootoriswappi. Ma tean, et näiteks 1.6 või 1.8 mootor on paras õmblusmasin, kuid mida rohkem originaalina autot hoida, seda paremat hinda ta hoiab. Mingeid muutuseid tuleb kindlasti ette võtta. Või kui teha swap, siis ehk jääda ajastukohase paja juurde ? M20B25 pole üldse paha mootor. Jah, pole eriline rakett seal vahel, kuid minu nägemus on selline.
Endalgi hetkel E30 projekt käsil, kuid algsest M20B20 mootorist pole midagi alles. Muidugi vahetust ei teinud mina, vaid eelmine omanik. Nüüdseks siis stroker ehk siis B25 ülemine ots ja B27 alumine ots.

Seega minu arvamus, et kui teha, siis kasutada tolle ajastu südameid. M20B25 mootorile näiteks väikene lehepuhur vahele ning see 1100kg kaaluv rullikas, oma 150-200kw juures liigub ikka VÄGA hästi edasi.
Mart_R
Huviline
Postitusi: 402
Liitunud: 27.02.2003 09:40 40
Asukoht: Saue

Re: E30 ostuabi

Postitus Postitas Mart_R »

See võimalikult orginaalsena hoidmine on tglt sisukas argument. Mobiles surfates on kõige kallimad isendid just need, mis on tehasest tulnud hea varustusega, eelistatud paistavad olema FL kerega M-Tech lisadega 325i, väikse läbisõiduga, heas korras. Küsitakse 30...50k. Iseasi, kas keegi sellist hinda ka maksma soostub.
Samas ei plaani ma seda autot võtta tuleviku investeeringuna. Pigem miski bensiini-lõhnalise hobina, mille juures poistel aidata õppida, kuhu käib õli, kuhu jahutusvedelik.

Eestis A24-s jäi silma üks Stroker. Kuid ma päris hästi ei mõista, mida tähendab, et "tagasild ei ole loodis"
https://www.auto24.ee/soidukid/3620515

Mobiles üks kassiga värvitud "küünileid", mille kere paistab roostest suht puutumata
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =335396051

318iS ei tunduks kah väga kehv valik. N.ö "vaese mehe M3 :D)
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 6046c883d3

Veel üks 318iS, aga Rumeenias :roll:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 4d289909ec
BUUMER.
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 09.03.2017 17:49 11
Peamine sõiduk: E34 530TDS

Re: E30 ostuabi

Postitus Postitas BUUMER. »

Loodis silla all vast mõeldakse, et oleks vaja sillastendi. :)
Kasutaja avatar
Tiit
Huviline
Postitusi: 532
Liitunud: 19.08.2008 00:35 43
Asukoht: Tallinn

Re: E30 ostuabi

Postitus Postitas Tiit »

Seal pole midagi stendida kui just silda reguleeritavaks ei tee.
BUUMER.
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 09.03.2017 17:49 11
Peamine sõiduk: E34 530TDS

Re: E30 ostuabi

Postitus Postitas BUUMER. »

Lugesin kogemata, et esisillast jutt.
Mart_R
Huviline
Postitusi: 402
Liitunud: 27.02.2003 09:40 40
Asukoht: Saue

Re: E30 ostuabi

Postitus Postitas Mart_R »

Oskab keegi midagi Stroker M20B25 kohta öelda. Ideeliselt lubab see muudatus saada sealt mootorist saada ~140 kW? Aga mis selle lahenduse nõrkus võiks olla.
Ma siin millalgi lähen seda A24 Strokerit vaatama
Kasutaja avatar
Marko S
Huviline
Postitusi: 3547
Liitunud: 11.10.2005 19:02 22
Peamine sõiduk: E39 530d
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E30 ostuabi

Postitus Postitas Marko S »

Kuna ma ise teinud ei ole enda mootorit, siis sajaprotsendiliselt ei oska kaasa rääkida. Aga tean nii palju, et mul on ETA plokk ehk siis B27 alumine ots. Kas väntvõll on sama jäetud või vahetatud, seda ei oska kommenteerida. Siis on B25 kaas ehk siis 885. Kaas käis maas, kuid ega ma sealt aru saanud, kas see ka saanud mingit "tuuningut" või mitte. Sisselaskel on voolavust parendatud. Väidetavalt mingi chip (Alpina) ning treitud hooratas. Pöördesse käib küll kaunis käredalt. Aga ma ei ole julenud hetkel veel pähe anda, kuna hammasrihm oli vahetamata ning ei soovinud kepsukolinat kuulda. :mrgreen:
Kui ükskord kokku saan, siis ehk tean paremini rääkida. :)

Sellest "strokerist" rääkides, siis ma tean, kes selle auto eelmine omanik oli. Peaks SELLE auto teema olema. Head lugemist. ;)
Mart_R
Huviline
Postitusi: 402
Liitunud: 27.02.2003 09:40 40
Asukoht: Saue

Re: E30 ostuabi

Postitus Postitas Mart_R »

Kui Sa selle auto eelmist omaniku tead, ehk tead ka midagi sellest autost?
Kas seal võib peidus olla midagi, mille pärast sellest autost kaugele tasuks hoida?

Praegu ÜV läbi ning omanik arvas, et heitgaaside pärast ei saaks läbi. Kerel värv kobrutab ja tglt tahab ülevärvimist. Salong tahab hoolt. Ei midagi hullu, lihtsalt plastikpaneelid tahavad kinni keeramist, katuseluuk uusi tihendeid ja regulli, kojamehed uut mootorit.

Selle E30 foorumi teema järgi paistis, et eelmine omanik oli seda korralikult ehitanud ja nüüd praeguse omanike näidatud arvete järgi peaks kah auto tehnika osa suht korras olema.
Kasutaja avatar
Tiit
Huviline
Postitusi: 532
Liitunud: 19.08.2008 00:35 43
Asukoht: Tallinn

Re: E30 ostuabi

Postitus Postitas Tiit »

Mittetoimivate kojameestega ei saa üv läbi, pildil polnud aknapesupaaki kapotiall, logaripikendused ja mootori põhjakate puudu. Katuseluugi tihendid on mõeldud prügi väljashoidmiseks, vett need ei peagi kinni hoidma- selle jaoks on äravoolud katuseluugi raamil ees ja taga nurkades ning renn mis liigub koos katuseluugiga kaasa.
Mart_R
Huviline
Postitusi: 402
Liitunud: 27.02.2003 09:40 40
Asukoht: Saue

Re: E30 ostuabi

Postitus Postitas Mart_R »

Mis asjad on "logaripikendused"? Mõtled porilapakaid?
Kasutaja avatar
Tiit
Huviline
Postitusi: 532
Liitunud: 19.08.2008 00:35 43
Asukoht: Tallinn

Re: E30 ostuabi

Postitus Postitas Tiit »

http://ills.bmwfans.info/b16.png
Esikoobastes rattast eespool
Mart_R
Huviline
Postitusi: 402
Liitunud: 27.02.2003 09:40 40
Asukoht: Saue

Re: E30 ostuabi

Postitus Postitas Mart_R »

Ma olin seda 325 Strokerit juba pea-aegu ära ostmas. Seda hetkeni, kui auto tõstuki peale tõstsin... :shock: :(

Huvitav, kas on üldse reaalne leida Eestist umbes 5000.- € eest E30 325, mille seisukord on selline, et kannataks ligi võtta. Selline, mille kere ei koosneks peamiselt pahtlist ja roostest ning mille mootor kulutaks õli vähem, kui mõni 2-taktiline.

Ma "winterbeaterit" ei otsi. Pigem sellist, millega suvel sõita.
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12043
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E30 ostuabi

Postitus Postitas toivoku »

pole isegi winterbeateriks sellist võtta 5k eest. vähemalt tehase 325 mitte.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Mart_R
Huviline
Postitusi: 402
Liitunud: 27.02.2003 09:40 40
Asukoht: Saue

Re: E30 ostuabi

Postitus Postitas Mart_R »

Kas kellelgi on head soovitust, kuidas Leedust E30-t ostes autot kontrollida, et Eestisse jõudes ei tabaks üllatust, et auto on pealtnäha kena ja sile, aga meie ARK tehnoülevaataja tuvastab, et auto on ümber ehitatud või mitmest autost kokku keevitatud ning ei saa autot Eestis registrisse võtta.

Pakutakse '88 318 sedaan. Swap ->M52B28, pidurid E46 330Ci pealt, 5 poldiga sillad, sportsisu, piltide peal väga kena ja sile, sisu veidi räbaldunud pilte saadetud igast asendist, põhja alt ja põhja pealt, lähedalt näha ühel karbinurgal pindmist roostet, paar täket pamperil ja kapotil ning mõra esiklaasis. Video järgi mootor töötab ühtlaselt, pöördesse läks paigal kenasti ja sirgel jooksis kiirus kaugelt üle lubatu. Müüja senini teeb kenasti koostööd, ütleb, et auto on tema käes olnud 2 aastat, aga tema ostis selle juba sellisena.

Mida ma kõige rohkem kardan, on see, et isegi, kui tõstan auto Leedus teeninduses estakaadile, siis kuidas ma suudan tuvastada, et tegu ühe komplekse autoga on? Suutsin välja mõelda, et kõik VIN-koodid tuleks üle kontrollida. Aga muidu pidid Leedu automeehanikud juba nii head olema, et pidi suht keeruline olema tuvastada sellist asja. Aga kui Eestis ARK sellise asja tuvastab, siis oled suht patiseisus. Arvele ei saa ja ole mees ja vaidle selle Leedu müüjaga.
Kasutaja avatar
Tiit
Huviline
Postitusi: 532
Liitunud: 19.08.2008 00:35 43
Asukoht: Tallinn

Re: E30 ostuabi

Postitus Postitas Tiit »

Pidurite ümberehitus on keelatud Eesti seaduste järgi, nende piduritega ei pane originaalmõõdus velgesid ka alla kui MNT ametnikul peaks sellekohane soov tekkima.

Vinkoodide ümber tõstmine on E30 puhul üsna lihtne ettevõtmine, niipalju kui neid kerel leidub sisse lööduna ja andmesiltidena.
Mart_R
Huviline
Postitusi: 402
Liitunud: 27.02.2003 09:40 40
Asukoht: Saue

Re: E30 ostuabi

Postitus Postitas Mart_R »

Infoks, kui keegi peaks Leedust auto ostmisega pead murdma, ARK esmasele teabele saad ligi, kui Sul on teada reg.nr ja VIN kood - auto mark, mudel, värv, kas auto on registris, kas tal on kehtiv ÜV ja kindlustus, kas otsitakse teda taga.
Kui lisaks nendele on teada ka teh.passi number, saad teada võimsuse, mõõdud, vl aasta, mootori kubatuuri,

Kui tead VIN koodi ja tehpassi numbrit, siis leiab üv andmed ja läbisõidu. Minu huvi all oleva auto kohta olid andmed kuni 2007.a. Sh ÜV käigus leitud tähelepanekute kirjeldused.

Aga krt, mulle ei tehta ka valikut lihtsaks. :(
Selgub, et pakkumuses oleva hiigla kena välimuse ja varustusega autol puudub ÜV. Ning kui reaalselt on kapoti all M52B28, siis passis on 83kW.
idurite ümberehitus on keelatud Eesti seaduste järgi,
Et mootori võid vahetada 2x võimsama astu aga pidurid pead jätma vanad :?
Pagan, see ei kõla loogilisena. Siin ju küll olnud E30-d, millel trummelpidurid on vahetatud ketaste vastu.
Mart_R
Huviline
Postitusi: 402
Liitunud: 27.02.2003 09:40 40
Asukoht: Saue

Re: E30 ostuabi

Postitus Postitas Mart_R »

Ise küsin, ise vastan.
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/10 ... lisa2.pdf#
Üle 30 aasta vanusel autol, on ette loetletud rida nõudeid, millele pidurisüsteem peab vastama. Seda, et pidureid ei tohi vahetada kuskil öeldud ei ole. On öeldud, et kui autol algselt olnud ABS, siis see peab töötama. Muus osas on kirjeldatud tingimused, et pidurid peavad olema korras ja peavad suutma genereerida teatud pidurdusjõudu.
Mootori vahetusel samuti lähtutakse uue mootori tooja ettekirjutistest. Mitte ei nõuta, et kui oled teinud M10B16 -> M60B40 V8 vahetuse, et peaksid siis endiselt 1,6l mootori sisse- ja väljalaset kasutama.
Mart_R
Huviline
Postitusi: 402
Liitunud: 27.02.2003 09:40 40
Asukoht: Saue

Re: E30 ostuabi

Postitus Postitas Mart_R »

Tänud, kes aitasid kaasa mõelda.
Pühapäeva hommikul veeresin garaazhi '88 318i sedaaniga, millel jõuallikaks on M52B28, Getragi käigukast, pidurid E46 330i-lt
Hetkel veel küljes Leedu transiitnumbrid aga lähima kuu jooksul püüaks Eestis arvele saada. Leedust sõitsin autoga koju omal jõul. Lumetormis oli madal bemm ja tagavedu päris hirmutav ja korra sai ka teelt väljas lumehanges käia. Aga õnneks lõppes sõit õnnelikult ja kadudeta.
ARKis konsulteerides sain teada, et enne pean käima kaalumas, siis saan mootorivahetuse ka passis ära regada.
Käsipiduri tross vaja paigaldada ja summutile katalüsaator vahele ja pmst võiks julgelt ülevaatusele minna.
Kasutaja avatar
FaceOff
Huviline
Postitusi: 179
Liitunud: 14.04.2010 20:40 47
Asukoht: Tallinn

Re: E30 ostuabi

Postitus Postitas FaceOff »

Jääme teemat ootama!
Kõik BMW omanikud ei ole idioodid, aga igal idioodil on BMW.
Kasutaja avatar
Hendri
Huviline
Postitusi: 1753
Liitunud: 05.03.2007 12:32 11

Re: E30 ostuabi

Postitus Postitas Hendri »

FaceOff kirjutas: 02.02.2022 08:28 26 Jääme teemat ootama!
Teema täitsa tehtud
Vasta