Kas 4 kõlarit või 2 kõlarit ja suppar?
Kas 4 kõlarit või 2 kõlarit ja suppar?
Seoses muusika paigaldamisega autosse tekkis selline küsimus. Kuidas oleks kavalam ja parem, kas paigaldada autosse 4 suht võimast kõlarit (näiteks 2x80W rms kompod ette ja sama võimsusega ovaalid taha, läbi võimu loomulikult) või oleks targem 2 kompot ette ja pagassi suppar hoopis? Ruumi kokkuhoiu mõttes oleks vist targem 4 kõlariga läbi ajada, aga kas kompode ja supakaga on heli parem? Äkki mõni audiofiil oskab öelda:)
Tänud
Tänud
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Millest selline arvamus kui tohib huvi tunda?Ceed kirjutas:kui tahad kvalideetset ja puhast heli siis 4 kõlli.. kui tahad lihtsalt lärtsuvat ja kõva bassi siis 2 + sub
Parim oleks 4 kõlli + sub
Fakt on see et kui tahta head heli siis unusta tagumised kõlarid üldse ära. Piisab korralikest kompodest ette +subwoofer. Kõige targem on kasutada tagumiste kõlarite raha, et saada võimalikult head komponendid ette ning mitte unustada fakti, et install annab poole tulemusest...
Sellest olen jah teadlik, et põhimõtteliselt loevad kõige rohkem kompod ees, sest neid kuuleb eesistuja (juht) ise kõige paremini, kuid kui mõelda inimestele, kes taga istuvad ja kui seal ovaale pole, kas nad kuulevad siis aint supaka tampimist? Samas hea oleks ju, kui see pisikenegi pagasiruum oleks pigem tühi kui supakat täis... Ja kas mitte piisavalt võimsad ovaalid suudavad juba piisavalt bassi anda, et supsi enam vaja polekski? Või annaks sinna taha aknalauale veel hoopis midagi muud välja mõelda?
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
- erik
- Huviline
- Postitusi: 1228
- Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
- Peamine sõiduk: 530D E60
- Asukoht: Kohila/Tallinn
- Kontakt:
Nii see on jah, supaka trampimist suuremal ja eest tulevaid kõrgsagedusi vähemal määral.Fred318 kirjutas:kuid kui mõelda inimestele, kes taga istuvad ja kui seal ovaale pole, kas nad kuulevad siis aint supaka tampimist?
Endal on siis ees ja taga kõlarid +sub taga pagassis.
Stereol selline reziim et võimalik välja lülitada tagumised kõlarid.
Ees istuja helipilt väga ei muutu, aga taga istujal on ikka päris jube olla.
Ise eelistan siiski kuulata koos tagumiste kõlaritega helipilti.
On minumeelest vürtsisem.

- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8506
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
Kuna enamus aega sõidan üksinda siis ei ole viitsinud tagumisu ovaale autosse tagasi panna. Hetkel on siis ees kompod ja taga wuufer.
Minule täitsa piisab.
Minule täitsa piisab.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
1. komponent kõlarid - ehk siis twiitrid, miskised midbass kõllid + filtrid (raudselt panin puusse aga parandage siisdraggo kirjutas:Endal tekkis seda juttu lugedes küsimusi. Loodan, et teema algataja ei pane pahaks.
1. Mis on kompod?
2. Kuidas lihtsamalt oma E34 heli paremaks muuta? Ei taha neid kobakaid uste külge aretada.
Vabandan veel korra teema algataja ees aga uut teemat ka tegema pole vast mõtet hakata.

2. Ise ostsin GAS komponendid. Ja paigaldasin nad originaal kõlarite asemele. Alumiste kõlarite läbimõõt on 13cm. Ülemised GAS twiitrid läksid ka väikese viili abiga paigale. Aga muidugi nüüd olen ära harjunud nendega ja tahaks suuremaid/paremaid.
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Vabandada pole tarvis, siin võib vabalt ju sel teemal rääkidadraggo kirjutas: Vabandan veel korra teema algataja ees aga uut teemat ka tegema pole vast mõtet hakata.

Ette autosse lähevad siis kindlasti kompod, tagumises osas pole ikka veel otsustanud, kas koaksiaalid, suppar või mõlemad, raha maksavad ju kõik

Aga tekkis veel küsimus seoses E36 kõlariaukudega ustes ja taga aknalaual. Ees vist on 13 cm läbimõõduga auk aga kas keegi teab seda suurust taga?
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
- erik
- Huviline
- Postitusi: 1228
- Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
- Peamine sõiduk: 530D E60
- Asukoht: Kohila/Tallinn
- Kontakt:
Täpselt sama suurus. Raiuda neid auke suuremaks on ikka paras ehitus. Ise seda ette ei soovinud võtta, kuna oli kahju plekki lammutama hakata. Sai siis sinna ostetud sarnase mõõduga VDO kõllid. Bassi need kohe kindlasti ei tee, aga helikvaliteet on originaal kõlaritega võrreldes parem.Fred318 kirjutas: Ees vist on 13 cm läbimõõduga auk aga kas keegi teab seda suurust taga?
Eks see ole meil siin suuremal enamusel nii, et plekikääride ja relakaga ei taha keegi enda kallikestele kallale minna
seepärast tulekski leida kõige optimaalsem lahendus... uurisin siin www.akustika.ee -d ja seal on 13cm läbimõõduga kõlareid kohe päris mitu pakkuda. Silma jäid siis kompodest Alpine SXS-1357 ja koaksiaalidest Alpine SPS-130A. Kuna kõlarid tõesti "ainult" 13 cm läbimõõduga, siis arvata on, et sealt mingit raju tümakat välja ei tule, pigem puhast ilma suure matsuta heli. Aga nats on edevus ikka sees
ja tahaks ikka veits mütsu ka, seega mõtlesin, et kuna võim on nelja kanaliga, oleks äkki mõttekas võimu kasutada kompodele ja sillatult supparile ning koaksiaalid mängiksid (vähemalt esialgu) otse makitoitest, et ka taga istuvad inimesed saaksid seal kaasa laulda
? Või jäävad need koaksiaalid ilma võimuta üldse suht märkamatuks?



Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Poodides on müüa ka nö adaptereid mis käivad sinna originaal kohtade külge ja võimaldavad paigaldada suuremaid kõlareid..minul näiteks on nii paigaldatud enda autole 20cm midbassid...teadjamate meeste jutust olen aru saanud et ovaalide paigaldamisel pole eriti mõtet (täpsemaid põhjuseid ei oska siinkohal välja tuua).
BMW E34 525 TDS Touring
- erik
- Huviline
- Postitusi: 1228
- Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
- Peamine sõiduk: 530D E60
- Asukoht: Kohila/Tallinn
- Kontakt:
Ma tahaks oma silmaga seda näha kuidas need sinna kinnituvad, mul mingid Nokia originaal kõlari kastid ja sinna sisse kinnituvad 13cm kõlarid. Kuhu kohta see adapder veel ära mahub? Ei leia netist ka kusagilt mõnda pilti valmis süsteemist.Vector kirjutas:Poodides on müüa ka nö adaptereid mis käivad sinna originaal kohtade külge ja võimaldavad paigaldada suuremaid kõlareid..minul näiteks on nii paigaldatud enda autole 20cm midbassid...teadjamate meeste jutust olen aru saanud et ovaalide paigaldamisel pole eriti mõtet (täpsemaid põhjuseid ei oska siinkohal välja tuua).
Sul pole võimalik pilti teha sellest moodustisest?
- erik
- Huviline
- Postitusi: 1228
- Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
- Peamine sõiduk: 530D E60
- Asukoht: Kohila/Tallinn
- Kontakt:
Siin siis müügikuulutuse link:http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... =adapterid
Kahjuks pildid ainult adaptereist endast.
Kahjuks pildid ainult adaptereist endast.
Pole küll ise neid adaptereid kasutanud, aga lihtsalt seda pilti vaadates tundub päris ebakindel kinnitusvariant see.
Audiofiiliks ennast ei julge pidada, aga ise tehtud nii ja testitud oma kõrvaga:
Nagu varem teisedki teinud, asendasin omal ka tagumise aknalaua 18mm vineeriga ja siis sinna kinnitasin ovaalid. Ja seda pleki lõikumist ei maksa küll karta. Valisin kõlari koha pigem ääre poole, kui paljude teiste autodel....seal plekis olid veel mingid augud, niiet põhimõtteliselt tuli kuigipalju tikksaega neid suuremaks teha ainult. Kuna tagaistmel on peatoed ka, siis kartsin alguses, et äkki selle tõttu muutub heli kuidagi halvemaks....et kõlar jääb peatoe taha. Aga proovides ilma peatoeta ja koos sellega, ei täheldanud kõrvaga vahet. Tulemus oli hea...mängis rahuldavalt ka madalaid sagedusi. Originaaliga ei ole üldse mõtet võrrelda.
Alguses vahetasin esimesed kõlarid 13cm kompode vastu ja tweeter'id panin sinna peelgi kolmnurga külge. Oli jällegi originaalist ikka kõvasti parem. Aga nii väiksed elemendid väga nagu madalamaid sagedusi ei taha mängida ja olin olukorras, kus eest kostsid suht kõrged ja aint tagant madalamad helid. Sellepeale sai need kompod hoopis ukse sisse tõstetud originaal tweeteri koha peale. Ning sinna alla jällegi vineerist alused (päevajagu pusimist, aga said ilusamad, kui originaalid
) ja 16.5cm midwoofrid. Ses suhtes oleks ilmselt olnud heli poolest kõige parem ukse külge mingi jama ehitada, aga mulle see variant ei meeldinud mitmel põhjusel ja pean ütlema, et olen praeguse variandiga ka väga rahul.
Mul on praeguse tehnika juures esimeste/tagumiste volüümi suhe umbes 45/55 tagumiste kasuks ja nii tundub mulle kõige parem.
Elemendid on kõik Hertzi toodang (energy ja hi-energi), 75-100W rms.
Kuna süües kasvab isu, siis on plaanis varsti lisada mingi väiksemat sorti suppakas ka (inverteriga siis läbi aknalua) ja ovaalidelt natuke madalaid vähemaks keerata.
Võtaks pika jutu kokku: Mina soovitaks 4 kõlarit. Aga ette siiski 16.5cm elementi vaadata, mis natuke madalamaid sagedusi ja üldse 'mahedamalt' ka suudab mängida. Taha ovaalid ja vineerist aknalaud. Loomulikult kõik ikka läbi võimu ja korralikud kaablid.

Audiofiiliks ennast ei julge pidada, aga ise tehtud nii ja testitud oma kõrvaga:
Nagu varem teisedki teinud, asendasin omal ka tagumise aknalaua 18mm vineeriga ja siis sinna kinnitasin ovaalid. Ja seda pleki lõikumist ei maksa küll karta. Valisin kõlari koha pigem ääre poole, kui paljude teiste autodel....seal plekis olid veel mingid augud, niiet põhimõtteliselt tuli kuigipalju tikksaega neid suuremaks teha ainult. Kuna tagaistmel on peatoed ka, siis kartsin alguses, et äkki selle tõttu muutub heli kuidagi halvemaks....et kõlar jääb peatoe taha. Aga proovides ilma peatoeta ja koos sellega, ei täheldanud kõrvaga vahet. Tulemus oli hea...mängis rahuldavalt ka madalaid sagedusi. Originaaliga ei ole üldse mõtet võrrelda.
Alguses vahetasin esimesed kõlarid 13cm kompode vastu ja tweeter'id panin sinna peelgi kolmnurga külge. Oli jällegi originaalist ikka kõvasti parem. Aga nii väiksed elemendid väga nagu madalamaid sagedusi ei taha mängida ja olin olukorras, kus eest kostsid suht kõrged ja aint tagant madalamad helid. Sellepeale sai need kompod hoopis ukse sisse tõstetud originaal tweeteri koha peale. Ning sinna alla jällegi vineerist alused (päevajagu pusimist, aga said ilusamad, kui originaalid

Mul on praeguse tehnika juures esimeste/tagumiste volüümi suhe umbes 45/55 tagumiste kasuks ja nii tundub mulle kõige parem.
Elemendid on kõik Hertzi toodang (energy ja hi-energi), 75-100W rms.
Kuna süües kasvab isu, siis on plaanis varsti lisada mingi väiksemat sorti suppakas ka (inverteriga siis läbi aknalua) ja ovaalidelt natuke madalaid vähemaks keerata.


2 või 4? Supakas või hoopis neidki 2??
Eks see asi taandub veidi omaniku soovile. Päevauudiseid kuuleb edukalt originaalkonfiguratsioonist. Anekdoote ja Karl Madist saab ülihästi kuulata 4 korraliku kõlariga süsteemist. Kellel meeldib METALLICA - no ilma korraliku bassitümakata siiski õiget kaifi ei saa. Igal soovitajal on veidi õigust - nagu sööklaski: söönuks saab kõigist aga õige gurmaan herkulaputru siiski ei telli. Kindel, et oma piirid seab ka rahakott. Mina soovitan alustada kompuutrist s.t heli tekitajast ja asja sealt edasi arendada. Ülejäänud helitehnika võimendab siiski vaid seda mida algselt kätte saada on.
Ei pea üleliigseks mainida, et lausa valus on kuulata mingit kassetika kahina kvaliteediga müra mida siis on püütud võimendada stiilis M-TSAHHH M-TSAHH et ületada katkist sumbutajat, silla kolinatja muid auto kolkse ja naginaid.
EDU!!
Eks see asi taandub veidi omaniku soovile. Päevauudiseid kuuleb edukalt originaalkonfiguratsioonist. Anekdoote ja Karl Madist saab ülihästi kuulata 4 korraliku kõlariga süsteemist. Kellel meeldib METALLICA - no ilma korraliku bassitümakata siiski õiget kaifi ei saa. Igal soovitajal on veidi õigust - nagu sööklaski: söönuks saab kõigist aga õige gurmaan herkulaputru siiski ei telli. Kindel, et oma piirid seab ka rahakott. Mina soovitan alustada kompuutrist s.t heli tekitajast ja asja sealt edasi arendada. Ülejäänud helitehnika võimendab siiski vaid seda mida algselt kätte saada on.
Ei pea üleliigseks mainida, et lausa valus on kuulata mingit kassetika kahina kvaliteediga müra mida siis on püütud võimendada stiilis M-TSAHHH M-TSAHH et ületada katkist sumbutajat, silla kolinatja muid auto kolkse ja naginaid.
EDU!!
BMW 525 tds TOURING, pikkadeks reisideks sobivaim auto
hetkel pole mul need enda käes, kuna originaalis olid nad mõeldud ovaalide paigaldamiseks, mina lasin need aga natuke ümber teha et saaks sinna kinnitada ümmargused kõlarid. miks need ebakindlatena tunduvad? originaalis need jah vaid kahe klambriga seal kinni aga kui ise natuke vaeva näha (poltidega aknalaua külge kinnitada) siis peaks tulemus ka suht rahuldav olema.erik kirjutas:Ma tahaks oma silmaga seda näha kuidas need sinna kinnituvad, mul mingid Nokia originaal kõlari kastid ja sinna sisse kinnituvad 13cm kõlarid. Kuhu kohta see adapder veel ära mahub? Ei leia netist ka kusagilt mõnda pilti valmis süsteemist.Vector kirjutas:Poodides on müüa ka nö adaptereid mis käivad sinna originaal kohtade külge ja võimaldavad paigaldada suuremaid kõlareid..minul näiteks on nii paigaldatud enda autole 20cm midbassid...teadjamate meeste jutust olen aru saanud et ovaalide paigaldamisel pole eriti mõtet (täpsemaid põhjuseid ei oska siinkohal välja tuua).
Sul pole võimalik pilti teha sellest moodustisest?
BMW E34 525 TDS Touring
Endal sai kõlaritega nii tehtud et vahetasin välja terve tehase ringi (6 kõlarit) E36-l ja taha siis veel väike woofer. Asemele tuli siis Signat-i tehnika ja kui pärast veel heli paika sättisin võis vabalt linnulaulu viimase kui noodini puhtalt kuulata, isegi kui bass taustal on. Tõesti väga hea kvaliteet 

BMW on auto ja teised kõigest masinad
Mainida ikka võib, aga loodetavasti on selliseid tegelasi vähe, kes oma auto kolinat mingi hädise tümaka taha peita üritavad. Ja ise ei plaani ka Head-iks mingit vana kassetikat järgi lükata, vaid ikka midagi uuemat, hetkel oleks olemas Sony CDX-F5550 Head, mis peaks vast asja ära ajamavanaisa kirjutas:Ei pea üleliigseks mainida, et lausa valus on kuulata mingit kassetika kahina kvaliteediga müra mida siis on püütud võimendada stiilis M-TSAHHH M-TSAHH et ületada katkist sumbutajat, silla kolinatja muid auto kolkse ja naginaid.

Ja tekkis veel selline küsimus, et kuhu võiks paigutada võimu? Enamlevinud koht on arvatavasti pagasnik, aga kui tahaks panna võimu salongi äkki, kas tagumine aknalaud oleks sobiv, et mitte karta päikesest tulenevat ülekumenemisvõimalust suvel näiteks?
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Fred318 kirjutas:Ja tekkis veel selline küsimus, et kuhu võiks paigutada võimu? Enamlevinud koht on arvatavasti pagasnik, aga kui tahaks panna võimu salongi äkki, kas tagumine aknalaud oleks sobiv, et mitte karta päikesest tulenevat ülekumenemisvõimalust suvel näiteks?
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Pane autole toonkile, või osta sundjahutusega võim, see on küll väike aga suht võimas asiFred318 kirjutas:Fred318 kirjutas:Ja tekkis veel selline küsimus, et kuhu võiks paigutada võimu? Enamlevinud koht on arvatavasti pagasnik, aga kui tahaks panna võimu salongi äkki, kas tagumine aknalaud oleks sobiv, et mitte karta päikesest tulenevat ülekumenemisvõimalust suvel näiteks?
