Olen nüüd siis mõnda aega testnud seda 2007 versiooni Eesti NAVIST.
Mida siis olen avastanud Tartu kohta:
* Võrreldes eelmise kaardiga on Tartut väga palju edasi arendatud. Kahe maanteede ristmiku asemel on Tartu nüüd ikka tänavate võrgustikuga linn. Ütleks, et praktiliselt kõik tänavad peal, isegi väiksemad ja ka ihaste.
* Nagu eelnevalt juba öeldi, siis on tõesti nii, et juhatatakse sind mööda suuremaid tänavaid. Kui oled sihtmärkiks pannud mõne väiksema tänava, siis sellele keerates ütleb navi, et you are not on digitalized road. Ja ekraanile tuleb kaardi peale tekst: Correct dest. guidance not possible. Kuigi sellest hetkest alates enam meeldiv hääl sind ei juhenda ja ka keeramise noolekesi ei teki, siis siiski jääb õige teekond kaardile alles ja selle järgi saad alati kasvõi ringiga aga kohale. Ei teagi miks see nii on, sest ta juhatab õigesti. Kas kuidagi tootmises peab olema tal sees eraldi kaardid nii tänavate, kui juhatamaise jaoks ja siis üks on puudu vms.
* Väga mõnus on kasutada ka lihtsalt seda, et ta alati näitab, mis linnas ja tänaval sa asud. Või lihtsalt linnulennult näha, milline on ümbruskond seal, kust sõidad, mis aitab omakorda aru saada kauaaegsest mõtisklusest, et milline tee see siiski lühem on punktist A punkti B.
* Kaart on täiesti olemas, nii-et see siiski oli pada, mida ennem siin räägiti, et kaarti enam pole ja tegu ainult noolte juhatusega. Küll aga tooksin välja selle, et kui kaart zuumida kaugemale, kui 500m, siis kaovad nagu tänavad pealt ära koos maanteedega ja jääb ainult see tee alles, mille kaudu oled määranud marsuudi. 500m ja alla selle kaugusega aga kõik ilusti perfektselt näha. Siis veel see, et kui eelmise versiooniga välja zuumides oli näha eesti maad koos merega jne, siis nüüd on kogu kaart nagu suur tükk maad ilma mereta. Võimalik, et tõesti tegemis odavama versiooniga ja seega on mõned privileegid kinni keeratud...

* Infost näitab ta ainult City Centereid, mis on pisut imelik, pole veel aru saanud, mida ta täpselt nende all mõtleb kas mingeid keskpunkte vms. Airport ja muud asjad, mis eelmisel versioonil olid on kahjuks kadunud.
* Tartu tänavatel maja numbri järgi teekonna arvutamine ei ole välja arendatud. Ei tea, kas tallinnal on see alles (vanal versioonil oli).
* Valides Tartu saad kolm valikut: Tartu Linn, Tartu REGIO, Tartu Linn REGIO. Olen tähele pannud, et kõige parem on võtta Tartu linn, regio variandid ei oma pooltki nii palju tänavaid.
* Mõned ringteed on sellel versioonil ära kaotatud ja asendatud lihtsalt sirge teega, mille peale navi vahepeal ei saa aru, kus sa oled.
* Kui Tallinnas käisin, siis maanteel on näha palju kõrvalisi tänavaid ristumas, kui zuum jällegi 500m vi vähem. eelmisel versioonil oli lihtsalt üks sirge tee Tallina ja Tartu vahel ja kõik! Isegi põltsamaa tänavad paistsid, kui mööda sõitsin.
* Tallinnas käies avastasin, et sadamas on mõned tänavad puudu (eelmisel versioonil olid need olemas).
Tundub, et on tahetud kiiresti tänavaid kõvasti juurde saada ja siis on andmed nagu kopeeritud mingist olemasolevast andmebaasist ja seega on palju vigu ja see värk väikeste tänavatega, mis ma ennem ütlesin. Samas on tõesti palju tänavaid juures.
Kokkuvõtteks ütleksin, et kui sul navi on, siis peab ka see kaart olema, sest see on juba päris informatiivne. Mitte täisulik.... aga päris hea... Kasutan koguaeg... Juba ellmine oli palju parem, kui mitte midagi... aga see on juba nagu väga abistav. Usun, et juba järgmise aasta kaart või äärmisel juhul ülejärgmise... saab olema suht täisulik ja siis ongi juba eestil olemas täiesti täiuslik kaart ja keegi ei saa enam öelda, et eestis pole naviga midagi teha vaid kõik töötab nagu mujal euroopas.
Noh... sai nüüd pikem seletus aga oleksin ise äärmiselt rahul sellise seletusega, mis aitab otsustada kas soovite seda kaarti või mitte. eks tulevikus võib-olla lisan kuidas teistes linnades on.