1. leht 1-st

Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitatud: 01.03.2011 20:46 06
Postitas Vanapeer
Pilt
tegemist E39 pagassiga.

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitatud: 01.03.2011 23:46 06
Postitas enn1
Tegin endale pm samasuguse lahenduse, kuna mul tagaiste alla ei käi saab supaka kinnitada plekist vaheseina külge. Suusaluugi kohale lõikasin augu. Supakas istub täpselt käetoe taga, see krõpsuga riie varjab ta ilusti ära. Tulemus sai heli mõttes isegi parem kui lootsin, pagass ise moodustab väga hea kõlakasti ja samas ruumi kaotus on minimaalne :)

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitatud: 02.03.2011 05:51 23
Postitas Vanapeer
enn1 kirjutas:Tegin endale pm samasuguse lahenduse, kuna mul tagaiste alla ei käi saab supaka kinnitada plekist vaheseina külge. Suusaluugi kohale lõikasin augu. Supakas istub täpselt käetoe taga, see krõpsuga riie varjab ta ilusti ära. Tulemus sai heli mõttes isegi parem kui lootsin, pagass ise moodustab väga hea kõlakasti ja samas ruumi kaotus on minimaalne :)
Leidsin selle auto ühest mitte eesti müügiportaalist, nüüd viskan ka kasti välja. Kas supaka ees olev sein/kate on ka ise tehtud või plekile peale pandud?

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitatud: 02.03.2011 10:42 38
Postitas enn1
Pildilt ei saa aru, kas see on ise tehtud, aga orig. on ka selline tüüblitega kinnitatud papi peal polster seal.

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitatud: 02.03.2011 11:31 07
Postitas Vanapeer
Kui paksust materjalist see "kast" peaks olema? Samas seal ju otseselt mingit tümmi vastu ei tao, pigem lihtsalt kinnitus!?

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitatud: 02.03.2011 12:36 09
Postitas Günther
Ma eeldan, et tegemist peaks olema freeair supakaga mitte tavalise supakaga!!!

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitatud: 02.03.2011 20:08 07
Postitas enn1
Ei peaks olema"freeair", pagass ise moodustab ju nn.kinnise kõlakasti. Ise panin 12" tavalise 500W supaka. Pagassi ruumala ei ole sellise supaka jaoks kindlasti ideaalne, aga tulemus on täiesti rahuldav :cool:

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitatud: 02.03.2011 23:13 35
Postitas Günther
Pagass on kindlasti liiga suur tavalise supaka jaoks. Võta lahti oma supaka juhend, seal on kirjas kui suur kast on soovituslik ;) Sellise lahendusega on ikkagi vaja freeair supakat. Ma usun, et kui sa freeairi ei kasuta, siis helikvaliteet, bass ja kõik muu on allapoole arvestust!!!

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitatud: 03.03.2011 10:25 25
Postitas Vanapeer
Günther kirjutas:Pagass on kindlasti liiga suur tavalise supaka jaoks. Võta lahti oma supaka juhend, seal on kirjas kui suur kast on soovituslik ;) Sellise lahendusega on ikkagi vaja freeair supakat. Ma usun, et kui sa freeairi ei kasuta, siis helikvaliteet, bass ja kõik muu on allapoole arvestust!!!
Ma panin kiiruga sinna nüüd Alpine E-type, 12", 800W peal kirjas, aga nüüd peab ta ju veel paika timmima, kõik need nupukesed üle kruvima, mis võimul küljes!

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitatud: 03.03.2011 12:28 19
Postitas Günther
panid ikka tavalise supaka vä?

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitatud: 03.03.2011 13:19 19
Postitas enn1
Teooria on üks asi, praktika ja kõrvaga kuuldav tulemus midagi muud ;) Ise olen küll rahul. PS. Pean lugu tasakaalus helipildist, ei tahagi, et tümakas püksid jalast, või autol numbri küljest lööks :roll:

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitatud: 03.03.2011 16:35 41
Postitas hillarr
Günther kirjutas:Pagass on kindlasti liiga suur tavalise supaka jaoks. Võta lahti oma supaka juhend, seal on kirjas kui suur kast on soovituslik ;) Sellise lahendusega on ikkagi vaja freeair supakat. Ma usun, et kui sa freeairi ei kasuta, siis helikvaliteet, bass ja kõik muu on allapoole arvestust!!!
Täiesti õige jutt. Kindlasti on vaja freeair subwoofrit. Kuigi bagass moodustab jah kõlakasti, siis jääb see tavalise kõlakasti jaoks mõeldud elemendile liiga suureks ja ei avalda piisavat vasturõhku. Tulemuseks on ebatäpne esitus, oluliselt väiksem helirõhk kui see sama element kastis suudaks ja asja eluiga jääb tunduvalt lühemaks, sest amplituud läheb ebapiisava vasturõhu tõttu liiga suureks.

Eks suvaline element kindlasti midagi mängib, aga totaalselt valesti. Ja üleüldse on iga subwoofri puhul vaja ikka tehaseandmeid vaadata, mitte suvalisse linnupuuri see panna. Heli kvaliteedi poolest on kinnises kastis subwoofer vaieldamatult kõige parem. Kui eesmärk on aga maksimaalne helirõhk ja tümakas siis pigem invertertoruga kast. Freeair lahendus on hea selles osas, et saab odavalt hakkama ja võtab kõige vähem ruumi. Samas on ka tulemus kõige kehvem. Üks miinus freeair'i puhul on veel, et autos muusikat kuulates hakkab bagassi osa väljas nõmedaid hääli tegema ja jätab nõmeda odava mulje autost. Eriti veel kui bagasniku tihendid ei ole enam esimeses nooruses ja sõiduki number kehvasti kinnitatud.

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitatud: 03.03.2011 17:56 50
Postitas Vanapeer
Günther kirjutas:panid ikka tavalise supaka vä?
Ikka tavalise.

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitatud: 18.03.2011 16:30 25
Postitas marko9bbb
Endal freeair sub olemas, enne oli koos kastiga, kuid pidin välja viskama autost, kuna lapsevanker mahtus täpselt taha ära, kuid kui lihtsalt sinna kruvida, siis mahuvad ehk kõik ära kui see süsteem iseenesest toimib et suusaluugi ette kruvida see.

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitatud: 18.03.2011 17:00 48
Postitas hillarr
marko9bbb kirjutas:Endal freeair sub olemas, ...kui see süsteem iseenesest toimib et suusaluugi ette kruvida see.
No toimib ikka kui õige element olemas ja ka selle õigesti paigaldad. Idee on see, et bagasiruum peaks moodustama enam-vähem kinnise kasti selle elemendi jaoks. Ehk siis suusaluugi avausse pead selle paigutama nii, et auk oleks täpne ja elemendi ümbert ei käiks õhku läbi. Ka teised avaused tuleks ära tihendada. Eks kui subwoofri oled paika saanud ja käima paned, siis kõvemal kuulamisel kohe saad aru, mis osad plärtsuma ja lisahelisid tekitama hakkavad ja kui heas korras on bagasniku tihend.

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitatud: 18.03.2011 18:01 18
Postitas Günther
Mul omal selline lahendus hetkel autos täitsa olemas. Vaata mu auto teemat seal ka paar pilti ;)

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitatud: 25.03.2011 15:58 38
Postitas Rakvererax22
Esimese posti pildil on "kastike" selle pärast et see seinast veidi eemale tuua. Muidu hakkab woofer vastu käima kuskile vb. Sees on käetugi ka, millele tuleb mingi vastus leiutada kui suusaluuk ära võtta. Sest muidu kui käetoe üles paned ja autos keskel keegi istub taga, siis vajutab selle käetoe elementi. :mrgreen:

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitatud: 25.03.2011 17:02 03
Postitas Kriks
Väga paljud on oma freeair lahenduse väheke valesti teinud ja selletõttu ei ole tulemas olnud kõige parem. Freeairi puhul peab kindlasti olema freeair element sest see on ehitatud väheke jäigemalt ja ei ole eeldatud, et on olemas kastisisene rõhk mis toimib nö vedruna koonuse liikumisel sisse ja välja. Teiseks vaheseina kuhu woofer on kinnitatud ja salongi vahel ei tohi olla võimalust õhu liikumiseks ehk peab olema õhukindel. Tegelikult kvaliteedi poolelt freeair ei ole sugugi nii kehva aga helirõhku välja võluda on keerulisem.

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitatud: 26.03.2011 19:22 42
Postitas siim .j
Kui ~30l kaotus ei morjenda ja head heli tahad, siis soovitaks siiski kinnist kasti elemendile taha. Ise tegin sellise lahenduse: https://picasaweb.google.com/siim138/Su ... X22Install#
paremat lahendust e39 sedaani vist väga ei ole ka. :) Kui ruumi vaja või midagi suuslaluugi ava kaudu vedada vaja, siis sellise pisikese kasti ja ühe juhtmepaari lahtiühendus võtab aega alla ühe minuti. Käetugi võib ka vabalt kinni olla ning inimenei sinna vastu oma selga toetada, meelaga sai selline suurem õhuvahe sinna jätta, muidugi kui käetugi kinni, siis bassi väga ei ole ning ei maksa vol. nuppu väga peale laiatada.

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitatud: 31.03.2011 12:26 11
Postitas Kriks
Ilus! Midagi sellist tahaks endale ka ainult mul tegemist E36 Cabrioga millel ruumi veel piirab pehmekatuse kamber ja lihtsalt ei ole selleks ruumi.

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitatud: 05.04.2011 22:00 46
Postitas Vanapeer
siim .j kirjutas:Kui ~30l kaotus ei morjenda ja head heli tahad, siis soovitaks siiski kinnist kasti elemendile taha. Ise tegin sellise lahenduse: https://picasaweb.google.com/siim138/Su ... X22Install#
paremat lahendust e39 sedaani vist väga ei ole ka. :) Kui ruumi vaja või midagi suuslaluugi ava kaudu vedada vaja, siis sellise pisikese kasti ja ühe juhtmepaari lahtiühendus võtab aega alla ühe minuti. Käetugi võib ka vabalt kinni olla ning inimenei sinna vastu oma selga toetada, meelaga sai selline suurem õhuvahe sinna jätta, muidugi kui käetugi kinni, siis bassi väga ei ole ning ei maksa vol. nuppu väga peale laiatada.
Väga omapärane lahendus jällegi, aga väga läbimõeldud! Mu õige kast jäi tänu sellele välja, et ruumi pagassi jäi vähevõitu. Aga kui jälle see tunne, et vaheldust vaja, siis mõtlen vanale kastile sellise pikenduse külge!

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitatud: 10.04.2011 18:17 14
Postitas Cert85
Pagasiruumist te õhukindlat asja nagunii ei saa. Kuna ta on juba tehtud sellise ehitusega, et see ei oleks õhutihe.
Kui eemaldate tagumise bamperi, siis leiate sealt:
Pilt

Ja ka tagumine aknalaud pole teab mis õhutihe. Kõik on selleks, et autos saaks ka inimlikult uksi kinni tõmmata. Vastasel juhul tekib seal natukese suurem õhurõhk.

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitatud: 11.04.2011 10:48 46
Postitas Anti
Cert85 kirjutas: Kõik on selleks, et autos saaks ka inimlikult uksi kinni tõmmata. Vastasel juhul tekib seal natukese suurem õhurõhk.
Uste kinnipanemine on üks aspekt, põhiline põhjus on ikka et toimiks õhu läbivool - kont/kliima puhub ju eestotsast pea koguaeg õhku juurde. ;)

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitatud: 12.04.2011 13:38 44
Postitas eclipse
Ärge neid pagasi auke küll kinni pane. Sellisel juhul on kohe kõrvad lukus, kui puhuri käima panete.

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitatud: 12.04.2011 18:54 59
Postitas Vanapeer
eclipse kirjutas:Ärge neid pagasi auke küll kinni pane. Sellisel juhul on kohe kõrvad lukus, kui puhuri käima panete.
Polnud plaaniski!!!:)

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitatud: 12.04.2011 23:37 36
Postitas Cert85
Anti kirjutas:
Cert85 kirjutas: Kõik on selleks, et autos saaks ka inimlikult uksi kinni tõmmata. Vastasel juhul tekib seal natukese suurem õhurõhk.
Uste kinnipanemine on üks aspekt, põhiline põhjus on ikka et toimiks õhu läbivool - kont/kliima puhub ju eestotsast pea koguaeg õhku juurde. ;)
Jah, selle unustasin sootuks mainida!
Tänud! :)