Kütusekulust lõplikult
Re: Kütusekulust lõplikult
Oman 320 iA E36 ja keskmine kütuselulu 10-11l/100km. Alla 9l pole kunagi suutnud sõita ükskõik kuidas ja samas üle 12l pole ka kunagi läinud ja seda kõike arvutusega paak täis ja näit nulli. Väga imestan kuidas eelkirjutajad 1.6 E36 linnas üle 12-13l saavad.
E36 320i 1995/11 , E46 330i 2000/08 , E90 330i 2006/01
- HeavyCuda
- Huviline
- Postitusi: 2836
- Liitunud: 09.06.2010 23:59 02
- Peamine sõiduk: põrkepall
- Asukoht: Viimsi - Tallinn - Tartu - Ahja
Re: Kütusekulust lõplikult
See kütusekulu mis sa siia kirjutasid on ikka talve oma või suve oma ? Kui aus olla siis ma oleksin hämmingus kui 2.0 automaat talvel nii vähe kütet võtabtonisk kirjutas:Oman 320 iA E36 ja keskmine kütuselulu 10-11l/100km. Alla 9l pole kunagi suutnud sõita ükskõik kuidas ja samas üle 12l pole ka kunagi läinud ja seda kõike arvutusega paak täis ja näit nulli. Väga imestan kuidas eelkirjutajad 1.6 E36 linnas üle 12-13l saavad.

e36 coupe in progress.....
Re: Kütusekulust lõplikult
Nali ongi selles et pole vahet kas talv või suvi, see 9l on saadud suvel 90km/h sõites 70% maanteed ja miski 30% linnas. 12l siis talvel ja pooleks maantee ja linn, kuna linnas ei ela siis 100% linnasõitu muidugi ei tea. Auto ise M52 mootoriga ja kõik mootori kohapealt tipp-topp, (lambdad, küünlad, õhulugeja).
E36 320i 1995/11 , E46 330i 2000/08 , E90 330i 2006/01
Re: Kütusekulust lõplikult
Viimane tripp tuli E36 manuaal 2.8'l keskmiseks 7.3 l sajale. Sellest 100+ kopikaid kilomeetrit venisin 50 kmh, 4s kang ja püsikiirus (siinidelt maha jooksnud akna tõttu). 90% ulatuses trassisõit, püsikiirusega ja 85-95ga!
Re: Kütusekulust lõplikult
No ja mul sai peale 150-kilomeetrit(enamus maanteesõit) 20 toopi diislit kallaku peal seistes järsku otsa ...
. Siinkohal tekkis ka küsimus, kas E34-le saab väljapoolt paagile kergelt ligi, st kas on võimalik paagist kütet välja imeda?

-
- Huviline
- Postitusi: 2194
- Liitunud: 13.02.2009 17:59 13
- Peamine sõiduk: Mercedes-Benz C220 CDI T
- Telefon: 58804578
- Asukoht: Võru
- Kontakt:
Re: Kütusekulust lõplikult
Saab ikka, E34'jal saab paagi täitsa kuivale imeda
. Vanamees käib vahest piiri peal siis olen paagi täiesti tühjaks tõmmanud vollaga, võib olla mingil hetkel hakati panema klappe ka ette, aga minu teada E34'jadel klappe pole ja saab kõik välja imeda
.


Re: Kütusekulust lõplikult
noo ****, siis on öösel keegi paagi kallal käinud järelikult.
Pole ju loogiline , et 14 sajale maanteesõiduga kütust võtab äkki üleöö.. või mängib kallak alla 10 liitri puhul nii suurt rolli ?
Pole ju loogiline , et 14 sajale maanteesõiduga kütust võtab äkki üleöö.. või mängib kallak alla 10 liitri puhul nii suurt rolli ?

-
- Huviline
- Postitusi: 2194
- Liitunud: 13.02.2009 17:59 13
- Peamine sõiduk: Mercedes-Benz C220 CDI T
- Telefon: 58804578
- Asukoht: Võru
- Kontakt:
Re: Kütusekulust lõplikult
Juhul kui paagipump pees ei ole siis peaks auto isegi põleva tulukesega käivituma, seega tõenäolisem on jah see, et keegi on paagi kallal käinud ...
Re: Kütusekulust lõplikult
Oskab keegi öelda kas steptronicut kasutades on võimalik kütusekulu rohkem kokkuhoida kui niisama D positioonis sõites. On keegi proovinud ja võrdlenud tulemusi jms ? Kas autole liiga ei tee kui ise pidevalt käike vehkida steptronicus ? Või hoopis säästab kasti kui iga käigu vahetamisel jalg pedaalilt maha võtta ?? 

Re: Kütusekulust lõplikult
2002a 320d 110kw võttis nende lumiste ilmadega ja küllalt raske jalaga linnas keskmiselt 10L/100km kohta, samas maanteel 5-7L/100km kohta
320d `02
-
- Huviline
- Postitusi: 2194
- Liitunud: 13.02.2009 17:59 13
- Peamine sõiduk: Mercedes-Benz C220 CDI T
- Telefon: 58804578
- Asukoht: Võru
- Kontakt:
Re: Kütusekulust lõplikult
Annab küll, olen olnud kainekas 535iA peal (1996.a E39) ja ma ütlen, et see kast on seal suht debiilne oma olemuse poolest ... linnas sõidad 55ga ja ta hoiab 3. käiku sees ning enne 60 kmh'd 4. ei pane nt, siis ühe korra uudishimust sõitsin pea pool õhtut ise käike vahetades ja peab mainima et säästab küll ... maatneel, kus käik koguaeg sama on võib olla ükskõik, aga linnas küll aitab, kui oskad ökotada (s.t vahetad käiku targemini kui see kast).Spectral kirjutas:Oskab keegi öelda kas steptronicut kasutades on võimalik kütusekulu rohkem kokkuhoida kui niisama D positioonis sõites. On keegi proovinud ja võrdlenud tulemusi jms ? Kas autole liiga ei tee kui ise pidevalt käike vehkida steptronicus ? Või hoopis säästab kasti kui iga käigu vahetamisel jalg pedaalilt maha võtta ??
Re: Kütusekulust lõplikult
Selge, eks proovin ka ise siis. 

Re: Kütusekulust lõplikult
Muidugi, kui sa proovid käikudega ökosõitu teha, siis ära käikudega pidurdada. Muidu lihtsalt varsti midagi lakkab töötamastSpectral kirjutas:Selge, eks proovin ka ise siis.

Re: Kütusekulust lõplikult
Kust see info pärineb? Tean, et Chrysleri ja Audi "user manual'is" lausa soovitatakse kasutada käiguga pidurdamist, eriti just libedate ilmadega.Edgar kirjutas:Muidugi, kui sa proovid käikudega ökosõitu teha, siis ära käikudega pidurdada. Muidu lihtsalt varsti midagi lakkab töötamast
Ja seda just Autostick ja Tiptronic kastide puhul.
Rait
Re: Kütusekulust lõplikult
Eraldi teema ka tegelt selleks http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=5&t=47828
Mina tean vähemalt kahte inimest kellel tekkis kasti rike peale pikaajalist käikudega pidurdamist. Võibolla polnud neil kummalgi siis hea kast. Ei anna pead , et ei tohi käikudega pidurdada. Ise üldiselt väldin seda. Kui tahan rahulikult linnas sõita, kasutan D käiku, DS laseb pööretel kõrgemale minna. Samuti kast õpib ka üsna kiiresti su sõidustiilist kui vahetad ise. Siit ka üks naljakam moment. Kuna õde kasutas ükspäev autot ning õhtul tagasi sain imestasin, et miks D peal pöörded klausa 5000 välja lähevad
Siis tegin muidugi kõne, ning siis seletas 
Siinkohal, kas keegi asjatundja ütleb siis KAS TEGELT TOHIB SIIS VÕI EI TOHI pidurdada stepkastiga käsitsi
Mina tean vähemalt kahte inimest kellel tekkis kasti rike peale pikaajalist käikudega pidurdamist. Võibolla polnud neil kummalgi siis hea kast. Ei anna pead , et ei tohi käikudega pidurdada. Ise üldiselt väldin seda. Kui tahan rahulikult linnas sõita, kasutan D käiku, DS laseb pööretel kõrgemale minna. Samuti kast õpib ka üsna kiiresti su sõidustiilist kui vahetad ise. Siit ka üks naljakam moment. Kuna õde kasutas ükspäev autot ning õhtul tagasi sain imestasin, et miks D peal pöörded klausa 5000 välja lähevad


Siinkohal, kas keegi asjatundja ütleb siis KAS TEGELT TOHIB SIIS VÕI EI TOHI pidurdada stepkastiga käsitsi

Re: Kütusekulust lõplikult
sooviks tead jaa ,et kas võib siis või ei või steptronicuga käikudega pidurdada
. Lisaks, küsimus, Kui iga käiguvahetamisel steptronicuga võtta jalg maha gaas pedaalilt , rikub vähem kasti ? On võimalik automaatkäigukasti hoida nii ? 


- HeavyCuda
- Huviline
- Postitusi: 2836
- Liitunud: 09.06.2010 23:59 02
- Peamine sõiduk: põrkepall
- Asukoht: Viimsi - Tallinn - Tartu - Ahja
Re: Kütusekulust lõplikult
Ei tea küll eriti nendest poolautomaatidest midagi, sest ise manuaali mees
, aga siiski kui tekib sellistes asjades mingi küsimus, siis esimene koht kust vaadata on ikkagi manual või kui natuke keeleoskust on siis netist otsida, lootes et keegi teadja kohe siia vastuse postitab ei ole väga suur, saan aru et siia postitada on palju mugavam, aga veidike võiks ju ise ka uurida. No offence, ei mõelnud seda halvaga 


e36 coupe in progress.....
Re: Kütusekulust lõplikult
Steptronic käigukast on tavaline automaatkast, millele on lisatud võimalus juhi poolt käiku valida. Kõik.
Kui juht valib ise käigu, siis toimetab kast samamoodi nagu ta iseseisvalt teeks, lihtsalt ta kuulab käigu vahetusel juhi sõna. Sisemiselt käivad kõik sidurid ja pidurid ja võllid ikka samamoodi, seega kasti kulumine ei muutu. Ühesõnaga - vehi steptronicuga või lase autol ise mõelda, kui käigukast tahab laiali minna, siis ta ka läheb.
Kui juht valib ise käigu, siis toimetab kast samamoodi nagu ta iseseisvalt teeks, lihtsalt ta kuulab käigu vahetusel juhi sõna. Sisemiselt käivad kõik sidurid ja pidurid ja võllid ikka samamoodi, seega kasti kulumine ei muutu. Ühesõnaga - vehi steptronicuga või lase autol ise mõelda, kui käigukast tahab laiali minna, siis ta ka läheb.
Rev range is there to be used!
Re: Kütusekulust lõplikult
Tänud vastuse eest Brutality. Tegelikult läks küsimus juba natuke teemast mööda. vabandan .
Aga tagasi teemale nüüd , et kui keegi veel on steptronicuga kütust kokku proovinud hoida, siis võiks rääkida oma kogemusi 


Re: Kütusekulust lõplikult
Tervist, auto on hakanud rüüpama julmalt, viimane arvestus oli 20l sajale.Ja julmalt hakkas võtma siis, kui tuli suur lumi.Pelgulinnas suured rööpad olid ja sahk....., see oli nagu kuuvarjutus ja palju sai põhjapeal kelgutatud. Olen kuulnud et lamdaandur kuskil põhja all. On võimalik see kuidagi lahti sõita sealt? Muidu kõik toimib laitmatult.Kuigi sõidan lühikesi otsi, on see vist liig.Autoks e36 325 automaat.Tänud asjaliku info eest, kui seda üldse võimalik anda selle info põhjal.
-
- Huviline
- Postitusi: 2548
- Liitunud: 05.09.2007 21:54 36
- Peamine sõiduk: Alltrack
- Asukoht: Tallinn
Re: Kütusekulust lõplikult
Minu meelest on see täitsa ok kulu. Enda 318 paar viimast paagitäit on 13l/100km. Kui eelmisel aastal oli 20 kraadi külma, siis ca 15. (linn, lühikesed otsad) Kui ikka kahtlustad, siis võid kuskilt TÜV punktist või diagnostist läbi hüpata ning ära mõõta, mis sumbutajast tuleb.
Re: Kütusekulust lõplikult
Eks peab vaatama jah miskit,aga mõtlen et eelmine talv ei olnud niisuur see kütusekulu.Ja olles lugenud seda teemat siin, siis teistel ka väiksem see kulu. Pealegi ma üldjuhul ei peenesta,ega püssi hullumoodi.
Re: Kütusekulust lõplikult
Minu pilli puhul (320i automaat) aitas kõvasti 92 kraadise termostaadi paigaldamine. Enne sõitsin lühikeste otstega keskmiselt 15-16 sajale, nüüd viimase 400km arvestus näitab 12 sajale. Sõidustiil on sama, 90% linna ja lühikesed otsad.
Ei saa välistada ka lambdat...Aga ega selle veast enne teada ei saa, kui kuskile spetsialisti poole ei pöördu.
Ei saa välistada ka lambdat...Aga ega selle veast enne teada ei saa, kui kuskile spetsialisti poole ei pöördu.
Rev range is there to be used!
Re: Kütusekulust lõplikult
Vabandust, mis on 92 kraadine termostaat? Neid termostaate erinevaid? Eelmine aasta pandi uus termostaat ja soojaks läheb ruttu ja sooja tuleb ka.Brutality kirjutas:Minu pilli puhul (320i automaat) aitas kõvasti 92 kraadise termostaadi paigaldamine. Enne sõitsin lühikeste otstega keskmiselt 15-16 sajale, nüüd viimase 400km arvestus näitab 12 sajale. Sõidustiil on sama, 90% linna ja lühikesed otsad.
Ei saa välistada ka lambdat...Aga ega selle veast enne teada ei saa, kui kuskile spetsialisti poole ei pöördu.
- taff911
- Huviline
- Postitusi: 961
- Liitunud: 13.12.2005 18:42 09
- Peamine sõiduk: BMW X5 F15 40D 2015
- Asukoht: Viimsi
Re: Kütusekulust lõplikult
92 kraadine termostaat tähendab seda, et jahutusvedelik lastakse nn. "suurele ringile" (termostaat avaneb) alles siis, kui tema temperatuur on jõudnud 92 kraadini.
- Mirko
- Huviline
- Postitusi: 1431
- Liitunud: 25.11.2005 21:50 26
- Peamine sõiduk: G30 545eX M-Sport
- Asukoht: Pärnu
Re: Kütusekulust lõplikult
Talvel E39 535i 2003a 80% maantee ja 20% linn sain viimaseks kuluks:(30l*100/333km=9l/100). Kui linna ja maantee sõit on enam vähem 50/50, siis on kulu sinna 12-13l kanti keskmiselt. 100% linna pole veel paagitäiega sõitnud. Hetkel näitab kompu keskmiseks kiiruseks 38,2 ja keskmine kulu on 12,2l/100. Suvel võib keskmiselt liitri kulust maha võtta.
Re: Kütusekulust lõplikult
12. Tarbijad(Webastod, subwoofrid, lisatuled töötavad lõppkokkuvõttes ikkagi kütuse pealt)
Lihtsalt huvi pärast, et mis mõttes need töötavad kütuse pealt ? või oot mis asja
lisatuled peal, siis võtab kütust rohkem ? saan ma sellest nii aru ?
Lihtsalt huvi pärast, et mis mõttes need töötavad kütuse pealt ? või oot mis asja

lisatuled peal, siis võtab kütust rohkem ? saan ma sellest nii aru ?
- HeavyCuda
- Huviline
- Postitusi: 2836
- Liitunud: 09.06.2010 23:59 02
- Peamine sõiduk: põrkepall
- Asukoht: Viimsi - Tallinn - Tartu - Ahja
Re: Kütusekulust lõplikult
See täitsa loogiline ju
need asjad saavad voolu aku pealt, akut toidab genekas mida käiab mootor, mida suurem elektrikulu, seda rohkem tööd peab mootor tegema. Sealt ka see kütusekulu lisa. 


e36 coupe in progress.....
Re: Kütusekulust lõplikult
Paneks ka omast kogemusest siis siia küttekulu kirja. Andmed pärinevad perioodilt, mil sõitsin 2 nädalat autoga nii, et iga päev läbisõit u. 500 km (seoses ajutise kulleritööga oma autoga). Autoks E39 sedaan 528i manuaal. Ja sain küttekuluks keskmiselt päevas u. 9,5. Üle kümne ei tulnud kordagi. Asjaoludest täpsemalt siis,et näiteks mõned päevad oli nii, et sõitsin ligi 200 km Viljandi linnas ja ülejäänd maantee. (Muudel päevadel sai enamjaolt ikka külavaheteedel logistatud).Ka siis jäi küttekulu alla 10 l/100-le. Arvestades seda, et viisin umbes kuni 70 raamatut ära, siis võib järeldada, et peatumisi ja käivitamisi ja muud sellega kaasnevat oli palju. Ahjaa, sõiduperiood oli siis oktoobri kuu, kus temp oli mõni pügal üle 0-i, hommikuti vahest ka 0 kraadi. All olid 235 laiad 17" suverehvid.
Andmed pärinevad kompuutrinäidult, ning paar korda ka "paak täis" ja oma arvutusmeetodiga.
Järeldus. Kui ökonoomsed sõiduvõtted pole võõrad ja auto korras, siis saab ka sellise auto ja mootori kooskõlas üsna mõistliku küttekulu.
Andmed pärinevad kompuutrinäidult, ning paar korda ka "paak täis" ja oma arvutusmeetodiga.
Järeldus. Kui ökonoomsed sõiduvõtted pole võõrad ja auto korras, siis saab ka sellise auto ja mootori kooskõlas üsna mõistliku küttekulu.
-
- Huviline
- Postitusi: 2548
- Liitunud: 05.09.2007 21:54 36
- Peamine sõiduk: Alltrack
- Asukoht: Tallinn
Re: Kütusekulust lõplikult
Üks külmkäivitus päevas: peabki madal kulu olema.