Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!
Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!
Tere!
Olen kolanud foorumis kuid kindlat vastusp pole saanud. et mis on roostekrundi ja happekrundi eripärad, et millal neid kasutada! On üks teisest parem? Omal vaja E36 vähe kerel roostest jagu saada! Seest sai juba tehtud nii et relaka ja korraliku traatharjaga pindmine rooste minema lastud ja mingisugune leiduv punane krunt peale(oli vist roostekrunt) pole kindel enam. Kas tegin õigesti?
Hetkel vaja roosteuss välja saada ja lõppviimistlus pole oluline. (tuli tahtmine 93a E36 sedaanile uus elu sisse puhuda ja nüüd pilbasteks lammutatud kere tahaks kiiremas korras korda saada)
Tahaksin rattakoobaste ääred ka teha korralikult seest ja väljast, on kellelgi soovitusi algajale.(Korralikult enne harjaga puhtaks, kuid mis kemikaale värve soovitate). NIng ligipääsmatud kohad näiteks küljekarpide sisemused - kuidas neid töödelda(mingi õliga, kuidagi sisse pritsida) sest väljast karbid ok ning kohe need nurgad mis juhi ja kunde pool jalgade juures on kuhu tiiva alla pori koguneb(mul oli nii) kas tasub üritada neid töödelda samamoodi või mõttekam juba välja lõigata ja uued keevitada. Üks pool rooste katte all kuid juhi pool juba auk roostetanud.
lugupidamisega
Olen kolanud foorumis kuid kindlat vastusp pole saanud. et mis on roostekrundi ja happekrundi eripärad, et millal neid kasutada! On üks teisest parem? Omal vaja E36 vähe kerel roostest jagu saada! Seest sai juba tehtud nii et relaka ja korraliku traatharjaga pindmine rooste minema lastud ja mingisugune leiduv punane krunt peale(oli vist roostekrunt) pole kindel enam. Kas tegin õigesti?
Hetkel vaja roosteuss välja saada ja lõppviimistlus pole oluline. (tuli tahtmine 93a E36 sedaanile uus elu sisse puhuda ja nüüd pilbasteks lammutatud kere tahaks kiiremas korras korda saada)
Tahaksin rattakoobaste ääred ka teha korralikult seest ja väljast, on kellelgi soovitusi algajale.(Korralikult enne harjaga puhtaks, kuid mis kemikaale värve soovitate). NIng ligipääsmatud kohad näiteks küljekarpide sisemused - kuidas neid töödelda(mingi õliga, kuidagi sisse pritsida) sest väljast karbid ok ning kohe need nurgad mis juhi ja kunde pool jalgade juures on kuhu tiiva alla pori koguneb(mul oli nii) kas tasub üritada neid töödelda samamoodi või mõttekam juba välja lõigata ja uued keevitada. Üks pool rooste katte all kuid juhi pool juba auk roostetanud.
lugupidamisega
Viimati muutis IronMan, 04.05.2011 17:10 25, muudetud 1 kord kokku.
- HeavyCuda
- Huviline
- Postitusi: 2836
- Liitunud: 09.06.2010 23:59 02
- Peamine sõiduk: põrkepall
- Asukoht: Viimsi - Tallinn - Tartu - Ahja
Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!
Sry for OT, aga roppudel sõnadel võiksid siiski mõned tähed mingite muude sümbolitega asendada
Nii palju nõu oskan anda, et kui aega siis uuri klassikaliste bmw`de foorumit, seal peaks leiduma päris palju kasulikku infot

Nii palju nõu oskan anda, et kui aega siis uuri klassikaliste bmw`de foorumit, seal peaks leiduma päris palju kasulikku infot

e36 coupe in progress.....
Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!
kus need ropud sõnad siin olid?
anyway, arvata võib, et rooste ja happekrunt on funtsionaalsuselt enamvähem sarnased asjad. eks nad peaksid toimima roostemuundurina pindadel. isiklikult olen kasutanud siiski eraldi pihustatavat hapet (roostemuundur), lasen sellel toimida ja siis teen tavalise krundiga üle.
karbi sisse olen lasknud ka sedasama hapet, kuid no ega sealt seest nüüd väga tõsiselt protsessi pidurdada ilmselt ei anna siiski.

anyway, arvata võib, et rooste ja happekrunt on funtsionaalsuselt enamvähem sarnased asjad. eks nad peaksid toimima roostemuundurina pindadel. isiklikult olen kasutanud siiski eraldi pihustatavat hapet (roostemuundur), lasen sellel toimida ja siis teen tavalise krundiga üle.
karbi sisse olen lasknud ka sedasama hapet, kuid no ega sealt seest nüüd väga tõsiselt protsessi pidurdada ilmselt ei anna siiski.
- HeavyCuda
- Huviline
- Postitusi: 2836
- Liitunud: 09.06.2010 23:59 02
- Peamine sõiduk: põrkepall
- Asukoht: Viimsi - Tallinn - Tartu - Ahja
Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!
fiziks kirjutas:kus need ropud sõnad siin olid?![]()
Minu teada kuulub sõna s#tt ikkagi ropude sõnade kogumikkuIronMan kirjutas:.... kuhu tiiva alla sitta koguneb....

e36 coupe in progress.....
Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!
saksamaal lasti karbid ja muud õõnsused, mingi kuuma vaha taolise ollusega kokku/täis, hiljem kivistus kõvaks.
- Aston
- Huviline
- Postitusi: 664
- Liitunud: 27.02.2010 02:22 07
- Peamine sõiduk: E60 525d
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!
Johhaidii, targemat teha ei ole kui sita üle targutada?HeavyCuda kirjutas:fiziks kirjutas:kus need ropud sõnad siin olid?
Minu teada kuulub sõna s#tt ikkagi ropude sõnade kogumikkuIronMan kirjutas:.... kuhu tiiva alla sitta koguneb....

- HeavyCuda
- Huviline
- Postitusi: 2836
- Liitunud: 09.06.2010 23:59 02
- Peamine sõiduk: põrkepall
- Asukoht: Viimsi - Tallinn - Tartu - Ahja
Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!
Ja sul pole midagi targemat teha, kui siia OT`d juurde tekitada
Lihtsalt juhtisin tähelepanu roppude sõnade kasutusele foorumis
Pole tõesti midagi targemat teha mul 



e36 coupe in progress.....
Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!
koleda sõna otsimine on tõesti huvitav tegevus
minu jaoks on **** tavaline sõna, iseloomustab kokkuvõtvalt igasugust pori/õli/soola ja muu möga segu, mida sealt auto alt tavaliselt leida võib. tegemist pole ju selle roppusega, mis inimloomade väljalaskest maha jääb
kui karpide sees rooste juba möllama on hakanud siis vaevalt, et millegiga täis laskmine seal enam asja paremaks teeb. pigem vastupidine mõju võib sellel olla.


kui karpide sees rooste juba möllama on hakanud siis vaevalt, et millegiga täis laskmine seal enam asja paremaks teeb. pigem vastupidine mõju võib sellel olla.
- HeavyCuda
- Huviline
- Postitusi: 2836
- Liitunud: 09.06.2010 23:59 02
- Peamine sõiduk: põrkepall
- Asukoht: Viimsi - Tallinn - Tartu - Ahja
Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!
Ma ei otsi tglt selliseid sõnufiziks kirjutas:koleda sõna otsimine on tõesti huvitav tegevus![]()


e36 coupe in progress.....
- Aston
- Huviline
- Postitusi: 664
- Liitunud: 27.02.2010 02:22 07
- Peamine sõiduk: E60 525d
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!
Kui aus olla, siis on mul ka karbiotstesse talvega rooste tekkinud ning just mõtlesin selle eemaldusele.
Kuidas tuleks toimida?
Relaka/traatharjaga rooste maha, WD.40 + liivapaber, roostemuundur, krunt ja värv?
Kuidas tuleks toimida?
Relaka/traatharjaga rooste maha, WD.40 + liivapaber, roostemuundur, krunt ja värv?
Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!
WD-40 Mis otstarbel sa kasuta antud toodet?
Palun väga, siin üks asjalik lk mida lugeda: http://t-lab.planet.ee/eeltoo/
Palun väga, siin üks asjalik lk mida lugeda: http://t-lab.planet.ee/eeltoo/
Viimati muutis TD, 04.05.2011 18:33 47, muudetud 1 kord kokku.
Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!
Aston, kasuta roostemuundurit, see jätab midagi sarnast lakikihile pärast metalli peale.
ma arvan, et wd40'ga pole seal suurt midagi teha. kui siis võid miskit väga paksu tavotti määrida neile kohtadele, mille puhul kardad, et roostetama hakkavad.
ma arvan, et wd40'ga pole seal suurt midagi teha. kui siis võid miskit väga paksu tavotti määrida neile kohtadele, mille puhul kardad, et roostetama hakkavad.
- Aston
- Huviline
- Postitusi: 664
- Liitunud: 27.02.2010 02:22 07
- Peamine sõiduk: E60 525d
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!
WD 40 lahustab rooste lahti.TD kirjutas:WD-40 Mis otstarbel sa kasuta antud toodet?
Näide:
Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!
Ma ei soovita sulle seda WD-40 kere tööde juures kasutada, antud videos millele sina viitasid oli tegemist kirvega millel oli kõigest Kerge pindmine rooste, mida ei ole vaja peale puhastamist, ei värvida ega kaitsta korrodeerumise vastu. Jutu iva seisneb selles, et peale selle aine kautamist ja pärast puhastamist võib tekkida järgneva pinna töötlemises komplikatsioone.
Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!
Hetkel et kiirelt tegutseda küsin kas järgnev tegevus kõlbab, või mitte?
Et siis relaka traatharjaga pind nii puhtaks kui võimalik siis roostemuundur peale ja kas järgmiseks võib panna roostekrunti või võib mingit vähe tavalisemat krunti. Siis krundile otsa mingi paksem värv või lausa kivikaitse või midagi muud? Kuna hetkel ei ole probleemsed kohad välimistes pindades vaid kohtades mida ei näe kui tiivad küljes ning seespool salongi põrandal ja põhja all kergelt. Välimus ei pea jääma ilus vaid et peatab rooste!
On kellelgi nõuandeid või vahendeid soovitada, kuidas saab nurke roostest puhastada. Liivaprits oleks hea variant kuid selleks puudub igasugune võimalus.
Et siis relaka traatharjaga pind nii puhtaks kui võimalik siis roostemuundur peale ja kas järgmiseks võib panna roostekrunti või võib mingit vähe tavalisemat krunti. Siis krundile otsa mingi paksem värv või lausa kivikaitse või midagi muud? Kuna hetkel ei ole probleemsed kohad välimistes pindades vaid kohtades mida ei näe kui tiivad küljes ning seespool salongi põrandal ja põhja all kergelt. Välimus ei pea jääma ilus vaid et peatab rooste!
On kellelgi nõuandeid või vahendeid soovitada, kuidas saab nurke roostest puhastada. Liivaprits oleks hea variant kuid selleks puudub igasugune võimalus.
Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!
põhimõtteliselt õige.IronMan kirjutas:Hetkel et kiirelt tegutseda küsin kas järgnev tegevus kõlbab, või mitte?
Et siis relaka traatharjaga pind nii puhtaks kui võimalik siis roostemuundur peale ja kas järgmiseks võib panna roostekrunti või võib mingit vähe tavalisemat krunti. Siis krundile otsa mingi paksem värv või lausa kivikaitse või midagi muud? Kuna hetkel ei ole probleemsed kohad välimistes pindades vaid kohtades mida ei näe kui tiivad küljes ning seespool salongi põrandal ja põhja all kergelt. Välimus ei pea jääma ilus vaid et peatab rooste!
On kellelgi nõuandeid või vahendeid soovitada, kuidas saab nurke roostest puhastada. Liivaprits oleks hea variant kuid selleks puudub igasugune võimalus.
kirjutan kuidas ise tegin. kõigepealt pind roostest puhtaks niipalju kui võimalik, nühin ta enamvähem haljaks ja siis panen roostetõrje ja veitsa aja pärast lasin lihtsalt mastiksi või kivikaitsme otse sellele haljale pinnane. ei hakkand mingit krunti panema.
muidugi antud juhul jäi see tegevus kõik plastmass katte taha nii, et näha midagi pole.
Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!
Kontseptsioon, ehk läbiviimine on õige.IronMan kirjutas:Hetkel et kiirelt tegutseda küsin kas järgnev tegevus kõlbab, või mitte?
Et siis relaka traatharjaga pind nii puhtaks kui võimalik siis roostemuundur peale ja kas järgmiseks võib panna roostekrunti või võib mingit vähe tavalisemat krunti. Siis krundile otsa mingi paksem värv või lausa kivikaitse või midagi muud? Kuna hetkel ei ole probleemsed kohad välimistes pindades vaid kohtades mida ei näe kui tiivad küljes ning seespool salongi põrandal ja põhja all kergelt. Välimus ei pea jääma ilus vaid et peatab rooste!
On kellelgi nõuandeid või vahendeid soovitada, kuidas saab nurke roostest puhastada. Liivaprits oleks hea variant kuid selleks puudub igasugune võimalus.
Pärast seda kui roostemuundur on oma protsessid ära teinud (vist oli 12h), siis pühid protsessijääkidest detaili puhtaks ja võõpad happekrundiga üle ning selle peale mingi krunt veel, kuna hapekas on väga õhuke.
Kõige parem ja samas ka odavaim roostemuundur, ehk buvanool on lätlaste toode, Antirust on nimi ja tarnitakse seda 0,5 liitrises pruunist klaasist pudelis. Müüvad seda Ehituse ABC ja Espak. See aine on tehtud vee-baasil, seega pinnad saab puhastada peale protsessi kraaniveega... niiske, mitte märja kaltsuga.
Kõige selle peale tasuks kuskil põhja all panna veel mingi mastiks või kivikaitse.
Liivapritsist soovitaks käija suure kaarega mööda, sest liiv sisaldab ka enam-vähem samasid mineraale, nagu ka sool ning sellega panete oma auto veel vapramalt roostetama. Neid pindu, mida saab hiljem rellaka harjaga liivajääkidest puhastada, võib täitsa vabalt liivapritsiga töödelda, kuid need kohad, kuhu ligi ei pääse, saavad olema roostepesad.
tel. 53 43 76 44
Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!
Tänud!
Üritan hakata vaikselt tegema ja eks näeb mis välja tuleb!
Kust oleks võimalik happekrunti hankida ja millega seda peale kanda (püstoliga).
"Roostepesade" vastu muud võimalust ei leidu vist kui relakaga välja lõigata ja uued plekid keevitada?
Üritan hakata vaikselt tegema ja eks näeb mis välja tuleb!
Kust oleks võimalik happekrunti hankida ja millega seda peale kanda (püstoliga).
"Roostepesade" vastu muud võimalust ei leidu vist kui relakaga välja lõigata ja uued plekid keevitada?
Re: Roostetõrje - Roostekrunt vs. happekrunt!
Kui läbivat-roostet, ehk auke ei ole, siis ei ole vaja midagi vahetada.. lase rellakaga ettevaatlikult puhtaks pehme harjaga niimoodi et auku ei tekiks. Keevitamine on veel hullem roostepõhjustaja kui sool !!IronMan kirjutas:Tänud!
Üritan hakata vaikselt tegema ja eks näeb mis välja tuleb!
"Roostepesade" vastu muud võimalust ei leidu vist kui relakaga välja lõigata ja uued plekid keevitada?
Aga kui on juba auk sees, siis lõikad rooste poolt kahjustatud koha välja ja "punktid" uue pleki asemele.. liitekohad joodad.
tel. 53 43 76 44