Rehvide vahetuse näpunäited
Rehvide vahetuse näpunäited
Teemasse paluks lisada soovitusi koduseks rehvivahetuseks.
Plaanis kodus talverehvid ise alla panna. Rehvid on velgede peal ning ootavad keldris. Küsiksin kui palju maksavad nn. vargapoldid ning kust neid tasuks osta. Igat asja saab teha lihtsalt ära, hästi ja veel paremini. Hariksin ennast poltide määrimise, poltide kinnikeeramise tugevuse ja rehvirõhu suhtes. Kevadel mainiti töökojas ka traatharja kasutamist?! Lisada on oodatud kõik muu teemaga seonduv - miks ka mitte mõni lugu oma huvitavast kogemusest rehvitöökojas või kodus.
Tänud,
myrtel
Plaanis kodus talverehvid ise alla panna. Rehvid on velgede peal ning ootavad keldris. Küsiksin kui palju maksavad nn. vargapoldid ning kust neid tasuks osta. Igat asja saab teha lihtsalt ära, hästi ja veel paremini. Hariksin ennast poltide määrimise, poltide kinnikeeramise tugevuse ja rehvirõhu suhtes. Kevadel mainiti töökojas ka traatharja kasutamist?! Lisada on oodatud kõik muu teemaga seonduv - miks ka mitte mõni lugu oma huvitavast kogemusest rehvitöökojas või kodus.
Tänud,
myrtel
- Heix
- Huviline
- Postitusi: 1611
- Liitunud: 15.10.2010 23:46 14
- Peamine sõiduk: E38 3.0 D FL
- Asukoht: Helsinki-Tallinn-Jõgeva
Rehvide vahetuse näpunäited
rehvirõhk sõltub rehvi suurusest,keskeltläbi on 2.2bar kuid autotootjatel on ka erinevad nõuded...Myrtel kirjutas:Teemasse paluks lisada soovitusi koduseks rehvivahetuseks.
Plaanis kodus talverehvid ise alla panna. Rehvid on velgede peal ning ootavad keldris. Küsiksin kui palju maksavad nn. vargapoldid ning kust neid tasuks osta. Igat asja saab teha lihtsalt ära, hästi ja veel paremini. Hariksin ennast poltide määrimise, poltide kinnikeeramise tugevuse ja rehvirõhu suhtes. Kevadel mainiti töökojas ka traatharja kasutamist?! Lisada on oodatud kõik muu teemaga seonduv - miks ka mitte mõni lugu oma huvitavast kogemusest rehvitöökojas või kodus.
Tänud,
myrtel
poldid peaksid kinni olema 110-120nm jõuga ehk siis käega keerad ikka normaalselt kinni,mitte täiest jõust....jah,poldid võid teha määrdega kokku,nt grafiitmäärdega......ja kui plekkveljed ja keskosa istub tuugalt otsa siis võib ka rummule määrida sedasama määret....oli olukord kus mul e36 plekkveljed olid talvega nii kinni jäänud et keerasin poldid lahti veidi ja sõitsin ringi ja ikka lahti ei tulnud......lõpuks sain kangiga sikutades alt ära..
Traatharja võid minu arust kasutada vaid puhastamiseks...kui on vaja
aga igatahes edu vahetusel...
E36 m50b20
Re: Rehvide vahetuse näpunäited
Midagi keerulist seal ei ole.Nagu eelnevalt mainiti, siis tõesti rehvirõhk on tavaliselt tootja poolt ette nähtud.Lisan veel, et talvisel ajal võib rehvirõhu vahe olla 20c ja 0c vahel kuni 0,2bari. Seega kui külmas ilmas on teie rehvirõhk madal, siis tuleks rehv täita tootjapoolse soovitusliku rehvirõhuga. Pumbates rehve soojas garaazis, töökojas vmt, siis tuleks rehvidele lisada rõhku 0.2 bari rohkem, kui on tootja poolt soovituslik.
Re: Rehvide vahetuse näpunäited
Kuna rehvid on erinevalt kulunud, siis kuidas paigutada telgedele? Tagaveolisest autost siis jutt. Kas paremad ette ja vähe viletsamad taha või vastupidi. Täna rehvitöökojas pandi taha kehvemad ja ette paremad, nii väideti olema õige aga ise kahtlustan vastupidist.
320i-83a.
Re: Rehvide vahetuse näpunäited
Pigem taha paremad- tagaots kergem ning haarduvus teega halvem.
318tds->V70
-
- Huviline
- Postitusi: 880
- Liitunud: 14.01.2007 12:07 07
- Peamine sõiduk: BMW F48 X1 170kW
- Asukoht: Tln/Trt/Hiiumaa
Re: Rehvide vahetuse näpunäited
Kunagi miskil koolitusel räägiti sama juttu.
BMW e36 318i ´92 | BMW e46 330xi ´01 | BMW e53 X5 ´04 Sports Package | BMW e91 LCI 325d ´09 | BMW F31 320d ´14 Modern Line | BMW F48 X1 170kW´16
Re: Rehvide vahetuse näpunäited
Tsiteerin teisest foorumist saadud infot- Külgkokkupõrge on juhile/reisijatele kõige ohtlikum kokkupõrke tüüp, kuna auto kere kaitsevõime sellise liiklusõnnetuse puhul väiksem. Sellepärast pannakse, olenemata vedavast sillast, alati paremad rehvid taha, et vähendada külglibisemise tekkimise ohtu. Käisin just ringi vahetamas, minu süda rahul!
320i-83a.
- Heix
- Huviline
- Postitusi: 1611
- Liitunud: 15.10.2010 23:46 14
- Peamine sõiduk: E38 3.0 D FL
- Asukoht: Helsinki-Tallinn-Jõgeva
Re: Rehvide vahetuse näpunäited
karlerik kirjutas:Tsiteerin teisest foorumist saadud infot- Külgkokkupõrge on juhile/reisijatele kõige ohtlikum kokkupõrke tüüp, kuna auto kere kaitsevõime sellise liiklusõnnetuse puhul väiksem. Sellepärast pannakse, olenemata vedavast sillast, alati paremad rehvid taha, et vähendada külglibisemise tekkimise ohtu. Käisin just ringi vahetamas, minu süda rahul!
Kuna endal kogemus kulunud rehvidega.paneks paremad rehvid pigem ette sest minu arvates on külglibisemine kontrollitav,oli olukordi kus ees olid halvad rehvid ja päris mitu korda tekkis olukord kus oleks posti peaaegu maha niitnud kuna auto lihtsalt läks otse...
muidugi kõige parem soovitus....uued rehvid
E36 m50b20
- MargusA
- Klubiliige - moderaator
- Postitusi: 3398
- Liitunud: 27.01.2009 11:16 45
- Peamine sõiduk: e61
- Asukoht: Harjumaa
Re: Rehvide vahetuse näpunäited
parema mustriga rehvid pannakse ette.Enamus raskeid liiklusõnnetusi juhtub just möödasõidul teisest autost.Möödasõidu lõpus on kiirus suur ja vaja reastuda oma suunda tagasi.Kindlasti on jääkonarlusi kahe sõidurea vahelist lund,jääd jne.Kui ees kehvad rehvid,kiirus suur ja oma ritta tagasi ei saa siis.....
Jah ostke korralikud rehvid.Parem maksta natuke rohkem,kasvõi Vallai või kasutatud Nokia mitte alla 5mm ja head talve!

Jah ostke korralikud rehvid.Parem maksta natuke rohkem,kasvõi Vallai või kasutatud Nokia mitte alla 5mm ja head talve!
Re: Rehvide vahetuse näpunäited
Tere

Paremad rehvid taha, kuna pidurdades väheneb mass tagateljele (esimesele seevastu kasvab). Kui taga nigelamad rehvid, siis pidamise erinevus esi- ja tagatelje vahel kasvab pidurdades veelgi.
Ehk siis lihtsam leida 4 võrdset rehvi, kui selles küsimuses ühene vastus saada.
jJanno
Arvamuste paljusus küllastabmargusa kirjutas:parema mustriga rehvid pannakse ette.

Paremad rehvid taha, kuna pidurdades väheneb mass tagateljele (esimesele seevastu kasvab). Kui taga nigelamad rehvid, siis pidamise erinevus esi- ja tagatelje vahel kasvab pidurdades veelgi.
Ehk siis lihtsam leida 4 võrdset rehvi, kui selles küsimuses ühene vastus saada.
jJanno
exTouring
Re: Rehvide vahetuse näpunäited
Oleneb veoskeemist ka veidi antud olukorras - kui möödasõidu lõpus gaasi maha lasta esiveolisega, nina pidurdama hakkab ja seepeale suurel kiirusel tagumik käest läheb, on mats kindel.
Oma ritta mitte tagasi saamine on küll minu silmis ainult teoreetiline olukord - reaalselt pole sellega vähemalt minul küll kunagi probleemi olnud. Rääkimata sellest, et möödasõitu alustades ollakse valmis ootamatusteks. Hoopis suurem häda on siiski minu meelest see, kui ootamatul hetkel auto tagumik käest läheb.
Eelmisel talvel olid mu masinal taga kehvemad rehvid (korralik muster aga enamus naaste jalga lasknud) ... kevadel sain päris mitu korda korraliku ehmatuse osaliseks kui täiesti puhtal (küll märjal) siledal teel (Tallinn-Tartu 4-realine osa) 90ga püsikiirushoidjaga lastes päeval tee ääres sulanud lumi järsku müratõkkeseina varjus mustaks jääks oli muutunud ja lihtsalt masinal külje ette võttis. Seda püsikaga kulgedes.
Oma ritta mitte tagasi saamine on küll minu silmis ainult teoreetiline olukord - reaalselt pole sellega vähemalt minul küll kunagi probleemi olnud. Rääkimata sellest, et möödasõitu alustades ollakse valmis ootamatusteks. Hoopis suurem häda on siiski minu meelest see, kui ootamatul hetkel auto tagumik käest läheb.
Eelmisel talvel olid mu masinal taga kehvemad rehvid (korralik muster aga enamus naaste jalga lasknud) ... kevadel sain päris mitu korda korraliku ehmatuse osaliseks kui täiesti puhtal (küll märjal) siledal teel (Tallinn-Tartu 4-realine osa) 90ga püsikiirushoidjaga lastes päeval tee ääres sulanud lumi järsku müratõkkeseina varjus mustaks jääks oli muutunud ja lihtsalt masinal külje ette võttis. Seda püsikaga kulgedes.
margusa kirjutas:parema mustriga rehvid pannakse ette.Enamus raskeid liiklusõnnetusi juhtub just möödasõidul teisest autost.Möödasõidu lõpus on kiirus suur ja vaja reastuda oma suunda tagasi.Kindlasti on jääkonarlusi kahe sõidurea vahelist lund,jääd jne.Kui ees kehvad rehvid,kiirus suur ja oma ritta tagasi ei saa siis.....![]()
Indrek
- Henri.
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 12078
- Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
- Peamine sõiduk: 328 kuut
- Asukoht: Tln/kesklinn
- Kontakt:
Re: Rehvide vahetuse näpunäited
See "parema mustriga rehvid pannakse ette" on paras Žiguli-ajastu rudiment. [/OT]
Re: Rehvide vahetuse näpunäited
Ütleks omalt poolt seda et paremad rehvid ikka tagasillale sest see ei ole juhitav sild. Esisillaga saad ju autot juhtida aga kui tagaosa oma teed läheb siis võib kurvalt see asi lõppeda.
- Heix
- Huviline
- Postitusi: 1611
- Liitunud: 15.10.2010 23:46 14
- Peamine sõiduk: E38 3.0 D FL
- Asukoht: Helsinki-Tallinn-Jõgeva
Re: Rehvide vahetuse näpunäited
suitsev rehv kirjutas:Ütleks omalt poolt seda et paremad rehvid ikka tagasillale sest see ei ole juhitav sild. Esisillaga saad ju autot juhtida aga kui tagaosa oma teed läheb siis võib kurvalt see asi lõppeda.
mida sa seal juhid kui esiotsal pidamist pole??
E36 m50b20
- Maximaator
- Huviline
- Postitusi: 922
- Liitunud: 04.01.2010 21:00 21
- Asukoht: Kose
- Kontakt:
Re: Rehvide vahetuse näpunäited
Kõige parem on osta neli uut rehvi, ning siis pole vaja oma pead vaevata et kuhu ma nüüd need kehvemad/paremad panen. Nagunii need rehvid mida kasutatutena müüakse on sõitnud oma 2 hooaega vähemalt ja eks sealt ka lõppeb nende eluiga, parem osa sellest kindlasti.
Kui oled nõus hoidma kokku mõnikümmend eurot rehvide pealt siis oled ka nõus leppima sellest tigitud tagajärgedega.
Kui oled nõus hoidma kokku mõnikümmend eurot rehvide pealt siis oled ka nõus leppima sellest tigitud tagajärgedega.
- jargo
- Huviline
- Postitusi: 6129
- Liitunud: 20.07.2007 11:43 01
- Peamine sõiduk: bmw 330ci
- Asukoht: Linnamäe tee 10,Keila
- Kontakt:
Re: Rehvide vahetuse näpunäited
iga aasta ei osta ju uusi rehve!minu arust mõttetu pakkumine!
ise ostsin eelmine aasta uued good-yearid.sõitsin talve ära ja see aaasta panin paremad taha.mitte just pidamise pärast,vaid siis on kulumine ühtlasem.järgmine aasta sõidan arvatavasti veel samade rehvidega.
käest ära lähevad ka uute rehvidega sõidukid.sõita tuleb ikka mõistusega.siis saab ka natuke kulunud rehviga hakkama.
sõber teeb üldse hoopis nii(tagavedu);ostab uued rehvid,sõidab kaks aastat, samad rehvid samade telgede peal.tagasild kulutab reeglina rehve kiiremini ja paari aasta pärast ostab kaks rehvi juurde.need mis enne ees olid ,lähevad nüüd tagasillale ja uued jälle ette.ei ole ka rahakotile eriti valus.probleem on vaid samade rehvide leidmine paari aasta pärast.
ise ostsin eelmine aasta uued good-yearid.sõitsin talve ära ja see aaasta panin paremad taha.mitte just pidamise pärast,vaid siis on kulumine ühtlasem.järgmine aasta sõidan arvatavasti veel samade rehvidega.
käest ära lähevad ka uute rehvidega sõidukid.sõita tuleb ikka mõistusega.siis saab ka natuke kulunud rehviga hakkama.
sõber teeb üldse hoopis nii(tagavedu);ostab uued rehvid,sõidab kaks aastat, samad rehvid samade telgede peal.tagasild kulutab reeglina rehve kiiremini ja paari aasta pärast ostab kaks rehvi juurde.need mis enne ees olid ,lähevad nüüd tagasillale ja uued jälle ette.ei ole ka rahakotile eriti valus.probleem on vaid samade rehvide leidmine paari aasta pärast.
- Riivo
- Huviline
- Postitusi: 8162
- Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
- Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
- Asukoht: Edgarlandia
- Kontakt:
Re: Rehvide vahetuse näpunäited
kui arvestada asjaoluga et mm või paar on esimeste-tagumistega erinevus (fakt et veosillal on kulumine suurem) siis ette kulunumad...pidurdamisel tuleb auto raskus siiski ettepoole, tagumik jääb kergemaks...seega pidamist on nagunii rohkem esisillal ...simpel
´17 4Drive
Re: Rehvide vahetuse näpunäited
Alati ei pea olema võrdlus a-la mul on rehvide paarid 2mm ja 4mm, sellisel juhul on tõesti vaja poodi minna või auto seisma jätta. Aga kui teeme võrdluse 6 ja 7,5mm siis minumeelest on need veel sõidetavad küll ja ei peaks uusi soetama. Küsimus igati õigustatud! Mina lugesin siit teemast oma olukorrale õige paigutuse välja.
320i-83a.
Re: Rehvide vahetuse näpunäited
Ohutu autosõidu koolitusel tehti puust ja punaselt selgeks: paremad rehvid taha. Olenemata veoskeemist.
Pole vaja spekuleerida, et kui äkki on nii või naa. Omaarust oleme kõik kõvad sõidumehed, kuid eesmärk on hoida auto otse, on ta siis juhitav või mitte. Kui läks käest ära, peaasi, et läheks otse võssa, puusse või teate isegi
Pole vaja spekuleerida, et kui äkki on nii või naa. Omaarust oleme kõik kõvad sõidumehed, kuid eesmärk on hoida auto otse, on ta siis juhitav või mitte. Kui läks käest ära, peaasi, et läheks otse võssa, puusse või teate isegi

Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
Re: Rehvide vahetuse näpunäited
Ega autosõit ainult siledal teel otsesuunas pidurdamisest koosne. Enamus õnnetusi juhtub kurvis või möödasõidul kui autol tagumik käest läheb ja siis ees paremate rehvidega pidurdamine teeb olukorra ainult hullemaks.Riivo kirjutas:kui arvestada asjaoluga et mm või paar on esimeste-tagumistega erinevus (fakt et veosillal on kulumine suurem) siis ette kulunumad...pidurdamisel tuleb auto raskus siiski ettepoole, tagumik jääb kergemaks...seega pidamist on nagunii rohkem esisillal ...simpel
Indrek
- Riivo
- Huviline
- Postitusi: 8162
- Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
- Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
- Asukoht: Edgarlandia
- Kontakt:
Re: Rehvide vahetuse näpunäited
seda pointi ma mainisingi kui hästi loed
...küll jah aint ühe näite varal 


´17 4Drive
Re: Rehvide vahetuse näpunäited
Nendele, kes arvavad, et ees kehvematega läheb auto otse, siis ilmselgelt kiirused valed. Mina sõidan talvel pidamise järgi, mitte seierite järgi.
When it doesn´t blow it sucks
Re: Rehvide vahetuse näpunäited
Kas keegi pani tähele mis Indrek_M jutu lõpus ütles?
Mul õnnestus hajameelsusest samasse olukorda sattuda 4-teljelise betooniautoga. Ülesmäge maanteel talvel sõites kruiis peal oli üks koht libe teest. Ja loomulikult piloodiga libedaga sõites ei loe kas rehvid on head või mitte. Külglibisemine oli kerge tulema. Vastutulevad autojuhid said vist šoki kui betooniauto tuleb maanteel külg ees. A see on minu kogemus heade rehvidega piloodiga sõitmisel. Ehk on kellelgi abi sellest teadmisest
Mul õnnestus hajameelsusest samasse olukorda sattuda 4-teljelise betooniautoga. Ülesmäge maanteel talvel sõites kruiis peal oli üks koht libe teest. Ja loomulikult piloodiga libedaga sõites ei loe kas rehvid on head või mitte. Külglibisemine oli kerge tulema. Vastutulevad autojuhid said vist šoki kui betooniauto tuleb maanteel külg ees. A see on minu kogemus heade rehvidega piloodiga sõitmisel. Ehk on kellelgi abi sellest teadmisest
- ronny25
- Huviline
- Postitusi: 155
- Liitunud: 16.04.2011 04:43 17
- Peamine sõiduk: 2001a. E39 525 diisel touring
- Asukoht: Klaasipealinn
Re: Rehvide vahetuse näpunäited
Autolehes oli hiljuti olemas see test, et kas panna paremad rehvid taha või ette. Test tõestas ka, et paremad alati taha. Tagaveolisega sai veel kuidagi hakkama, kui kehvemad taga olid, aga esiveoline oli katastroof lausa
Re: Rehvide vahetuse näpunäited
Parem rehv taha muidugi, esiteljel kulund rehv siis tahb ainult otse minna ja õnneks on avariis kõige paremoni kaitstud just esimese otsaga kokkupõrkel.
A4 sai paar aastat tagasi proovitud talvel kui taha kulunud suverehvid said siis läks auto tagumine ilma igasuguse hoiatamiseta sinna kuhu tahtis seevastu esimesel teljel annab pideva alajuhitavusega ja libisemisega märku ja tobedat turvatunnet ei teki juht on ettevaatlikum ja sõidab rahulikumalt. Tagumise teljega ei andnud auto mingit märku vaid pööras kohe tagumiku ette ja karistas.
A4 sai paar aastat tagasi proovitud talvel kui taha kulunud suverehvid said siis läks auto tagumine ilma igasuguse hoiatamiseta sinna kuhu tahtis seevastu esimesel teljel annab pideva alajuhitavusega ja libisemisega märku ja tobedat turvatunnet ei teki juht on ettevaatlikum ja sõidab rahulikumalt. Tagumise teljega ei andnud auto mingit märku vaid pööras kohe tagumiku ette ja karistas.