325, 328 mootorite erinevused.

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

325, 328 mootorite erinevused.

Postitus Postitas erik »

Tekkis selline huvi, et millest tekib ainult 1kw vahe 2.5 ja 2.8 mootoritel.
Umbes 1994 aasta kolmanda seeria bemud, mõlemad vanosega.
2.8 siis 2.5 st ainult 1kw rohkem võimsust...?? :roll:
auktagavarakummis
Huviline
Postitusi: 85
Liitunud: 12.06.2005 19:03 05

Postitus Postitas auktagavarakummis »

minu teada läheb 2,8 tiba vähem pöördesse kui 2,5. aga seeeest on suurema töömahu tõttu rohkem momenti. kokkuvõttes ongi nii et võimsuse vahe vaid 1kw aga püssim. või ma ka ei tea. midagi sellist peaks olema. võimalik et selle alumiiniumbloki pärast mis 2,8 peaks olema. et kannatab vähem pöördeid või mida iganes. võimsus arvutatakse ju mingi valemigia pööretest ja momendist mingitel pööretel. peaks olema mingi selline süsteem minu teada vähemalt.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

2,8 ja 2,5 suhe on umbes sama mis 2,7 eta ja 2,5i. Esimene neist on lahjas seadistuses ja väikeste peakanalitega ökomootor, teine pöördemootor.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

Aare kirjutas:2,8 ja 2,5 suhe on umbes sama mis 2,7 eta ja 2,5i. Esimene neist on lahjas seadistuses ja väikeste peakanalitega ökomootor, teine pöördemootor.
2.8 on nagu eta 2.5 kõrval???
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

No mitte päris nii hull aga oma töömahu kohta on ta lahja...
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

No õigem võrdlus oleks vast eta ja 320i

Kõik selle põlvkonna (M52) mootorid on sellised, 523i mootor (2.5) on vaid 170 hj (samapalju kui M20B25).

Samamoodi on E39 540i mootor 4,4, kuid kW on samapalju kui E34 540-l.

Need on teadlikult deforseeritud mootorid, et täita saastenorme (madalamatel pööretel töötav mootor toodab vähem Co2-te ja saasteaineid). Et teatud kohtades minek ei kannataks, pandi töömahtu juurde (4.0 -> 4,4; 3.0 V8 - 3.5 V8).

Põhirõhk on seal võimalikult madalal algaval ja ühtlasel momendikõveral, mitte tippvõimsusel.

Samas on 328i siiski way kiirem kui 325i.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

Aare kirjutas: Samas on 328i siiski way kiirem kui 325i.

Kas keegi vahest oskab ka öelda andmeid mida tehas kiirenduse ajaks
lubab.
Nt. 0-100km/h ?
Nii 2.5 kui ka 2.8 võrdluseks üles märkida.
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

erik kirjutas:
Aare kirjutas: Samas on 328i siiski way kiirem kui 325i.

Kas keegi vahest oskab ka öelda andmeid mida tehas kiirenduse ajaks
lubab.
Nt. 0-100km/h ?
Nii 2.5 kui ka 2.8 võrdluseks üles märkida.
328 oli midagi 7.2 ja 325 ca 8.2 sek erinevatel andmetel.
530d
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Õige oleks vast teha mingi 325i ülemise osa ja 328i alumise osa hübriid - sel juhul saaks vast päris hea dünaamikaga mootori...
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv »

Vennasrahva tarkust sealse klubi kokkutulekult. 328i peal oleva mootori elluäratamiseks pole vaja midagi muud kui summuti täies pikkuses (koos kollektoritega) väljavahetamine. Ca 1000EURi eest saab, see oli vist Schnitzeri, väljalaske, millega kohalik härrasmees mõõtis oma 328iT-l hoobilt 207HJ. Originaalsummutiga andis sama masin 190HJ.
Mulle seletati ka põhjused kenasti lahti, aga paraku kuna ise liig suur tehnikahuviline pole, siis läks pool jutust kõrvust mööda. Resümee oli igaljuhul, et tegu parima EUR/kW suhtega modiga kindlalt. Ka auto hääl ei pidanud naabreid häirivaks muutuma.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Ehh, mina oleks selle suhtes skeptiline. Kui, siis võimsuselisa andsid torukollektorid, mitte niipalju summuti. Kollektorid ise maksavad seal some 18 000+summuti juurde.

Teisalt, kui natuke tuletada meelde, kuidas kõigub võimsus nt Laki dünos, kui lasta autol natuke jahtuda, siis tegelikkuses pole asi nii roosa kui paistab. (vastus=muutus on vaat et 10 hj).

Internetis on alati kõverad kui raketilend.

Selle sportsummuti hinna kõrval on siiski IMHO parem lahendus see vanosevaba M50 kaane konversioon kellegi oskaja käes. Meie romulahindades tuleb kindlasti odavam.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv »

Aare esimeses punktis võib iva sees olla - mälu järgi pidi üks põhi häda olema selles, et mootorist tulevad juskui suuremad augud välja, mis siis miskis kohas rämedalt kokku pigistatakse. (täpsed kohad ununenud).

Düno kasutamise kogemust paistis kodanikul tema masinaparki, keelekasutust ja vanust nähes olevat.

Pead pakule tema sõnade eest muidugi ei pane
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Ma usun, et 17hj on täiesti võimalik summuti vahetusega saada, eriti kui BMW on meelega summuti abil mootorit piiranud.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Eks ta siis rohkem 2.8 spetsiifika ole

Muidu võib ratside hind olla auklik momendigraafik, kui vaadata nt siinsete 540-de dünoandmeid filtriga ja filtrita

Hea firma väljalase loodetavasti kõrvaldab selle.

Point on selles, et 20 hj 5500+ pöördel tavainimene ei tunne (mina küll ei tunne), sest seda tekitav momendivahe on võib-olla alla 5 Nm.
-20 Nm auk kuksil kiirenduse alguses on füüsiliselt tunda

Näiteks M20 mootoril võta ära filter seest ja proovi.

Ehk seda ei saa käsitleda üleskutsena kõik isevalmistatud sumpadega 328-test lisahobuseid otsima. :)

Seal on arvatavasti muid asju ka, nagu sisselaskekollektor (vähemalt ajakirjades on väidetud, et asendades selle vanosevaba M50 omaga pidi hobuseid kui ratsabaasist tulema.

Vähemalt M50 malmkollektorid tunduvad küll üsna viimistletud olevat, vähemalt M30 junnidega, kus vahepeal gaasid üksteisele vaat et vastu liiguvad :shock: võrrelda ei saa.

Tegelikult tehakse võimsust plokikaanes ja kõik muu on teisejärguline. Ehk suuremate peakanalite ja jämedamate kollektori(te)ga M50 malli kaan on kindlasti parem variant.

Muidugi on tehasekollektorites ka küllalt lollusi. Nt 3.5 malmides on väljumisava 45 mm kolme silindri kohta (seepärast et tuletoru polte keerama mahuks ja väiksema mootori valandit kasutada saaks). Väljumisavast edasi on ca 10 cm 45 mm toru, mis läheb järsku üle 51 mm-ks :shock: Igasugustest "kitsendustest" rääkimata.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
scratch
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 26.09.2005 14:49 38

Postitus Postitas scratch »

Kes teab midagi selle teise 'uuenenud' mahuga 2.3 (125kw) mootori kohta, millised on teda head ja halvad küljed võrreldes vana 2.5 (141kw) mootoriga?
Kasutaja avatar
Zipp
Huviline
Postitusi: 4149
Liitunud: 08.09.2006 11:56 42
Peamine sõiduk: E36>E46>E93>F30>Audi>G20

Postitus Postitas Zipp »

natuke OT aga kas e36 on 330 ka olemas,mitte M!? (M siis 3.0 ja 3.2)
ja btw,endal 328iA ja oleks huvitatud küll,kui 1000eur'iga 17HP juurde saaks :cool: iseasi,kas see automaadi puhul ka kehtib... äkki oleks siis õigem juba 3.0 M osta
On the 8th day, God created boost.
patrik
Huviline
Postitusi: 4595
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

kaaned on neil samad. sisselaskekollektorist piisab+mootorijuhtimine
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
patrik
Huviline
Postitusi: 4595
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

325 summuti ei teeks ka paha
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Vasta