Nelikveoga masina rehvide müüt
Nelikveoga masina rehvide müüt
Pani mind mõtlema selline jutt, kus räägitakse et nii ees kui ka taga peavad nelikveoga masinal omela sama mustriga rehvid.
Kas keegi suudab selle ära seletada?
Ja samas ka rehvi laius.
Kas keegi suudab selle ära seletada?
Ja samas ka rehvi laius.
Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
laiusest küll ei tea midagi aga kõrgusest ja mustrist küll kuna vahekast hakkab kannatama selle arvelt hakkas lihtsalt pooma... ehk ehtne näide ees on 65 rehv taga nt 55 siis kui sõita nt 60km h siis esirattad peaksid kiiremini käima või siis tagumised aeglasemini ... nii olen mina aru saanud vähemalt. aga kuna rehvid on erinevad siis kannatab selle arvelt vahekast. ja on ka juhuseid olnud kus veojõukontroll hakkab lolli mängima isegi 1 vale rehvi pärast
- IguanaDuet
- Huviline
- Postitusi: 128
- Liitunud: 12.12.2013 00:12 00
- Peamine sõiduk: BMW E91 330XD
- Asukoht: Tallinn
Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
Väga hea teema algatus, isegi pakub selline info huvi. Nii palju kui olen ma neti-st uurinud siis tõesti laius väga rolli ei mängi kuid kõrgus peab kohe kindlasti sama olema. Mustri erinevus saab olla seinast seina. Mina igastahes kavatsen ühesugused rehvid ikka kevadeks alla saada 

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
Kas mitte rehvi kõrgus pole protsent rehvi laiusest?
Edit..
http://www.reifendirekt.co.ee/Reifenbezeichnung.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit..
http://www.reifendirekt.co.ee/Reifenbezeichnung.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
esija tagurattad peavad olema sama diameetriga/kõrgusega, see ongi kogu lugu
-
- Huviline
- Postitusi: 35
- Liitunud: 21.12.2013 16:16 19
- Peamine sõiduk: 525 TDS
- Asukoht: SaviCity
Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
Just just! Rehvi markeering peab sama olema. Ringi ümbermõõt mängib siin rolli, 2*pii*r. Kui üks või kaks ratast käivad erinevalt ringi siis ka abs loeb, et mingi hälve on ja lükkab haldexi sisse. Ehk hakkab vahekasti peetima. Olenevalt vahekastist ja masinast lubab tootja ajutiselt kasutada teist ratast. Endal teine masin xc ja seal tean, et maks speed 80 ja vahemaa 50 km mis lubatud läbida teises mõõdus rehviga. Väga lihtsalt võib mehhaniline rike tekkida.
Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
Teema alguses on kirjas laiuse ja mustri erinevus. Kõrgusest ei küsinud ma midagi.
Kui keegi ei tea, siis rehvi kõrgust näitab kaldkriipsu taga olev arv, mis on vastav protsent kaldkriipsu ees (laius) olevast arvust.
Kui keegi ei tea, siis rehvi kõrgust näitab kaldkriipsu taga olev arv, mis on vastav protsent kaldkriipsu ees (laius) olevast arvust.
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5634
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
Bemmil pole haldexit.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
Laius on juba tehasest erinev ju. Rataste ümbermõõt peab sama olema.
Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
Et siis ikka muster ja laius on suva, ainult loeb ratta kõrgus jah?
Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
laius ei mõjuta midagi kui nüüd 2x laiem rehv ei ole 

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
aga mis siis kui on 2 korda laiem?
kui laius ei mõjuta midagi siis ta ei mõjuta midagi, olgu või 150 korda. (loomulikult see tegelikult ei ole tõsi, et laius kohe üldse mitte midagi ei mõjuta, kuid antud kontekstis võib nii öelda vast küll).
aga teema kui selline on jah päris hea, just selles mõttes, et polegi niimoodi ise selle asja peale kunagi mõelnud. pole muidugi kunagi 4-veolist olnud ka
samas neid on ju erinevaid, mõned veavad jäigalt koguaeg mõlema teljega, aga paljud ju regullivad seal pidevalt ise ja jagavad seda vedu...kas selliste puhul enam see väga täpne ratta diameeter ka nii suurt rolli mängib?

kui laius ei mõjuta midagi siis ta ei mõjuta midagi, olgu või 150 korda. (loomulikult see tegelikult ei ole tõsi, et laius kohe üldse mitte midagi ei mõjuta, kuid antud kontekstis võib nii öelda vast küll).
aga teema kui selline on jah päris hea, just selles mõttes, et polegi niimoodi ise selle asja peale kunagi mõelnud. pole muidugi kunagi 4-veolist olnud ka

- eero
- Huviline
- Postitusi: 5634
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
Kui välja arvata vana E30ix, siis on keskdiffer bemmidel lahtine. 4wd E30-l hakkavad tõepoolest eriläbimõõduga rehvid ees-taga rasket elu põhjustama kui kettad difris pidevast libisemisest üle kuumenevad.
Uuemate kui E30 keskdifrit rehvid ei koti. Vähemalt E46, E53. Ma pole huvi tundnud, mis xDrive-ga keskülekandes täpselt toimub, aga need peaks tavatingimustes olema üldse tagaveolised, seega ka ei koti. Parandage kui eksin.
Iseasi, kuidas DSC käituma hakkab, kellel selline on.
Uuemate kui E30 keskdifrit rehvid ei koti. Vähemalt E46, E53. Ma pole huvi tundnud, mis xDrive-ga keskülekandes täpselt toimub, aga need peaks tavatingimustes olema üldse tagaveolised, seega ka ei koti. Parandage kui eksin.
Iseasi, kuidas DSC käituma hakkab, kellel selline on.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
Ma siis parandan. Ei ole tavatingimustes tagaveolised. Siin failis on täpsemalt juttu xDrive süsteemist ja selle käitumisest erinevates oludes: http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1274460146" onclick="window.open(this.href);return false;eero kirjutas:Ma pole huvi tundnud, mis xDrive-ga keskülekandes täpselt toimub, aga need peaks tavatingimustes olema üldse tagaveolised, seega ka ei koti. Parandage kui eksin.
Aga jah, ka xDrive süsteemiga autol peavad olema esi ja tagateljel rattad sama diameetriga (seda siis kea reaalselt, mitte vaid markeeringu järgi). Laius võib erinev olla. Erineva diameetriga rehve kasutades hakkab vahekast kuluma. Õli sisse tekivad metalliosakesed, õli kvaliteet langeb ja siis juba tulevad kolksud ning muud anomaaliad.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5634
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
OK.
Ma olen sellega päri, et ka lahtise difri puhul ei maksa panna erineva diameetriga rehve eri telgedele, sest muidugi, mis liigub see kulub. Planetaarmehanism siis antud juhul. Aga põhimõtteliselt see otseselt ei lõhu midagi.
Ma olen sellega päri, et ka lahtise difri puhul ei maksa panna erineva diameetriga rehve eri telgedele, sest muidugi, mis liigub see kulub. Planetaarmehanism siis antud juhul. Aga põhimõtteliselt see otseselt ei lõhu midagi.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
Võivad olla erinevad, aga tulemus läheb koormustel alati kõige nõrgema lüli kaudu minema.
Seega, kui ees on üks muster ja taga teine laius, siis vastavalt teekattele, hakkab
libisema kõige madalama haarduvusega.
Kaks kitsa rehvi teeksid jää peal head tööd, pastlad halba.
Asfaldil on pastlad kõvemini kinni, kuid kitsad hakkavad vilistama.
Iseenesest on müüt tõene, kuid seda siis pingelistes tingimustes.
225/55/16 ja 205/60/16 on ümbermõõdult samad, laius aga veidi erinev.
Panna taha tiba laiemad ei ole vast tänavatel sõitmisel mingi probleem.
Mõte on aga mittepraktiline, kuna rehve tuleks kohtadega vahetada.
Seega, kui ees on üks muster ja taga teine laius, siis vastavalt teekattele, hakkab
libisema kõige madalama haarduvusega.
Kaks kitsa rehvi teeksid jää peal head tööd, pastlad halba.
Asfaldil on pastlad kõvemini kinni, kuid kitsad hakkavad vilistama.
Iseenesest on müüt tõene, kuid seda siis pingelistes tingimustes.
225/55/16 ja 205/60/16 on ümbermõõdult samad, laius aga veidi erinev.
Panna taha tiba laiemad ei ole vast tänavatel sõitmisel mingi probleem.
Mõte on aga mittepraktiline, kuna rehve tuleks kohtadega vahetada.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
Ehh, milleks filosofeerida? Paljudel nelikveolistel BMW'del on juba originaalis ees ja taga erineva laiusega rehvid. Küll on aga mõõdud valitud sellised, et diameeter oleks sama.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
Tegelt kui autol ju libisema hakkab, siis niikuinii kumbki telg käitub ju oma moodi. Kiirendades kandub rohkem raskust tagasillale ja aeglustades rohkem raskust esisillale. Niiet mida siis ikkagi erinev muster mõjutada saab?arnis kirjutas: blablabla... hakkab libisema ...blablabla
Ei saand sellest ebapraktilisuse mõttest aru.arnis kirjutas: 225/55/16 ja 205/60/16 on ümbermõõdult samad, laius aga veidi erinev.
Panna taha tiba laiemad ei ole vast tänavatel sõitmisel mingi probleem.
Mõte on aga mittepraktiline, kuna rehve tuleks kohtadega vahetada.
Kuna enamus masinaid mis sõidavad on ühe silla veolised, seega kasutatud rehvi turul on rehve saada pigem paarikaupa. Seega on just praktilisem, kui saab ette ja taha erinevaid laiusi ja mustreid, millega õige kõrgus kombineerida.
Ja silwer, küsimus on pigem selles, et olen kuulnud igasuguseid jutte, et ei tohi, aga keegi ei oska ühtegi põhjust leida

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
Et siis tahad öelda, et mingil mudelil ei tohi kasutada erinevaid rehve?
Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
Ei ole ühegi nelikveolise auto kasutusjuhendit käepärast.
Samas minuarust ei ole foorum ka selle jaoks, sealt teada saada, et kobi siit minema ja parem loe juhendit.
Teema oli sellejaoks tehtud, kuna tahtsin leida mingit loogilist põhjendust, MIKS ei tohi ees ja taga olla erinevate mustritega rehvid ning miks nad peavad olema ühe laiused. Või siis nende väidete ümber lükkamist ka kindlate seletuste põhjal.
Need on lihtsalt need väited, mida ma olen kuulnud rääkimas osad nelikveoliste masinate omanikud.
Samas minuarust ei ole foorum ka selle jaoks, sealt teada saada, et kobi siit minema ja parem loe juhendit.
Teema oli sellejaoks tehtud, kuna tahtsin leida mingit loogilist põhjendust, MIKS ei tohi ees ja taga olla erinevate mustritega rehvid ning miks nad peavad olema ühe laiused. Või siis nende väidete ümber lükkamist ka kindlate seletuste põhjal.
Need on lihtsalt need väited, mida ma olen kuulnud rääkimas osad nelikveoliste masinate omanikud.
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5634
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
See et lihtsalt erinevat laiust kasutada ei tohi on täiesti loll jutt. Nt x5-tel on juba tehasest rehvid ees ja taga erineva laiusega esimestest mudelitest kuni tänapäevani. Aga nii, et ratta diameeter on sama.
Erineva mustri jutt võib olla selles kontekstis, et muster ühel teljel rohkem kulunud kui teisel.
Nt mina sõitsin viimase suve nii, et ees olid tutikad 9mm mustriga rehvid, taga 4mm mustriga. Midagi ei saanud aru, et oleks teisiti olnu. 10tkm sõitsin. Aga mul on preface X53 st lahtise difriga.
Erineva mustri jutt võib olla selles kontekstis, et muster ühel teljel rohkem kulunud kui teisel.
Nt mina sõitsin viimase suve nii, et ees olid tutikad 9mm mustriga rehvid, taga 4mm mustriga. Midagi ei saanud aru, et oleks teisiti olnu. 10tkm sõitsin. Aga mul on preface X53 st lahtise difriga.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
Kunole:
Võid olla omaarust nii vägev mees, aga sellised asjad mind ei eruta.
Ja su NB! kohta...keegi polegi väitnud et sa oleks nii kirjutanud.
Aga teema kohta... ei saanud nüüd hästi aru. Su jutt pigem seletab seda, miks ei või olla erineva kõrgusega rattaid ju?
eero:
See teine lõik on ka seotud pigem ratta kõrguse erinevus. Teadupärast peaks tehas ette nägema ka mingi eksimus protsendi (siinkohal tõesti igal autol võib erinev olla ja kuno mõte raamatust järgi vaadata väga asjakohane).
Võid olla omaarust nii vägev mees, aga sellised asjad mind ei eruta.
Ja su NB! kohta...keegi polegi väitnud et sa oleks nii kirjutanud.
Aga teema kohta... ei saanud nüüd hästi aru. Su jutt pigem seletab seda, miks ei või olla erineva kõrgusega rattaid ju?
eero:
See teine lõik on ka seotud pigem ratta kõrguse erinevus. Teadupärast peaks tehas ette nägema ka mingi eksimus protsendi (siinkohal tõesti igal autol võib erinev olla ja kuno mõte raamatust järgi vaadata väga asjakohane).
Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
kasutada võib aga kas ka rahakott vastu peab... endal oli 4x4 masinaga sama keiss oli all 2 madalamat rehvi ja siis hakkas abs igast anomaaliaid tekitama... aga ikka yldjuhul 4x4 masinal kindlam ikka 4 yhesugust rehvi siis on kõige kindlam...
Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
Kuid küsimus ei olnud ratta kõrguses!Kuno_T kirjutas:Oled lõpuks peaaegu õigesti õigesti aru saanud. Mina kirjutasin, et X-drive puhul veereraadiused peaksid olema samad. See veidi sõltub koormusest, rehvirõhust, kulumisest jne.Su jutt pigem seletab seda, miks ei või olla erineva kõrgusega rattaid ju?
Aga miks selline väide? MIKS ma pean kõik ühesugused panema? MIKS, MIKS, MIKS?hunt112 kirjutas:aga ikka yldjuhul 4x4 masinal kindlam ikka 4 yhesugust rehvi siis on kõige kindlam
See on samahea väide, et kasuta alati kondoomi, siis on kindlam

- Riivo
- Huviline
- Postitusi: 8162
- Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
- Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
- Asukoht: Edgarlandia
- Kontakt:
Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
...sest neliveduline auto pole Belaruss traktor millele käivad eri suurusega rattad ja nelivedu säilib...veeremiskiirus peab neljaveol olema ühesugune see siis jäigema veo puhul...sest nii on inseneride poolt välja mõeldud...täpsematele küsimustele saad vastuse BMW Welt-ist 

´17 4Drive
Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
Ja kordan jälle, et juttu ei ole ratta kõrgusest!
-
- Huviline
- Postitusi: 35
- Liitunud: 21.12.2013 16:16 19
- Peamine sõiduk: 525 TDS
- Asukoht: SaviCity
Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
Jah, võid kasutada erineva laiusega rehve. Ei või kasutada erineva diameetriga rehve. Selline kokkuvõte 

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
yhesõnaga kasutada võite kõike mida tahate
ärge oma siledate rehvidega kedagi surnuks sõitke ja 2 hoidke oma4wd vahekasti 


-
- Huviline
- Postitusi: 2548
- Liitunud: 05.09.2007 21:54 36
- Peamine sõiduk: Alltrack
- Asukoht: Tallinn
Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
X-Drive tõrgeteta töö tagamiseks ei tohi rataste ümbermõõdud erineda rohkem kui 1%.
See mis te teete on teie oma valik. Tehas annab ette nii ja kogu lugu.
Üldiselt on teema juba olemas.
viewtopic.php?f=5&t=180597&hilit=+xdrive" onclick="window.open(this.href);return false;
Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference
225/35-19 79mm 320mm 640mm 2011mm 497 0.0%
255/30-19 76mm 318mm 636mm 1997mm 501 -0.7%
Ehk siis eri laiusega sama tootja rehvidel on juba uuena vahe 0,7% ehk mänguruum on väga väike.
See mis te teete on teie oma valik. Tehas annab ette nii ja kogu lugu.
Üldiselt on teema juba olemas.
viewtopic.php?f=5&t=180597&hilit=+xdrive" onclick="window.open(this.href);return false;
Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference
225/35-19 79mm 320mm 640mm 2011mm 497 0.0%
255/30-19 76mm 318mm 636mm 1997mm 501 -0.7%
Ehk siis eri laiusega sama tootja rehvidel on juba uuena vahe 0,7% ehk mänguruum on väga väike.
Re: Nelikveoga masina rehvide müüt
See teema mis olemas on räägib ka jälle rataste kõrgusest. Mina aga kordan jälle ma ei tea mitmes kord, et küsimus on müüdis, et mustri ja laiuse erinevus.
Inimesed, õppige ometi lugema!!
Inimesed, õppige ometi lugema!!