Testriga elektri tarbija leidmine?
Testriga elektri tarbija leidmine?
Tere. Kas on võimalik ka ise leida autol üles elektri tarbija(võibolla ka lühis), kasutades selleks testerit, või peab selleks olema ampermeeter?
Re: Testriga elektri tarbija leidmine?
Soovingi leida autol tarbijat, mis on järgi siis kui auto seisab, 16 minutit peale seismist läheb ta sleep mode. Kas sellisel juhul saaksin ma pärast seda aega saama testida?Kuno_T kirjutas:Ampermeeter kuini 10 A on ka reeglina testris olemas, kuid siis peab voolu mõõtmiseks ahela korraks katkestama.
Kõige mõistlikum on omada alalisvoolu-ampertange.
Re: Testriga elektri tarbija leidmine?
Põhimõtteliselt peaks saama ka nii, et tester valmis ühendada aku miinusklemmi ja kere vahele ja seejärel aku miinusjuhe kere küljest lahti võtta, sellisel juhul ei tohiks vooluring katkeda.
- marek555
- Huviline
- Postitusi: 2914
- Liitunud: 12.12.2005 12:12 29
- Peamine sõiduk: BMW 535d F10, 328i E46 174kW
- Asukoht: Tartu
Re: Testriga elektri tarbija leidmine?
Arvestada tuleks sellega, et ampermeeter on väikese sisetakistusega ning nendel odavatel variantidel pole ka sisemisi kaitsmeid), valesti ühendades saab lahti nii multimeetrist ja ehk ka mõnest kaitsmest (halvemal juhul moodulist). Pealegi annab ampermeetri ühendamine aku - klemmi ja kere vahele teada ainult kogu töösoleva elektrisüsteemi läbiva voolu suuruse. Üksiku töösse jääva tarbija asukohta see leida ei aita.teet82 kirjutas:Põhimõtteliselt peaks saama ka nii, et tester valmis ühendada aku miinusklemmi ja kere vahele ja seejärel aku miinusjuhe kere küljest lahti võtta, sellisel juhul ei tohiks vooluring katkeda.
Re: Testriga elektri tarbija leidmine?
Kuno_T kirjutas:Sellise otsimisega mööda punaseid jämedaid kaableid võib suuna ja suurte tarbijate omatarbe kätte saada, kuid midagi pisikest konkreetset ei leia. Kuid jämedate kaablite peal pole testriga midagi teha ja väikeste tarbijate väljaraalimiseks on juba skeeme vaja, et siis kaitse välja ja selle pealt saab testriga mõõta. Kuid testri pealeühendamisel võib auto üles ärgata, seega tuleks seda teha "on fly", st kaitsme väljasikutamisel ei tohiks katkestust tekitada. Kuidas seda teha, see on juba nuputamise küsimus. Torkida pole kindlasti vaja neid kaitsmeid, millel on auto "magades" pinge 0. Kui nüüd pingel ja voolul vahet ei tee, siis on jutt lõppenud.
Kui ma voolul ja pigel vahet ei teeks siis ma ei küsikski siin midagi

Re: Testriga elektri tarbija leidmine?
Minu mõte ikka oligi selles, et hakata kaitsmeid välja tõmbama, ning miinusjuhe lahti pookida ikka peale auto "magama" minekut. Aga tõesti, kaitsme välja võtmisel ja tagasi panemisel võib mõni moodul üles ärgata ja sellest 10A testrist võib väheseks jääda
Aga see mõõtmine peakski olema ikka miinusjuhtmest, minu mälu järgi oli ka vastav kirjeldus kuskil BMW juhendites. Vastav funktsioon peaks olema ka GT1 testril, mis võimaldab näiteks ööpäeva jooksul teatud ajavahemiku tagant tarbimist mõõta ja salvestada, kui pookida see miinusjuhtme vahele.
http://www.meeknet.co.uk/e38/e38_closed ... t_test.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Aga see mõõtmine peakski olema ikka miinusjuhtmest, minu mälu järgi oli ka vastav kirjeldus kuskil BMW juhendites. Vastav funktsioon peaks olema ka GT1 testril, mis võimaldab näiteks ööpäeva jooksul teatud ajavahemiku tagant tarbimist mõõta ja salvestada, kui pookida see miinusjuhtme vahele.
http://www.meeknet.co.uk/e38/e38_closed ... t_test.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Testriga elektri tarbija leidmine?
Saab väga edukalt 10A odava multimeetriga hakkama, lihtsalt
väga ebamugav on. Mõni kangeb juhe ümber akuklemmi miinuse
ja testri otsale külge (nii et keegi hoidma ei peaks). Teine juhe
akuklemmi juhtmele külge kookida ja testri külge, nii et hoidma
ei pea. Kui võtit süütesse mitte panna ja uksi/aknaid mitte avada
ja sulgeda, siis peab 10A-ne mänguasi tavaliselt vastu.
väga ebamugav on. Mõni kangeb juhe ümber akuklemmi miinuse
ja testri otsale külge (nii et keegi hoidma ei peaks). Teine juhe
akuklemmi juhtmele külge kookida ja testri külge, nii et hoidma
ei pea. Kui võtit süütesse mitte panna ja uksi/aknaid mitte avada
ja sulgeda, siis peab 10A-ne mänguasi tavaliselt vastu.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: Testriga elektri tarbija leidmine?
Selle jaoks on olemas sellised krokodillid mis käivad multimeetri juhtme otsa.arnis kirjutas:Saab väga edukalt 10A odava multimeetriga hakkama, lihtsalt
väga ebamugav on. Mõni kangeb juhe ümber akuklemmi miinuse
ja testri otsale külge (nii et keegi hoidma ei peaks).
Re: Testriga elektri tarbija leidmine?
Vooluringil pole ju vahet millisest otsast sa teda mõõdad, kas positiivse terminali poolt, või "negatiivse" terminali poolt, vool on täpselt sama (va juhul kui sul vool välismaailma lekib vahepealt). Negatiivse poolt sa saad jah kogu hetkel tarbitavat voolu lugeda, aga mis sa selle infoga peale hakkad? Positiivse poole pealt sa saad mugavalt edasi minna mööda juhet, kuni järgmise haru, mooduli, komponendi, veani, nagu Kuno mainis.teet82 kirjutas:Aga see mõõtmine peakski olema ikka miinusjuhtmest, minu mälu järgi oli ka vastav kirjeldus kuskil BMW juhendites. Vastav funktsioon peaks olema ka GT1 testril, mis võimaldab näiteks ööpäeva jooksul teatud ajavahemiku tagant tarbimist mõõta ja salvestada, kui pookida see miinusjuhtme vahele.
http://www.meeknet.co.uk/e38/e38_closed ... t_test.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Re: Testriga elektri tarbija leidmine?
Ohutusreeglid nõuavad kasutada negatiivset terminali,
kuna akuklemmil ei ole kaitset, need tulevad paarkümmend
sentimeetrit mööda juhet edasi.
kuna akuklemmil ei ole kaitset, need tulevad paarkümmend
sentimeetrit mööda juhet edasi.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: Testriga elektri tarbija leidmine?
Millised ohutusreeglid? Viidet palun.
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Re: Testriga elektri tarbija leidmine?
Kustas kirjutas:Millised ohutusreeglid? Viidet palun.
Kakoi viidet? Pane mutrivõti vastu miinus klemmi ja vastu kere.
Nüüd pane mutrivõti vastu plussklemmi ja vastu keret, vaata mis juhtub.
Päris mitu "proffi" on meil siin akusid valetpidi peale pannud, vaevalt
nüüd plussi vastu keret panna on raske.
Nii et miinus klemm maha, siis tee mis tahad oma plussiga, kui see
"kergem" on.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: Testriga elektri tarbija leidmine?
Tihti on nii, et plussklemmil on rohkem kui üks juhe, miinusel tavaliselt üks. Ja kui mõõtmine läheb üle kuskile armatuuri alla, siis pole ju ka ampertangide ühendamine eriti lihtne, juhul kui sada juhet on ühes kimbus. Ja miks on vaja üldse mööda juhet edasi minna? Mõõtmine võib toimuda alati aku juurest, seejärel kaitsmed välja, pistikud lahti jne. Ega need plussi hargnemised pole kõik ligipääsetavad ja nähtavad, et ainult viska ampertangid ümber.
Re: Testriga elektri tarbija leidmine?
Arnis, sa ei saa ikka üldse aru, millest jutt käib. Pole vaja jahuda aiast, kui jutt käib aiapostist.
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Re: Testriga elektri tarbija leidmine?
Kuulge selge pilt, pean ikka pöörduma elektriku poole asjaga, kuna tundub siuke peenike värk see elektri teema
ei viitsi hakata ise otsima seda viga juhtmeid mööda..
Aga tänud arvamuste eest!

Aga tänud arvamuste eest!
Re: Testriga elektri tarbija leidmine?
No kui sul kõik 56 aiaposti valmis on mõõduga 1,25m, siis räägime aiast, mis pidi 1,5m olemaKustas kirjutas:Pole vaja jahuda aiast, kui jutt käib aiapostist.

Teemaalgatajale: lühidalt ja kõige kiirem/effektiivsem meetod:
ampermeeter miinusklemmi vahele (aku juures otse), kõik 5 ust "kinni" ja 16 minutit hiljem jälgida
numbrit ja ükshaaval kaitsmeid eemaldama, tagasi neid mitte pannes (aga jättes kõik meelde).
Isegi kui sa meelega multimeetri õhku lased, on arve ikka märgatavalt väiksem kui remonditöökojal.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: Testriga elektri tarbija leidmine?
Arnis sa pead tunnistama, et sa oled lihtsalt üks pudrukäsi, kes laseb kohe pluss klemmil vastu kere kukkuda selle eemaldamisel. Sinusuguste jaoks ongi need "ohutusreeglid" välja mõeldudarnis kirjutas:blabla

E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Re: Testriga elektri tarbija leidmine?
Ma arvan, et arnis pidas silmas olukorda, kui multimeeter järjestikus vahele ühendatuna pluss klemm koos multimeetri juhtmega ripakile jääb.
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979