Tagapüti sertifikaat
Tagapüti sertifikaat
Tere!
Selline mure, et käisin hiljuti ülevaatusel ning ei sobinud, et tagapütil pole e-sertifikaati. Ise väga pädev neil teemadel pole, kuid taustaks siis, et auto paar aastat tagasi Saksast toodud, väljalase ümber tehtud. ARKi registreerimine läks probleemideta ning esimene ülevaatus samuti. Kui nüüd teist korda läksin sain märkme kirja, et “TAGA PÜTT ILMA E-TSERDITA”.
Kas keegi oskaks aidata, mida sel juhul tegema peaks?
Tänud ette!
Selline mure, et käisin hiljuti ülevaatusel ning ei sobinud, et tagapütil pole e-sertifikaati. Ise väga pädev neil teemadel pole, kuid taustaks siis, et auto paar aastat tagasi Saksast toodud, väljalase ümber tehtud. ARKi registreerimine läks probleemideta ning esimene ülevaatus samuti. Kui nüüd teist korda läksin sain märkme kirja, et “TAGA PÜTT ILMA E-TSERDITA”.
Kas keegi oskaks aidata, mida sel juhul tegema peaks?
Tänud ette!
- 6Tenz
- Huviline
- Postitusi: 1063
- Liitunud: 22.02.2017 18:26 48
- Peamine sõiduk: e92 330d
- Asukoht: Tartu
Re: Tagapüti sertifikaat
Originaal pütt asemele panna. See viga on ka muidugi suht nali, aga ju leidsid siis "heas tujus" venna.
- RazzKalbass
- Huviline
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 18.12.2009 18:02 56
- Peamine sõiduk: E39 525TDS
Re: Tagapüti sertifikaat
Eesti ARK ei aksepteeri saksa e-serte nagunii kahjuks.
Olnud :BMW 316i, e65 BMW 730D, e65 745d, 3xBMW 730LD, 8x E70, X6M Vorsteiner, F15 SD, 5x F01 730d; 7x F10+F11 fl, 10x E61, 3x E53, E60 M5, E63 M6, E61 ac schnitzer; 2x X6 30d, BMW 530d G31, 2x E91 320d
Re: Tagapüti sertifikaat
Jälle mingi uus idioot(sus), kes ajab näpuga järge ülevaatusel. Iga väikse asja pärast nöögib.
Tal oli vist väga paha olla. Politsei peab teel kinni, roomab auto alla ja kontrollib kas on serditud pütt? Irw. Haige värk.
Esimest korda kuulen mingist sumspsi serdist.
2x uued tagapütad alla pannud ja ÜV käinud.
Keegi pole kordagi maininud sumpsi serdist. Vastupidi, kiita saanud, et heitmed jms korras. Ei leki.
Tal oli vist väga paha olla. Politsei peab teel kinni, roomab auto alla ja kontrollib kas on serditud pütt? Irw. Haige värk.
Esimest korda kuulen mingist sumspsi serdist.
2x uued tagapütad alla pannud ja ÜV käinud.
Keegi pole kordagi maininud sumpsi serdist. Vastupidi, kiita saanud, et heitmed jms korras. Ei leki.
-
- Huviline
- Postitusi: 3726
- Liitunud: 19.02.2007 20:38 33
- Peamine sõiduk: Metroo
- Asukoht: Pärnu / Stockholm-Fittja
Re: Tagapüti sertifikaat
ÜV ja auto regamine on kaks eri asja.
- kurikristjan
- Huviline
- Postitusi: 472
- Liitunud: 16.02.2014 19:36 35
- Peamine sõiduk: F11 M550d LCI
- Telefon: 53858447
- Asukoht: mandri keskel
Re: Tagapüti sertifikaat
Vaheta kohta... palju probleemsemad väljalaskedki saavad somehow üle vaadatud ja allkiri läheb rohelisele paberile nagu poleks midagi viga.
Re: Tagapüti sertifikaat
Jah, kõik on mõeldud ainult inimeste koinimiseks ja mingit kasutegurit sertifikaatidel pole..
Kvaliteetsematel B-osadel on ka E - markeeringud olemas, osta uus/kasutatud pütt ja elu läheb edasi.

E-markeeringud väljalaskesüsteemil on terve igaviku eksisteerinud, põhjusega. Seaduse mittetundmine üldiselt vastutusest ei vabasta - kui ülevaatuse teostaja ka seadusi ei tunne, tuleks sellest teavitada

Kvaliteetsematel B-osadel on ka E - markeeringud olemas, osta uus/kasutatud pütt ja elu läheb edasi.
- RazzKalbass
- Huviline
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 18.12.2009 18:02 56
- Peamine sõiduk: E39 525TDS
Re: Tagapüti sertifikaat
Mulle valmistab rohkem müstikat see et ARK ei aksepteeri Saksa TÜV-CERTE
see on nagu the craziest **** ever. Saksas peab ABSOLUUTSELT iga asja jaoks olema TÜV-sert E tähisega ja paberil kaasas. Kõik modid muud on keelatud täielikult. Ja sealsed Herr.X kontrollivad seda koguaeg TÜVil. Eestis saabki ülevaatuselt liiga lihtsalt läbi,sellepärast neid roimasidki on nii palju.
Enne suurema lsiga saksa pill kui natuke väiksem eestikas

Enne suurema lsiga saksa pill kui natuke väiksem eestikas
Olnud :BMW 316i, e65 BMW 730D, e65 745d, 3xBMW 730LD, 8x E70, X6M Vorsteiner, F15 SD, 5x F01 730d; 7x F10+F11 fl, 10x E61, 3x E53, E60 M5, E63 M6, E61 ac schnitzer; 2x X6 30d, BMW 530d G31, 2x E91 320d
Re: Tagapüti sertifikaat
Tänud abi eest!
Kas pea iga töökoda tegeleb ka tagumise püti vahetamisega või oskate ka soovitada kedagi, kes ära teeks?
Kas pea iga töökoda tegeleb ka tagumise püti vahetamisega või oskate ka soovitada kedagi, kes ära teeks?
- RazzKalbass
- Huviline
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 18.12.2009 18:02 56
- Peamine sõiduk: E39 525TDS
Re: Tagapüti sertifikaat
Iga mõistlik töökoda saab selle pütiga vahetusega hakkama ning lisaks pütt ei maksa midagi.
Tallinnas vb saab sind Hr Toivoku aidata soodsalt
numbri leiad foorumist vast
Tallinnas vb saab sind Hr Toivoku aidata soodsalt

Olnud :BMW 316i, e65 BMW 730D, e65 745d, 3xBMW 730LD, 8x E70, X6M Vorsteiner, F15 SD, 5x F01 730d; 7x F10+F11 fl, 10x E61, 3x E53, E60 M5, E63 M6, E61 ac schnitzer; 2x X6 30d, BMW 530d G31, 2x E91 320d
Re: Tagapüti sertifikaat
Võibolla tõesti hoopis mõistlikum mujale ülevaatusele minna…
- RazzKalbass
- Huviline
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 18.12.2009 18:02 56
- Peamine sõiduk: E39 525TDS
Re: Tagapüti sertifikaat
Seljuhul peab ootama 1 kuu või 2 kuni korduv ära aegub
Olnud :BMW 316i, e65 BMW 730D, e65 745d, 3xBMW 730LD, 8x E70, X6M Vorsteiner, F15 SD, 5x F01 730d; 7x F10+F11 fl, 10x E61, 3x E53, E60 M5, E63 M6, E61 ac schnitzer; 2x X6 30d, BMW 530d G31, 2x E91 320d
-
- Huviline
- Postitusi: 1658
- Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
- Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
- Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine
Re: Tagapüti sertifikaat
Ei pea, võib kohe minna. Tasuda tuleb täispauk. Kui teises augus selgub, et esimeses aeti jama, võid esimesele augule esitada raha tagastamise nõude või kaasata kaebusega Transpordiameti.
Edit. Kirjavea parandus
Edit. Kirjavea parandus
Viimati muutis LEDBeam, 03.06.2022 22:22 54, muudetud 1 kord kokku.
Kui pea ei jaga, siis peab esoteerikaga leppima.
Re: Tagapüti sertifikaat
Asi selles, et e serti pütil pole. Teise ÜV punkti oleks lihtsalt joppamise peale minek, et ehk ei hakata nokkima.
-
- Huviline
- Postitusi: 1658
- Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
- Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
- Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine
Re: Tagapüti sertifikaat
Peab siis olema? Anna viide sellele määrusele.
Kui pea ei jaga, siis peab esoteerikaga leppima.
Re: Tagapüti sertifikaat
Vot ega seda ma ei teagi. Eeldasin kohapeal, et TÜV ametnikul määrused selged ja ju siis peab pütil ikka tähis graveeritud olema, et läbi saaks.
-
- Huviline
- Postitusi: 1658
- Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
- Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
- Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine
Re: Tagapüti sertifikaat
Vot siis oleks ta pidanud sulle andma täpse viite. Ma hetkel ei eelda, et ta eksis, kuid tal lasub selgituskohustus. Paberile, määruse see (nr) paragarahv see.
Kui pea ei jaga, siis peab esoteerikaga leppima.
- RazzKalbass
- Huviline
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 18.12.2009 18:02 56
- Peamine sõiduk: E39 525TDS
Re: Tagapüti sertifikaat
Lähed teise kohta ja see vana näeb automaatselt arvutist et sa oled saanud korduva tagapüti E tähise puudumise eest, seega ei lase sind läbi. Sa ei saa hetkel teisest kohast ka läbi 

Olnud :BMW 316i, e65 BMW 730D, e65 745d, 3xBMW 730LD, 8x E70, X6M Vorsteiner, F15 SD, 5x F01 730d; 7x F10+F11 fl, 10x E61, 3x E53, E60 M5, E63 M6, E61 ac schnitzer; 2x X6 30d, BMW 530d G31, 2x E91 320d
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Tagapüti sertifikaat
Veits teine teema, aga mul oli aasta vana metsakakäruga suht sama keiss- ühes ÜV-punkt is öeldi põhimõtteliselt, et käru pidurid p*rsses, kuigi rullikud käisid seisvate rataste all tühja. Paarimees ütles, et äkki peaks Scanias laskma üle kontrollida, aga ma ütlesin, et lähen teise ÜV-kohta ja seal läks täiesti puhtalt läbi.
ÜV ei saa siiski end monopoliks pidada.
ÜV ei saa siiski end monopoliks pidada.
-
- Huviline
- Postitusi: 1658
- Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
- Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
- Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine
Re: Tagapüti sertifikaat
Õigusaktide loetelu: https://www.tehnoulevaatus.ee/hea-teada/
Kui pea ei jaga, siis peab esoteerikaga leppima.
Re: Tagapüti sertifikaat
Oli ÜV aprillis tegelikult, korduvat pole. Siis ta vist arvutist ei kontrolli?RazzKalbass kirjutas: ↑04.06.2022 00:37 36 Lähed teise kohta ja see vana näeb automaatselt arvutist et sa oled saanud korduva tagapüti E tähise puudumise eest, seega ei lase sind läbi. Sa ei saa hetkel teisest kohast ka läbi![]()
Re: Tagapüti sertifikaat
Kas vaidlusalusest potist pilti saaks?
Senini ikka erinevate väljalaske lahendustega läbi saanud mis sündsuse piiridesse jäävad.
Isegi turbodiisli lihtsalt torust ilma mingi potita pole probleemi täheldanud.
Kui see on nüüd miski selline lahendus, kust saab pea sisse pista ja viimase silindri väljalaskeklapid on näha ning isegi kurt saab aru, et auto käima pandi, siis on muidugi teine asi.
Senini ikka erinevate väljalaske lahendustega läbi saanud mis sündsuse piiridesse jäävad.
Isegi turbodiisli lihtsalt torust ilma mingi potita pole probleemi täheldanud.
Kui see on nüüd miski selline lahendus, kust saab pea sisse pista ja viimase silindri väljalaskeklapid on näha ning isegi kurt saab aru, et auto käima pandi, siis on muidugi teine asi.
- 6Tenz
- Huviline
- Postitusi: 1063
- Liitunud: 22.02.2017 18:26 48
- Peamine sõiduk: e92 330d
- Asukoht: Tartu
Re: Tagapüti sertifikaat
Kui seal pütil tähist ei ole, siis ülevaatajal on õigus küll, aga noh ütleme nii et on ka asi millega kiusata. Teine punkt sul ka vaevalt peale märget sama asjaga tahab läbi lasta.
MKM Määrus nr 42 lisa 1 on vajalik info olemas.
Kood 706. Üldnõuded heitgaaside väljalaskesüsteemile
Nõuded: 1) M ja N kategooria sõidukite heitgaaside väljalaskesüsteem peab vastama valmistaja
poolt ettenähtule ja E-reegli nr 59 või direktiivi 70/157/EMÜ nõuetele. L kategooria sõidukite
heitgaaside väljalaskesüsteem peab vastama valmistaja poolt ettenähtule ja alates 17. juunist 1999.
a esmaregistreeritud sõidukil E-reegli nr 92 või direktiivi 97/24/EÜ nõuetele. Erandina võib
mootorsõidukile paigaldada valmistaja poolt ettenähtust erineva heitgaaside toru otsa, kui see on
paigaldatud peale valmistaja poolt ettenähtud heitgaaside toksilisuse vähendamise seadmeid ning
sellega ei muutu valmistaja poolt ettenähtud heitgaaside väljalaskesüsteemi omadused;
2) heitgaaside väljalaskesüsteem peab olema ohutus kauguses kütusepaagist ja kütuse torudest nii,
et torude või paagi lekkimisel ei satuks kütus heitgaaside torudele;
3) N2 ja N3 kategooria sõidukitel võib suunata heitgaaside toru üles, kui selle ots ületab
kabiini kõrgeima punkti tasandi. Toru välisläbimõõt ei tohi olla suurem kui
150 mm. Heitgaaside toru ümbrus peab olema vähemalt 50 mm ulatuses vaba;
4) heitgaaside pihkumine kogu süsteemi ulatuses ei ole lubatud;
5) sädesüütega mootoriga mootorsõiduki heitgaasitorustikust ei tohi ühelgi mootori töörežiimil või
töösooja kompressioonsüütega mootoriga mootorsõiduki heitgaasitorustikust ei tohi ühelgi mootori
püsival töörežiimil väljuda nähtavat suitsu, välja arvatud veeaur;
6) heitgaaside väljalaskesüsteem peab olema kinnitatud valmistaja poolt ettenähtule,
selles ei tohi olla auke ega pragusid;
7) M1 ja N1 kategooria sõidukite vahetussummutid peavad vastama E-reegli nr 59 või direktiivi
70/157/EMÜ nõuetele;
8) valmistaja peab märkima väljalaskesüsteemi kõikidele osadele oma nimetuse või kaubamärgi.
Märgistus peab olema loetav kogu mootorsõiduki tööea vältel;
100
10) vahetussummuti ja selle osad ei tohi põhjustada lisavibratsiooni ning peavad
olema piisavalt korrosioonikindlad;
11) vahetusheitgaasisüsteem peab olema nii ehituselt kui ka muudelt parameetritelt sarnane
mootorsõiduki valmistaja poolt mootorsõidukile paigaldatud algsele süsteemile.
MKM Määrus nr 42 lisa 1 on vajalik info olemas.
Kood 706. Üldnõuded heitgaaside väljalaskesüsteemile
Nõuded: 1) M ja N kategooria sõidukite heitgaaside väljalaskesüsteem peab vastama valmistaja
poolt ettenähtule ja E-reegli nr 59 või direktiivi 70/157/EMÜ nõuetele. L kategooria sõidukite
heitgaaside väljalaskesüsteem peab vastama valmistaja poolt ettenähtule ja alates 17. juunist 1999.
a esmaregistreeritud sõidukil E-reegli nr 92 või direktiivi 97/24/EÜ nõuetele. Erandina võib
mootorsõidukile paigaldada valmistaja poolt ettenähtust erineva heitgaaside toru otsa, kui see on
paigaldatud peale valmistaja poolt ettenähtud heitgaaside toksilisuse vähendamise seadmeid ning
sellega ei muutu valmistaja poolt ettenähtud heitgaaside väljalaskesüsteemi omadused;
2) heitgaaside väljalaskesüsteem peab olema ohutus kauguses kütusepaagist ja kütuse torudest nii,
et torude või paagi lekkimisel ei satuks kütus heitgaaside torudele;
3) N2 ja N3 kategooria sõidukitel võib suunata heitgaaside toru üles, kui selle ots ületab
kabiini kõrgeima punkti tasandi. Toru välisläbimõõt ei tohi olla suurem kui
150 mm. Heitgaaside toru ümbrus peab olema vähemalt 50 mm ulatuses vaba;
4) heitgaaside pihkumine kogu süsteemi ulatuses ei ole lubatud;
5) sädesüütega mootoriga mootorsõiduki heitgaasitorustikust ei tohi ühelgi mootori töörežiimil või
töösooja kompressioonsüütega mootoriga mootorsõiduki heitgaasitorustikust ei tohi ühelgi mootori
püsival töörežiimil väljuda nähtavat suitsu, välja arvatud veeaur;
6) heitgaaside väljalaskesüsteem peab olema kinnitatud valmistaja poolt ettenähtule,
selles ei tohi olla auke ega pragusid;
7) M1 ja N1 kategooria sõidukite vahetussummutid peavad vastama E-reegli nr 59 või direktiivi
70/157/EMÜ nõuetele;
8) valmistaja peab märkima väljalaskesüsteemi kõikidele osadele oma nimetuse või kaubamärgi.
Märgistus peab olema loetav kogu mootorsõiduki tööea vältel;
100
10) vahetussummuti ja selle osad ei tohi põhjustada lisavibratsiooni ning peavad
olema piisavalt korrosioonikindlad;
11) vahetusheitgaasisüsteem peab olema nii ehituselt kui ka muudelt parameetritelt sarnane
mootorsõiduki valmistaja poolt mootorsõidukile paigaldatud algsele süsteemile.
Re: Tagapüti sertifikaat
Pildid siin:Rainer.K kirjutas: ↑04.06.2022 20:27 32 Kas vaidlusalusest potist pilti saaks?
Senini ikka erinevate väljalaske lahendustega läbi saanud mis sündsuse piiridesse jäävad.
Isegi turbodiisli lihtsalt torust ilma mingi potita pole probleemi täheldanud.
Kui see on nüüd miski selline lahendus, kust saab pea sisse pista ja viimase silindri väljalaskeklapid on näha ning isegi kurt saab aru, et auto käima pandi, siis on muidugi teine asi.
Paremat hetkel pole võtta kuid peaks ideepoolest aru saama.
Sinna pütile mingit kleepsu ei anna kuidagi peale panna, mis "tõestaks", et korras e-sertiga?

-
- Huviline
- Postitusi: 2323
- Liitunud: 02.09.2009 09:35 19
- Peamine sõiduk: E46
- Telefon: 56846122
- Kontakt:
Re: Tagapüti sertifikaat
Vaheta kohta,teed elu liiga keeruliseks endal