N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Marken
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 14.03.2013 21:55 12
Peamine sõiduk: BMW 740LiX
Asukoht: Harjumaa Kose

N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitus Postitas Marken »

Tere!

Ehk on kellelgi kokkupuudet.
F02 740LI annab pidevat viga katalüsaatori töös ja mootorituli ka kenasti põleb. Aga muid (vähemalt tuntavaid) probleeme ei ole ja ülevaatusel CO samuti korras. Käisin ka Unitedis kontrollis, et kas tõesti nii, et ülevaatusel kõik korras, aga auto tunneb, et midagi mäda.
Ühesõnaga sealt öeldigi, et tõesti viga katist, aga kui ÜV probleeme ei ole, et siis ei ole karjuv viga, et kui tuluke ei häiri siis kiirustama ei pea.
Siit küsimus suurele ringile: Mis kogemused Teil on nende kattidega. Uus originaal on pigem mitte nii sõbraliku hinnaga, b osad pidid see eest aasta/paariga juba otsa saama. Kuidas on lood nn sportkattidega?

Ps! Sel on peale kollet üks suur katt.

Parimat
Marken
Honda Accord 1.6i -> BMW 323i e46 M-pakett -> BMW 545i e60 -> BMW 740Li xDrive F02 LCI M-pakett
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4399
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitus Postitas PeeterA »

Esialgu tasub proovida peale kati asuva lambda-anduri eemale toomist otsesest heitgaasivoolust eraldi vaheadapteriga.
Selle nimekirja lõpuosas mõned: https://lakinet.ee/local/articles/en/200000199/
tel. 51 949 859
Marken
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 14.03.2013 21:55 12
Peamine sõiduk: BMW 740LiX
Asukoht: Harjumaa Kose

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitus Postitas Marken »

Juutuubist olen näinud ka seda, aga kas selline manipuleerimine mingit segadust ajus ei tekita?
Honda Accord 1.6i -> BMW 323i e46 M-pakett -> BMW 545i e60 -> BMW 740Li xDrive F02 LCI M-pakett
patrik
Huviline
Postitusi: 4616
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitus Postitas patrik »

Aja kaamera enne kat lambda august sisse ja vaata kärje korrasolekut, kui laguneb, saad varsti silindriseinad kraabitud. Sport katid töötavad aga kaks tk üksteise järgi. Vkm poisid siin ühele lambole tegid millel olid katid välja pekstud, et ülevaatuselt läbi saaks, mõlemale mootoripoolele 2tk üksteise järgi, need samad mis laki auto müüb. Ma alguses mõtlesin et mul analüsaator ei tööta, nii puhas õhk tuli välja.
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
Oliver.L
Klubiliige
Postitusi: 3090
Liitunud: 31.10.2014 19:44 58
Peamine sõiduk: BMW F31 320d '14
Asukoht: Tallinn

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitus Postitas Oliver.L »

Nad seal R8le ja asjadele ka nii pannud jah Racetunes.
80NER
Huviline
Postitusi: 191
Liitunud: 03.11.2021 19:46 46
Peamine sõiduk: E28

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitus Postitas 80NER »

See jah kahjuks neil tüüpviga. Alustuseks ajaks kaamera silindritesse ja vaataks, mis seis seal on.
Marken
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 14.03.2013 21:55 12
Peamine sõiduk: BMW 740LiX
Asukoht: Harjumaa Kose

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitus Postitas Marken »

Kiire update, kati sisemine vigastus ikka. Ehk siis läheb kati vahetuseks.
Muidugi googeldades leiab igasse hinnaklassi neid aftermarket tootjaid, alates 600-3000€, OEM osa pakuti 2593€ :)
Teen natuke turu-uuringut ja eks siis otsustan, kas vahetan ikka osa välja ja jätan orig süsteemi või mängin VKM meeste kombel ümber.

Aga sportlikust huvist.. kuidas tekivad kati sisemised vigastused? Auto tõin 3 a tagasi USAst, ehk on sealne madala oktaaniga küte kaasa aidanud?

Marken
Honda Accord 1.6i -> BMW 323i e46 M-pakett -> BMW 545i e60 -> BMW 740Li xDrive F02 LCI M-pakett
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4399
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitus Postitas PeeterA »

OEM osa soodsam oluliselt, lisandub muidugi pant, mille vana kati vastu andes tagasi saab:
https://oeprof.ee/catalog/search?query=18407645241
tel. 51 949 859
80NER
Huviline
Postitusi: 191
Liitunud: 03.11.2021 19:46 46
Peamine sõiduk: E28

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitus Postitas 80NER »

E38 tehase katalüsaatorid toimisid veel ilusti palju suurema läbisõidu juures. Teine ajastu on lihtsalt vahepeal kätte jõudnud, nüüdsest hinnatakse kvantiteeti ja spetsiifilistelt tüüpvigadelt teenitud käivet, mitte kvaliteeti.
Aga naerata, igav ei hakka kindlasti ka edaspidi :)
Kasutaja avatar
Oliver.L
Klubiliige
Postitusi: 3090
Liitunud: 31.10.2014 19:44 58
Peamine sõiduk: BMW F31 320d '14
Asukoht: Tallinn

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitus Postitas Oliver.L »

Vaata millistes tingimustes üks või teine töötama peab. :mrgreen:
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 2087
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitus Postitas Ilves »

Mu N55 on ühe korra sellise teate andnud 3 aastat tagasi ca 150kkm pealt. Tuli ka drivetrain malfunktsiooni error ekraanile. Panin auto seisma, tegin restardi ja sõitsin pool tundi teda mõnuga puhtaks. Peale seda (3x üle õla) pole enam näidanud. SN 200kkm hetkel.

Pane endale remap peale, mis ei kontrolli kati olemasolu. Saad jõudu ka juurde :mrgreen:
Kasutaja avatar
Oliver.L
Klubiliige
Postitusi: 3090
Liitunud: 31.10.2014 19:44 58
Peamine sõiduk: BMW F31 320d '14
Asukoht: Tallinn

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitus Postitas Oliver.L »

Loe Patriku juttu korra veel, ennem kui mingit seadet soovitad.
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 2087
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitus Postitas Ilves »

Lugesin, aga ei saanud aru. Äkki rumal küs, aga Miks lagunev katikärg peaks silindriseinu lõhkuma? Väljamaa inimesed ei hala sel teemal vähemalt. Tuul puhub ju mootorist eemale.
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 2087
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitus Postitas Ilves »

Patrik, sul kõvasti kogemust. Miks peaks lagunev katikärg hakkama silindriseinu kraapima? Mootor hakkab tagurpidi käima mingil põhjusel?
patrik kirjutas: 10.08.2023 18:00 24 Aja kaamera enne kat lambda august sisse ja vaata kärje korrasolekut, kui laguneb, saad varsti silindriseinad kraabitud. Sport katid töötavad aga kaks tk üksteise järgi. Vkm poisid siin ühele lambole tegid millel olid katid välja pekstud, et ülevaatuselt läbi saaks, mõlemale mootoripoolele 2tk üksteise järgi, need samad mis laki auto müüb. Ma alguses mõtlesin et mul analüsaator ei tööta, nii puhas õhk tuli välja.
Marken
Huviline
Postitusi: 76
Liitunud: 14.03.2013 21:55 12
Peamine sõiduk: BMW 740LiX
Asukoht: Harjumaa Kose

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitus Postitas Marken »

Täna on ls 215k km ja plaanin ikka veel pikalt sõita sellega, seega ei ole raatsinud seal softiga midagi teha. Muidugi disladel saab kütsi kulu trassil maha, seda tüüpi bensukaga kogemus puudub. See selleks. Aga oletame, et Patrik ei eksi, siis jätaks selle kati sinna ajju ikka alles ☺️
Honda Accord 1.6i -> BMW 323i e46 M-pakett -> BMW 545i e60 -> BMW 740Li xDrive F02 LCI M-pakett
patrik
Huviline
Postitusi: 4616
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Re: N55B30 F02 740Li catalyst system low efficiency

Postitus Postitas patrik »

Ilves kirjutas: 11.08.2023 12:48 16 Lugesin, aga ei saanud aru. Äkki rumal küs, aga Miks lagunev katikärg peaks silindriseinu lõhkuma? Väljamaa inimesed ei hala sel teemal vähemalt. Tuul puhub ju mootorist eemale.
Kõik ei ole ainult must ja valge ja tuul ei puhu ainult mootorist eemale
Katist lagunev keraamika jõuab silindritesse tagasi, eriti kui lagunev kärg hakkab vastusurvet tekitama
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Vasta