X5 e70 õlitaseme tõus

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
k.kask
Huviline
Postitusi: 125
Liitunud: 24.12.2016 13:42 09
Peamine sõiduk: BMW E70 X5 4.0d
Asukoht: Pärnumaa

X5 e70 õlitaseme tõus

Postitus Postitas k.kask »

Tere!
X5 e70 4.0d 2012a, läbisõit 267t km, mõndaaega on vaevanud õlitase, täpsemalt et õlitase tõuseb vaikselt, ei saa midagi muud olla kui diisel satub õli hulka.
Esimest korda sai seda märgatud suvel kui increased oil level kirja ette viskas ja ka õlivarras sama tulemust näitas, oli natukene üle maksimumi.
Tol hetkel oli sees ka ühe eelsüüteküünla viga ja vahel harva viskas ka dpf veakoodi. Sai eelsüüteküünla viga likvideeritud, kahtlase väljanägemisega vaakumvoolikud vahetatud( turbod/ egr ja mis seal pundis kõik jooksevad), tehtud õlivahetus( ei mingit emulsiooni ega midagi, ei tunne ka diislilõhna õli juures).Termostaadid ja mootori temp on korras.

Nüüdseks olen Ca 3000 km sõitnud, kus jälginud pidevalt õlitaset, dpf põletusi ja veakoode.
Selle aja jooksul on lisandunud umbes pool õlivarda normi või veidi vähem. Autol ei ole ühtegi veakoodi, mootoriaju vigadest puhas. Kuid käies just Saaremaal, siis dpf põletus toimus minnes ja tulles ca 200 km intervalliga, mis tundub liiga tihe. Saaremaalt tagasi tulles hakkas põletama peale 170km läbimist. Jõudes just Pärnu linna, ei olnud põletamiseks ka parimad tingimused kuid põletades saavutas kenasti üle 600° c ja kohapeal seismist ei olnud, ometigi peale 15 min põletust läbisõidu counterit ei nullitud, seega eeldan et põletus ei olnud täielik. Seda järeldan ka sellest, et vasturõhk jäi tühikäigul peale põletust 10 mbar kanti, kui korralikult lõpetanud ja counteri nullinud põletusega jääb see tavaliselt 6 mbar juurde, mis peaks olema täitsa okei tulemus?

Keeruline pikk jutt, ühesõnaga minu küsimus on :)
1) kas dpf hakkab lihtsalt lõppema ja olenemata vasturõhu näidust on ta umbes ja seetõttu satub osa põlemata kütusest dpf põletusel karterisse?
2) peaks pihustid stendi saatma või midagi muud? KSP peaks olema sellel autol ca 50 t km tagasi vahetatud.

Muus osas toimib auto nii nagu peab, muid sümptomeid ei esine.
Kasutaja avatar
Kert11
Huviline
Postitusi: 1053
Liitunud: 13.09.2013 21:31 03
Peamine sõiduk: X5 3.0d 135kw
Asukoht: Kesklinna linnaosa, Raua asum

Re: X5 e70 õlitaseme tõus

Postitus Postitas Kert11 »

Sellega vast vaja tegeleda, muidu on tagajärjeks saale probleem kui õlitus puudulik, kuna kütus satub õlisse
2xE46, 1xE65 (745i), 4xE60 (525d, 530d, 530xd, 530i), 1xE53 (X5 3.0d)
k.kask
Huviline
Postitusi: 125
Liitunud: 24.12.2016 13:42 09
Peamine sõiduk: BMW E70 X5 4.0d
Asukoht: Pärnumaa

Re: X5 e70 õlitaseme tõus

Postitus Postitas k.kask »

Panen siia teemasse ka vastuse, hetkel vist ca 5000km sõitnud ja õlitase paigas, kõik 6 pihustit lâksid uued tehasetaastatud. Stenditud sai Valoris, praeguse nime EKT services, kus selgus et mõne pihusti tagasivool oli 2-3 x suurem ja paar tükki 4-5 x suurem. :shock: . Mainin ka veelkord, et muus osas probleeme ei esinenud, kuid takkajârgi lahenes selline probleem lisaks, kus peale käru vedamist väga sooja mootoriga oli käivitus veidi jõuetum kui muidu. Kahtlustasin seal ise kergelt vâsinud starterit, käivituse hääl oli tâpselt selline, kuid nagu näha oli ka see põhjustatud vâsinud pihustitest, mis tõenâoliselt soojalt latirõhu liiga madalaks lasid.
Lasin dpf läbi ka würthi dpf cleaneri ning ka dpf põletused on jäänud harvemaks.
Ehk on kellelegi abiks. :)
Vasta