kas:
ostnud uue originaali..mis maksab mingi ~30k!?
asendanud universaalse katalysaatoriga!?
asendanud mingi muu resonaatoriga!?
pannud otse toru..?!
veel mingi variant..!?
avaldage oma teadmisi..tänan

Priit_P kirjutas:Toru panekuga võidad ka kütusekulus, samas saastad rohkem õhku.
päris nii see ka ei ole, ma arvan, et mittekorras mootor saastab rohkem kui kat.
Siiski peaks korras mootoriga ülevaatusel normi täis saama ka ilma katita.
Kui mul oleks kindel koht kust saaks ülevaatuse ka siis kui saaste norm päris täis ei tule otsustaks ilmselt toru kasuks.
Nii tegelikult ei tohiMantaOwner kirjutas:Lasin see nädal oma E30 320-le universaalse katalüsaatori paigaldada sellises kohas nagu autosummutid.ee, koos tööga läks asi maksma ca 2000 eeku. Ca 15 minti peale kati vahetust läksin Truumu juurde diagnostikasse ja heitgaasid olid paigast ära üsna tõsiselt (3000 RPM juures CO oli lubatud 300 asemel ca 600 ning CH oli lubatud 100 asemel ca 300).
Mõtlesin juba, et igavene jama, autol kõik vajalikud jupid vahetatud (katalüsaator oligi viimane oluline jupp) ja ikka ülevaatuselt läbi ei saa. Aga nüüd eile sai käidud ülevaatusel Laki tänaval ja seal ülevaatust teinud mees hoidis mootori pöördeid ca 2500 RPM peal 3-4 minutit ning heitgaaside mõõtmine andis järgmised tulemused: CO lubatud 300 asemel 9 ning CH lubatud 100 asemel 36. Ülevaatus läbitud ilma ühegi veata.
Tõnu
Mõõtmine toimus ikka 800 ja 3000 pöörde juures, nii nagu ette nähtud ja mõlemal juhul olid näidud kenasti normis. See mitu minutit 2500 pööret oli katalüsaatori soojenduseks vajalik.Ta peaks mõõtma sul ~750 ja ~3000rpm juures heitgaase, sinu juhul aga vist pani 750 asemel 2500, et norm näit masinasse saada.