12V vs 24V

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
pec
Huviline
Postitusi: 116
Liitunud: 19.07.2005 23:37 07
Asukoht: Tartu

12V vs 24V

Postitus Postitas pec »

olen siin foorumis sirvides pannud tähele arvamusi, et bemmi 24V mootorid on kuidagi vähem töökindlamad kui 12V mootorid. kuna ise tegelen parajasti korraliku E34 otsimisega, siis tahaks teada saada, et mis sellega siis on. mind huvitab, mis on ühe ja teise head ja vead.
igasugune info on teretulnud.
BMW 520 E34 M50TU (vanos) '94
KappOtt
Huviline
Postitusi: 128
Liitunud: 11.08.2005 12:04 44
Asukoht: Pealinn

Postitus Postitas KappOtt »

Eks mootoriehituse põhimõtedes kehtivad samad reeglid,mis mujal - süsteemi keerukus on pöördvõrdeline töökindlusega. Ehk siis teisisõnu,mida lihtsam ehitus,seda töökindlam asi reeglina on. Ja selge see,et 12-klapine on oma olemuselt lhtsam.
Eks põhilised vahed tulevad remondist ja mootori omadustest.
12-klapise remont kindlasti lihtsam ja odavam.Samas jälle 24-klapisel kasutatud uuemaid materjale ja tehnoloogiat,ning see annab ressursieelise jälle tänu nendele.
24-klapine on üldiselt sama töömahu juures 12-klapilisest võimsam ja suurema momendiga,aga tavaliselt ka mõnevõrra suurema kütusekuluga kui 12-klapiline(kus need lisakilovatid siis juurde saadakse.Mootori konstruktsioonilisest omapärast muidugi kah).Uuemate mootorite nõrgemaks lüliks osutub sageli tootmise algusaastatel hoopis elektroonika - moodsamatel mootoril on igasugu andureid ja elektroonilisi vidinaid rohkem,kui eelmise põlvkonna omal.
Madis.
Klubiliige - admin
Postitusi: 4591
Liitunud: 08.09.2005 23:35 57

Postitus Postitas Madis. »

olin samasuguse valiku ees.
12 klapiline pidi olema töökindlam - mitu inimest on oma 24v mootori kotti lasknud? mina ei tea ühtegi.
12v pidi kannatama paremini madalakvaliteetilisi vedelikke - jõuad osta auto, jõua seda ka üleval pidada.
24v võtab pigem vähem, kui sama palju bensiini kui 12 klapiline. kasutegur on suurem kui 12v'l, võimsuski suurem.
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

Madis_M kirjutas:olin samasuguse valiku ees.
12 klapiline pidi olema töökindlam - mitu inimest on oma 24v mootori kotti lasknud? mina ei tea ühtegi.
12v pidi kannatama paremini madalakvaliteetilisi vedelikke - jõuad osta auto, jõua seda ka üleval pidada.
24v võtab pigem vähem, kui sama palju bensiini kui 12 klapiline. kasutegur on suurem kui 12v'l, võimsuski suurem.
mina lasin oma 24v mootori juppideks... aga see mootor ei peagi yle 9500rpm'i vastu pidama. samas naise õemees vahetas oma auto mootoris juppe praktiliselt iga nädal... tal siis 12v
kytust võtab vähem... on olnud võimalus sõita ~300km oma rahkotipeal 525 88 aasta omaga mis siis 12v ja 94 aasta oma mis 24v
24v võttis umbes 1L vähem 100km kohta
Henrik88
Huviline
Postitusi: 1242
Liitunud: 28.03.2003 11:16 32
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Henrik88 »

No kuulge lõpetage see teema ära ei ole sellel 24v miskit häda. Pigem on see 12v nõrgem kui 24v. Eriti kuuma suhtes. Kuigi kõik mootorid kardavad kuuma.
E36 325tds; E36 316i Compact
BMW on BMW
Madis.
Klubiliige - admin
Postitusi: 4591
Liitunud: 08.09.2005 23:35 57

Postitus Postitas Madis. »

24v mootor on ketiga ka, jälle üks hirm vähem :lol:
Kasutaja avatar
TanelE34
Klubiliige
Postitusi: 908
Liitunud: 18.10.2004 19:45 16
Peamine sõiduk: BMW Alpina B5
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas TanelE34 »

Madis_M kirjutas:24v mootor on ketiga ka, jälle üks hirm vähem :lol:
pole see kett ka mingi püha lehm, mul enda vanal 525-l 24V purunes kett umbes 250 000 peal, klapid peas jne. Sai siis vähemalt korralik pearemont tehtud.
320i 1983 92kW -> 525i 1993 141kW -> 750iLA 1988 220kW ->
M5 3.6 1990 232kW -> Alpina B5 2006 368kW
Kasutaja avatar
alx
Huviline
Postitusi: 361
Liitunud: 24.09.2004 19:04 51
Peamine sõiduk: BMW X5 3.0d
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas alx »

kui osta 12v mootoriga auto siis 3.0 või 3,5.muidu tasuks eelistada 24v jõuallikat.kütusekulu väiksem ja resurssi rohkem.
Vasta