Millist õli panna?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 2087
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

truumu kirjutas:Loe parem paarkümmend Priidu postitust läbi ja näed ise mis mehega tegu
Loetud, loetud ;) Süüdistamisest asi kaugel, pigem tutvuks heameelega materjalidega/kogemustega mida on erinevate turbomootorite omanikud erinevate õlidega omanud. Hakkab pilt vaikselt segi minema, sest üks autoriteet räägib, et kui turbo, siis 10w60 on ainuõige ja samas teine väidab, et 0w-30 või 40 kah väga OK. Mõlemad siis inimesed, kes pikemat aega turbomasinatega rallit sõitnud. Ja lõppude lõpuks UM ise väidab, et 0w-30 on parim variant. :?

Kuna Priit tundub valdavat saksa keelt olekski tänulik, kui ta saksa foorumitest mõned kommentaarid viitsiks siia vahendada, mis siis ikkagi reaalselt juhtub kui sõita nö kergemate õlidega ja turboga, kas on suurem tõenäosus, et turbo küpseb sisse kuna temperatuurid on kõrgemad, kas määrimisomadused üldiselt lähevad halvemaks kuna õli temp on suhteliselt kõrgem kui vabalthingaval jne. Endal on siiski kahtlus, et meie tingimustes kus pool aastat on külm ja ülejäänud pool aastat vähem külmem ei ole sellise õli kasutamine mille alumise otsa indeks algab 10w-ga külmkäivitustel väga mõistlik variant.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Ilves kirjutas:Endal on siiski kahtlus, et meie tingimustes kus pool aastat on külm ja ülejäänud pool aastat vähem külmem ei ole sellise õli kasutamine mille alumise otsa indeks algab 10w-ga külmkäivitustel väga mõistlik variant.
Aga miks? Autoajakirjad niimoodi kirjutavad?
Tegelt on ka Shamtu jube hea šampoon, kui reklaami uskuda ;)
Lühidalt olen endale sellise pildi saanud, et seoses väga vedelate õlidega (üks rohelise logoga kvaliteetõli on isegi 0w20 olemas!) ja järjest pikenenud hooldusvälpadega on sagenenud mootorite probleemid: tugev must šlamm, suurem õlikulu, laagrite ja silindriseinte kulumine, õhulugejate kiletumine .
Turbomootori puhul on oluline, et õli ka turbo laagreid määriks. Seega on nõutavad head määrimisomadused oluliselt kõrgematel temperatuuridel, kui mootoriplokis kunagi esineb.
Ning: miks siis ei saa M-mootoritesse muud (loe: laiatarbe-) õli soovitada, kui TWS-i? Isegi siis, kui teda sihtotstarbeliselt ei kasutata? Sest materjalid on liiga kallid, et õliga riskida. Ja veel - estribaasilisi õlisid on juba ammu kasutatud lennunduses, aga neil on üksainus puudus ja see on hind.
Selle külmkäivituse kohta: 0w õli on sul hommikuks tagasi karteris, aga hea õli on ikka veel silindriseintel. See teatav "tulen 5 minuti pärast" on sama edev müügijutt.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

mina ei tea ka enam mida uskuda. kunagi kasutasime kõigis enda tarbeautode mootorites valvoline turboV 10w-40 õli ja mootor töötab tänaseni. autot sai kasutatud igasuguste burnoutide tarbeks ja ei juhtunud midagi.
nüüd kasutan 525tds mootoris Castrol GTD 10w-40 õli ja talvel käivitusega probleeme ei olnud.

miks siis castrol ikkagi halb õli on?
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 2087
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Tänud :) Surfasin natuke Castroli lehel ja uurisin erinevatele bmw mudelitele õli soovitusi (Tools->Which oil should I use) . Tegin veidi ennatlikke järeldusi 10w-60 osas sest kõik uuemad M mudelid söövad seda ja ka vanematest nt 635 csi ;) Konkreetse mudeli all oli lisainfo erinevate õlide/temp vahemike kohta:

7. Diesel engine oil viscosity recommendations: -30°C to 30°C, 0W-30/5W-30, above -30°C, 5W-40/5W-50 -20°C to 30°C, 10W-30 above -20°C, 10W-40/10W-60. Oils listed and approved under BMW 'Longlife Oils' for all year round use: 0W-X and 5W-X

Ehk üle -20 võiks ka 10W60 sisse panna. Lähen järgmisel vahetusel esialgu siiski üle 5W40 peale ja loodan, et ca 2x tihedama intervalliga vahetades võiks rahul olla.
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Mina olen ka Priitv8-ga ühel meelel, turbo mootor vajab tõesti hea määrdeomadusega ja kõrge temperatuuri vastupiamisega õli.
Mercedes EQS 450+ 2022
Andrei8
Huviline
Postitusi: 122
Liitunud: 07.06.2004 13:26 23
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Andrei8 »

Pole väga suurt vahe kas 0W või 5W, oluline on siis see teine number.
Tõesti kui õli on 0W-30, siis on ta tõesti hommikuks karteris tagasi kuid kui räägime juba viskoossusest ja alates ...W-50 ja edasi, siis on see õli veel ka hommikul mootoridetailidel.
See Castroli reklaam, et asi jääb silindritele vastab tõele, tegemist lihtsalt nö. "tuunitud" õlidega kus vastavad lisandid sees, mis tekitavad sellise kile. Sama jutt kehtib ka Liqui Moli molygen õlide kohta, lihtsalt igal õlimargil oma komponent.
Endal aastaringselt sees 5W-50 ja väga hea (raskesti mõõdetav muidugi see headus kuid mootorisse vaadates on näha et kõik on õline, ka 2. päeva möödudes), sõidan diisliga.
Kasutaja avatar
conversator
Huviline
Postitusi: 116
Liitunud: 25.02.2006 20:48 38

minul

Postitus Postitas conversator »

et panen oma m30 mootorile 3.5 sisse castroli poolsünt(10w 40?) ja see on tore
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Re: minul

Postitus Postitas Tom »

conversator kirjutas:et panen oma m30 mootorile 3.5 sisse castroli poolsünt(10w 40?) ja see on tore
Miks ei peaks olema, sinna võid mineraali ka panna, vähemalt BMW peaks seda ametlikult lubama. Mootor on ikkagi ju ~70nendate algusest pärit...
Kasutaja avatar
conversator
Huviline
Postitusi: 116
Liitunud: 25.02.2006 20:48 38

Postitus Postitas conversator »

nu siis läheb asi käiku, mu küll auto päris aastast 90
H_Margus
Huviline
Postitusi: 2101
Liitunud: 17.03.2005 09:14 35

Postitus Postitas H_Margus »

conversator kirjutas:nu siis läheb asi käiku, mu küll auto päris aastast 90
Seda küll, kuid arvan, et Tom pidas silmas seda, et motot hakati tootma ~70-datel.
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Mis mõtet on siin vaielda sellel õlide teemal? Tuleb kasutada selliste omadustega õli mida auto tootja on sellele konkreetsele mootorile ette näinud ja ongi kõik...

Tahad kasutada "ägedamat"? Palun väga - raha raiskamine on vabatahtlik. Tahad kokku hoida? Palun väga - oma mootor ise tead mis teed...
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Re: minul

Postitus Postitas Svenp »

Tom kirjutas:Miks ei peaks olema, sinna võid mineraali ka panna, vähemalt BMW peaks seda ametlikult lubama. Mootor on ikkagi ju ~70nendate algusest pärit...
Ei ole näinud BMW õlisoovitustes keeldu mineraali kasutada või käsku ainult sünteetilist õli kasutada (v.a M-mootorid, kus Castrol TWS). Kui sul on sellist infot, siis palun tsiteeri siin. Minu teada valitakse õli viskoossuse ja kvaliteediklassi alusel.
Sõidurõõm
Wots
Huviline
Postitusi: 53
Liitunud: 01.05.2006 19:42 40

Postitus Postitas Wots »

Nimelt pole siiamaani vastust leidnud millist õli kasutada 2.4TD mootoris?Pigem olen rahulik sõitja kui meeldib vahest vahele söösta ja mööda sõite teha.
Andrei8
Huviline
Postitusi: 122
Liitunud: 07.06.2004 13:26 23
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Andrei8 »

Ise paneks sinna miskit Liqui Moly valikust nagu:
Molygen SAE 10W-50 (арт. 1908)
Molygen SAE 15W-50 (арт. 1911)- suveks
Molygen SAE 5W-50
Link: http://www.liquimoly.ru/podbor_masel.ht ... &model=161

Sobivad ka 10W-40- d, näiteks siis samalt tootjalt ja ka Castrolilt.
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Andrei8 kirjutas:Ise paneks sinna miskit Liqui Moly valikust nagu:
Molygen SAE 10W-50 (арт. 1908)
Molygen SAE 15W-50 (арт. 1911)- suveks
Molygen SAE 5W-50
Link: http://www.liquimoly.ru/podbor_masel.ht ... &model=161

Sobivad ka 10W-40- d, näiteks siis samalt tootjalt ja ka Castrolilt.
Spetsiaalselt BMW jaoks olemas Ligui Moly Super Leichtlauf 10w-40hd, ise pakume just seda õli.
Mercedes EQS 450+ 2022
Veljo_V
Huviline
Postitusi: 2638
Liitunud: 27.04.2006 21:57 54

Postitus Postitas Veljo_V »

minu traka tuksub 5w40-ga ja väga rahul pole kunagi probleeme olnud
Aare_T
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 10.03.2005 18:03 15
Asukoht: Tartu(jõgeva)

Postitus Postitas Aare_T »

küsiks siis kah ja päris otse...525tds 93a.mis õli keegi kasutab ja kaua sõidab....ise oen siiani kasutanud castroli 5w-40 kuid nüüd papi kokkuhoiumõttes prooviks LIQUI MOLY 5w-40.mis sellest arvate???
BMW kes siis Weel
rlf
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 22.04.2006 13:23 30
Asukoht: Raplamaa

Postitus Postitas rlf »

kui juba küsimiseks läks siis küsiks ise kah. Masinaks 320 94a. Et siis millist õli, kui palju seda kulub ja mis see õli üldse maksma läheb? Oman esimest autot ja see teema on suht võõras. Lugesin küll enamuse sellest pikast teemast siin läbi kuid suht raske sellest infohunnikust endale kasulikku leida.
truumu

Postitus Postitas truumu »

rlf kirjutas:kui juba küsimiseks läks siis küsiks ise kah. Masinaks 320 94a. Et siis millist õli, kui palju seda kulub ja mis see õli üldse maksma läheb? Oman esimest autot ja see teema on suht võõras. Lugesin küll enamuse sellest pikast teemast siin läbi kuid suht raske sellest infohunnikust endale kasulikku leida.
Mina kasutan mõlemas samasuguses autos Castrol Magnatec 10W40 poolsünti
Õli läheb 6,5 l
Hinna saad teada Valdekult
http://www.hot.ee/impulss/
Kasutaja avatar
omega
Huviline
Postitusi: 1831
Liitunud: 25.04.2005 16:29 58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas omega »

Mis sellest õlist arvate ? Kogemusi on kellelgi? :
http://www.automaailm.ee/index.php?lang ... ct_id=2903
E34 177TGI
E32 730i
E53 3.0d
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

ausalt öeldes siis ennem soovitan addinoli.

Samas natuke raha juurde lisades saad juba valvoline või mobili omale masinasse. Õli on üks kõige lihtsamaid viise oma auto korrasoleku tagamiseks ja seda ei pea iga nädal ostma nagu kütust!
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Kasutaja avatar
tsiklimees
Huviline
Postitusi: 156
Liitunud: 23.09.2006 01:19 11
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tsiklimees »

Kuna ostsin auto suht hiljuti ja automüüja polnud ise auto omanik, ema autot müüs. Seega ma ei saanud teada, mis õli seal enne sees oli. Juurde olen valanud Castroli poolsünti 10w - 40w. Kui rahulikult sõita, siis on kõik ok. Aga kui veits ralli teha ja kõrge pöördega sõita, siis õli kaob suht kiirelt. Kas viga võib olla õlis või mootoris ?
BMW 325i E30 1986 M20
Marko_J
Huviline
Postitusi: 510
Liitunud: 30.09.2002 22:04 59
Asukoht: Tln

Postitus Postitas Marko_J »

Aare_T kirjutas:küsiks siis kah ja päris otse...525tds 93a.mis õli keegi kasutab ja kaua sõidab....ise oen siiani kasutanud castroli 5w-40 kuid nüüd papi kokkuhoiumõttes prooviks LIQUI MOLY 5w-40.mis sellest arvate???
isa kasutab sama õli juba 5a ja kõik on normis...ise kasutasin ka varem seda, aga peale Molygeni turule tulemist hakkasin uuemat tarbima.
Kuigi uuele masinale võib-olla panen nüüd prooviks castroli (tehasest saati ju seda saanud), juhul kui hinnavahe ikka päris kirvest selga ei löö (seda enam et LM tuleb mulle suht soodsalt kätte) :cool:
anne
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 31.10.2006 10:07 12

Postitus Postitas anne »

Marko, anna mulle ka vihje, kus seda LM soodalt saaks :?:
Marko_J
Huviline
Postitusi: 510
Liitunud: 30.09.2002 22:04 59
Asukoht: Tln

Postitus Postitas Marko_J »

ega eriti mingeid vihjeid ple anda...lihtsalt tuttav tegeleb selle margi õliga!
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

küsimus, kui ma olen suutnud jälle oma masina õli miinimumi peale
saada, kas on mõistlik kallata 1L peale või 0,5L?
Kasutaja avatar
Oleg P
Huviline
Postitusi: 1325
Liitunud: 21.06.2005 22:55 00
Asukoht: Lääne-Virumaa -> Harjumaa

Postitus Postitas Oleg P »

Kall nõnda palju juurde, et õli tase normis oleks!Võib isegi natuke üle olla, ei tee ka paha!
V8
anne
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 31.10.2006 10:07 12

Postitus Postitas anne »

Kribage palun siia mõned LM-õli müügikohad, tuleks Tallinnasse ostma. (täitsa maalt ja külast) :oops:
Marko_J
Huviline
Postitusi: 510
Liitunud: 30.09.2002 22:04 59
Asukoht: Tln

Postitus Postitas Marko_J »

nt. Balti Laager
kristjan128
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 08.08.2003 13:43 03
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas kristjan128 »

aise kirjutas:küsimus, kui ma olen suutnud jälle oma masina õli miinimumi peale
saada, kas on mõistlik kallata 1L peale või 0,5L?
Palju üldse olla võiks miinimum ja maksimum õlitaseme vahe liitrites? nt 2,5l 125Kw mootoril?
BMW 525 E39/ galant 2,5 v6
Vasta