K: koonusfiltri paigaldamine E30'le
K: koonusfiltri paigaldamine E30'le
Et mis materjalist peaks olema see vahesein (kaitse), mis piirab sooja õhu pääsemist filtri juurde? Ning on kellelgi ka mõnda head nõuannet, kuidas seda kõige paremini teha?
Ning kas sealt tule tagant tuleb piisavalt õhku, või peaks miskise toru auto alla pamperisse vms vedama?
Ning kas sealt tule tagant tuleb piisavalt õhku, või peaks miskise toru auto alla pamperisse vms vedama?
GS
Materjaliks sobiks hästi poleeritud alumiinium, esiteks selle pärast, et ta on kerge ja lihtne lõigata sobivasse mõõtu, teiseks selle pärast, et ta poleerituna peegeldab ta tagasi soojust (võib kasutada ka muud materjali ja seda hiljem näiteks foolium teibiga katta).
Ülemine serv tuleks katta mingi paksu tihendiga, et teha mootoriruumist õhuvõtmine minimaalseks.
Lisaks tuleb antud kasti vedada õhupealevoolu toru mis peaks olema võimalikult sileda sisepinnaga ja soovitavalt sujuvate nurkadega.
Ülemine serv tuleks katta mingi paksu tihendiga, et teha mootoriruumist õhuvõtmine minimaalseks.
Lisaks tuleb antud kasti vedada õhupealevoolu toru mis peaks olema võimalikult sileda sisepinnaga ja soovitavalt sujuvate nurkadega.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Re: K: koonusfiltri paigaldamine E30'le
Raivo kirjutas:Et mis materjalist peaks olema see vahesein (kaitse), mis piirab sooja õhu pääsemist filtri juurde? Ning on kellelgi ka mõnda head nõuannet, kuidas seda kõige paremini teha?
Enne selle KNi ostma jooksmist tasuks välja selgtada, millist vaja on. Võin Sulle niipalju öelda, et nt Tartu Motoshow-l nähtudest olid 90% liiga väikse filtriga. Selleks on oma valem, kuidas seda filtreerivat pinda välja arvutada.....
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Re: K: koonusfiltri paigaldamine E30'le
Ma võtsin selle e36'lt maha ja mõtlesin et paneks e30 2.5 peale. Mõõt peaks enam-vähem õige olema. St sai konsluteeritud targematega, ennem ostmist.Aare kirjutas:Raivo kirjutas:Et mis materjalist peaks olema see vahesein (kaitse), mis piirab sooja õhu pääsemist filtri juurde? Ning on kellelgi ka mõnda head nõuannet, kuidas seda kõige paremini teha?
Enne selle KNi ostma jooksmist tasuks välja selgtada, millist vaja on. Võin Sulle niipalju öelda, et nt Tartu Motoshow-l nähtudest olid 90% liiga väikse filtriga. Selleks on oma valem, kuidas seda filtreerivat pinda välja arvutada.....
EDIT: Ma valisin ühe suurema mis saadaval oli.
Viimati muutis Raivo, 29.03.2004 13:16 11, muudetud 1 kord kokku.
GS
Kui juba koonusest räägite...
Palju maksaks kui ma oma 2.0 l e36 le tahaksin sellist asja panna?
Mis selleks vaja on ja kuidas tegutseda?
Mis need teevad kütusekuluga?
kas see jõu juurde tuleku jutt kehtib ka nii väikese mootoriga auto puhul?
Mis selleks vaja on ja kuidas tegutseda?
Mis need teevad kütusekuluga?
kas see jõu juurde tuleku jutt kehtib ka nii väikese mootoriga auto puhul?
Hehh, M30 mootoriga E28-le olid need millegipärast kõik samasuured, kuigi mootori töömaht ja sellega kaasnev airflow kõiguvad mitmeid kordiAndry kirjutas:K&N filtrei müüakse ju automargi ja mootori järgi.
Ostad selle, mis ettenähtud. Lihtne.
(525 kuni 745). Minu arvates pole eriti julgustav näide kaaändenni müüjate piiritust kompetentsusest. Liigväike ei voola piisavalt, liigsuure pärast langeb voolukiirus sisselaskes- sama asja pärast ilma filtrita sõitmine midagi juurde ei anna, kuna väiksema voolutakistuse nullib ära ebakorrapärane vool ning kiiruse langemine.
Valem ise on järgmine:
Filteeriv pind= mootori maht kuuptollides*maksimumpöörded/20,839
Pind on ruuttollides, ei viitsi teisendama hakata, kel huvi teisendab ise.
Pärit on see ühe võidusõidumootorite guru käsiraamatus, mida on alust uskuda rohkem kui mingi masstoote odavaid katalooge.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
NB! Mõeldud on selles valemis valmiskujul filtri pinda mõõdetuna, mitte koos nende voltidega.
Eks see arvutamine käi sedasi, et otsida matemaatika raamatust tüvikoonuse külgpindala valem ja voila. Joonlauaga mõõdud võtta ja rehkendada. Mul on silindrikujuline, arvutada lihtsam
Eks see arvutamine käi sedasi, et otsida matemaatika raamatust tüvikoonuse külgpindala valem ja voila. Joonlauaga mõõdud võtta ja rehkendada. Mul on silindrikujuline, arvutada lihtsam

BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Re: Kui juba koonusest räägite...
See on lihtne. Eriti veel E36'l.Manfeld kirjutas:Palju maksaks kui ma oma 2.0 l e36 le tahaksin sellist asja panna?
Mis selleks vaja on ja kuidas tegutseda?
Mis need teevad kütusekuluga?
kas see jõu juurde tuleku jutt kehtib ka nii väikese mootoriga auto puhul?
Mina ostsin Volta autost Greeni filtri, augu läbimõõt oli vist 60mm.
Siis võtad olemasoleva airbox'i 'ära, pistad filtri asemele, kinnituse ning voila.
Et asi veelgi parem oleks, oleks soovitav ka filter mootoriruumist eraldada.
Filtri hind oli aastake tagasi u 1000.-
Ahjaa, efekt on rohkem sellist teoreetilist laadi. Eks sel aastal sõidan ilmselt ilma ja eks siis ole näha, kas on küttekulul ka mingit vahet või mitte.
GS
[quote="Aare"]NB! Mõeldud on selles valemis valmiskujul filtri pinda mõõdetuna, mitte koos nende voltidega.
Ot Aare nüüd paned küll enda väidetele puusse. See pindala mis on ilma voltideta on "...........". Filtri pindala mõõdetakse ikkagit terve pindalana ja need voldid juse selle efekti saavutavadgi.Mida vähem volte seda väiksem kasulik tegur on.seega need 2 sm ümbermõõdust koonuse puhul mängib ilusti voltidega välja. Erinevatel koonustel on voltide sügavused erinevad.Juba 1mm teeb pindala peale tublid sentimeetrid.
Ot Aare nüüd paned küll enda väidetele puusse. See pindala mis on ilma voltideta on "...........". Filtri pindala mõõdetakse ikkagit terve pindalana ja need voldid juse selle efekti saavutavadgi.Mida vähem volte seda väiksem kasulik tegur on.seega need 2 sm ümbermõõdust koonuse puhul mängib ilusti voltidega välja. Erinevatel koonustel on voltide sügavused erinevad.Juba 1mm teeb pindala peale tublid sentimeetrid.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21