Peale keevitust mida pinnale kanda ?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Peale keevitust mida pinnale kanda ?

Postitus Postitas KristjanS »

Teema siis selline, et plaanis veidi keevitus ja plekitööd teha. Sõbral on koht ja vahendid olemas ja ta pealegi väga hea käega. Minu mure aga nüüd on selline, et peale neid töid pean ma otse värvimisse sõitma ja küsimus siis selline, et kui olen pleki haljaks lihvinud, keevitused vajalikud ära teinud siis mida kanda sinna pinnale, et värvikotta sõites haljas pind ilmstiku oludes kohe roosteussi sisse ei tõmbaks....? Värvikojas tehakse lõppviimistlus pahtel, krunt jne vajalikud protseduurid. Öeldi, et ma kindlasti mingit aerosooli krunti või muud jama sinna ise ei kannaks. Aga mida siis ? Soovitage midagi millega ma selle pinna ise võiks üle katta... Olen kuulnud , et Buvanol tõhus vahend. Külm tsink aerosoolina ? Teine küsimus, et kui paksu plekki soovitate kasutada keretöödel ja kus seda osta võiks Tallinnas?

Tänud kõigile vastuste eest.
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

mina tõmbasin peale hammerite värvi pintsliga... ja seda praktiliselt kuumale plekile kohe. buvanol on roostemuundur... kui sul seal roostet ei ole, siis on ta nagu haneselga vesi
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4225
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

hollow kirjutas:mina tõmbasin peale hammerite värvi pintsliga... ja seda praktiliselt kuumale plekile kohe. buvanol on roostemuundur... kui sul seal roostet ei ole, siis on ta nagu haneselga vesi
teinekord soovitan hoopis ahjuvärvi, on tunduvalt odavam :lol:
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

Cardo kirjutas:
hollow kirjutas:mina tõmbasin peale hammerite värvi pintsliga... ja seda praktiliselt kuumale plekile kohe. buvanol on roostemuundur... kui sul seal roostet ei ole, siis on ta nagu haneselga vesi
teinekord soovitan hoopis ahjuvärvi, on tunduvalt odavam :lol:
seda küll... mul lihtsalt oli see värvipurk kogemata kaasas... muidu oleks jäänud värvimata...
Igor525
Huviline
Postitusi: 237
Liitunud: 18.07.2005 19:40 01
Asukoht: Hesse

Postitus Postitas Igor525 »

kui on võimalus siis ülejoota...

kui võimalust pole siis soovitax movilliga ülekäia. kudi ta on niisugune paksem, et välisplekkile eriti ei paneks...
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas KristjanS »

Sellest tuleb välispind mul ja autovärviga üle. Kuidas see üle jootmine käib ? Teiseks , et kust osta sobivat plekki ja kui paksu tavaliselt kasutatakse keretöödel ?
Igor525
Huviline
Postitusi: 237
Liitunud: 18.07.2005 19:40 01
Asukoht: Hesse

Postitus Postitas Igor525 »

nii ülejootmine kui movill on sisekeevitusel mugavam...

pmst ülejoota saab ka välisplekkidel, kuid ise audsalt öeldes pole proovind, sees nagu ideaaleset joont polnud vajagi ja eriti vaeva pole nähtud. aga nägin too vana autot ja juba 2 talve kqik korras, roostet pole...



vist kui rohkem lihvida ja uuesti joota ja iis uuesti lihvida... peaks nagu asja saama...

tevalos ka happe ja suurem jootmis riist olemas.
senka
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 26.10.2006 01:51 19

Postitus Postitas senka »

[quote="hollow"]mina tõmbasin peale hammerite värvi pintsliga... ja seda praktiliselt kuumale plekile kohe. buvanol on roostemuundur... kui sul seal roostet ei ole, siis on ta nagu haneselga vesi[/quo


värvi poes räägiti mulle et seda hammeritet ei ostaks keegi kui polex tehtud sellele reklaami yhesõnaga pidi olema läga.omal on kokkupuuteid nii palju et suvel tegin värviparandusi karpidele sellega ja tänasex on see värv ja sealt kadunud :D
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

endal on ette näidata tuttaval kuuriall vedelev mingi metall konstruktsioon... mis on musta hammeritega yle värvitud mingi 5 aastat tagasi... ei ole ei värv kulunud, ega ei roosteta see asi kah. NB! kuuriall sajab ka vihma ;)
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas KristjanS »

Nu mul on selline teema, et auto läeb nii ehk naa pahtli ja muu keemia + värvi alla aga seda juba töökojas. Mul oluline, et ilma roosteussita sinna jõuaks. Ja ikkagi kust saada sobivat plekki osta ? Kui paksu ?
Kasutaja avatar
Last
Huviline
Postitusi: 63
Liitunud: 19.11.2006 21:20 01
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Last »

hollow kirjutas:endal on ette näidata tuttaval kuuriall vedelev mingi metall konstruktsioon... mis on musta hammeritega yle värvitud mingi 5 aastat tagasi... ei ole ei värv kulunud, ega ei roosteta see asi kah. NB! kuuriall sajab ka vihma ;)
selle hammeritega on selline lugu, et seda tuleb kanda roostetanud pinnale, tekib keemiline reaktsioon. Kui seda kanda haljale metallile siis see tuleb sealt ludinal maha.
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

Last kirjutas:
hollow kirjutas:endal on ette näidata tuttaval kuuriall vedelev mingi metall konstruktsioon... mis on musta hammeritega yle värvitud mingi 5 aastat tagasi... ei ole ei värv kulunud, ega ei roosteta see asi kah. NB! kuuriall sajab ka vihma ;)
selle hammeritega on selline lugu, et seda tuleb kanda roostetanud pinnale, tekib keemiline reaktsioon. Kui seda kanda haljale metallile siis see tuleb sealt ludinal maha.
võibolla tõesti... nuh kuna mina kasutasin akualuse keevitamiseks mingi saabi katuseplekki mis oli väljas "mädanenud" ja esines ka pindmist roostet, siis sellepärast ei ole ta maha tulnud ja tundub, et ei tule kah.
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas KristjanS »

Nu ikkagi on tegu autoga ja mitte aiaväravaga. Veel enam välispind siis ma arvan et Hammerite pole see mida ma sinna haljale pinnale peale pintseldan. Ehk leidub mõni spetsialist kes oskab midagi kindlat soovitada ?
Kasutaja avatar
Meelis
Huviline
Postitusi: 2698
Liitunud: 05.08.2004 00:27 18
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Meelis »

Mina kasutaks mõne auto küljest lõigatud plekki, jääb tugevam ja roostekindlam kui plekkpurk või katuseplekk.

Vanemad opelid unusta ära :) BMW plekk päris hea
528iA E28 1984
Uued autod on saadanast ...
Kasutaja avatar
Martin_S
Huviline
Postitusi: 1421
Liitunud: 17.11.2004 14:15 06
Asukoht: Kakumäe

Postitus Postitas Martin_S »

üle jootmine vast kõige parem :roll:
fromme
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 24.09.2004 11:39 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas fromme »

martin1 kirjutas:üle jootmine vast kõige parem :roll:
tahaks näha ülejoodetud välisplekki! Et joodad yle ja siis kukud pahtlit peale laduma?et jooteservad näha ei oleks?
Mihkel_O
Huviline
Postitusi: 645
Liitunud: 15.12.2004 00:10 50
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel_O »

no oleneb kui kaua sul võtab aega keevitusest värvikotta jõudmisega. kui värvalid keelasid mingeid möginaid peale lasta, siis ära lase midagi peale. ja kui sul on sõit keevitusest otse värvikotta siis ei juhtu selle ajaga mitte midagi. muidugi on keevitusõmblus keevitamisel tekkivate ühendite tõttu kõige roostealtim koht. kindlasti tuleks õmblus kohe pärast keevitust korralikult ära puhastada ja võimalusel katta roostereaktiivse kahekomponentse krundiga ning pärast seda kohe nakkuvale krundipinnale lasta aluskrunti paar kihti. erinevaid töömeetodeid on palju. paljud jälle neutraliseerivad õmblused roostemuunduriga (-kaitsega) ja siis kasutavad pahtlit otse metallipinnale, sest pahtel nakkub metalliga paremini. samas ei paku pahtel edaspidi mingit roostekaitset metallile ja kui kuskile tekib pragu, on asi metsas. kui on korralikult tehtud keevitus ja plekitööd siis pahtlikogused on väikesed ja õhuke kiht pahtlit püsib probleemideta krundil.
jootmine on minu arust kehva keretöö peitmine ja vanadel autodel, kus on tinapahtlit tehases kasutatud, roostetavad enim just tinaga kaetud alade tagused ja servad. kui on korralikult tehtud keevisõmblused, puudub vajadus jootmise järele. aga nagu ütlesin, erinevaid töömeetodeid on palju ja absoluutset õiget võtet pole olemas.
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas KristjanS »

sookoll, umbes sellist vastust ma ootasingi. Tänud :)
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4225
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Õige vastus on olemas, hangi treila, 300.- ja kata kilega auto kinni, ehituspoest mine osta kile 25.- terve autojagu.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas KristjanS »

Cardo kirjutas:Õige vastus on olemas, hangi treila, 300.- ja kata kilega auto kinni, ehituspoest mine osta kile 25.- terve autojagu.
Muuseas endal kõlksus mõte peas, et katan lihtsalt kile ja teibiga kinni strateegilise koha :P
Kasutaja avatar
Martin_S
Huviline
Postitusi: 1421
Liitunud: 17.11.2004 14:15 06
Asukoht: Kakumäe

Postitus Postitas Martin_S »

fromme kirjutas:
martin1 kirjutas:üle jootmine vast kõige parem :roll:
tahaks näha ülejoodetud välisplekki! Et joodad yle ja siis kukud pahtlit peale laduma?et jooteservad näha ei oleks?

kui ma töötasin kindlustus avarii järgses remondis/ taastuses. siis seal kaeti enamus haljaks lastud metalli tinaga.
ega see tina lihvimatu pole selle jaoks on teised tööriistad millega jooned jooksma aetakse!
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas KristjanS »

Üle tinutamine käib nii :arrow: Leeklamp + kang tina ja möksid keevitussõlmed kokku... Pärast silud ja lihvid pinna tasaseks ?
Kuskilt saksa foorumist midagi sellist nägin :P
On kellelgi midagi kommenteerida ?
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas KristjanS »

Sai keevitatud, tinutatud ja ka veidike külmtsinki kasutatud. Tulemus esimese korra kohta rahuldav. Minul rohkem küsimusi pole ja võib lukku teema pana.
Kasutaja avatar
Martin_S
Huviline
Postitusi: 1421
Liitunud: 17.11.2004 14:15 06
Asukoht: Kakumäe

Postitus Postitas Martin_S »

nii see käib jah keevitad, peale keevise lihvi kontrollid keevituse kui see ok kannad tina nagu öeldi Leeklamp siis käib veel joode pasta mis võtab tina paremini pleki külge ja tina kang !
peale joodmist siis lihvida ja jooned koku viia ja muud kunsti pole.
nii palju veel et tuleks välttida kere metalli liig kuumenemisest kuna siis võib plekk lainesse minna
Vasta