K: põhjamastiksid.
K: põhjamastiksid.
Küsimus siis selline, et mis on selle mastiksi(hermeetiku?) õigem nimetus, millega on põhi kaetud ja seejärel ülevärvitud. Ning kustkohast seda üleüldse mõttekas hankida oleks.
- Roland325
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
- Peamine sõiduk: BMW 650
- Asukoht: Tartu
Minuteada küll põhja alt autosi ei värvita (värv ei kaitse seal enam midagi) ja tehases pannakse samasugust põhjamastiksit mida on müüa heade materjalidega varustatud autovärvipoodides ning tehases jääb mastiks seetõttu nii hästi külge kuna siis on põhi täiesti puhas ja kuiv aga ajapikku koorub ka see kohati maha ja on vaja uus peale lasta. Ja kui põhi ära teha, oleks väga hea ka karbiõli karpidesse, ustesse, luukidesse ja tiibadesse lasta.
Tean rääkida seda, et näiteks busside põhjad (Taisto bussid) kaetakse põhja alt tõrvaga mis aetakse soojaks ning lastakse sinna kivikaitsepüstoliga. Ilmselt õnnestuks ka auto põhi sedasi katta ja see peaks kestma seal päris hästi kui pinnad on eelnevalt korralikult puhastatud. Vajadusel võin välja uurida kust seda tõrva saab.
BMW E34 525 TDS Touring
- Roland325
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
- Peamine sõiduk: BMW 650
- Asukoht: Tartu
Lanseka alla on värv arvatavasti sattunud kapotialust värvides tehases, pole veel enne näinud, et autodel oleks põhi üleni värvitud, pakun välja et äärtes on lihtsalt värvitolm. Uue Lada kohta ei tea midagi õelda aga vanadel sigullidel on lihtsalt vanamehed oma targa peaga põhja üle võõbanud "et siis ei lähe rooste". Aga mida täpsemalt nt. Devorist küsisid, krt. äkki nad tõesti mastiksite ja karbiõlidega ei tegele.
Ja kui põhi ära teha, oleks väga hea ka karbiõli karpidesse, ustesse, luukidesse ja tiibadesse lasta.[/quote]
...sinna karbiõlisse võid segada ka grafiit määret-see aitab õlil igale poole edasi ronida ja seda ka ülespoole-olen ise proovinud ja asi toimib-poole aastaga ronis määrdesegu poole ukseni ülesse
kunagi sai kasutatud ka karpides nn. kahurimääret-ei tea mis on selle õige nimetus ja kas seda nüüdisajal üldse saada on-aga see läks ka soojalt pritsiga sisse jaa kui ära tahenes oli selline huvitav ülipaks kissell
...sinna karbiõlisse võid segada ka grafiit määret-see aitab õlil igale poole edasi ronida ja seda ka ülespoole-olen ise proovinud ja asi toimib-poole aastaga ronis määrdesegu poole ukseni ülesse

kunagi sai kasutatud ka karpides nn. kahurimääret-ei tea mis on selle õige nimetus ja kas seda nüüdisajal üldse saada on-aga see läks ka soojalt pritsiga sisse jaa kui ära tahenes oli selline huvitav ülipaks kissell

Tehase kivikaitse laskmise menetlus on sootuks teistsugune ja poest neid mastikseid ei saa. Tehase kivikaitse on nimelt termokuivav (lastakse kuumast peast vastava eripritsiga). See, mida autopoes müüakse on mingi jama, mis ei seisa isegi koopaservadel.
Rahvas räägib, et selline põhjakatte tehnoloogia on olemas Mercedese töökojas kuskil Maardus. Lappimist nad ilmselt ei tee, vea aga terve puhastatud auto kohale.
Rahvas räägib, et selline põhjakatte tehnoloogia on olemas Mercedese töökojas kuskil Maardus. Lappimist nad ilmselt ei tee, vea aga terve puhastatud auto kohale.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Ära seda udu mulle küll ajama tule. Olen neid põhjasid erinevate asjadega omajagu teinud ja ilmselt rohkem, kui Sa seda ette kujutad. Sõltumata puhastamisest/eeltööst on enamik poemastiksiga parandatud tehasemastiksi vigastusi järgmiseks sügiseks narmendavas staadiumis, et tuleb korrata. Vigastamata tehasemastiks kestab aga 20 aastat. Poe kautsukmastiks ei ole tehase omaga võrreldav kuidagit moodi.Roland325 kirjutas: Ei seisa jah, kui pori peale lased. Kui pinnad korralikult puhastada, kuivatada ja karestada, seisab vägagi hästi nii koopaservadel, kui ka pöhja all, eeldades, et kasutatakse ikka kvaliteetmaterjali.
Vanematel autodel olen sellest kautsukmastiksist üldse loobunud ja kasutan parandamiseks bituumenmastiksi ja grafiidi segu, mis püsib peal märgatavalt paremini.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
See tehase põhjamastiks ongi kivikaitse, teoorias samasugune kautsukikiht, kuid praktikas on poes müüdav kivikaitse, mida valmistaja soovitab kasutada põhja töötlemiseks, täielik jura ja meenutab tehase oma vaid väliselt.
Kahurimääret pole praegu enam tarvis, on võimalik osta efektiivsemaid, kiiremini kuivavaid ja tervisele ohutumaid komponente, millest mastiks kokku miksida.
Keegi võiks sealt silwist uurida, kas nad põhjasid ka teevad ja millega. Vähemalt mini korrosioonitõrje asi neil hindades sees on.
Kahurimääret pole praegu enam tarvis, on võimalik osta efektiivsemaid, kiiremini kuivavaid ja tervisele ohutumaid komponente, millest mastiks kokku miksida.
Keegi võiks sealt silwist uurida, kas nad põhjasid ka teevad ja millega. Vähemalt mini korrosioonitõrje asi neil hindades sees on.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
- Roland325
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
- Peamine sõiduk: BMW 650
- Asukoht: Tartu
Kui sul juba aastaga see juba maha tulema hakkab, siis ei tea küll kuidas seda tegid ja millega tegid, olen ise ka piisavalt taolist tööd teinud ja tean milline materjal on hea, sellele annab mulle kinnitust ka enda eelmise auto põhi, mis peale tegemist 2 aastat hiljem polnud kuidagi halvemaks muutunud ega midagi ei ripendanud.