Käiguvahetused manuaalkastiga (heel/toe)
Käiguvahetused manuaalkastiga (heel/toe)
See teema on mõeldud põhiasjalikult:
1) neile, kes pole kuulnudki midagi heel/toe tehnikast
2) neile, kes on kuulnud, kuid ei ole viitsinud rohkem asjasse süveneda
Kogenenumad autojuhid vast siit midagi uut ei leia--->
http://www.waycoolinc.com/z3/essentials ... ifting.htm
1) neile, kes pole kuulnudki midagi heel/toe tehnikast
2) neile, kes on kuulnud, kuid ei ole viitsinud rohkem asjasse süveneda
Kogenenumad autojuhid vast siit midagi uut ei leia--->
http://www.waycoolinc.com/z3/essentials ... ifting.htm
vb jah räägiks lollile kah mis see tähendab...
BMW 328i E36 www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=265432&rhash=cbe7[/b]
Sisuliselt selle kasutuselevõtt tavaelus teeb sinu käiguvahetused sujuvaks, kulutab vähem kasti sünkrosid, sidurit ja ülekandeid ning mis kõige tähtsam- aitab sul kiiremini sõita.
Seda tehnikat kasutatakse käigu(de) allavahetamisel. Enamlevinud moodus:
1) parema jala päka vasaku poolega vajutad pidurile
2) sidur alla
3) parema servaga annad korraks vahegaasi(samal ajal ikka muudkui pidurdad)
4) vajalik käik sisse
5) sidur üles
Seda tehnikat kasutatakse käigu(de) allavahetamisel. Enamlevinud moodus:
1) parema jala päka vasaku poolega vajutad pidurile
2) sidur alla
3) parema servaga annad korraks vahegaasi(samal ajal ikka muudkui pidurdad)
4) vajalik käik sisse
5) sidur üles
Viimati muutis Raitz, 26.04.2007 17:32 52, muudetud 1 kord kokku.
Korras siduri ja käigukasti puhul toimub käiguvahetus ühe tõmbena, võetakse käigukang kätte ja samal ajal kui käik neutraalile tõmmatakse lahutatakse sidur, selleks ajaks kui sidur lahutatud toimub üleminek järgmisele käigule, kui ma hakkaks vahepeal vahegaasitama, siis oleks käiguvahetus 2x aeglasem.
Antud tehnika toimib vist otsekastide puhul, kus sünkroniseerimine toimub vahegaasiga.
Antud tehnika toimib vist otsekastide puhul, kus sünkroniseerimine toimub vahegaasiga.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
kui ma vahepeal pidurit vajutan, kuidas ma siis kiiremini sõita saan?Raitz kirjutas:... ning mis kõige tähtsam- aitab sul kiiremini sõita.
Seda tehnikat kasutatakse käigu(de) allavahetamisel. Enamlevinud moodus:
1) sidur alla
2) parema jala päka vasaku poolega vajutad pidurile
3) parema servaga annad korraks vahegaasi(samal ajal ikka muudkui pidurdad)
4) vajalik käik sisse
5) sidur üles

Ma loodan, et selline piduri-gaasi korraga kasutamine linnaliikluses tähelepanu hajumise tõttu õnnetusi ei tekita.
Ise vast vahetan edasi samamoodi nagu harjunud. Aga homme proovin seda süsteemi

Minu näide oli väga kokkuvõtlik ja kehtib ainult enne kurvi downshiftidel. Tänu sellele just kasulik, et kui tavaliselt kasutatakse tugeval pidurdamisel ka mootorit, siis äärmuslikes olukordades (väga libedas näiteks) mootori kaasamine võib kaotada pidamise vedavates ratastes ja selle tõttu võib algne kurvi läbimise trajektoor tugevalt muutuda. Selle tehnikaga saad väikese gaasivajutusega(samal ajal pidurdusega) viia mootori just madalamale käigule vajalikku pöörete vahemikku nii, et sellist lööki transmissioonis ei teki. Palun lugege eeltoodud artiklit, seal on see päris põhjalikult ära seletatud ja lisaks veel näpunäited üldse vahetuste sujuvamaks muutmiseks.
Järgmine aste: Double clutching + heel & toe
Siinkohal väga hea ülevaade antud tehnikast: Sisevaade ; Välis+Sisevaade.
Tegu on stock (sünkrotega) käigukastiga ja piloot ise kommenteerib, et topeltsidurdamine pikendab tehnika eluiga ja kasutab seda senikaua kuni tal pidurdamine ise võtab sidurdamisest rohkem aega ning ringiajad sellest ei halvene. Tasub vaadata, sest tegu ilmselt treeningsõiduga ja liigutused on ikka väga väga sujuvad.
Lisaks Panizzi tõestab miks just tema WRC tehasemeeskonda valiti ning ka seda, et pole vaja mingeid eritehnikaid, et jaapanlastest isegi vasaku käega käiku vahetades kiiremini sõita.
video 1
video 2
Siinkohal väga hea ülevaade antud tehnikast: Sisevaade ; Välis+Sisevaade.
Tegu on stock (sünkrotega) käigukastiga ja piloot ise kommenteerib, et topeltsidurdamine pikendab tehnika eluiga ja kasutab seda senikaua kuni tal pidurdamine ise võtab sidurdamisest rohkem aega ning ringiajad sellest ei halvene. Tasub vaadata, sest tegu ilmselt treeningsõiduga ja liigutused on ikka väga väga sujuvad.
Lisaks Panizzi tõestab miks just tema WRC tehasemeeskonda valiti ning ka seda, et pole vaja mingeid eritehnikaid, et jaapanlastest isegi vasaku käega käiku vahetades kiiremini sõita.
video 1
video 2
Kasutan kogu aeg. Mitte küll puhast DC-d aga pigem siis rev-matchingut. Isegi sellisel miki-hiirekal nagu Rapla on sõit seeläbi sujuvam. Linnasõiduga on üsna lihtne on see sisse harjutada ja ei unune ära kui kogu aeg kasutada. Muidugi palju sõltub jalanõudest ka - talvel on suurema kalossiga oht üle doseerida kui pidurdamisel jala servaga gaasi lüüa
Bemmi pedaalid on antud harjutuse jaoks nagu loodud, pigem on küsimus selles miks seda mitte kasutada
Muudel autodel on pikkade jalgade tõttu veidi ebamugav olnud, sest jalad on pedaalidel üsna püstises asendis. Maanteel möödasõidul ka abiks kui tervet autotäit inimesi loksutama ei pea allavahetusel.

