Surve jahutussüsteemis.

Üldised arutelud ning näpunäited
Kasutaja avatar
Holari
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 23.04.2004 23:24 43
Asukoht: Pärnu

Surve jahutussüsteemis.

Postitus Postitas Holari »

Ni, mure nüüd järgmine ja kõik head ettepanekud on vägagi teretulnud :cry:
Sai autoga Norras käidud ja tagasisõites tiba ennem Stocholmi klaasipesuvett lisades jäi pilk peatuma kõige ülemisele suurele lõdvikule, mis läheb radiaatorisse, see oli vägagi paisunud, esimene mõte, et see korgi klapp ei tööta ja ei lase survet välja, tegin korgi ettevaatlikult lahti susises ja kõik oli nagu OK, ei ajanud jahutus vedelikku välja ega midagi.Jätsis punni hästi vähe lahti, et kergelt liikus.Sõitsime laevale ja probleeme polnud.Tallinnas sõitsime laevalt maha ja läksime Räägupessa sööma, siis vaatasin, et kapotivahelt kergelt aurab, tegin kapoti lahti, oli pisut jahutusvedelikku välja ajanud, ei midagi hullu, ainuke asi, et jahutusvedeliku punn kukus põhjakaitsmele ja ei saanud seda kätte, ostsin UMist uue, panin peale ja lisasin jahutusvedelikku.Sõitsime edasi, ning varsti hakkas auto piiksuma ja ütles, et jahutusvedeliku tase madal.Arvasin, et tuli niipalju välja ja panin juurde, niikui punni maha keerasin, ajas päris hulga jahutusvedelikku välja, JA niikui käiva mootoriga jurde kallasin, kun avesi oli külm ja tasakesi valasime(mootor käis ja 10 sek ja hakkas korralikul tüle ajama. Temp oli terve aja normis.

AIDAKE HEA NÕUGA; MILLEST PEAKS ALUSTAMA :!: Äkki on lootus, et on midagi muud peale ploki :cry:
Polegi BMWd, on oopis Mitsubishi
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

Esimene viga võis olla see, et korgi lahti keerasid üldse algul.
Mul oli kunagi m30'ga nii, et uurisin midagi kapoti all ja keerasin korgi ka maha niisama, susises natuke ja ise olin veel rahul, et lasin üleliigse õhu välja. Sõitsin siis paar km ja järsku vaatan, et seier liigub punasesse.
Nüüd tuli kapoti alt juba auru nagu teekannust. Mõtlesin ka, plokk vms.
aga ei. Peale korduvaid pealekalamisi ja õhutamisi läks jälle normi kõik.
M60'ga on see õhutamise variant muidugi vähetõenäoline sest ise ju õhutada ei saa kuskilt :?
Kasutaja avatar
Martin_S
Huviline
Postitusi: 1421
Liitunud: 17.11.2004 14:15 06
Asukoht: Kakumäe

Postitus Postitas Martin_S »

paraku nii ta on jah et M60 õhutada pole kusagilt ise otsisin nagu segane seda punni ja ei leidnud.
sellist surve puhangut olen ma oma masinal (üle eelmisel) kuigi m50 motol kunagi näinud ja tõesti ei tea millest see tuli. arvasin et sai tosooli liigselt sisse valatud ja viskas seni välja kui normi sai samas sai ka kõvasti õhutatud. asi selles ka et paratamatult tosool paisub soojenedes kui nüüd külmalt see pott silmini valada ja äravoolu millegi prst ei toimu siis ta peaks ka selle liikse lihtsalt yleajama
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Ma vist väsinud, või ei ole tõesti mainitud mis mootoriga tegu ?
Mercedes EQS 450+ 2022
Kasutaja avatar
Holari
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 23.04.2004 23:24 43
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Holari »

Jeah....4,4l 210kW
Polegi BMWd, on oopis Mitsubishi
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Mnjaa, muidugi on võimalus, et on õhk on sees.
Ma tean, et 4.0 oli päris paras jama õhku kätte saada, kuigi süsteem peaks ennast ise ära õhutama.
Mercedes EQS 450+ 2022
Kasutaja avatar
Holari
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 23.04.2004 23:24 43
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Holari »

Tänan kõiki heade nõuannete eest, igatahes praegu esimese asjana, ennem kui UMi viin, proovin seda õhu värki, sest alustan kõige odavamatest varjantidest.sest kuuma mootor ei saanud, sest tal tuled ja piiksud annavad sellest kohe märku ja seda ei ole juhtunud.Ja kuumus ju ainuke asi, mis kõik kõveraks ajab ju?
Polegi BMWd, on oopis Mitsubishi
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

aga ummistus kuskil? radikas on soe ikka igast servast?
Kasutaja avatar
Trionic
Huviline
Postitusi: 1106
Liitunud: 18.11.2005 20:30 31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Trionic »

Arvan,et sind hirmutasid üles paistetanud lõdvikud lihtsalt ära(need ei kesta üle 6-7 aasta).Rõhk peab ju süsteemis olema ja mitte väike(2bar. oli vist V-8`l).Need oleks tulnud koheselt vahetada , süsteem õhutub ise.
Kui kuumaks ja kuivaks lasid,on muidugi kurvem lugu.
Kasutaja avatar
Holari
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 23.04.2004 23:24 43
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Holari »

Ei kuuma ei saanud ja kuivaks ei lasknud, aga kas see on Ok, kui sõidad natuke ja siis kui korki lahti hakkad keerama, tuleb välja päris palju jahutusvedelikku, nii paar liitrit? Ja kui seda jälgig, siis ka suured õhu mullid?
Andke nõu :?
Polegi BMWd, on oopis Mitsubishi
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5629
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Postitus Postitas eero »

Jahtussüsteem peabki olema surve all. Siis ei lähe keema ka isegi kui temp on üle 100 kraadi.

Kui kork ei pea või sõidad ilma selleta siis läheb keema. Täitsa võib olla et rikkusidki ära mootori "tänu sellele" :(
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kasutaja avatar
Holari
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 23.04.2004 23:24 43
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Holari »

Aga niipalju, kui mina tean, siis peale sõitu, kui mootor välja suretada ja kork maha keerata, siis jahutusvedelikku üle ei aja? Kui kõik OK?
Polegi BMWd, on oopis Mitsubishi
Veljo_V
Huviline
Postitusi: 2638
Liitunud: 27.04.2006 21:57 54

Postitus Postitas Veljo_V »

Jep siis ei tohiks nii suurt survet olla et liitrite kaupa jahutusvedelikku välja ajaks! Termostaat!?
Kasutaja avatar
Holari
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 23.04.2004 23:24 43
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Holari »

Aga termostaat kaitseb ainult ju mootorit keemaminekust? Aga jahutusvee temp on normis :?
Polegi BMWd, on oopis Mitsubishi
Kasutaja avatar
Martin_S
Huviline
Postitusi: 1421
Liitunud: 17.11.2004 14:15 06
Asukoht: Kakumäe

Postitus Postitas Martin_S »

Veljo_V kirjutas:Jep siis ei tohiks nii suurt survet olla et liitrite kaupa jahutusvedelikku välja ajaks! Termostaat!?
tegelt peale välja suretamist ikkagi peaks see rõhk säilima seal sees kuna tegemist ikkagi kinnise süsteemiga. klapp laseb rõhu alles siis ju välja kui tekib ülerõhk
Veljo_V
Huviline
Postitusi: 2638
Liitunud: 27.04.2006 21:57 54

Postitus Postitas Veljo_V »

Martin530 kirjutas:
Veljo_V kirjutas:Jep siis ei tohiks nii suurt survet olla et liitrite kaupa jahutusvedelikku välja ajaks! Termostaat!?
tegelt peale välja suretamist ikkagi peaks see rõhk säilima seal sees kuna tegemist ikkagi kinnise süsteemiga. klapp laseb rõhu alles siis ju välja kui tekib ülerõhk
Rõhk võib olla aga et ta jahutusvedelikku liiitrite kaupa väljaviskaks seda ei tohiks olla!
Kasutaja avatar
Martin_S
Huviline
Postitusi: 1421
Liitunud: 17.11.2004 14:15 06
Asukoht: Kakumäe

Postitus Postitas Martin_S »

seda muidugi aga millest saab tulla see üle voolamine. Siis ok üks selgitus on liigne tase (mille peaks süsteem ise korrigeerima ) Tempiga tosool paisub ikkagi. Ummistus kui jah on kuidagi moodi kusagilt sellisest kohast ummistunud kus tagasivool nigel ja lihtsam on siis paisupaagist välja kütta (kergem vastupanu).

aga sul see masin ajab igakord üle? kui sa proovind oled?
Kasutaja avatar
Holari
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 23.04.2004 23:24 43
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Holari »

Jah, sõidan umbes 5km(kui saavutab, norm tempi, kogu jahutussüsteem), siis hakkab üleajama, aga kui seisab, siis, kui peale sõitu seisab, siis vast ei aja

Aga tase on normis, pole üle valanud.

Uurin sellepärast, et ei tahaks kohe UMi uksetaha koputada, kuna äkki jõuame siin mõnele heale lahendusele, mis võiks olla probleemiks, et äkki kellelgi on sama juhus olnud.
Polegi BMWd, on oopis Mitsubishi
Kasutaja avatar
Martin_S
Huviline
Postitusi: 1421
Liitunud: 17.11.2004 14:15 06
Asukoht: Kakumäe

Postitus Postitas Martin_S »

Holari kirjutas:Jah, sõidan umbes 5km(kui saavutab, norm tempi, kogu jahutussüsteem), siis hakkab üleajama, aga kui seisab, siis, kui peale sõitu seisab, siis vast ei aja
aga sa oma plokiga kontrollis oled käind? speedsteris
Speedster asub Tallinna ARK büroo taga asuvates hoonete kompleksis. Sõidad ARK-st mööda´ja teine uks vist seal asuvatest firmadest. Võid ka hel 56565458 Hannes on siis nimeks.
kui mul oli tosooli kadumisega probleeme arvasin et äkki kaan kõver.
seal siis kontrollitakse kuidagi ilma kaane eemalduseta!
Kasutaja avatar
Holari
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 23.04.2004 23:24 43
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Holari »

Ei ole käinud, pole sellisest asjast midagi kuulnud, et saavad ilma mahavõtmata aru, et kaan kõver, aga....kaan läheb kõveraks, kui kuuma saab, eks? Aga kui mootor kuumaks läheb, siis on sellel autol see hea omadus sellest juhti ennatlikult teavitada ühe piiksuga ja jutuga displeyl ja siis veel temp.osuti. Aga kui jääda kindlaks, et need asjad töötavad, siis kuuma põle see asi ju saanud :cry:
Natuke jama selle asjaga :cry:
Polegi BMWd, on oopis Mitsubishi
MuiduMees
Huviline
Postitusi: 1444
Liitunud: 13.01.2006 19:11 29
Asukoht: tartu-jõgeva

Postitus Postitas MuiduMees »

kaua auto on sinu käes olnud..et vb ostsid juba kõvera kaanega ?
Kasutaja avatar
Holari
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 23.04.2004 23:24 43
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Holari »

Olen autoga sõitnud 20000km, nii, et ei usu.
Ja auto haigenagu ma olen, siis olen koguaeg hoolikalt kontrollinud nii jahutusvedeliku, kui ka õli taset.
Polegi BMWd, on oopis Mitsubishi
KappOtt
Huviline
Postitusi: 128
Liitunud: 11.08.2005 12:04 44
Asukoht: Pealinn

Postitus Postitas KappOtt »

Kaaned võivad ise korras olla,aga variant,et emb-kumb plokikaanetihend hakkab ära surema.
Põhimõtteliselt saab küll ilma kaasi mahakiskumata tuvastada õli ja/või jahutusvedeliku sattumist silindrisse,aga selle alusel siiski kindlalt väita ei saa,et just kaas kõver oleks. Võib ka tihendi süü olla. Täpsemalt selgub ikka alles lahkamisel. Lisaks peab see õli ja/või jahutusvedeliku kulu olema juba üpriski selgelt märgatav antud tuvastamisviisi kasutamiseks.
Kasutaja avatar
Holari
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 23.04.2004 23:24 43
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Holari »

Öli pole juurde tekkinud, olen seda pidevalt kontrollinud, see on ilusti puhas, jahutusvedelik ei kao kah kuhugi, aint üle kipib ajama, kui korki avad.
Eile sai natuke katsetatud, panin mootori tööle, jahutusvedelik oli normis, tasapisi tase tõusis, kui üle hakkas ajama, siis tuli sealt suuri õhumulle.
Polegi BMWd, on oopis Mitsubishi
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5629
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Postitus Postitas eero »

Oot, kui korki maha ei keera, siis püsib tase normis ja kuumaks ei lähe ega välja ei aja ega midagi??
Mis krt seda korki näppmas käid siis üldse :?: Las ta olla peal ja sõida edasi :)
Holari kirjutas:Eile sai natuke katsetatud, panin mootori tööle, jahutusvedelik oli normis, tasapisi tase tõusis, kui üle hakkas ajama, siis tuli sealt suuri õhumulle.
Jahutusvedelik läks keema. Vedeliku keedes hakkab selle seest õhku eralduma.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kasutaja avatar
Holari
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 23.04.2004 23:24 43
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Holari »

Miks käisin: Sest, kui avastasin, et see suur lõdvik, mis radikasse tuleb on päris palju paisunud.Ja kui auto peale sõitu seisab, siis tuleb korgivahelt auru, pole varem seda olnud.
Polegi BMWd, on oopis Mitsubishi
Kasutaja avatar
iisak
Huviline
Postitusi: 1702
Liitunud: 31.08.2006 19:04 49
Asukoht: Kadaka tee 187c, Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas iisak »

Trionic juba vastas sulle,aga ma kordan üle.
Vaheta lõdvikud ja kork ära,vala tosool normi ja ära kisu rohkem.
Või tule Troosti-vahetame ära ja vakumeerimisseadmega vahetame tosooli ka ära. Saad pärast rahulikult magada :cool:
......................Ja mulda kukkus suust, kui 1000-aastane tüdruk naeris.....................
Kasutaja avatar
Holari
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 23.04.2004 23:24 43
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Holari »

Kusjuures, ma juba ülehomme lähen UMi ja ostan uue lõdviku ja kork juba ostsin ning tosool on juba normi aetud, kuigi just praegu sõites hakkas lampi külma puhuma, juu siis oli ikka õhk kuskil veel sees, üritan sell ehomme hommikul korda ajada.
Loodan parimat
Polegi BMWd, on oopis Mitsubishi
Kasutaja avatar
Trionic
Huviline
Postitusi: 1106
Liitunud: 18.11.2005 20:30 31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Trionic »

Holari kirjutas:Ei kuuma ei saanud ja kuivaks ei lasknud, aga kas see on Ok, kui sõidad natuke ja siis kui korki lahti hakkad keerama, tuleb välja päris palju jahutusvedelikku, nii paar liitrit? Ja kui seda jälgig, siis ka suured õhu mullid?
Andke nõu :?
Sa ei tohi ju kuuma mootoriga,veelvähem töötavaga korki avada,milleks sul seda vaja on,seda pole mingit põhjust näppida.Süsteemis on ju ligi 2bar.surve,mis lööb korki näppides mitu liitrit mööda molu ,lisaks saad õhu süsteemi sisse jne.
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Holari, kui sa veel ei tea, siis V8 mootorid õhutavad end ise ning ses suhtes ei saa sa ise midagi teha...
Vasta