Vaja klapi vahede reguleerimist!
Vaja klapi vahede reguleerimist!
Kas keegi teab soovitada praktilist BMW remondikohta, või asjalikku erategijat koos vastavate tööriistadega, kus oleks mõistlik lasta reguleerida klapid ja panna õigeks süüde (Bm520). On kellelgi soovitusi? UM ja tipptöökodadesse mul vana bmw omanikuna vist asja ei ole. Samas masin piisavalt hea, et lasta teha seda kellelgi suvalisel X tänava Viktoril kusagil kuuri nurgas, kes "kunagi natuke on automootorit näppinud" ja kellele pean oma riistakastist padruneid otsima.
Ilmselt nii kujunebki, et ise käsi külge, aga hetkel ei tea kuskilt otsast alata. Pole varem kunagi klappe reguleerinud, ja ilma ettekujutuseta on suur oht midagi valesti või üle keerata. Ok, klapikambrikaane saan maha, kinni ka (küsimus seejuures, et kas bemaril käib klapikambrikaane mutrid ka mingi kindla momendiga kinni?) Aga lisaks vajap tegevus vist mingeid kindlaid tööriistu ja mootorit ringi pöörata (saab vist nii et käik sisse ja tagarattast keerates?) Märkide asukoha ja klapi paisumispilu väärtuste kohta ei tea ka praegu eriti palju. Kas väljalaskeklappidel on pilu suurem kui sisselaskeklappidel? Ja kas klappe tuleb regulleerida täiesti külmal mootoril? Esime kord eelistan ninapidi juures passida, kui keegi targem asja ette näitab. Loodetavasti on sellisi kohti kus omanikku töö tegemise ajaks auto juurest ära ei aeta 

Tänud Toomas! Panen selle viite endale kirja. Helistasin korra, aga praegu ei võtnud keegi toru. Kas keegi teab veel mõnda kohta? Võib olla ka remondi töökoda kus bmw masinaid tuntakse. Hea oleks mitut varianti teada, siis saaks ka veits küsitavat hinda võrrelda. Kuigi primaarne on see klapijama kiirelt ära tehtud saada.
Ringi saab ka eesmisest hoorattast keerata. Mootor külm. Alustad 1. silindrist - keerad survetakti ülemisse surnud seisu (umbes) ja edasi keerad süütejärjekorras (1-5-3-6-2-4). Ja mootori juures on sisuliselt kõigile poltidele/mutritele jõumoment ette nähtud. Ja keeramise järjekord peaks ka olema vist keskelt laiali korda-mööda ühelt ja teiselt poolt.
He hee... kesse rääkis siin nädalasest järtsist speedsteris. Astusin säält täna mödaminnes läbi ja täiesti nõus oldi kohe abi pakkuma, lubati mulle sobival ajal, s.o.kolmap hommikul vaba akent, aint masin tulev vist ööseks sinna jätta et mootor reguleerimise hetkel külm oleks. Loodetavasti saan neilt ka kogu vajaliku infi et teinekord ise asi ette võtta.