Kogemusi tuledest

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Kogemusi tuledest

Postitus Postitas Muhv »

Kuna siin müügi teema all läks juba hirmsaks seletamisesks, siis kirjutan siinkohal mõned omad kogemused.

Teeni jõudvat valgushulka mõjutavad - klaas, pirn, reflektor, ja särts.

Teooria. Jättes mõranenud/täkkeid täis tuleklaasid välja on E30-ne luuptulede põhihäda reflektorid. Selge veelahe jookseb läbi nende valmistusmaterjali kohalt. Boschil on see metallist, Hellal ja teistel plastist. Sellest tulenevalt on näiteks boschi tuhmunud reflektorit hoomatavalt parem puhastada kui teiste tootjate oma. Samuti on metallist reflektor vastupidavam kõrgemale kuumusele. Olen juhuslikult näinud nii aastake vana "hiina" tootja tuld, mille reflektoris konkreetne auk sees - omanik oli korraks läbipõlenud 55W pirni kangemaga asendanud.

Praktika. Kõigepealt soovitan vahetada mõranenud/täkkeid täis tuled tervete vastu. Kui tegu kasutatud tuledega võiks enne paigaldust nad piiritusega läbi loputada. Boschi tule peaks nii täitsa kobedaks saama. Aja jooksul tuhmunud plasti küljes olevat "kroomi" teistes tuledes muidugi see ei paranda. Luubi saab aga ikka puhtaks. Kindlalt tasuks üle käia juhtmed. Patrik võib öelda mitu protsenti särtsust näiteks minu masina puhul teel pirnini kaduma läks. Seda ei olnud vähe. Soovitav on paigaldada uued pirnid iga aasta. Parima pirni margi leiab netist kodanik Margus Männiku poolt teostatud testist: http://www.eol.ee/~margus/new/lamptest.htm

Kokkuvõtteks: Inimesele, kes ehitab projektikat või tahab muidu autot veel mõned aastad pidada, oleks IMHO kõige mõistlikum osta uued Boschid, vahetada välja juhtmed ja paigaldada parimad pirnid, mis leida on. Kellele sellest veel vähe, pöördugu Patriku poole Xenonite ehitamiseks.
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4225
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Suurepärane võrdlustest !

Ainult kirbukiri ei ole just lugemakutsuv.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Re: Kogemusi tuledest

Postitus Postitas Arvo »

Muhv kirjutas:Teooria. Jättes mõranenud/täkkeid täis tuleklaasid välja on E30-ne luuptulede põhihäda reflektorid.
Põhihäda imho lihtsalt tule kehvas konstruktsioonis, see luup võib ju "sheff" välja näha aga vanem E30 83-87a, E21 ja E24 peal kasutatud lähituli valgustab paremini (kuigi mõne teise autoga võrreldes ikkagi suht lahjalt :oops: )
Kasutaja avatar
Arvo T
Huviline
Postitusi: 271
Liitunud: 25.11.2003 23:05 52
Asukoht: Tallinn

Re: Kogemusi tuledest

Postitus Postitas Arvo T »

Arvo kirjutas:
Muhv kirjutas:Teooria. Jättes mõranenud/täkkeid täis tuleklaasid välja on E30-ne luuptulede põhihäda reflektorid.
Põhihäda imho lihtsalt tule kehvas konstruktsioonis, see luup võib ju "sheff" välja näha aga vanem E30 83-87a, E21 ja E24 peal kasutatud lähituli valgustab paremini (kuigi mõne teise autoga võrreldes ikkagi suht lahjalt :oops: )


tegelikult kui see luuptuli on uus ja puhas,valgustab ikka päris kenasti.
ei ole küll teab mis hea,kuid e30 ga (a`la 85a.) vist ikka edulisem
Vasta