3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Vahetasin enda autol selle EGR termostaadi ära lõpuks.
Maanteesõidul on temperatuuriks 85* varem umbes sama ilmaga (+2*)sõites oli temp 82*. Seega muutus oli õige väike.
Samas ei ole temp siiski päris see mis ta peaks olema, kui isu jälle magusa maitse järgi, siis vahetan ka mootori termostaadi.
Maanteesõidul on temperatuuriks 85* varem umbes sama ilmaga (+2*)sõites oli temp 82*. Seega muutus oli õige väike.
Samas ei ole temp siiski päris see mis ta peaks olema, kui isu jälle magusa maitse järgi, siis vahetan ka mootori termostaadi.
BMW 530d -01 142kw 

No 10 minutiga maksimaalselt. Loomkatse on lihtne teha ... kui mootor on 88C vms siis maanteel tuksis termostaadiga langeb temperatuur.Elli kirjutas:mis ajaga termostaat selle 88C-ni jõudma peaks?
Mul ka muidu temp. seier kella 12 peal, aga paar korda olen nüüd tähele pannud, et seisab kella 11 peal... teeks siis loomkatse, aga kaua ma pean mootorit käiama, et varjatud menüüst adekvaatse tulemuse saaksin? Kõige mõistlikum ikka maanteele minna?
Indrek
kütusekulu tõepoolest langeb.enne termostaadi vahetust(eile maale minnes) näitas mnt. 6.3l/100km.Täna tagasi tulles aga 5,3l/100 km.Elli kirjutas:täna tegin siis loomkatse, sõitsin 25km maanteel, tulemus - termostaat näitab varjatud menüüs 75C. Arvestades Truumu väidet, et katkine termostaat suurendab kütusekulu 50%, ent mul on kulu normaalne (maanteel 6,5L/100km), siis on lootust, et viga on EGR-termostaadis?
kuna mina selle teema algatasin, siis kirjutan ka lahendusest enda auto puhul.
Nüüdseks on vahetatud nii mootori kui ka EGR termostaat ja mootori temperatuurid hoopis teisest puust. Linnasõidul sain isegi 99 kraadi ette, aga maanteel näitas varjatud menüü eile stabiilselt 92 kraadi. Seega nüüd kõik normis. EGR termostaat oli täiesti avatud asendis. Mootori termostaat oli suletud. Aga kuna kraadiklaasi polnud hetkel käepärast, siis loomkatse teen paari päeva pärast.
Nüüdseks on vahetatud nii mootori kui ka EGR termostaat ja mootori temperatuurid hoopis teisest puust. Linnasõidul sain isegi 99 kraadi ette, aga maanteel näitas varjatud menüü eile stabiilselt 92 kraadi. Seega nüüd kõik normis. EGR termostaat oli täiesti avatud asendis. Mootori termostaat oli suletud. Aga kuna kraadiklaasi polnud hetkel käepärast, siis loomkatse teen paari päeva pärast.
ühesõnaga Euro2 mudelitel puudub EGR ja ka need tangensiaalkanali klapid?priitv8 kirjutas:Ja lõpus puudus ta manuaalidel ikkagi.Arvo T kirjutas:esimese otsa m57 mootoritel puudub see tõepoolest,ka automaatidel.pikk100 kirjutas:uurisin realoem-i ja kas ma sain õigesti aru , et manuaal kastiga EGR termostaat puudub?
Ei midagi nii peent... Tegin keedupotis paar katset ja mõõtsin tavalise vedeliku kraadimiseks mõeldud kraadiklaasiga. Seega need tulemused ei pretendeeri mõõtmistäpsuse etaloniks. Katsetatud sai lihtsalt huvi pärast...uued termostaadid ju nagunii juba külge kruvitud.aise kirjutas: millega temperatuuri mõõdeti? kalibreeritud seade ikka...
Tere!
Kuna see siin väga asjalik ja informatiivne teema, kirjutan enda mure ka siia. Kõige pealt mõned küsimused. Kui teil see varjatud menüü näitab temperatuuriks 75C...82C kas kellade tempi näidik on samas asendis kui näiteks 88C...95C puhul? Mis temperatuuri vahemikus armatuuri jahutusvedeliku näidik seal nn. "kella 12" on?
Minul siis selline mure et kui sõites gaasi vähemaks võtta, või suisa näiteks vabahooga (tühikäigupööretel) kadaka mäest alla sõites, langeb temp näidik mõned millimeetrid allapoole "kella 12". Hiljem ca 2-3min pärast läheb normaalgaasiga sõites jälle tikkpüstisesse asendisse tagasi. Kas võib olla termostaadi viga? Soojaks läheb auto normaalselt ca 5-7min sõitu. Maanteel ka temp ilusti kell 12 asendis.
Autoks E36 325tdsA, viimase tüübi M51 mootoreid siis 06.1998a, ega sellel mingid EGR termostaate pole või mis? Tänud vastuste eest
Kuna see siin väga asjalik ja informatiivne teema, kirjutan enda mure ka siia. Kõige pealt mõned küsimused. Kui teil see varjatud menüü näitab temperatuuriks 75C...82C kas kellade tempi näidik on samas asendis kui näiteks 88C...95C puhul? Mis temperatuuri vahemikus armatuuri jahutusvedeliku näidik seal nn. "kella 12" on?
Minul siis selline mure et kui sõites gaasi vähemaks võtta, või suisa näiteks vabahooga (tühikäigupööretel) kadaka mäest alla sõites, langeb temp näidik mõned millimeetrid allapoole "kella 12". Hiljem ca 2-3min pärast läheb normaalgaasiga sõites jälle tikkpüstisesse asendisse tagasi. Kas võib olla termostaadi viga? Soojaks läheb auto normaalselt ca 5-7min sõitu. Maanteel ka temp ilusti kell 12 asendis.
Autoks E36 325tdsA, viimase tüübi M51 mootoreid siis 06.1998a, ega sellel mingid EGR termostaate pole või mis? Tänud vastuste eest

bemar, bemar, über alles! 

- Annely
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 1829
- Liitunud: 24.10.2007 16:32 01
- Peamine sõiduk: BMW
- Asukoht: Tallinn
täna sai siis EGR-termostaat ära vahetatud ja voila! Korras
esimese sõiduga temp 93C. Nii et minu auto puhul kehtis Valdeku loogika.
Ent koos termostaadi vahetusega kerkis esile uus häda (loodus tühja kohta ju ei salli), nimelt oli vahetuse ajal jahutusvedelikku välja voolanud, kompu pistis loomulikult kisama. Sai siis vedelikku juurde valatud, aga kompu endiselt kisab. Mis tal nüüd häda? Eks homme vaja remondionu juurest läbi sõita...

Ent koos termostaadi vahetusega kerkis esile uus häda (loodus tühja kohta ju ei salli), nimelt oli vahetuse ajal jahutusvedelikku välja voolanud, kompu pistis loomulikult kisama. Sai siis vedelikku juurde valatud, aga kompu endiselt kisab. Mis tal nüüd häda? Eks homme vaja remondionu juurest läbi sõita...
juurde valamine peaks toimuma külma mootoriga, kuna siis näed õiget taset, soojalt paisub jahutusvedelik ja maksimaalne tase võib vabalt olla alla miinimumi reaalseltAnnely kirjutas:täna sai siis EGR-termostaat ära vahetatud ja voila! Korrasesimese sõiduga temp 93C. Nii et minu auto puhul kehtis Valdeku loogika.
Ent koos termostaadi vahetusega kerkis esile uus häda (loodus tühja kohta ju ei salli), nimelt oli vahetuse ajal jahutusvedelikku välja voolanud, kompu pistis loomulikult kisama. Sai siis vedelikku juurde valatud, aga kompu endiselt kisab. Mis tal nüüd häda? Eks homme vaja remondionu juurest läbi sõita...
seier on keskel päris pikalt. Räägitakse 90*C kuni 115*C. Minul 75*C juba keskel ja püsib seal kuni 99*C, kuumemaks pole saanud.guido500 kirjutas:Tere!
Kuna see siin väga asjalik ja informatiivne teema, kirjutan enda mure ka siia. Kõige pealt mõned küsimused. Kui teil see varjatud menüü näitab temperatuuriks 75C...82C kas kellade tempi näidik on samas asendis kui näiteks 88C...95C puhul? Mis temperatuuri vahemikus armatuuri jahutusvedeliku näidik seal nn. "kella 12" on?
e46 328i m-tech I
http://www.youtube.com/watch?v=_1pzRJMwRx0
http://www.youtube.com/watch?v=_1pzRJMwRx0
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Küll vana teema, aga küsimus järgmine. Mis oleks E60/E61 kere peal oleva M57TU2D30 170kW jahutusvedeliku normaalne töötemperatuur linnas. Täna täheldasin, et temp jõudis juba 97 kraadini kui koju jõudsin. Lugedes siin teiste teemasid, kus normaalseks temperatuuriks peetakse 90-91 kraadi, siis kas peaksin muret tundma või mitte. Maanteel pole veel tempi jõudnud jälgida, aga senimaani on auto käitunud väga viisakalt ka nii lühikesi otsi sõites või päris pikki otsi trassil.
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
e60 puhul toimub sundjahutus kliimavendiga. Kui kliima töötab normaalselt, siis ilmselt ülekuumenemist ei tohiks karta.
56792145