2.5td õhutamine
2.5td õhutamine
Autoks pole küll BMW, vaid Range Rover, kuid mootor on BMW 2.5td, seega peaks süsteem sama olema. Ja mureks see, et ei saa kuidagi õhutatud teda. Tee, mis tahad ikka läheb kuumaks. Räägin kuidas ma tegin ja äkki keegi näeb siin miskit viga ja oskab suunata, mis valesti sai tehtud.
Alustasin siis sellest, et tõstsin nina üles, valasin paisupaagi täis ja panin käima. Salongi tempi panin põhja ja ventika ka. Valasin siis jahutusvedelikku juurde ja tuuritasin. Läks väga pikk aeg enne kui tempi näidik üles liikuma hakkas. Lõpuks ta ikkagi hakkas ja mingi aeg püsis keskel, siis hakkas tõusma. Salongi tuli sooja õhku. Sõidusuunas vaadates vasak lõdvik oli kuum ja kõva. Parempoolne külm. Lasin paisupaagi korgi lahti ja siis läks surve välja. Temp langes ka. Lasin käia, kuid mingi aja pärast hakkas ikka tempi üles ajama.
Kiire kõne ühele tuttavale, kes soovitas salongiradikast välja tuleva ja mootorisse mineva lõdviku lahti võtta ja siis käima panna, sedapsi õhutada kuni hakkab jahutusvedelikku purskama. Käitusin ka nii, kuid abi sellest miskit polnud. Samuti teist korda õhutada proovides ei tulnud enam salongi sooja õhku. Imelik oli ka see, et paisupaagis jäi jahutusvedelik külmaks ning ka radikasse ei jõudnud vedelikku.
Kas ma panin õhutamisel millegiga kapitaalselt mööda või on asi termostaadis/veepumbas/kaanes mõrad ja tihend õhtal? Õli oli iseenesest puhas.
20l jahutusvedelikku maha valatud ja tolku ei miskit ainult must masendus. Kui keegi oskab, midagi tarka kosta, siis olen üks suur kõrv.
Alustasin siis sellest, et tõstsin nina üles, valasin paisupaagi täis ja panin käima. Salongi tempi panin põhja ja ventika ka. Valasin siis jahutusvedelikku juurde ja tuuritasin. Läks väga pikk aeg enne kui tempi näidik üles liikuma hakkas. Lõpuks ta ikkagi hakkas ja mingi aeg püsis keskel, siis hakkas tõusma. Salongi tuli sooja õhku. Sõidusuunas vaadates vasak lõdvik oli kuum ja kõva. Parempoolne külm. Lasin paisupaagi korgi lahti ja siis läks surve välja. Temp langes ka. Lasin käia, kuid mingi aja pärast hakkas ikka tempi üles ajama.
Kiire kõne ühele tuttavale, kes soovitas salongiradikast välja tuleva ja mootorisse mineva lõdviku lahti võtta ja siis käima panna, sedapsi õhutada kuni hakkab jahutusvedelikku purskama. Käitusin ka nii, kuid abi sellest miskit polnud. Samuti teist korda õhutada proovides ei tulnud enam salongi sooja õhku. Imelik oli ka see, et paisupaagis jäi jahutusvedelik külmaks ning ka radikasse ei jõudnud vedelikku.
Kas ma panin õhutamisel millegiga kapitaalselt mööda või on asi termostaadis/veepumbas/kaanes mõrad ja tihend õhtal? Õli oli iseenesest puhas.
20l jahutusvedelikku maha valatud ja tolku ei miskit ainult must masendus. Kui keegi oskab, midagi tarka kosta, siis olen üks suur kõrv.
Vahetasin termostaadi ära, kuid ikkagi läheb kuumaks. Täitmise tegin manuali järgi ja ka õhutasin mitu korda nagu manualis öeldud, et paisupaagi kork maha ja pöörded 2000 peal hoida, siis jahutusvedeliku taset kontrollida ning kork peale keerata. Sellega lõi temperatuuri üles ja alla enam ei tulnudki. Mida nüüd vaadata, veepumpa? Lõdvikud läksid muidu mõlemad soojaks, kuid salongi ei hakanud sooja tulema.
Kuidas ilmnes probleem, et mootor hakkas kuumaks minema? Kui see juhtus hetkega nt sõidu ajal, siis lõhnab jahutusveepumba järgi. Mul endalgi pole õhu väljasaamisega probleeme olnud.
BMW-l on kapoti all ventilatsioonivoolik 9, kust peaks jahutusvedelik usinalt tagasi paisupaaki voolama. Kui veepump on läbi, siis sealt ei tule midagi või ainult kergelt niriseb.

BMW-l on kapoti all ventilatsioonivoolik 9, kust peaks jahutusvedelik usinalt tagasi paisupaaki voolama. Kui veepump on läbi, siis sealt ei tule midagi või ainult kergelt niriseb.

Auto on seisnud pea pool aastat, mina pole teda töötavana näinudki. Vahepeal, kui jahutusvedelikku sees polnud sai teda käivitatud, et autot liigutada, kuid see ei tohiks midagi mõjutada, sest labasid see ei murra ja veepumba võllile ei tohiks ka midagi teha nii kiiresti.
Kusjuures, sellest ülevoolu voolikust tuli vahepeal ainult auru välja ja radikasse sissetulevasse lõdvikkusse ei jõudnud ka vedelikku. Ja kui sealt isegi tuli vedelikku, siis nirises ebaühtlaste jugade kaupa.
Niisiis, kui peakski veepump olema, siis on keegi kokkupuutunud, kas neil kõigil, mis BMW 2.5 diislit kasutavad on ühesugused veepumbad? Ehk siis BMW-l endal, Range Roveril ja Omegal? Veel küsiks, et kuidas viskosiduriga ventikat ära saab? Kuskilt lugesin, et mingi spets tööriist selle jaoks?
Tänud kõigile abi eest!
Kusjuures, sellest ülevoolu voolikust tuli vahepeal ainult auru välja ja radikasse sissetulevasse lõdvikkusse ei jõudnud ka vedelikku. Ja kui sealt isegi tuli vedelikku, siis nirises ebaühtlaste jugade kaupa.
Niisiis, kui peakski veepump olema, siis on keegi kokkupuutunud, kas neil kõigil, mis BMW 2.5 diislit kasutavad on ühesugused veepumbad? Ehk siis BMW-l endal, Range Roveril ja Omegal? Veel küsiks, et kuidas viskosiduriga ventikat ära saab? Kuskilt lugesin, et mingi spets tööriist selle jaoks?
Tänud kõigile abi eest!