LSD teema

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

LSD teema

Postitus Postitas Muhv »

Tere kõigile,

Lasin täna oma iX-il vahekasti renoveerida. Tartu "automeistrid" olid peale maaletoomist raatsinud küll 5k keti peale kulutada, kuid kõik simrid, tihendid jms oli pehmelt öeldes ise tehtud ja valesti paigaldatud. Ka kett oli valepidi peal. See selleks, nüüd kõik 16 uut originaaldetaili kenasti paigas.

Üldiste tööde käigus kerkis aga üles kahtlus, et mu tagasilla lsd on kuidagi ära kustunud. Siit küsimus, kas seda renoveeritakse või otsitakse kusagilt uus ja paremas korras? Ega muidu nagu ei pabistakski, aga talv tulemas ja klubi jääraja tiitel vajab kaitsmist :D
Erik_G
Huviline
Postitusi: 434
Liitunud: 21.12.2002 15:57 00
Asukoht: Merivälja
Kontakt:

Postitus Postitas Erik_G »

kysi patricu käest neid seibe mis sinna sisse käivad 4 tk vist oli paned need uued ja peaks väga bro olema, mul endalgi need jubedalt kulunud.
patrik
Huviline
Postitusi: 4595
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

ix il on viskoosblokeering. kui sealt pole õli välja voolanud(simmerid!) siis too peaks seda rohkem pooma mida suuremad on veovõlide kiiruste erinevused.
tavalist ketasplokki ei soovita kasutada, hakkab pöörates liiga pooma, samas viskoos peaks suuremal kiirusel rohkem tööle hakkama kui ketastega. olen teinud ühele xile ka ketastega keskdifri. tulemuseks see, et sobib rohkem offroadi jaoks kui kiirenduseks ja parkimismajas ikka poob kõvasti( hakkab otse kiskuma)
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv »

Ah-haa. Järelikult, tõstukil käsitsi käänates ja pruugi see visko eriti löögivalmis ollagi? Kui just siis väga kiiresti üht ratast ei proovi ringi ajada... Seda üritan siis järgmine kord proovida.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Viskoplokk ei saagi töötada käsitsi keerates. Tegelikult on tavaline LSD nagu nimigi ütleb-piiratud libisemisega, mitte plokkdiffer. See tähendab, et rataste eri kiirusega pöörlemise takistamiseks on seal selline ketastega pidur, mis laseb ratastel ainult teatud osas erinevalt pöörelda-et pöörata saaks. See töötab ka auto seistes. Korras olevana sa käsitsi rattast keerates seda läbi libistada ei suuda.

Viskoplokk on ehituselt juba blokeeruv differentsiaal ja tema tööle hakkamiseks on vaja teatavat rataste pöörete erinevust. Töötab ta sedasi, et seal sees on hästi suure paisumisteguriga õli (silikoon), mis ühe ratta kraapimisel imekiiresti soojeneb-paisub ja vastava ketaste süsteemi abil lukustab diferentsiaali pooled. Vähemalt taolise süsteemiga töötavad kõik need "isemõtlevad" neliveod nagu VW Syncro jne, samuti Volvo AWD jne....

Peale selle on veel olemas mehhaaniliselt blokeeruvaid difreid, aga neid kasutatakse ainult hardcore maastikuautodel. Näiteks Gaz-66, samuti Chevy Blazer - eurooplastel vähem.

Tänavasõiduks kasutatakse tavaliselt 25% LSD-d. See tähendab, et aeglasema ratta pöörded võivad olla kõige vähem 25% kiirema pööretest.

Võidusõiduks ehitatakse seesama pakk 75%. Tänaval sellega eriti sõita ei saa, kuna auto muutub tavakasutuses alajuhitavaks, samuti lõhub see pooltelgi. Võidusõidus on tavaliselt suure raadiusega pöörded või läbitakse üldse neid kraapides (rallidel), siis pole see määrav.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Minu ix'il (e30 86a) on difri korpuse peal silt, V 3,64 ehk siis tõlgituna peaks see tähendama, et Visco plokk ja ülekanne 3.64.

Kui auto on tõstukil, ning käega pööran üht tagumis ratast, siis teine ratas hakkab teistpidi pöörlema.
Samas kui üks hoiab ühelt poolt üht ratast kinni ning teine teisepool üritab keerata, siis too ratas mida kinni hoitakse, tahab hakata läbi libisema.
Jällegi see, mida hakati pöörama, käib väga raskelt ning suisa võimatu on seda ringi ajada.

Ehk siis tundub, et mu visco toimib. Eelnev jutt sai pistu segane, aga nii peaks asi toimima.

Samas ka talvel jäärajal suudan sõita vabalt külg ees (driftida?)...mis peaks olema suhteliselt võimatu..kui tagarattad koos ei veaks :?:

Nii ma sain vähemasti vist Pesuri teooriast aru.. :roll:

Muide Viscot pidi juba uus õli natuke turgutama..nii et ka õlivahetus oleks esialgu ilmselt abiks difri paremaks toimimiseks.
530d
patrik
Huviline
Postitusi: 4595
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

Muide Viscot pidi juba uus õli natuke turgutama..nii et ka õlivahetus oleks esialgu ilmselt abiks difri paremaks toimimiseks
.

ei
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

erm... ma suudan ka jäärajal driftida... oma 316 ja lambidifriga, kus rattad teevad seda mis neil just antud hetkel pähe tuleb :)
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

meph kirjutas:erm... ma suudan ka jäärajal driftida... oma 316 ja lambidifriga, kus rattad teevad seda mis neil just antud hetkel pähe tuleb :)
Selge siis Patric.

Ka mina oma e36'ga suudan jäärajal drifitda...aga "iksi" puhul see vist siis ei õnnestuks nii hästi...kui tagarattad koos ei veaks :?:
530d
Lurjus
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 22.03.2004 22:29 43

Lsd sisu vahetus tava diffrile

Postitus Postitas Lurjus »

Mul on kaks diffrit LSD 3,45 ja tava 4,10. Kas on võimalik tõsta lsd sisu tava diffrile? Või on hoopis kuskil mõni spetsialist kes selle ära teeks? Nii et asjast asja saaks. Karta on et 4.10 visko LSD-d ei ole olemas ja ega ketastega toimivat asja ka naljalt ei leia.
marx
Huviline
Postitusi: 202
Liitunud: 02.10.2003 10:49 36
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas marx »

Natuke OT aga ei hakanud uut teemat kah tegema, ikkagi diffriga seotud. Asi selles, et kas E30 ix-i diffrti kuidagi E36-le ei paiguta. Olen kuulnud et sisu annab ümber tõsta... kas see on ikka tõsi?
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

marx kirjutas:Natuke OT aga ei hakanud uut teemat kah tegema, ikkagi diffriga seotud. Asi selles, et kas E30 ix-i diffrti kuidagi E36-le ei paiguta. Olen kuulnud et sisu annab ümber tõsta... kas see on ikka tõsi?
Väidetavalt saab E30 sisu E36'le ringi tõsta.
Minu teada Kaido S E36'le pandi e30'ne ketastega sisu.
530d
Vasta